ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2013 14:29

keyifadami yazdı:hayırlısıyla yarın tünel 10 km.'ye ulaşmış olacak :D
hayırlısı bakalım, hattımız sessiz ve derinden ilerliyor :)

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 26 Eyl Prş, 2013 15:21

Esat yazdı:
hayırlısı bakalım, hattımız sessiz ve derinden ilerliyor :)
pek sessiz sayılmaz. ben madenler'de bazı geceler ciddi patlama sesleri duyuyorum :)

bir de bu metro ile havalimanına şu kadar dakikada ulaşacaksınız dediklerinde nasıl bir güzergahtan bahsediyorlar? üsküdar'dan marmaray ile yenikapı'ya sanırım. ya sonra?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2013 15:26

keyifadami yazdı:bir de bu metro ile havalimanına şu kadar dakikada ulaşacaksınız dediklerinde nasıl bir güzergahtan bahsediyorlar? üsküdar'dan marmaray ile yenikapı'ya sanırım. ya sonra?
O afişleri ciddiye alan oldu mu diye merak ediyordum bende :) iett otobüsü ile olsa gerek. Ben göz ucu ile gördüm ne yazık ki afişleri, orada yıl olarak bile tarih yazmanın kötü durduğu sloganlar var. 2013 te Yenikapı da sadece Marmaray açılacak ama Başakşehir-Taksim demek ne alaka diye soruyor insan ister istemez. Ya da Kartal - AHL gibi bağlantılar vermek ne kadar doğru şu anda, biraz aceleye gelmiş bir çalışma gibi.

Tabi böyle diyorum ama dün olsa gerek, Bursa nın bir tv kanalında mühendisler odasından birisi konuşuyordu ulaşım ile ilgili, çok üzüldüm. Bir inşaat mühendisi gerçekten gerçeklerden bu kadar uzak olabilir mi diye, ya da ne bileyim ulaşım ile ilgili konuşuyorsa biraz bilgi sahibi olsaydı keşke diye, yani niye metro yapmıyorlar diye eleştirmek kolay o zaman yüzeysel kalmak lazım yok işin içine teknik konuları sokuyorsak düşünmek lazım. Metro sadece yer altından kazılıyormuş, yer üstünde hiç bir iş olmuyormuş ve hatta hiç kimseyi rahatsız edecek bir yol kapaması falan da olmuyormuş, hatta ve hatta İstanbul'da Üsküdar ile Kartal arası yer altından gidiyormuş Marmaray falan filan, hakkaten üzüldüm ya :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 26 Eyl Prş, 2013 16:22

decimus yazdı:Geçtiğimiz günlerde Çekmeköy belediye başkanı tarafaından açıklanan Üsküdar -Çekmeköy projesinin son durağı olarak belirlenen Taşdelen - Lunaparka " yakında Metro Burada" tabelası asılmıştır. Yalnız tabelada dikkatimi çeken madenler durağından sonra hat 2 ye ayrılmakta sol taraf Taşdelen sağ taraf Sabiha Gökçen Havalimanı olarak görünmekte. Bunun anlamı şu olabilir ; Hattın Taşdelen ayağı tamamlanacak ve son durak taşdelen olacak fakat TBM ler sarıgazi, Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanına kadar kazılarına devam edecek. Muhtemelen İBB hazır kazılara başlamış TBM'leri sahaya sokmuşken ileride yapmayı planladığı metro istasyonlarının tünellerini açacaktır. Sonuçta bir TBM kurulması, sahaya sokulması ve kazmaya başlaması aylar süren bir iştir. Bunun önüne geçerek planlanan hattın erken açılması sağlanabilir. Sabiha Gökçen Havalima hattı - Üsküdar'a kadar direk bağlantı yapılarak İstanbul için önemli bir ulaşım problemi çözülebilir.

Resim


Bu yorumu 5 ağustos günü yazmıştım.
Dün İstanbulun bir çok noktasında asılmaya başlanan (seçimlerin yaklaması sebebiyle tanıtım amaçlı ve oy toplama çabasu taşıyan) yapımı düşünülen metro hatlarının bilgilendirme afişleri ile gördüm ki yaptığım tahmin doğru. Çünkü İBB astığı afişlerde "Sarıgazi - Taksim 2018 yılında metro ile 44.5 dakika " yazısı asmış Bu durumd mevcut Üsküdar - Çekmeköy projesi için çalışan TBM makinaları çekmeköye geldiklerinde durmadan devam ederek Sarıgazi - Sultanbeyli ve son olarak Sabiha Gökçen Havalimanı ile tamamlanmış olacaktır. Bunun için yüklenici firma ile daha önce imzaalana anlaşmanın % 10 'luk artış ile devam edeceği işe başlamadan önce belirlenmişti. İBB burda çok akılcı bir iş yapıyor. Diğer türlü bu istikamet için Çekmeköy - Sabiha Gökçen metrosu yapmaya kalksa ihale + yer teslimi + İşlerin Başlaması + TBM kurulması ++++++ Vs vs. İşler demek 4-5 yıl zaman kaybetmek demek. Burda ve mümkün ise ileride yapılabilecek tüm hatlarda bu yöntemi kullanmalı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Eyl Prş, 2013 18:53

Bu metronun Sarıgazi Meydanı'na çıkması metronun yolcu potansiyeline epey katkı yapar. Olması gereken de budur. Sarıgazi sonrası Sultanbeyli yönünde boşluklar bulunmakta bu açıdan o yönde Sabiha Gökçen Havalimanı ile Sarıgazi arası otobüs taşımacılığına uygun. Dahası madem havalimanı ile Çekmeköy -Ümraniye arasında büyük bir yolcu potansiyeli var acaba bu yönde doğru düzgün tek biletli kaç otobüs işletiyorlar, ben baktım neredeyse hiç; biraz daha mantıklı olunsun.
Görece yalıtılmış ve kenar mahalle halindeki Sultanbeyli - Samandıra ahalisinin metroya değil doğru düzgün ve ucuz ve sıklıkla işleyen otobüs taşımacılığına ihtiyacı var, gören gözler bilir. Bu tıpkı İstanbul'un çeşitli yerlerinde olduğu gibidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Prş, 2013 19:16

Bence BÜTÜN otobüs şebekesi kapatılıp, kaldırılıp, tertemiz bir şekilde, yepyeni yapılmalı. Zaten. Bilhassa eski hatların bir kısmı kalıcı olabilir, türevliler neredeyse hepsi yama.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2013 19:44

kenanmar yazdı:Görece yalıtılmış ve kenar mahalle halindeki Sultanbeyli - Samandıra ahalisinin metroya değil doğru düzgün ve ucuz ve sıklıkla işleyen otobüs taşımacılığına ihtiyacı var, gören gözler bilir. Bu tıpkı İstanbul'un çeşitli yerlerinde olduğu gibidir.
Kesinlikle haklısın hocam, ben Kurtköy uydukent tarafını biraz biliyorum, şu anki hali ile orada bayağı bir otobüs erişimi var ama Samandıra tarafına pek bir yerlerden yoğun erişim yok. Bizde tek slogan "çare metro" oldu, tamam tabii ki doğru ama M4 ü görüyoruz taşıdığı yolcuyu, M3 hadi yeni açıldı ama hakeza aynı akıbete gidiyor, M1B yine eh. Planlamalar eksik olduğu sürece hep böyle olacak, şunu ekleyeyim diğer hatlarda ilk açıldığında uzun zaman yolcu rakamları süründü bizde herkes metro istiyor ama yapılınca bayağı bir zaman binen olmuyor :) herhalde burada diğer modlar ile entegrasyon ve ücretlendirmede ki hatalar etkili oluyor.

Havalimanına erişim konusuna gelince, bence ilk öncelik Marmaray dan gelen kolun M4 ile bağlantılı bir şekilde limana uzatılması olmalı, Samandıra üzerinden gelen hat dediğin gibi son noktadan düzgün bir otobüs işletmesi ile uzun süre kotarılabilir.

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 27 Eyl Cum, 2013 08:19

aslında bugünü değil yarını düşünerek o hatta metro yatırımı yapılabilir. sonuçta sancaktepeden doğuya doğru yerleşim artışı hızlanarak devam ediyor. önemli olan oraya ayrılacak kaynakla daha acil ulaşım ihtiyacı olan başka yerlere yatırım yapılabilir mi kararı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 27 Eyl Cum, 2013 08:32

kenanmar yazdı:. Dahası madem havalimanı ile Çekmeköy -Ümraniye arasında büyük bir yolcu potansiyeli var acaba bu yönde doğru düzgün tek biletli kaç otobüs işletiyorlar, ben baktım neredeyse hiç; biraz daha mantıklı olunsun.
Geçenlerde Sabiha Gökçen Havalimanını kullandım. İndiktien sonra iett ile Levent yönüne gitmek istedim fakat otobüs saat sıklıkları 1 saat veya daha yukarı.Orada 1 saat beklemek işime gelmedi bir çok insanda şaşırdı bu duruma. Yani şimdi buna bakarak sabiha gökçenden inip Avrupa yakasında geçmek isteyenler ortalama saat başı 20 -30 kişi mi ? Tabi ki değil . Fakat orada başka Havataş vs gibi yollara mecbur bırakılmış insanlar.Ayrıca Bu hattın amacı hızal büyüyen ve gittikçe İstanbulun en büüyük nüfüsüna sahip ilçeleri olan Ümraniye , Sulanbeyli, Çekmeköyü ve çevresindeki ilçeleri Üsküdar ve Kadıköy metro ile bağlamak. Çok önemli ve mutlaka tamamlanması gerekn hat burası.
Görece yalıtılmış ve kenar mahalle halindeki Sultanbeyli - Samandıra ahalisinin metroya değil doğru düzgün ve ucuz ve sıklıkla işleyen otobüs taşımacılığına ihtiyacı var, gören gözler bilir. Bu tıpkı İstanbul'un çeşitli yerlerinde olduğu gibidir.

Çocukluğumdan beri Avrupa yakasında yaşamış ve yakın zamanda Anadolu yakasına taşınan bir olarak söyliyeyim. Sultanbeyli - samandıra istikametine giden otobüs sayısını başka hiç bir yerde rastlayamazsınız. Hemen hemen her yerden otobüs var ve çok sık aralıklarla, tek bilet ödeyerek kullanabilirsiz. Fakat Sultanbeyli ilçesinde arazı ve daire fiyatları İstanbul ortalamasının altında olması sebebiyle nüfüsü inanılmaz şekilde artan ilçeler. Otobüs sayısı insanlara yetmiyor. Sürekli yeni hatlar devreye giriyor ama onlar da çare olmuyor. Dün mesela yeni bir hat devreye aldılar Üsküdar - Çamlık diye, daha hattın numarası bile belli değil ama sadece 7 - 8 durak sonra araç full + full doldu. Bu hat koyulmadan önce bindiğim otobüsler sadece 3 - 4 durak sonra dolarak otobüs sonraki duraklarda kapılarını asla açamıyor ve her gün çeşitli tartışmalar- kavgalar oratya çıkıyordu. Bu sabah haberlere baktığımda ise şunu gördüm.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/881066-cilebus

Artık insanlar çıldırma noktasına geldi. Hal böyleyken istediğiniz kadar sıklıkla ve bedava otobüs koyun insan sayısı bu kadar artmışken tek çare yine metrodur. Her sabah otobüse bnen insanlar metro çalışmalarına bakarak birbirlerini teselli ediyor :) Ama ne yazık ki 2015 'de açılacağını zannediyorlar

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Eyl Cum, 2013 09:07

İnsanlar da garipleşmiş be! 1981–82’de otobüsler aynı şekilde yetersizdi. Bunu gösteren acaip bir resim çekmiştim, çok iyi hatırlıyorum, ama nerede, onu bilmiyorum. Bir gün bulursam, sunarım. 3.5 saat beklemişler ve yolu kapatmışlar, o saatlerde evlerine yürüyemezler miydi? Herşeyin zaten şov ve içeriksiz olduğunu her zaman söylüyorum, ama bu isyan da ne? Şova şov cevabı gibi. Ve(ya?) medya binâenaleyh şovu. Metrolara gelince … güzergâhlar garip. M4 Bağdat caddesi altından gitse, bak nasıl dolardı. M3 sap gibi bitmese, dolar. M1 gezmeden, direk yol gitse, daha dolu giderdi. Tek mantıklı metro M2 şu an. Buna ek şu Üsküdar metrosu biraz mantıklı olacak gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Cum, 2013 18:30

İBB nin yeni kampanyasındaki argümana göre 2015 yılında bu hat açılacak, genel olarak kampanyadaki tarihler üzerine sohbet ettiğim bir iki dostum konuya vakıf kişiler olarak 2019 hedefinin abes olmadığını, gerçekleştirilebilecek bir hedef olduğunu söylüyorlar. Bu hat için konuşacak olursak 38 ay söylemine hep karşı çıktım biliyorsunuz ama 2015 hedefinin Aralık ayı olduğunu düşünürsek önümüzde 26-27 ay var, bakalım neler olacak.

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Cum, 2013 21:14

Başkan Topbaş'ı seçimlerde iddialı olma baskısıyla anlayabiliyorum ama bu hedefleri gerçekçi bulmuyorum.
Daha dün akşam Üsküdar Meydanı'nda Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli yönüne giden yolcular isyan etti. Aylardır yıllardır onyıllardır Üsküdar - Ümraniye -Sultanbeyli yönündeki minimum 1.5 saat max. 2.5 saatlik yolculuğu katlanılabilir düzeye çekememek de ayrı bir başarısızlık.
Sultanbeyli yolcusu Uzunçayır'da, Altunizade'de ve Üsküdar Meydanı'nda bu kaçıncı defa isyan ediyor? Ben sayamadım onlarca oldu.
Ben Sultenbeyli - Sancaktepe gibi yerleşim yerlerinde metrodan ziyade çok daha fazla anacaddeye uğrayan ve doğruda en yakın metro hattına entegre otobüs ağını daha uygun buluyorum, en azından parası az bir memleket ve şehir olan İstanbul için bu böyle. İstanbul'un New York kadar parası var mı ki?
Bu isyan çok haklı belki de metrobüsü Üsküdar - Sultanbeyli arasına düşünemeyip şimdiki hattında düşünmek, Bağcılar-Kabataş tramvayında aşırı yoğunluk yeraltı metrolarında ise talep düşüklüğünü yaşamak ve de otobüs taşımacılığını metrobüse angaje etmek İBB'nin plan program ücretlendirme ve aktarma başarısızlığıdır. Ayda 155 Tl aldığınız insana hizmet veremiyorsunuz ama aynı insan 250 300 TL verse servisinde oturarak mutlu mesut gidebiliyor. Bütün fark 100 TL'de mi?
Ayrıca metro hatlarını bu tarz forumlarda yazan herkesin kolayca çiziktirebileceği ölçüde basitlikle çizip harita hazırlamak da inandırıcılığı azaltıyor,
Madem bu kadar metro heveslisiydik nerede bu hatların tamamının etüd projeleri, şimdiye dek neden hazır değil, etüd proje hazırlamak çok mu pahalıydı?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön