ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Decimus inşaatı yürüten Doğuş inşaatın sitesindeki bilgiler hatta 2 tbm var diyor.
http://www.dogusinsaat.com.tr/uucm/habe ... erler.aspx1 TBM Ümraniye istasyonundan, Bulgurlu istasyonuna doğru ilerleyişine devam etmektedir.
2. TBM Ümraniye istasyonuna ulaşmış olup Bulgurlu istasyonuna hareket etmek üzere son bakımları yapılmaktadır.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
ibb sitesinden güncel haber:
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... wsID=21451
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... wsID=21451
Üsküdar-Sancaktepe Metrosu’nda peronlar ortaya çıkıyor
Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nun tünel kazılarında sona yaklaşılırken, istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi başladı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunan raylı sistem çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nda çalışmalar 1800 kişilik bir ekiple 24 saat esaslı sürüyor. Yerin 25-30 metre altında aralıksız devam eden çalışmalar kapsamında tünel kazılarında sona yaklaşıldı.
Projede, metro istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi de başladı. Yamanevler İstasyonu’ndan başlayan peron tünelleri beton kaplama işi eşzamanlı olarak bütün istasyonlarda başlıyor. 12 metre olarak yapılan beton kalıplarda 20 ton demir ve 100 metreküp beton kullanılıyor. İstasyonlardaki çalışmaların 1 yılda tamamlanması planlanıyor.
İstanbullulara rahat, konforlu ve ekonomik ulaşım imkanı sunacak olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nun İstanbul Büyükşehir Belediye Başakanı Kadir Topbaş’ın talimatı doğrultusunda 2015 yılında hizmete alınmamı hedefleniyor. 38 ayda tamamlanması planlanan hat, dünyanın en hızlı yapılan metrosu olma özelliğini de taşıyor.
Proje tamamlandığında Sancaktepe’den metroya binen bir yolcu Ümraniye’ye 12,5 dakikada, Üsküdar’a 24 dakikada, Yenikapı’ya 36 dakikada, Taksim’e 44 dakikada, Hacıosman’a 68 dakikada, Atatürk Havalimanı’na ise 71 dakikada ulaşabilecek. 16 istasyonla Üsküdar, Çekmeköy, Sancaktepe ilçelerini birbirine bağlayacak olan 20 kilometrelik metro hattı, Taşdelen ve Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzatılacak.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
20km çift tüp tünel toplamda 40km (39.768m) olacakmış kazılacak tünel uzunluğu. bunun 8.636m'sinin kazıldığı yazıyor bilgi olarak. bu da yaklaşık %22 eder. düşündüğüm gibi yarısı bitmemiş yani
Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nun tünel kazılarında sona yaklaşılırken, istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi başladı.
İBB ile Doğuş İnşaaat verileri birbirleri ile tamamen çelişmekte. Doğuş'a göre kazı işlerinin % 22 bitmişken İBB ye göre ise tünel kazılarında sona gelinmiş hatta peron katlarının betonlama işleri başlamış. Belediye nasıl oluyorda göz göre göre tünel bitti gibi açıklamalar yapıyor anlamıyor. Tamam iş hızlı gidiyor çalışamlar yoğun şekilde devam ediyor demeye getiriyorsunuz da bari bitti falan demeyin.
- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 27
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
İBB tünel kazılarında sona yaklaşıldı diyor ve sadece % 22 tünel kazısı tamamlanmış. İBB kendince haklı nasıl olabilir ? Kaldı ki Üsküdar - Çekneköy güzzergahında doğru düzgün peron tüneli kazıldığını görmedim ben sadece çarşı ve altunizade duraklarında ciddi bir çalışma var. Diğer istasyonlarda peron katları için herhangi bir çalışma yok şuan için yoğunluk şaft boşluklarından harfiyat çıkartılmasıasosyalmuhendis yazdı:Bence İBB kendince haklı; birkaç şantiye/istasyon dışında (Üsküdar, Fıstıkağacı vs.) hemen hemen bütün şantiyeler kendi paylarına düşen peron tünel kazılarını bitirip invert ve kemer betonuna başladılar. Geri kalan kazı ve beton işleri zaten onların işi değil, TBM'in işi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB ifadeyi eksik veriyor, her zamanki gibi çok basit ama ciddi bir bilgilendirme hatası ki bana göre komple hatalı, neden derseniz İBB hattın tamamından sorumlu sadece peronlardan değil, dolayısı ile rakam veriyorsa tüm iş için vermeli. Ya da Peron kazılarında sona gelindi diye üzerine basa basa söylemeli, şimdi o haberi okuyan herkes vay beee hattın tünel işleri bile bitiyormuş diyecek. asosyalmuhendis in söylediği gibi işin durumu izah edilse daha iyi olurdu.