ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 03 Eyl Sal, 2013 21:37

Tuzla İstasyonu ve Kaynarca İstasyonlarının bulunduğu yerin dışında hiç işçi göremedim bugün ben, bu iki noktayı atlarsak eğer Tuzla'dan Pendik'e kadar hiç bir engele takılmadan yürüyebilirsiniz hatta pek çok koridorun çevresindeki bariyerleri kaldırmışlar yani inşaat alanına giriş serbest...Ama Tuzla'da(en batısı hariç) hat yer seviyesinden yüksekte gidiyor fotoğraftada var duvar örülmüş hatta veya çevresinde askeri alan var bu yüzden gezilecek alanlar kısıtlı, Piyade Okulu köprüsünden bakın ama hatta inmeyin derim askerler filan bir şey der :P Çocukken tank fotoğrafı çekerken bile kızmışlardı da bana

Edit: Piyade okulu kavşağı yıkılmıştı onu unutmuşum, kusura bakmayın

Beyaz alan hattın çevresinden veya içerisinden gözlemleyebileceğiniz alan, siyah ise çevresinden yüksek alan çevreden rahat görünmüyor, duvarı tırmanmanız :) ya da aradaki yaya koridorunu kullanmanız lazım, işaretlemediğim alana ise gitmeyin ne olur ne olmaz çevresinde askeriye olduğundan ulaşımda yok zaten...Pendik'te ise Pendik İstasyonu dışında istediğiniz gibi gezebilirsiniz...Ama en rahatı Tuzla Köp. durağında inip gözlemlemeniz olur iki istasyon inşaatını'da görüyor(130, 130A, 133T, 500ES) Şifa'ya giden minibüsler ve 130 ise Piyade Köp. oradan geçiyor orada inebilirsiniz ama gideceğiniz alan fazla olmaz, doğusunda askeriye, batısında istasyon inşaası olduğundan
Resim

Biraz karışık anlattım galiba umarım yardımcı olmuştur

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 04 Eyl Çrş, 2013 18:58

Tuzla Köprüsü'nden
Doğu tarafına bakış
Resim
Batı tarafına bakış
Resim
Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Ara Pzr, 2013 13:24

Tuzla

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Pzr, 2013 15:20

Temiz görünüyor!

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Ara Pzr, 2013 15:47

Raylar sadece o kısımda döşenmiş, diğer yerlerde bir hareket yok. Bir de raylar sanki paslı/eski gibi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Pzr, 2013 16:46

Anatolian yazdı:Bir de raylar sanki paslı/eski gibi
Bu ifadeyi pek çok yerde görüyorum ve bir yanılgı olduğunu düşünüyorum. Kimse yeni yaptığı bir hatta eski ray takmaz, metalürjiden hiç anlamam ve rayların metal içeriğini de bilmem ama tek bildiğim sıfır fabrikadan çıkıp gelen ray bile geldiğinde değilse de kısa sürede pas kaplanıyor, bu göz ardı edilen bir durum sanırım ya da bilinen ve göze alınan diye düzeltelim. Mehmet Keleş göz atsa bu başlığa bize daha doğru bilgi verebilir, hat inşaatında imalattan sonra yani traverse bağladıktan sonra hat komple bir taşlamadan geçiriliyormu onu da bilmiyorum.

Bu arada bugün fotoğraf çekmek için çok güzel bir hava vardı aslında ama beni şöyle dürtüp kardeşim gel de fotoğraf çekelim diyecek birileri lazım :D gerçi bugün imkansızdı benim için, sınav vardı. Sınavlar olmasa dün gece RTE İstanbul' un M1-T1-T4 yolculuğunu fotoğraflayacaktım zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Pzr, 2013 18:54

Raylar hemen paslanır, ama bu gayet normal. Aktif tren işletmesinde raylar tertemiz olur. Gerekirse, evvelden bir bileme aracı geçer.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Ara Pzt, 2013 17:00

Pendik Sancak Köprüsü'nden istasyona doğru bakış, vincin olduğu yerde yeni bir istasyon inşaa ediliyorResim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Pzt, 2013 17:46

Burada ray sökümü yapılmadı mı? Hattın içi hiç işlem görmemiş gibi de :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 17 Ara Sal, 2013 00:49

Sanırım şu an tek hedef bahara Pendik-Ankara arasını yetiştirmek, o yüzden önemsemiyorlar olabilir, Pendik'in diğer kısımları ve Tuzla'da çalışmalar yoğun bir biçimde devam ediyor

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ara Cum, 2013 16:34

Pendik istasyonunda çalışmalar devam ediyor ama ben bu projede asla M4'de yapılan sıkı çalışmayı göremedim. M4 de Kozyatağı istasyonunu 6 ayda kaba inşaat halinde tamamladılar. Marmarayda hiç bir istasyonda bu hız yok.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Oca Çrş, 2014 17:00

Tuzla
Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön