
ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Siemens Valero mudur, Velaro mudur, Bolero mudur, her neyse, o cihazı İstanbul vilayeti sınırlarına sokabilmek için bu çaba sanırım. Gebze'yi İstanbul'a bağlasalar, daha kolay olurdu aslında. Zaten Ankara'dan gelirken, Dilovası Tavşancıl'a varınca, aslında İstanbul'a gelmiş oluyorsun, çünkü orada başlayan kesintisiz konut ve fabrika izi Büyükçekmece Mimarsinan'a kadar sürüyor..Tek hat atılmış, bu sanırım şu hızlı treni İstanbul' a getirebilmek için bir yolun önce döşenmesi gibi bir şey vardı o çerçevede yapılmış bir iş olsa gerek? Yanılıyormuyum?
Konuyla ilgisiz, ama bu nedenle, bence Silivri, Çatalca ve Şile, İstanbul kentine (iline demiyorum) ait değildir, ama Dilovası İstanbul kentindedir..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mantıklı ama böyle bir ayrımı İstanbul dışındaki alacak ve verecek olan diğer kentler kabul etmezEngin Y yazdı:Konuyla ilgisiz, ama bu nedenle, bence Silivri, Çatalca ve Şile, İstanbul kentine (iline demiyorum) ait değildir, ama Dilovası İstanbul kentindedir..


-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Aldım, verdim, ben seni yendim oynasınlar abiMantıklı ama böyle bir ayrımı İstanbul dışındaki alacak ve verecek olan diğer kentler kabul etmez Smile yani ne Tekirdağ Silivriyi ister ne de İzmit Şile yi Smile ne de Dilovası ve Gebze yi verir.

İl sınırı ayrı tabii, istersen aynı ilde on tane kenti bir araya toparlayabilirsin. Örneğin, Tarsus ve Mersin birbirine neredeyse yapışık, ama iki ayrı kenttir. Gebze ve İzmit de birbiriyle fiziksel engeller nedeniyle asla birleşemeyecek iki ayrı kent gibi gözükmekle birlikte, Gebzeliler'in özellikle haftasonları sosyal hayatlarının önemli bir kısmını İstanbul'da geçirmesi, onları sanki İstanbullu yapıyor abicim. O nedenle, Gebze İstanbul'un banliyösüdür bence, Çatalca ve Silivri'den çok daha içiçedir İstanbul'la. Silivri ve Çatalca da İstanbul'a resmî olarak bağlı olmakla birlikte, tipik Trakya ilçeleridir; Malkara'dan, Keşan'dan, Şarköy'den, Marmaraereğlisi'nden çok da farklı değillerdir aslında. Her ikisi de Çorlu'ya bağlanabilir bir idari düzenleme sırasında, vilayete işleri düştüğünde Vatan Caddesi'nden daha kolay varırlar Çorlu'ya..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,
Üstteki resme (09/02/2014 - ilk resim) bakarken aklıma takıldı.. (Çok sorgulayıcıyım bugün)
Buradaki peronun bir tarafında üç demiryolu hattı var. Peronun öbür yanında da bir hat olduğunu varsayıyorum, yoksa Marmaray durağı olarak burayı kullanamayız. (Evet, aynı zamanda çok zekiyim bugün)
O vakit, resmin solunda gördüğümüz iki hat, yolcu ve yük treni işletmesi için kullanılacak, değil mi? Yolcu ve yük trenleri burada (Tuzla) durmayacağı için bu hatların yanına peron yapılmamış. (Zekâda sınır tanımaz günümdeyim)
Zannediyordum ki Gebze-Söğütlüçeşme ve Halkalı-Kazlıçeşme arası T1, T2 ve T3 olacak, Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arası da T1 ve T2 olacak. Ancak, yukarıdaki resme bakınca bir de T4 görüyoruz gibi geldi bana. Bu T4, hattın ne kadarlık kısmında olacak? Hangi duraklar arasında? Bu T4 sürekli değil de kesintili bile olsa, gecikme durumunda bir trenin diğer treni iki istasyon arasında güvenli bir şekilde bekleyebilmesini de sağlayacak, değil mi? (Gerçekten zekâma hayranım)
Yalnız yanıtı rica edeceğim, aşağıdaki örnek ayrıntıda veriniz ki şu hassas zekâm daha fazla yorulmasın ve elinizi gıyaben öpeyim..
Halkalı -3- Florya -4- Bakırköy -3- Kazlıçeşme -2- Söğütlüçeşme -3- Bostancı -4- Maltepe -3- Pendik -4- Tuzla -3- Gebze
Üstteki resme (09/02/2014 - ilk resim) bakarken aklıma takıldı.. (Çok sorgulayıcıyım bugün)
Buradaki peronun bir tarafında üç demiryolu hattı var. Peronun öbür yanında da bir hat olduğunu varsayıyorum, yoksa Marmaray durağı olarak burayı kullanamayız. (Evet, aynı zamanda çok zekiyim bugün)
O vakit, resmin solunda gördüğümüz iki hat, yolcu ve yük treni işletmesi için kullanılacak, değil mi? Yolcu ve yük trenleri burada (Tuzla) durmayacağı için bu hatların yanına peron yapılmamış. (Zekâda sınır tanımaz günümdeyim)
Zannediyordum ki Gebze-Söğütlüçeşme ve Halkalı-Kazlıçeşme arası T1, T2 ve T3 olacak, Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arası da T1 ve T2 olacak. Ancak, yukarıdaki resme bakınca bir de T4 görüyoruz gibi geldi bana. Bu T4, hattın ne kadarlık kısmında olacak? Hangi duraklar arasında? Bu T4 sürekli değil de kesintili bile olsa, gecikme durumunda bir trenin diğer treni iki istasyon arasında güvenli bir şekilde bekleyebilmesini de sağlayacak, değil mi? (Gerçekten zekâma hayranım)
Yalnız yanıtı rica edeceğim, aşağıdaki örnek ayrıntıda veriniz ki şu hassas zekâm daha fazla yorulmasın ve elinizi gıyaben öpeyim..
Halkalı -3- Florya -4- Bakırköy -3- Kazlıçeşme -2- Söğütlüçeşme -3- Bostancı -4- Maltepe -3- Pendik -4- Tuzla -3- Gebze
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Tuzla'da Marmaray'dan önce de 3 hat vardı.
Peron kenarlarındaki 2 hat yolcu ve yük trenleri tarafından kullanılırdı.
Peronla etkileşimi olmayan 3. hattın yanında ise boş saha vardı.Burada askeri araçlar trenlere yüklemek için bekletilirdi.
Arada denk gelirdim. 3.hatta bekleyen yük trenindeki askeri malzemeler (tank, top, obüs vs.) indirilir sonra yenileri yüklenir bir müddet bekledikten sonra giderlerdi.
Yani büyük ihtimalle 3.hat yine askeri taşımacılık için filan kullanılacak
Tuzla'da hem askeriye hem piyade okulu hem de deniz harp okulu var, yani askerin bol olduğu bir ilçe
Peron kenarlarındaki 2 hat yolcu ve yük trenleri tarafından kullanılırdı.
Peronla etkileşimi olmayan 3. hattın yanında ise boş saha vardı.Burada askeri araçlar trenlere yüklemek için bekletilirdi.
Arada denk gelirdim. 3.hatta bekleyen yük trenindeki askeri malzemeler (tank, top, obüs vs.) indirilir sonra yenileri yüklenir bir müddet bekledikten sonra giderlerdi.
Yani büyük ihtimalle 3.hat yine askeri taşımacılık için filan kullanılacak
Tuzla'da hem askeriye hem piyade okulu hem de deniz harp okulu var, yani askerin bol olduğu bir ilçe

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Şimdi şöyle abi.
Marmaray'dan önce Tuzla'da 3 hat vardı iki tane peronla ilişkili hat vardı bunları banliyöler, ekspresler ve yük trenleri kullanırdı.Bir tane de 3. vardı o da en soldaydı askeriye içindi. Benim üstteki yazıda bahsettiğim 3. Hat buydu.
Şimdi ise Tuzla 4 hat oldu.Bir tanesi resmin gözükmeyen, peronun öbür tarafındaki Kadıköy yönü. Diğer 3'ü de fotoğrafta.
Yani Tuzla'daki hat sayısı Gebze yönüne +1 artırılınca söz ettiğim 3. Hat artık en soldaki 4.hat oldu.
Resimde gözüken ortadaki hat ise büyük ihtimalle senin dediğin gibi Tuzla'da durmayacak trenlerin geçişi için kullanılacak
Marmaray'dan önce Tuzla'da 3 hat vardı iki tane peronla ilişkili hat vardı bunları banliyöler, ekspresler ve yük trenleri kullanırdı.Bir tane de 3. vardı o da en soldaydı askeriye içindi. Benim üstteki yazıda bahsettiğim 3. Hat buydu.
Şimdi ise Tuzla 4 hat oldu.Bir tanesi resmin gözükmeyen, peronun öbür tarafındaki Kadıköy yönü. Diğer 3'ü de fotoğrafta.
Yani Tuzla'daki hat sayısı Gebze yönüne +1 artırılınca söz ettiğim 3. Hat artık en soldaki 4.hat oldu.
Resimde gözüken ortadaki hat ise büyük ihtimalle senin dediğin gibi Tuzla'da durmayacak trenlerin geçişi için kullanılacak
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3566
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Hah, tamam abicim, şimdi anladım, teşekkür ederim..
Peki abi, bu dört hat nereye kadar gelecek? Pendik'ten sonra falan binalar iyice hatta yaklaştığı için her yerden dört hat geçirmek pek mümkün olmayabilir. Acaba kent merkezinde çift katlı mı yapsalar? Altta Marmaray çalışır, üstte de sadece Söğütlüçeşme ve Pendik'te duracak olan yolcu trenleri ile yük trenleri gidip gelir. Gerçi bu hatta çok ciddi bir ses duvarı örmek de gerek. Geceleri yük trenleri kullanacaksa, millet cinnet geçirir gürültüden..
Peki abi, bu dört hat nereye kadar gelecek? Pendik'ten sonra falan binalar iyice hatta yaklaştığı için her yerden dört hat geçirmek pek mümkün olmayabilir. Acaba kent merkezinde çift katlı mı yapsalar? Altta Marmaray çalışır, üstte de sadece Söğütlüçeşme ve Pendik'te duracak olan yolcu trenleri ile yük trenleri gidip gelir. Gerçi bu hatta çok ciddi bir ses duvarı örmek de gerek. Geceleri yük trenleri kullanacaksa, millet cinnet geçirir gürültüden..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Kadiköy yönünden Tuzla İstasyonu'na 100-200 metre kala hat 3'ten 4'de çıkıyor. Tuzla İstasyonu'nu geçtikten 100-200 sonra geri 3'e düşüyor.
Zaten o 4.hat yani en solda olan büyük ihtimalle yine askeri trenler için bekleme alanı olarak kullanılacak. Gün geliyor günlerce orada bekliyor trenler.
Bu arada dediğin gibi yük trenleri çok gürültülü.
Evim tren yoluna 500-600 metre uzaklıkta buna rağmen yazın camlar açık uyuduğumuzda geceleri ses rahatsız edici olabiliyor.
Zaten o 4.hat yani en solda olan büyük ihtimalle yine askeri trenler için bekleme alanı olarak kullanılacak. Gün geliyor günlerce orada bekliyor trenler.
Bu arada dediğin gibi yük trenleri çok gürültülü.
Evim tren yoluna 500-600 metre uzaklıkta buna rağmen yazın camlar açık uyuduğumuzda geceleri ses rahatsız edici olabiliyor.