bur-M.10 » Yerli Üretim HRS Aracı "Durmazlar"
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki ne demek, yeter ki unutmayayım siteden irtibat halinde kalırız zaten, fotoları taze yüklemeye çalışacağım.mustafaguler yazdı:İşte bu iyi olur abi. Hatta arşivlemek için bana da alır mısın? İpekböceği'de dahilEsat yazdı:Güzel, yakından da görürüz inşallah, görüntüsü gözüme hoş geliyor. Broşürü falan alırsak teknik detaylarıda okuruz.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Tamam ağabey, şimdiden teşekkür ederim.Esat yazdı:Tabii ki ne demek, yeter ki unutmayayım siteden irtibat halinde kalırız zaten, fotoları taze yüklemeye çalışacağım.mustafaguler yazdı:İşte bu iyi olur abi. Hatta arşivlemek için bana da alır mısın? İpekböceği'de dahilEsat yazdı:Güzel, yakından da görürüz inşallah, görüntüsü gözüme hoş geliyor. Broşürü falan alırsak teknik detaylarıda okuruz.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
aracın ismi Green City (Yeşil Şehir) olmuş
Kaynak: olay.com.trYerli raylı sistem araç üretimine 2009 yılında Türkiyenin ilk yerli raylı sistem aracı olan yüzde 100 alçak tabanlı İpekböceği tramvayının tasarımı ve üretimi ile başlayan Durmazlar Holding, ürün gamına İpekböceği tramvayının çift yönlü modelini ve yeni bir hafif raylı sistem aracı Green City`i ekledi. 23-26 Eylül tarihleri arasında Berlinde yapılacak dünyanın en büyük raylı sistem fuarı Innotrans 2014te görücüye çıkacak iki yeni modelin tanıtımı için geri sayım başladı.
Durmaz, gelinen süreci şöyle özetledi:
İpekböceği tramvayının tasarımına 2009 yılında başladık. 2,5 yıl süren ürün geliştirme sürecinden sonra ilk aracın üretimini yaparak, standartlara uygunluğunu doğrulamak amacıyla 1 yıl süren homologasyon testlerini tamamladık ve aracımız tüm testleri başarıyla geçti. 2013 yılında Bursa Büyükşehir Belediyesine teslim ettiğimiz 6 adet tramvay başarıyla çalışıyor. Sonrasında durmadık, hem yurtiçi, hem de yurtdışı pazarlarını hedefleyerek ürün gamına 2 yeni model daha ekledik. Bunlardan biri çift yönlü İpekböceği tramvayı, diğeri ise yüksek tabanlı hafif metro aracı Green City. Bu 2 yeni aracımızın üretimi ve testlerini de tamamladık, Berlindeki Innotrans 2014 fuarında sergilenmek üzere yola çıkarıyoruz. Bunlarla da kalmıyoruz, 2015 yılı 2. çeyreğinde yerli bir metro aracı tasarımı için de gerekli planlarımızı yaptık ve bu araçla şehir içi raylı sistem araç ürün gamımızı tamamlamış olacağız. dedi.
Hüseyin Durmaz, milli markanın önemine değinerek Amacımız, ülkemizin patenti kendisine ait olan raylı sistem araçlarını tasarlayıp üreterek, sadece yurtiçinde değil, yurtdışı pazarlarda da kabul görecek bir marka oluşturmak Durmaray markası ile global pazarda yer almak. Fuarda sergileyeceğimiz hafif metro aracı Green City ile Avrupadaki ihalelere de katılmak için hazırlık yapıyoruz. Ülkemizde otomotiv sektörü nedeniyle oluşan bir üretim altyapısı var, bu sayede kalite ve maliyet açısından Avrupalı üreticilerle rahatlıkla rekabet edebiliriz. Ancak, sadece üretmekle olmaz kendi markamızı oluşturmamız gerek. Yabancı sermaye şartlar değiştiğinde ya da uygun olmadığında ülkemizden gider. Bunun örnekleri de ülkemizde yaşanmıştır. Ancak yerli sermaye olarak bizler bu ülkede doğduk, bu ülke ile var olduk ve şartlar ne olursa olsun bu ülke için çalışmaya devam edeceğiz" dedi.
Durmazlar Raylı Sistemler Genel Müdür Yardımcısı Sabahattin Ara, 5 yıl önce yola çıktıklarında yaptıkları plan doğrultusunda yerlilik oranının %67e ulaştığını belirterek; Amacımız yerlilik oranını daha da artırmak. Bunun için tedarikçi destekleme ve geliştirme faaliyetlerine de önem veriyoruz. dedi.
Yerli üretimin teknoloji transferi sağladığına ve bu alanda önemli bir know-how oluştuğuna dikkat çeken Sabahattin Ara; Bugün Çinde yerlilik şartı yüzde 75lerde, Rusyada 2017de ulaşılması hedeflenen yerlilik oranı yüzde 80, Güney Afrikada yüzde 65 yerlilik şartı var, benzer şekilde yerlileştirme oranını arttırma politikaları ülkemizde de uygulanmalı. Gerek ana üretici olarak bizim, gerekse tedarikçilerimizin yerli üretimi sayesinde ülke ekonomisine önemli oranda katkı sağlamayı hedefliyoruz. diyerek yerli üretimin ülke ekonomisine katkıları hakkında bilgiler verdi.
Bu sektörde yetkinliklerinin artmasına paralel olarak, dünyanın en önemli raylı sistem aracı üreticilerinden Fransız Alstom ile işbirliği yaparak hızlı tren bogielerini üretip yurtdışına ihraç ettiklerini belirten Sabahattin Ara, bu sayede teknoloji transferi yapılarak katma değeri yüksek ürünlerin ihracatının sağlandığını belirtti.
TASARIM, DURMAZLAR AR-GE MERKEZİ TARAFINDAN YAPILIYOR
Durmazlar AR-GE Merkezinin ülkemizde makine sektöründe kurulan ilk AR-GE merkezi olduğuna dikkat çeken Durmazlar Raylı Sistemler Genel Müdürü Ahmet Civan, AR-GE merkezinin bu gücü sayesinde raylı sistem araç tasarımında başarıya ulaşıldığını ve yazılım, analiz, bogie, gövde ve iç-dış trim tasarımının yerli mühendisler tarafından yapıldığını belirtti. Civan; AR-GE merkezimizde 75 mühendisimiz çalışıyor. Yazılım konusunda makine sektöründe uzun yıllarda oluşan bilgi birikimimiz vardı. Bu bilgi birikimini raylı sistem araçlarının yazılımı konusunda da geliştirerek know-how oluşturduk ve oluşturmaya devam edeceğiz. Sadece üretim yeterli değil, biz son 5 yılda geliştirdiğimiz 3 yeni modelle araç ana kontrol yazılımı, analiz, mekanik ve gövde tasarımı ile araç homologasyon testlerinde önemli bir know-how oluşturduk. dedi.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Diğer başlıkta sormuştum ama buradan cevabını aldım. Geniş görüntü varsa abi iyi olur. Arkası İpekböceği'ne çok benziyorEsat yazdı:Sari olan Ipek Boceginin rakibi Electron, aslinda daha genis bir karede hepsi gorunur fotom var ama makineden tab a atmam lazimÖzgür Türkler yazdı:Sarı renkli olan tek yönlü , pembe olan çift yönlü çalışan gliba, yeşilde HRS araç. En soldada İBB nin aracı görünüyor. Hoş göüntü...