Araçlar normalde Ağustos ayında teslim edilmeye başlanacaktı fakat halihazırda bu araçların ne Esenler de depolanması mümkün ne de Seyrantepe ye indirilmesi, dolayısı ile olabildiğince ileri bir tarihe atılmaya çalışılıyordu bu da Eylül olmuş yani 1 ay kadar sarkıtılmış, araçlar halen Tekfen önündeki aç kapa dan indirilecek, ama o tarihe kadar Seyrantepe de araç indirme için uygun bir alan yapılırmı, ray döşenir mi bir şey söyleyemem.
Adapazarı'nda iki yıl önce Türk- Kore ortak girişimi Eurotem tarafından kurulan fabrika, İstanbul Metrosu için yapılan tren setinin ilkini Eylül başında İstanbul Belediyesine teslim edecek. İstanbul metrosu için fabrikada 92 araç üretilecek. Araçların tamamı 2009'un Eylül ayında belediyeye teslim edilecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, tren setlerini Levent-Yenikapı arasında çalıştıracak. Hafif raylı metro trenlerinde, mevcut metro araçlarından farklı olarak klima bulunacak. Ancak, bu trenlerin diğerlerinden tek farkı klimalı olmaları değil. En büyük fark, Türkiye'de kullanılan bu ve benzeri trenlerin yüzde 30'un yerli üretim olması. Fabrika Genel Müdürü Gil-Young Chung, planladıkları yeni tesisle yerli üretimin yüzde 65'e çıkacağını açıklayarak şunları söyledi: "Trenlerin gövdesi G. Korde'deki Eurotem'in fabrikasından geliyor. Elektronik tesisat dahil, tüm montaj işlemleri Türkiye'de yapılıyor. Bu oran yüzde 30 seviyelerinde... Şimdi, fabrikamızın hemen yanında 11 bin metre kare kapalı alanı olacak yeni bir fabrika kurmayı planlıyoruz. 15 milyon dolarlık bir yatırım yapılacak. Yeni fabrikada trenlerin gövdesi üretilecek. Böylece, yerli üretim payı yüzde 30'dan kademeli olarak yüzde 65'e çıkacak. Bu şu demek oluyor; Türkiye'de otomobilden sonra tren yan sanayi oluşacak. Binlerce insana yeni iş kapası açılacak."
Haber : Olcay Dilek - Sabah