Almanya'da ICE kısa adıyla anılan bir hızlı trenin bu hafta içinde raydan çıkmasından sonra ICE-3 tipi 61 tren seferden alındı.
Almanya'nın en hızlı treni olan ICE trenlerinin seferden alınması ve böylece toplam 90 istasyona yapılan seferlerin iptal edilmesi yüzünden, ülke çapında demir yolu trafiğinde büyük gecikme ve aksaklıklar olduğu bildirildi.
Bir ICE treninin Köln ana garı yakınlarındaki köprüde raydan çıkmasından sonra, güvenlik önlemi olarak ICE trenlerinin kademeli olarak incelenmesi kararlaştırılmıştı.
ICE-3 serisi trenlerin halen sadece dörtte birinin seferde bulunduğu, bu trenlerin seferden çekilmesinin, Eschede kazasından bu yana en büyük geri çekme operasyonu olduğu kaydedildi.
Eschede yakınlarında bir ICE treninin 3 Haziran 1998 tarihinde raydan çıkarak bir köprüye çarpması sonucu 101 kişi hayatını kaybetmiş ve bu kaza Almanya'nın en büyük tren kazası olarak tarihe geçmişti.
de-HT.07 » Almanya' da ICE 3 ler Seferden Geri Çekildi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
de-HT.07 » Almanya' da ICE 3 ler Seferden Geri Çekildi
Alman demiryolu araç ve sistem üreticisi Siemens in en büyük kozlarından olan ICE serisinin 3 numaralı modeli olan ICE 3 ler geçtiğimiz haftalarda Köln gar çıkışında bir aracın deray etmesi nedeni ile seferden çekilmişler. Seferden çekme şimdilik tedbir amaçlı olarak araçların tamamının incelemeden geçirilmesine yönelik olarak belirtilmiş, bildiğim kadarı ile ICE 3 (i si ei drei diye okuyorlar herhalde Başar?) Avrupa' da ki ortak hızlı tren demiryolu ağı oluşumunda test amacı ile Fransa, İspanya ve Avusturya demiryollarında da test edilmişti bu yıl içerisinde böylesine kapsamlı bir geri çekme bizim aklımıza hemen hepsi hatalımı sorusunu getirse de ben bunu Alman sağlamcılığına bağlıyorum, aşağıda haber ile ilgili bir metin var yanlız haberin sonundaki daha önce kaza yapan ICE treni tekerleğindeki bir kılcal çatlak nedeni ile deray etmişti bu da rutin kontrollerde gözden kaçabilecek sadece ultrasonik muayene ile görülebilen bir durumdur bilginize
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 23:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İ Tsee Éé dráy okunuyorlar.
Dün onbeş veya onaltı tren yine sefere bırakıldı. Yavaş yavaş yine servise veriliyorlar, ama hepsi gözden geçiriliyor, hem de nasıl, hem insan, hem robot gözüyle, maşaallah! Köln-Frankfurt seferlerinde şu an aksaklık var o yüzden. Ben o hattı bir kaç kez kullandım, ama vapurda meselâ midem bulanmasa da, o 330 ile 350 km/h beni biraz şeyetti
Biliyorsunuzdur, burada Eschede (eşedı) ICE kazası olmuştu, yüzden fazla kişi feci şekilde can verdi, o da tekerlek çemberin kırılmasındandı. O yüzden burada bu konuda büyük bir hassaslık var.
Alman Cumhuriyet Savcılığı soruşturma başlattı. Tren neden deray etti? İmdat freni çekilmişti, ondan mı, evvelden olan bir bozukluktan mı, yolcular tren personeline, garip sesler duyuyoruz, demelerinde neden hemen tren durmadı da, biri kalkıp imdat fren kolunu çekmek zorunda kaldı. Çekmeseydi acaba ne olurdu? Vs ...
B. Alabay
Dün onbeş veya onaltı tren yine sefere bırakıldı. Yavaş yavaş yine servise veriliyorlar, ama hepsi gözden geçiriliyor, hem de nasıl, hem insan, hem robot gözüyle, maşaallah! Köln-Frankfurt seferlerinde şu an aksaklık var o yüzden. Ben o hattı bir kaç kez kullandım, ama vapurda meselâ midem bulanmasa da, o 330 ile 350 km/h beni biraz şeyetti
Biliyorsunuzdur, burada Eschede (eşedı) ICE kazası olmuştu, yüzden fazla kişi feci şekilde can verdi, o da tekerlek çemberin kırılmasındandı. O yüzden burada bu konuda büyük bir hassaslık var.
Alman Cumhuriyet Savcılığı soruşturma başlattı. Tren neden deray etti? İmdat freni çekilmişti, ondan mı, evvelden olan bir bozukluktan mı, yolcular tren personeline, garip sesler duyuyoruz, demelerinde neden hemen tren durmadı da, biri kalkıp imdat fren kolunu çekmek zorunda kaldı. Çekmeseydi acaba ne olurdu? Vs ...
B. Alabay