Hmmmm, o zaman demek ki üstteki yapıyı muhafaza edecekler ve aşağıya iniş merdivenlerini iptal ederek peronları yıkacaklar ve böylece üçüncü hatta yer mi açacaklar? En azından üstteki yapıyı yıkmayacakları için sevinirim. Burayı da ufak bir müze yapsalar, tadından yenmez..Göztepe Tren İstasyonu yıkılmayacak ve olduğu gibi muhafaza edilecektir. Mevcut istasyonun 400 metre batısına Marmaray projesi kapsamında yeni ve modern bir istasyon inşa edilecek ve o istasyon kullanılacaktır.
ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Tüm projeler arasında en kötü,düzensiz ve işlerin yürütülemediği proje CR3 Projesidir. Bu proje en az marmaray BC1 ve diğer yapımı devam eden hatlar kadar önemli olmasına rağmen hala çalışmalar asgari olarak göstermelik yürütülmektedir. Daha önce Alstom -Doğuş ortaklığının ihaleyi kazanarak yapımına başladığı ve firmaların işin başında bıraktığı proje çok ciddi zaman kaybedilerek tekrar ihaleye çıktı ve Dünyanın en önde gelen firmalarından biri olan OHL - Dimetronic ortaklığı tarafından alındı. Açıkçası bu işin artık son sürat devam edeceğini bekledim firmalara güvendim çünkü isimleri çok büyük prestijli firmalardı ama yine hayal kırıklığına uğradım. Bu projeyi firmalar yarım bırakıp gider ise sil baştan ihale yapılacak ve 3. kez iş yeni firmalara teslim edilecek. Projede nedense hiç bir ilerleme yok bakanlık tarafındna herhangi bir baskı yok, herkes beklemeye geçmiş bu tıkanıklığın önünün açılmasını bekliyor.???
Artık ülkemizde devlet tarafındna yapılan ihaleler için öyle profosyonel insanlar çalıştırılmalı ki firmalar bırakıp gitmemek için cok ciddi cezalar ödemek zorunda kalmalı. Bütün kurumsal firmalarda " sözleşme yöneticisi" adı altında sadece ihale dökümanı üzerine çalışan insanlar var ve devletimizin yaptığı ihalelerde ki açıkları çok iyi yakılıyıp işi bırakıp gidebiliyorlar.Hiçbir tazminat, ceza kaygıları yok. Bunun önüne geçilmesi gerekiyor bir ihalenin yapılıpı sonuçlanması, yer teslimi ve işlerin gerçek anlamda başlaması 1.5- 2 yıl.Aynı işi 3 kez yapmak 4.5 - 6 yıl demek.
Bu tür ihalelerde ihale dökümanı ve sözleşmeler yüklenici firmaları korkutmalı ne olursa olsun işi bırakmamaları gerekli.Onlar tarafından bakıldığında sebep devletin ödeme yapmadığı ama bu çok gerçekçi değil.Önce iş sonra para olmalı.Önce para sonra iş bizim mantığımıza ters.
Artık ülkemizde devlet tarafındna yapılan ihaleler için öyle profosyonel insanlar çalıştırılmalı ki firmalar bırakıp gitmemek için cok ciddi cezalar ödemek zorunda kalmalı. Bütün kurumsal firmalarda " sözleşme yöneticisi" adı altında sadece ihale dökümanı üzerine çalışan insanlar var ve devletimizin yaptığı ihalelerde ki açıkları çok iyi yakılıyıp işi bırakıp gidebiliyorlar.Hiçbir tazminat, ceza kaygıları yok. Bunun önüne geçilmesi gerekiyor bir ihalenin yapılıpı sonuçlanması, yer teslimi ve işlerin gerçek anlamda başlaması 1.5- 2 yıl.Aynı işi 3 kez yapmak 4.5 - 6 yıl demek.
Bu tür ihalelerde ihale dökümanı ve sözleşmeler yüklenici firmaları korkutmalı ne olursa olsun işi bırakmamaları gerekli.Onlar tarafından bakıldığında sebep devletin ödeme yapmadığı ama bu çok gerçekçi değil.Önce iş sonra para olmalı.Önce para sonra iş bizim mantığımıza ters.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bu hat üzerinde, şimdikinden biraz farklı bir yerde yeniden inşa edilecek olan Göztepe gibi duraklar var ve bunların inşaatına henüz başlanmadığını sanıyorum.. Kafamda bazı sorular var..
1. Söğütlüçeşme Garı, biraz (6-7 ay) elden geçirilerek kullanılabilecek durumda mı? Muhtemelen, evet..
2. Marmaray, Ayrılık Çeşmesi'nden Söğütlüçeşme'ye 6-7 aylık bir çalışmayla uzatılabilir mi? Muhtemelen, evet..
3. YHT, Pendik'ten Söğütlüçeşme'ye tek ray döşenerek getirilebilir mi? Bu tek ray üzerinden işletme (aralarda geniş yerler varsa, çift ray döşenerek cepler de yapılabilir), Marmaray duraklarının inşaatını engellemeden yapılabilir mi? Muhtemelen, evet..
Bu durumda, 2015 yılının ilk yarısında (seçimden önce), Marmaray ile YHT'nin Söğütlüçeşme'de birbirine kavuşması bana mümkün gibi geliyor..
Böylece, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasında işleyen, Söğütlüçeşme'de YHT'yle ve metrobüsle entegre, Ayrılık Çeşmesi'nde M4'e aktarma veren, Üsküdar'da ve Sirkeci'de denizle buluşan, Yenikapı'da M1'e ve M2'ye aktarma veren ve Kazlıçeşme'de batı yönündeki otobüs hatlarına aktarma veren bir omurga ortaya çıkmış olur..
Gerisi için daha çok bekleriz diye düşünüyorum..
Belki sürpriz yapıp Kazlıçeşme-Bakırköy arasını da 2015 Haziran'ına yetiştirirler.. Böylece, Bakırköy gibi önemli bir yerleşim de Marmaray'dan nasiplenir, ama Maltepe'deki sinyalizasyon ve koordinasyon merkezi olmadan altı duraktan dokuz durağa çıkmayı riskli bulabilirler..
1. Söğütlüçeşme Garı, biraz (6-7 ay) elden geçirilerek kullanılabilecek durumda mı? Muhtemelen, evet..
2. Marmaray, Ayrılık Çeşmesi'nden Söğütlüçeşme'ye 6-7 aylık bir çalışmayla uzatılabilir mi? Muhtemelen, evet..
3. YHT, Pendik'ten Söğütlüçeşme'ye tek ray döşenerek getirilebilir mi? Bu tek ray üzerinden işletme (aralarda geniş yerler varsa, çift ray döşenerek cepler de yapılabilir), Marmaray duraklarının inşaatını engellemeden yapılabilir mi? Muhtemelen, evet..
Bu durumda, 2015 yılının ilk yarısında (seçimden önce), Marmaray ile YHT'nin Söğütlüçeşme'de birbirine kavuşması bana mümkün gibi geliyor..
Böylece, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasında işleyen, Söğütlüçeşme'de YHT'yle ve metrobüsle entegre, Ayrılık Çeşmesi'nde M4'e aktarma veren, Üsküdar'da ve Sirkeci'de denizle buluşan, Yenikapı'da M1'e ve M2'ye aktarma veren ve Kazlıçeşme'de batı yönündeki otobüs hatlarına aktarma veren bir omurga ortaya çıkmış olur..
Gerisi için daha çok bekleriz diye düşünüyorum..
Belki sürpriz yapıp Kazlıçeşme-Bakırköy arasını da 2015 Haziran'ına yetiştirirler.. Böylece, Bakırköy gibi önemli bir yerleşim de Marmaray'dan nasiplenir, ama Maltepe'deki sinyalizasyon ve koordinasyon merkezi olmadan altı duraktan dokuz durağa çıkmayı riskli bulabilirler..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi sen bunu başka bir başlıkta yazmışsın, ama müsaadenle burada yanıt veriyorum..Anatolian yazdı:Marmaray'da seneye birşeyler olabilir belki, Pendik-Söğütlüçeşme arasında da işleri bitirirlerse seçimlerden önce Marmaray ve hızlı tren buluştu diye iyi reklam olur

Dediğinin aynısını yazdım yukarıdaki mesajımda..
2015 için bence ana hedef Söğütlüçeşme'de Marmaray-YHT buluşması olacak.. Girdikleri hat revizyonu bataklığından çıkmaları daha en az üç, hatta belki dört yıl sürecek bence.. O bataklığa nasıl saplandıkları da ayrı bir başarı öyküsü ya, neyse..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
bizim yetkililer de her zamanki gibi yalan söylüyor, 24 saat vardiya yapılıyormuş...decimus yazdı:Tüm projeler arasında en kötü,düzensiz ve işlerin yürütülemediği proje CR3 Projesidir. Bu proje en az marmaray BC1 ve diğer yapımı devam eden hatlar kadar önemli olmasına rağmen hala çalışmalar asgari olarak göstermelik yürütülmektedir.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/26986945.aspŞu an alt yapı çalışmaları yapılıyor. 24 saat vardiya ile alt yapı çalışmaları hızlı bir şeklide yapılıyor. Bu çalışmalar bittikten sonra artık rayların döşenmesi, hattın sinyalizasyonunun ayarları, kabloların çekilmesi ve katenarlerin dikilmesi yapılacak.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Kesinlikle imkansız..!3. YHT, Pendik'ten Söğütlüçeşme'ye tek ray döşenerek getirilebilir mi? Bu tek ray üzerinden işletme (aralarda geniş yerler varsa, çift ray döşenerek cepler de yapılabilir), Marmaray duraklarının inşaatını engellemeden yapılabilir mi? Muhtemelen, evet..
Ray döeşeme işleri çok zahmetli ve teknik olarak zor işlerdir.CR3 de görev alan arkadaşların söylediğine göre mevcut zemin çok kötü, banliyo trenlerinin çalışması bile riskliymiş. Şuan yapılan çalışmalarda bazı noktalarda zemin 6-7 metre kazılarak içinde bulunan toprak çıkartılıyor yerine çakıl getilirek alan dolduruluyor silindir ile zemin sıkılaştırıldıtan sonra gerekli testler yapılarak ray döşeme için zemin hazırlanıyor.Dolayısıyla hem bu işleri yapmak hem de tren işletmesi yapmak imkansızdır. Aynı alanda tüm raylar birlikte döşenmelidir.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bana kalırsa yüklenici firmalar iş bırakma sinyalleri vermeye başladı.Yakın zamanda sözleşmedeki kendilerine avantaj sağlayan maddeleri sebep göstererek iş bırakacaklar diye düşünüyorum.bizim yetkililer de her zamanki gibi yalan söylüyor, 24 saat vardiya yapılıyormuş...
Aslında hemen hemen tüm projeler için bu söz söylenir.Şuan için Avrasya Tüneli, Üsküdar - Çekmeköy metrosu,izmit körfez geçiş köprüsünde vardiyali sistemle çalışmalar sürüyor. Bu projelerde çalışan insanlara gerçekten helal olsun demek istiyorum. Günde 12 saat ve 2 hafta da 1 gün tatil sistemi ile çalışıyorlar. CR3 için ise bırakın gece -gündüz'ü gündüz bile çalışma yapılmıyor.

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Haber öyle demiyor 
http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... n-aciliyor

http://ekonomi.haber7.com/gundem-verile ... n-aciliyor
2013’te kapatılan banliyö hatlarında çalışmalar sürüyor. Haydarpaşa-Pendik’in Haziran 2015’te, Kazlıçeşme-Halkalı hattı Mart 2015’te açılacak.