ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olsun en azından 11 metre, bazen hiç kazılmadığı günlerde olabilir. Geçen günlerde TBM çalışması ile ilgili bir grafik geçti elime ama paylaşmadım sanırım? Öğrendiğime göre TBM ler öyle günün 24 saati çalışan aletler değil, çok ama çok önemli süreler aletin bakımları ile geçiyormuş.katliam yazdı:cumartesi günü altunizade istasyonunun önünden geçerken önceki günkü kazı uzunluğu sadece ve sadece 11 metre yazıyordu.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
2. TBM Bulgurlu İstasyonuna ulaştı
2. TBM Bulgurlu İstasyonuna ulaştı
Ümraniyeden Bulgurlu yönüne hareket eden 2.TBM, Bulgurlu istasyonuna ulaştı. 2.TBM bakım çalışmaları ardından, Kısıklı İstasyonu yönünde hareketine devam edecek...
3.TBM Montajı
Ümraniye parseller mevkiinde yer alan metro araçları depo ve bakım sahasından, yukarı dudullu yönüne doğru tünel açmak için 3. TBM montajı süratle devam etmektedir.
Kemerdere Natm Kazı çalışmaları, Necip Fazıl İstasyonu fore kazıklarına kadar geldi.
Güzergah Tünelleri Toplam Uzunluğu
39.768 m
Tamamlanan Tünel Uzunluğu
12.623m
Ümraniyeden Bulgurlu yönüne hareket eden 2.TBM, Bulgurlu istasyonuna ulaştı. 2.TBM bakım çalışmaları ardından, Kısıklı İstasyonu yönünde hareketine devam edecek...
3.TBM Montajı
Ümraniye parseller mevkiinde yer alan metro araçları depo ve bakım sahasından, yukarı dudullu yönüne doğru tünel açmak için 3. TBM montajı süratle devam etmektedir.
Kemerdere Natm Kazı çalışmaları, Necip Fazıl İstasyonu fore kazıklarına kadar geldi.
Güzergah Tünelleri Toplam Uzunluğu
39.768 m
Tamamlanan Tünel Uzunluğu
12.623m
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Peronda bekleyen yolcu güvenliği ve vatmansız tünel manazaralı metro araçlarıyla bu metro hattı belki de Marmaray'dakinden daha fazlasını vaad ediyor olabilir.
http://www.youtube.com/watch?v=8D1DNz5zEZc
http://www.youtube.com/watch?v=8D1DNz5zEZc
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bağlantıları açıp baktığınızda istasyon alanları ve yapılarını çok net algılayabiliyorsunuz.
Bu açıdan bu metronun internet sitesi eski zamanlardaki muğlak havanın ve ketumluğun üstüne iyi geldi.
http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... urumu.aspx
Bu açıdan bu metronun internet sitesi eski zamanlardaki muğlak havanın ve ketumluğun üstüne iyi geldi.
http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... urumu.aspx
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ama beni en çok güldüren şu metro içi boşluk ve ferahlık.
Ben sürücüsüz metro taraftarı değilim, ama bu benim şahsî fikrim. Bir yandan işsizlik, bir yandan emniyet, öte yandan da bu sevemiyorum.
Acaba şu Dudulludaki kuzey kolu bir gün o Bostancıya inecek hattın depo uzatması mı olacak da, bir iki istasyoncuk mu içerecek?
Ben sürücüsüz metro taraftarı değilim, ama bu benim şahsî fikrim. Bir yandan işsizlik, bir yandan emniyet, öte yandan da bu sevemiyorum.
Acaba şu Dudulludaki kuzey kolu bir gün o Bostancıya inecek hattın depo uzatması mı olacak da, bir iki istasyoncuk mu içerecek?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
ROI
Alabay haklısın. Sana katılıyorum.alabay yazdı:Ama beni en çok güldüren şu metro içi boşluk ve ferahlık.
Ben sürücüsüz metro taraftarı değilim, ama bu benim şahsî fikrim. Bir yandan işsizlik, bir yandan emniyet, öte yandan da bu sevemiyorum.
Acaba şu Dudulludaki kuzey kolu bir gün o Bostancıya inecek hattın depo uzatması mı olacak da, bir iki istasyoncuk mu içerecek?
Bir yandan işsiz gençlik bir yandan üç çocuk politikası (yine siyaset yaptım)

Bostancı İDO'dan yapılacak Hat, 5-6 km olacak Marmaray-M4-M6 kesişme sağlanacak.
M4-M6'nın yatırım ROI'si düşecek.

ROI = Return of Investment.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İşçilik maliyet konusunu tartışmıştık diye hatırlıyorum küçük bir hesap bile yapmıştık bende sadece bu yüzden taraftar değilim ve sadece yükselen bir trend den başka bir şeyde değil bence. Tabii ki arkasına sığınılan gerçek işçi maliyeti değil daha sık frekanslar ile tren işletebilmek, ileriye dönük bir yatırım olarak kabul edilebilir ama günümüzde böylesi yoğun bir tren işletmesine ihtiyacımız var mı? O da tartışılır.
Peronlardaki kapı senkronizasyonu sürücülü sistemlerde pek kullanılmıyor galiba? Yani olmaz demiyorum ama kullanılmıyor galiba diyorum
çünkü makinistin her seferinde aynı noktayı tutturmasını beklemek işi ihtimallere bırakmak anlamına geliyor UTO sistemlerde ihtimal dahilinde değil ya 1 ler var ya da 0 lar 
Peronlardaki kapı senkronizasyonu sürücülü sistemlerde pek kullanılmıyor galiba? Yani olmaz demiyorum ama kullanılmıyor galiba diyorum


- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sürücülü sistemler de çoğu kez aslında sürücüsüz. Berlinde uzun zamanlar U9 tamamen sürücüsüz sistemdi, daha yeni kaldırıldı galiba (!). Sürücü yine de araçta oturuyordu. İmdat freni, insanları yatıstırma, falan filan
Ama sürücü de aracı teknik ayarlara bırakabilir ve seyredebilir. Ayrıca, metrolarda, bildiğim kadarıyla, sayısal sistemin ötesine gidilir, yani 0, 1 ve »arası«. İsmi fuzzy technology ve ilk Tokyo metrosunda kullanılmıştı. Basit 0/1 sayısal itici sistemler biraz fazla sarsıntılı olurlar (metroda ivmede meselâ).
