ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Pzr, 2013 23:45

Sana iade edeyim, efem.

Sürücüsüz sistem yapsınlar. Sürücülü araçlar oturtsunlar. Araç sürücüsüz gitsin, sürücü araçta bakıcı ve imdat fonksiyonunu doldursun. Sürücü sürücü parasını kazansın. Ben mıymıy olmayayım. Anladüng?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 15 Ara Pzr, 2013 23:59

M4'te olduğu gibi yani...Bence de öyle olması daha iyi sanki zaten ülkemizdeki raylı sistem ağı kısıtlı bari araçlar sürücüsüz çalışan ama içinde sürücü olan araçlar olsun, ne yapacak bu makinistler? Hadi şimdikinin işi var ya yeni işe başlayacak olan, nerede çalışacak bu adamlar..Yok yani bütün şehirler tramvay/metro ile donatılsa tamam derim de öyle değil işte

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Ara Çrş, 2013 10:56

Bugün haritalarda depo sahası olarak gösterilen alanda 3. TBM kurulumunu net olarak gördüm. Otobüs içerisinde olduğumdan fotoğraf çekemedim. Ama manzara muhteşemedi herkesin görmesini isterdim. Genelde TBM kurulumu veya çalışması kolay kolay görülmez. İmkanlar el verirse TBM resmini çekerek siteye yükleyeceğim.

Bu arada projenin resmi sitesinde verilen günlük kazı miktarları 1-2 gündür görünmemekte. En son günlük 20 -30 metre aralığında kazı miktarları görünüyordu.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Ara Pzt, 2013 15:17

Üsküdar istasyonu arkeolojik kazı çalışmaları sonuçlandı. Kazı çalışmalarının sonuçlanması sebebiyle istasyon yapımı aşamasına gelindi ve fore kazık makinaları sahda çalışmalarına başladı. Uzun zamandır süren ve projenin en kritik istasyonu olan üsküdar istasyonun yapımının gecikmesi hem projeye hem de istanbul trafiğine ciddi darbe vurulabilirdi. Neyse ki Marmaray 'da yaşanan arkeolojik kazı sorunu burada yaşanmadı.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzt, 2013 15:54

Güzel gelişme, bu kazıklar ile istasyon kutusu dediğimiz yapı oluşturulacak herhalde, sonrada içini açacaklardır. Acaba bu açma da nasıl bir sistem uygulayacaklar, mesela Bağcılar istasyonu alttan üste açılmıştı galiba, yanlış mı hatırlıyorum? Her iki taraftaki kazıklar arasına çelik kolonlar atılıyor ve kutu içeriden destekleniyordu.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 30 Ara Pzt, 2013 16:06

üsküdar istasyonunda merak ettigim su konu var.mesela marmaray yenikapıdaki gibi giris marmaraydan olsa daha iyi olmazmıydı yoksa ayrı mı olcak?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Ara Pzt, 2013 16:32

mesela Bağcılar istasyonu alttan üste açılmıştı galiba, yanlış mı hatırlıyorum? Her iki taraftaki kazıklar arasına çelik kolonlar atılıyor ve kutu içeriden destekleniyordu
Esat Bey bağcılar istasyonunda Türkiye'de nadir görülen bir yöntem ile açılmıştı. Normalde metro durakları aç-kapa sistemi ile önce etrafına fore kazıklar çakılırak içindeki topak çıkartılır ve temelden başlayarak yukarı doğru inşaat devam eder. Bağcılarda ise tam tersi Metro istsyonun etrafı ve içinde bulunan tüm kolonlar üstten aşağıday doğru çakıldı. Daha sonra tam ortasından iş makinasını girebileceiği kadar boşluk bırakıldı ve makina içinde bulunduğu katın harfiyatını yukarı çıkardı. Daha sonra katın döşemesi yapıldı ve iş makinası ( ekskavatör ) bir alt kata indi. Aynı işlemi teker teker tüm katlarda yapıldı. Yani alttan üste değilde üst kattan başlayarak alt kata doğru katlar oluşturuldu. Bunun için Almanya'dan özel makinalar ve personeller getirildi.
üsküdar istasyonunda merak ettigim su konu var.mesela marmaray yenikapıdaki gibi giris marmaraydan olsa daha iyi olmazmıydı yoksa ayrı mı olcak?
Sorunuzu net olarak anlamadım ama şu şekilde açıklıyım. Üsküdar - çekmeköy projesi için üsküdar istasyonuna meydan da bulunan bazı noktalardan girişler yapılacaktır. Bunun yanında marmaray projesine entegre olacağı için katlar arası geçiş olacaktır. Mesela Sirkeci'den gelen yolcu Üsküdar istasyonunda indikten zemin kat çıkmadan 2 farklı noktadan Üsküdar - Çekmeköy hattına geçiş yapabilecektir. Yine aynı şekilde Çekmeköy'den gelen yolcu zemin kata çıkmadan Marmaray üsküdar istasyonuna geçiş yapacaktır. Buda hatların birbirine entegre olması adına önem teşkil eder.
En son decimus tarafından 30 Ara Pzt, 2013 16:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Ara Pzt, 2013 16:37

Dün Altunizade metro durağında günlük kazı miktarı 17 m olarak yazıyordu. Toplam kazı 13.079 km olarak belirtilmiş. 3 TBM olmasına rağmen 17 m günlük kazı gereçkten düşündürücü. 2 TBM bakımda olsa dahi yinede yetersiz olacağını düşünüyorum. Bakalım 38 ay olarak belirtilen rekor kırılabilecek mi ?

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 30 Ara Pzt, 2013 16:54

üsküdar istasyonu icin cıkıs noktaları yapılcak mı marmaray cıkıslarından haric olarak.. onu sordum..yani marmaray giris ve cıkıslarıyla entegre olup aynı yerden gecis yeterli olurmuydu?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 30 Ara Pzt, 2013 18:14

Bence Marmaray ve metro aynı giriş çıkışı kullansalar olur. Burada M5-M4-Ayrılık Çeşmesi bir bağlantısı olacağından yoğunluk olur ama yer altında olan bir yoğunluk bu. Üsküdar, İstanbullular için gezmek, alışveriş yapmak için çok fazla tercih edilmeyen bir yer olduğundan fazladan giriş gereksiz sanki?

Ayrılık Çeşmesi gibi düşünelim M4-Marmaray arası ciddi kalabalık olan bir yer ama bu yoğunluk 2 peron arası yaşandığından yüzeye yansıyan bir durum yok yüzeyde sadece 1 tane giriş var o da fazlasıyla yetiyor, yer altı yoğunluğunu ise fazladan yürüyen merdivenlerle ve geniş koridorlarla gidermeye çalışmışlar.

Şu an Anadolu Yakası'nda yüzey-istasyon arasında sirkülasyonda yetersiz olan tek istasyon Kadıköy.
Bu istasyondan çıkmak tam bir işkence ve kalabalığın sığmaması nedeniyle özellikle pik saatlerde normal veya yürüyen merdivenlere ulaşmak için uzun süre kuyruk beklemek durumundasınız

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Ara Pzt, 2013 20:15

Üsküdar, İstanbullular için gezmek, alışveriş yapmak için çok fazla tercih edilmeyen bir yer olduğundan fazladan giriş gereksiz sanki?
Üsküdar'a ne sıklıkla gidiyorsunuz bilmiyorum ama özellikle Anadolu yakasında yaşyanlar için buluşma noktası, hafta sonları deniz kenarında zaman geçirmek için insanlar akın ediyor. Ayrıca kız kulesi, topkapı sarayı manzaraları yüzünden hafta içi ve özellikle hafta sonları adım atılacak yer bulamıyorsunuz. Vapurların olması sebebiyle ayrıca aktarma noktası. Bu sebeple çok kalabalık bir ilçe. Üsküdar - Çekmeköy hattı ayrı girişler yapılacak ve kesinlikle yapılması gerekiyor. 2016 yılında proje tamamlandığı zaman yoğunlugu görmüş olacağız.

Ayrılıkçeşmesi durağı hakkında soylediklerinize katılıyorum. Orda pratik bir çözüm bulunmuş. Ama Üsküdar'da bu olanaksız.
En son decimus tarafından 31 Ara Sal, 2013 07:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzt, 2013 20:20

Her halukarda en z 1 adet kendisine ait girisi olmali diye dusunuyorum. Sonucta orasi bir transfer merkezi 2 rayli sistem -ileride 3 olma ihtimali- var, deniz yolu bir sekilde var olacak ve otobusler. Kendi girişi olmali.
En son Esat tarafından 31 Ara Sal, 2013 07:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön