ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Bugün Cumhurbaşkanı Boğazı geçen yeni bir tüp geçidin detayları yakında Ulaştırma Başkanı tarafından açıklanacak diye söyledi. Mevcut olan iki köprünün arasına yapılacak; hem araba hem de tren geçecekmiş.
Geçen ay da Kağıthane Belediye Başkanı daha açıklanmamış bir tüp geçitten bahsetti. Ona göre, arabalar Ümraniye'de tünele girer, Kağıthane Hasdal'da (anladığım kadarıyla mezarlığın doğusunda) çıkar. (Bkz. http://emlak.ensonhaber.com/istanbula-y ... 01-24.html )
Niye Hasdal sorarsanız, herhalde karşıdan 3. hava alanına araç ulaşımı sağlayacak diye.
Bu güzergah aşağı yukarı 2019'dan sonraki İBB metro vizyonu ile uyumlu. Ancak metro Hasdal'da değil, 4. Levent ile Kağithane'de duracak.
Geçen ay da Kağıthane Belediye Başkanı daha açıklanmamış bir tüp geçitten bahsetti. Ona göre, arabalar Ümraniye'de tünele girer, Kağıthane Hasdal'da (anladığım kadarıyla mezarlığın doğusunda) çıkar. (Bkz. http://emlak.ensonhaber.com/istanbula-y ... 01-24.html )
Niye Hasdal sorarsanız, herhalde karşıdan 3. hava alanına araç ulaşımı sağlayacak diye.
Bu güzergah aşağı yukarı 2019'dan sonraki İBB metro vizyonu ile uyumlu. Ancak metro Hasdal'da değil, 4. Levent ile Kağithane'de duracak.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Proje aslında çok supriz değildi.Çünkü İBB daha önce İncirlil-Gayrettepe-Söğütlüçeşme projesinin duyurusunu yapmış hata proje ihalesini yapmıştı.
http://www.rayhaber.com/2015/incirli-ed ... imzalandi/
Geçiş güzergahı olarak Ortakoy-Beylerbeyi olarak planlanmıştı.Metrobüs hattının hemen altında olacak ve incirli tarafı Beylikdüzüne kadar uzatılacaktı.Bunu zaten biliyorduk ama asıl süpriz bu proje ile birlikte lastik geçiş yapılması.Hem raylı sistem hem de lastikli sistem yanı Marmaray & Avrasya Tüneli karışımı bir proje yapılacak.İşte benim çözemediğim konu burası.Acaba şuan Avrasya Tünelini kazan TBM bu projede kullnılacak mı ? Tabi o zaman TBM iki kez tünel kazması gerekecek ? Yada Marmaraydaki gibi TÜP yerleştirilerek bu sistem ile mi geçilecek ? Biliyorsunuz Marmaray tüp yapılmasının nedeni eğimin yeterli düzeyde olmaması.TBM kazsaydı Tren eğim nedeniyle sorun yaşayabilicekti.
Bakalım ay sonu proje detayları açıklanır.
http://www.rayhaber.com/2015/incirli-ed ... imzalandi/
Geçiş güzergahı olarak Ortakoy-Beylerbeyi olarak planlanmıştı.Metrobüs hattının hemen altında olacak ve incirli tarafı Beylikdüzüne kadar uzatılacaktı.Bunu zaten biliyorduk ama asıl süpriz bu proje ile birlikte lastik geçiş yapılması.Hem raylı sistem hem de lastikli sistem yanı Marmaray & Avrasya Tüneli karışımı bir proje yapılacak.İşte benim çözemediğim konu burası.Acaba şuan Avrasya Tünelini kazan TBM bu projede kullnılacak mı ? Tabi o zaman TBM iki kez tünel kazması gerekecek ? Yada Marmaraydaki gibi TÜP yerleştirilerek bu sistem ile mi geçilecek ? Biliyorsunuz Marmaray tüp yapılmasının nedeni eğimin yeterli düzeyde olmaması.TBM kazsaydı Tren eğim nedeniyle sorun yaşayabilicekti.
Bakalım ay sonu proje detayları açıklanır.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Eğer tahmin ettiğiniz gibi bu proje İncirli-Söğütlüçeşme güzergahına yapılırsa, o zaman nasıl iki köprünün arasına yapılacak? Bu güzergah aşağı yukarı birici çevre yolunu takip eder. Daha önce bahsettiğim güzergah (Kağıthane-Ümraniye) yeni paylaşılan bu detaya daha çok uyar. Her neyse yakında öğreneceğiz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Esat bey, paylaştığınız güzergah ikinci köprünün hem yanından geçiyor.
Alternatif olarak istanbulunmetrosu.com sayfasında şöyle bir güzergah var:
Fazla istasyon yok, maliyeti yüksek. Ama hem Kılıç'ın, hem de Erdoğan'ın verdiği detaylarla uyumlu. Başka hatlardan beslenen hızlı metro güzergahı olarak düşünürsek bence çok başarılı. Hemen hemen bütün hatlar için aktarma olasılığı var.
Tekerlekli araçlar siyah güzergah üzerine Ümraniye'den, Ataşehir'den kolayca 3. Havalimanına ulaşılır. Metro ise 4. Levent'den sonra Kağıthane'ye doğru sapar.
Bu tamamen uydurma, tabii!
Alternatif olarak istanbulunmetrosu.com sayfasında şöyle bir güzergah var:
Fazla istasyon yok, maliyeti yüksek. Ama hem Kılıç'ın, hem de Erdoğan'ın verdiği detaylarla uyumlu. Başka hatlardan beslenen hızlı metro güzergahı olarak düşünürsek bence çok başarılı. Hemen hemen bütün hatlar için aktarma olasılığı var.
Tekerlekli araçlar siyah güzergah üzerine Ümraniye'den, Ataşehir'den kolayca 3. Havalimanına ulaşılır. Metro ise 4. Levent'den sonra Kağıthane'ye doğru sapar.
Bu tamamen uydurma, tabii!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence bu metro olmamalı, Marmaray sisteminin bir parçası olarak inşa edilmeli güzergahlarda şu şekilde olabilir.
Haydarpaşa > Söğütlüçeşme > Boğaz Geçişi > Gayrettepe > Hasdal > Kemerburgaz > 3. Havalimanı
Söğütlüçeşme > Boğaz Geçişi > Gayrettepe > Kağıthane > Otogar > Z.Burnu > Kazlıçeşme > Yenikapı > Sirkeci > Üsküdar > Ayrılık Çeşmesi > Söğütlüçeşme
2. güzergahın başlangıç noktası mevcut istasyon üst peronda yapılamaz ise bir yeraltı durağı inşa edilerek tünel başlangıcı yapılabilir, bu şekilde Söğütlüçeşme den kalkan tren boğazı geçip metrolar ile entegre olduktan sonra Kazlıçeşme de ana hatta bağlanarak ilk tüp üzerinden Söğütlüçeşme üst peronlara ulaşacak, buradan tekrar geri kalkarak aynı yolu geri dönecek, bir nevi ring işletmesi gibi. Tabi Söğütlüçeşme doğudan bir tünel ağzı açılabilir ise direkt ring işletmesi de yapılabilir, 1. işletmede cabası olur böylece Anadolu yakasından 3. havalimanına daha hızlı bir erişim ve alternatif sağlanmış olur.
Haydarpaşa > Söğütlüçeşme > Boğaz Geçişi > Gayrettepe > Hasdal > Kemerburgaz > 3. Havalimanı
Söğütlüçeşme > Boğaz Geçişi > Gayrettepe > Kağıthane > Otogar > Z.Burnu > Kazlıçeşme > Yenikapı > Sirkeci > Üsküdar > Ayrılık Çeşmesi > Söğütlüçeşme
2. güzergahın başlangıç noktası mevcut istasyon üst peronda yapılamaz ise bir yeraltı durağı inşa edilerek tünel başlangıcı yapılabilir, bu şekilde Söğütlüçeşme den kalkan tren boğazı geçip metrolar ile entegre olduktan sonra Kazlıçeşme de ana hatta bağlanarak ilk tüp üzerinden Söğütlüçeşme üst peronlara ulaşacak, buradan tekrar geri kalkarak aynı yolu geri dönecek, bir nevi ring işletmesi gibi. Tabi Söğütlüçeşme doğudan bir tünel ağzı açılabilir ise direkt ring işletmesi de yapılabilir, 1. işletmede cabası olur böylece Anadolu yakasından 3. havalimanına daha hızlı bir erişim ve alternatif sağlanmış olur.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Haritalar alt alta gelince İstinye - Çubuklu arasına bir geçiş; karayolu olarak Kuzey Marmara Otoyolu'nun İstanbul içine açılan Avrupa Yakası'ndaki Çatalca - Bahçeşehir - Başakşehir - Nurtepe bağlantısı ile Anadolu Yakası'nda Hekimbaşı - Çavuşbaşı - Çekmeköy - Alemdağ yönündeki iki bağlantı yolunu birleştirir. Aslında 3. köprü ve bağlantı yolları çaktırmadan yeni bir köprü ve Batı - Doğu koridoru daha doğuruyordu bu durum daha da netleşti.
Öte yandan bu geçişe raylı sistem eklenecekse bu nasıl olur emin olamadım. Acaba bağlantı yollarına paralel biçimde Halkalı - İstinye - Çubuklu - Kurtköy arasında tren yolu geçişi (bu tren yolu geçişine eşlik eden bazı noktalarda büyük istasyon ve garlar) veya Bostancı - Kazlıçeşme metrosu mu düşünülüyor.
Yoksa her ikisi aynı anda mı düşünülüyor ve tek raylı geçişte hem metro hem de tren yolu mu entegre olacak çözemedim.
Not: Bostancı - Kazlıçeşme diyorum; çünkü Metrobüs hattının altına metro yapma iddiası dile geldi, bir heveslenildi, o sebeple Söğütlüçeşme bu geçişe göre biraz kenarda kalıyor, dahası Göztepe - Libadiye Cd. yönünde havaray da düşünülünce Söğütlüçeşme - Levent yönündeki metro bağlantısı sanki biraz gözden çıkmış gibi. Hele bir de raylı geçiş nispeten daha kuzeyde düşünülünce başka bir raylı alternatif pek düşünemedim.
Ayrıca Vecdi Diker grubunun önerilerinin 3 aşağı 5 yukarı gerçekleştiğini görmek de ilginç.
Öte yandan bu geçişe raylı sistem eklenecekse bu nasıl olur emin olamadım. Acaba bağlantı yollarına paralel biçimde Halkalı - İstinye - Çubuklu - Kurtköy arasında tren yolu geçişi (bu tren yolu geçişine eşlik eden bazı noktalarda büyük istasyon ve garlar) veya Bostancı - Kazlıçeşme metrosu mu düşünülüyor.
Yoksa her ikisi aynı anda mı düşünülüyor ve tek raylı geçişte hem metro hem de tren yolu mu entegre olacak çözemedim.
Not: Bostancı - Kazlıçeşme diyorum; çünkü Metrobüs hattının altına metro yapma iddiası dile geldi, bir heveslenildi, o sebeple Söğütlüçeşme bu geçişe göre biraz kenarda kalıyor, dahası Göztepe - Libadiye Cd. yönünde havaray da düşünülünce Söğütlüçeşme - Levent yönündeki metro bağlantısı sanki biraz gözden çıkmış gibi. Hele bir de raylı geçiş nispeten daha kuzeyde düşünülünce başka bir raylı alternatif pek düşünemedim.
Ayrıca Vecdi Diker grubunun önerilerinin 3 aşağı 5 yukarı gerçekleştiğini görmek de ilginç.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsedilen şey 3. köprü demiryolu projesi dışında bir iş, İBB de bir dökümanda gördüğüm kadarı ile halen aktif görünen tek boğaz geçiş projesi Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme, bunun dışında metrobüs alternatifi bir takım metro projeleri var ama şu kadarını söyleyeyim İstanbul' da açıklanan projelerin nihai durumuna şimdiden yorum yapmak yanlış olur, yarın bir gün birbiri ile garip bağlantıları olan, ya da şimdiki haritalarda göründüğü gibi olmayan projeler ortaya çıkabilir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Esat hak veriyorum sana ama doğrusu ben de siyasilerin açıklamalarına göre yazdım; C.başkanı Erdoğan'ın yeni havalimanı ve III. köprü, Marmaray ve Avrasya Karayolu Tüneli konusundaki kararlılığını bildiğimden bu öneri projenin de yakın zamanda gündeme gireceğini düşünüyorum.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul trafiğini rahatlatacak projenin Boğaza yapılacak 3. tüp geçit olduğunu açıkladı. Geçit, Boğaziçi ile FSM Köprüsü arasına inşa edilecek.
Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan geçtiğimiz günlerde İstanbul trafiğini rahatlatacak mega projeyi bir ay içinde açıklayacaklarını söylemişti. Sır olarak anılan projeyi Latin Amerikadan Türkiyeye dönüş yolunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan açıkladı.
Erdoğan, Marmaray ve Avrasya Karayolu Tünelinin ardından İstanbul Boğazına yapılacak 3. tüp geçidin Boğaziçi Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü arasına inşa edileceğini belirtti.
Hem araç hem de demiryolu geçişi
İstanbul Boğazına yapılacak 3. tüp geçit öncekilerden farklı olacak. Bilindiği üzere Marmarayı sadece trenler kullanırken, inşaatı devam eden Avrasya Karayolu Tüneli olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişini sadece tekerlekli araçlar kullanacak. Yapılacak yeni tüp geçitte hem lastik tekerlekli araç hem de demiryolu geçişi olacak. Projenin detaylarını ise Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan açıklayacak.
İstinye-Çubuklu arasına düşünülüyor
İstanbula 3. tüp geçit projesi daha önce de plan aşamasına gelmişti. Tüp geçidin için 760 metre uzaklığıyla Boğazın en dar yeri olan Rumeli Hisarı ile Anadolu Hisarı arasına yapılabileceği belirtilmişti. Ancak bir başka çalışmada ise bu noktaya göre daha geniş olan ama bağlantı yollarıyla daha uyumlu olacağı düşünülen İstinye-Çubuklu hattı geçmişte de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yapılmadan önce de gündeme gelmişti. http://tinyurl.com/p5gxzsq
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Bugun bi tv kanalinda aciklama yapan UHD Bakani lutfi Elvan 3. Bogaz gecisi ile ilgili calismalarin IBB ile birlikte yaklasik 8 aydir devam ettigini ve 27 subat gunu Basbakan ile ortak basin toplantisi yaparak merak edilen tum sorulara cevap verilecegini anlatti.Bugune kadar hic bir proje beni bu kadar meraklandirmamisti.Gercekten Istanbul'un trafik sorununa ciddi anlamda cozum olavilecek bir proje hissi var.Bakalim detaylari ogrenince anlariz