ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 27 May Sal, 2014 18:44

Bulgurlu istasyonundan, Kısıklı istasyonuna doğru hareket eden 2.TBM, Kısıklı istasyonuna ulaştı. (27.05.2014)"

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 May Çrş, 2014 07:52

Bu hattın uzunluğu 20 km sanıyorum. Yani toplam 40 km tünel kazılması gerekiyor diyebilir miyiz? İnşaata başlanalı da iki yıldan fazla zaman geçmiş; bu iki yılda 40 km'nin ne kadarı kazıldı? 38 aylık açılış hedefi vardı, zaman içinde sadece tünel kazma işinin bitme hedefine dönüşmesin de :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Çrş, 2014 08:37

Engin Y yazdı:Bu hattın uzunluğu 20 km sanıyorum. Yani toplam 40 km tünel kazılması gerekiyor diyebilir miyiz? İnşaata başlanalı da iki yıldan fazla zaman geçmiş; bu iki yılda 40 km'nin ne kadarı kazıldı?
Decimus şöyle yazmış
Dün Altunizade de gördüğüm rakamlar ;

Toplam Kazı Miktarı : 39.768 m
Kazılan Miktar : 17.975 m
Önceki Gün kazılan : 60 m


Aşağı yukarı %45 i kazılmış anlamına geliyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 May Çrş, 2014 09:19

Bu toplam depo tünelini de katıyor mu? Nitekim o, yanlış anlamıyorsam, 4–5 km uzunlukta (çift sayarsak). Hâlâ çok merak ediyorum, bu kadar tünel sırf depoya mı uğrar, yoksa üstüne bir iki istasyon da mı yapılır, müsaittir bence.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 May Çrş, 2014 09:31

Aşağı yukarı %45 i kazılmış anlamına geliyor.
İki yılda kazı işinin yarısına ulaşamamışız. Bundan sonra daha hızlı bir şekilde kazsalar ve toplam 42 ayda kazı işleri bitse, 18 ayda da diğer tüm işler tamamlansa, toplam beş yılda hizmete açılır diyebiliriz yani. İnşallah diyelim..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 May Çrş, 2014 10:15

Tünel löp diye kazılamaz tabiîki, yeraltı ne durumda? Bazen beklenmeyen şeyler çıkabilir. Benim bildiğim meselâ, Kuzguncuk jeolojik açıdan etrafından çok farklı. Ama Kuzguncuk derken bunun neresinden neresine kadar? Güya Istanbul’un en sağlam zemini oradaymışmış. Bir zamanlar bir deprem haritasını etüt etmiştim, orada Kuzguncuk’un çok özel olduğu yazıyordu, sanırım büyük bir taş alanı. Ama böyle bir alanda beklenmedik bir »baca« belirirse, tünel kazmak çok tatsız olabilir. Bunu İsviçre’deki Gotthard tünelinde bize göstermişlerdi (izlenimler: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 0504#30504).

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 May Prş, 2014 09:38

Bu toplam depo tünelini de katıyor mu
Depo alanı toplam kazı alanı hesabına katılıyor olması gerekir. İhale yapılıken tüm tünel işleri birlikte hesaba katılır.
Hâlâ çok merak ediyorum, bu kadar tünel sırf depoya mı uğrar, yoksa üstüne bir iki istasyon da mı yapılır, müsaittir bence.
Depo sahası olarak belirlenen alan etrafı çevre yolu üzerinde olması sebebiyle insanların çok yoğun olarak yaşadığı bir yer değil. Tabi ki istasyon yapılsa talep olur ve kullanılır çünkü depo sahasının arkasında bir mahllalle var ve insanlar istasyon yapılmasını istiyorlar ama bana kalırsa istasyon yapılmayacak. Bakım, onarım ve depolama alanı olarak kullanılacaktır. Edindiğim izlenim bu şekildedir.

Bu arada Dudullu istasyonu harfiyat çalışmaları uzun süredir devam etmekte. Şuan 21 metre derinliğe ulaşlmış ve toplam 36 m derinliğe inilecek ve bu demek oluyor ki 15 m kazı yapılacak. Projenin omurga duraklarından biri olması sebebiyle önemli bir istasyon

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Prş, 2014 12:08

Sağolasın.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 03 Haz Sal, 2014 07:55

1. TBM : Bulgurlu - kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 30.112013 - 14.03.2014 ( 104 gün )

2. TBm : Bulgurlu - Kısıklı arası kazı başlangıç-bitiş 31.12.2014 - 27.05.2014 ( 146 gün )


Aynı mesafe de bile 2 TBM arasında 42 günlük fark olması oldukça düşündürücü. Kazılar yolunda gitmiyor anladığım kadarıyla.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Haz Sal, 2014 15:45

Sence sorun ne olabilir?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 03 Haz Sal, 2014 16:38

alabay yazdı:Sence sorun ne olabilir?
Bu sorunun bir çok cevabı olabilir.Benim aklıma 2 farklı cevap geliyor.

1 ) TBM arıza yapmıştır ve tamir edilmesi sebebiyle zaman kaybedilmiştir.

2 ) Zemin tahmin edilidiği gibi çıkmamış, TBM zorlanmıştır.

Bu arada Üsküdar istasyonu 3 Fore kazık makinası ile çalışmalar hala devam ediyor. Harfiyat alınma işlemi yapılmaya başlanmış. Ekskavatör / Loder ve kamyonlar sahaya getirilmişti.



Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Haz Sal, 2014 17:01

TBM bozulması, nasıl diyelim, biraz kader de olabilir. Ama zemin etüdü (bence) insanın yapacağı bir şey. Burada »külüstür« bir kent tüneli için akıl almaz test kazıları yapılıyor. Bazıleri güler buna (Esat meselâ bir güler, bir şaşar bu mentaliteye), ama işte tatsızlıklara karşı tek tedbir budur. Hele İstanbul gibi zemini tek tip olmayan bir yer için.

Bu hattı bayağı merak ediyorum. Bence M2 iyice yapılmıştı, M4 ise bana sanki fazla aceleci işlere geldi gibi yansımıştı. Bakalım bu nasıl olacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön