ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Marmaray CR3 Niçin Gecikti?

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 07:17

http://marmaraygunlugu.wordpress.com/ta ... l-surecek/

Bu AMD içindeki ortakları ve Hükümet ile olan ilişkilerini de dikkate almak gerekir. 8)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Marmaray CR3 Niçin Gecikti?

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 07:28


Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 07:51

http://www.odatv.com/n.php?n=ne-cektin- ... 0905131200

"Başbakan bunun ipuçlarını geçtiğimiz günlerde yaptığı şu konuşmada verdi:

"3 sene, 4 sene bir projeyi gecikmeli olarak çıkarıyorsunuz. Niye? Bakıyorsunuz önünüzde çok ciddi engeller var. Örneğin bizim bir Marmarayımız var. Basit çanak çömlek hikâyesi bize 4 sene kaybettirdi. 3 sene, 4 sene önce Marmaray açılacaktı. Şimdi bu 29 Ekim'e yetiştirmeye çalışıyoruz. Yazık, günah değil mi? Her geçen zaman bu ülkenin aleyhinde. Biz muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkacaksak, bu yatırımlarımızı hızla gerçekleştirmek zorundayız"

İÇERDEN VURANLAR

Yani içerden vuranlar çanak çömlekçiler.

Yani arkeologlar, tarihçiler, tarihi eserlere sahip çıkanlar.

Yani 35 batığı, 38 bin envanterlik (müzelik) eseri ortaya çıkaranlar. Dünyanın en eski neolitik dönem ahşap kullanım aletlerini gün yüzüne çıkaranlar. Avrupa medeniyetinin temellerinin İstanbul üzerinden geçiş yaptığını ve şehir tarihinin 8500 yıl geriye gittiğini ortaya çıkaranlar.

Peki Başbakan'ın söylediği doğru mu?

Bakınız Üsküdar'daki arkeolojik araştırmalar 2007'de, Yenikapı'dakiler 2009'da bitmiş. 4 yıldır buna rağmen Marmaray inşaatı bitirilememiş.

Yani dünya tarihini değiştiren kazıları yapanlar, Türkiye'nin bulunduğu toprakların tarihi zenginliklerini ortaya çıkaranlar, müzelere ve tarihçilere paha biçilmez değerler kazandıranlar Erdoğan'a göre "içerden vuranlar"......"

aynı linkten.....devamı

"Misafir - Pandoranın Kutusu

Marmaray'ın gecikmesinin tarihi kalıntılarla alakası yok. Öncelikle ihale edildiğinde ortada bitmiş bir proje yoktu.Detayları çözmek için epeyce kafa patlattılar zira deprem anında tüp kırılırsa ne olacağı pek fazlaca düşünülmemişti.Deniz suyunun basmasını önlemek için geçitlere kapı yapılması vb ( gerçi tüp muhtemelen kırılacaktır , tam tren içerideyken tüpün iki ucundaki kapılar kapanırsa içerdekileri nasıl çıkarırız kısmı da muammadır - olmaz olmaz dememek icap eder) bir yana 2010 yılında basın yayın organlarına Fransız Alstom-Doğuş-Marubeni konsorsiyumunun banliyö hatlarının modernizasyonu işini bırakıp sözleşmelerinin feshi haberleri düşmüştü.(27 Nisan 2010)Avansları aldılar. Süre uzatımı istediler, onu da aldılar. Maliyet 1 milyar dolardan 1.5 milyar dolara çıktı dediler, kabul edildi. Fakat tek bir ray dahi döşemeden “Bakanlık bizi zarara uğrattı” diyerek sözleşmeyi fesh ettiler. Ve üstüne Fransız Alstrom uluslararası tahkime gitti ve tazminat istiyor.Yazık ki TBMM 'de bu knouda verilen önergeler de çara olmadı.Eh basında da pek bir fikri takip olayı yok. Sayın Başbakan kamuoyunu istediği gibi yanıltmakta serbesttir ama basına ne oluyor merak ediyorum....."

Not : Doğuş grubu, konsorsiyumdan ayrıldı ve tazminat istemekten vazgeçti...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Pzr, 2013 12:43

yazidaki alinti bolumleri [quote][/quote] icerisine alirsak daha uygun olur kanaatindeyim, gorusler karisnasin ve linkten alinanlar belli olsun diye. yenikapi kazilarinin 2009 da bittigini sanmiyorum, bittiyse 2012 ye kadar orada eseleyenler kimdi yav :)

Diğer bir konu ben Alstom un ayrılma sebebi ile ilgili duyumumu yazamıyorum, çünkü kanıtım yok, bana bunu projeye yakın sektörün bayağı içinden birisi sözlü olarak aktarmıştı, dışarıya aktarılan bahane mali oldu ama işin yapılması istenen tarz ve bazı noktalardaki teknik zorlamalara firmanın karşı çıkmasının bunda payı var sanırım. Şöyle örnek vereyim hani ben bir harita yapıyorum ya istanbul raylı sistemler haritası, altına imzanı atıyorum değil mi, bu ne demektir hatasıyla doğrusuyla benimdir, şimdi bu resmi bir iş olsa idi ve benden işin mantığına aykırı bir şey yapmam istenseydi ve ben karşı çıksa idim nasıl bir çözüm olacaktı, ya ben bu işi yapmıyorum diyecektim ya da imzamı atmam :) biraz garip bir örnek oldu ama anca böyle özetleyebildim.

Diğer konular için bir şey diyemiyorum, yandaşlık paydaşlık bu ülkenin 10 yıllık sorunu değil ve ortadan kalkacağını da sanmıyorum çünkü ortadan kalktığı tek bir ülke yoktur, gerçekten demokratik ülkelerde bile iktidar olan işini bilir.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Ağu Pzr, 2013 23:04

Şöyle bir haber var; Marmaray CR3 projesinin Osmangazi Tren İstasyonundaki inşaat çalışmaları durduruldu.
http://www.sansursuzhaber.com/marmaray- ... um=twitter

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Pzt, 2013 07:34

Anatolian yazdı:Şöyle bir haber var; Marmaray CR3 projesinin Osmangazi Tren İstasyonundaki inşaat çalışmaları durduruldu.
http://www.sansursuzhaber.com/marmaray- ... um=twitter
CR3 ün bahsi geçen açılışa herhangi bir etkisi olmayacak ki, 29 Ekim' de açılış öyle ya da böyle yapılacak ve açılacak bölüm Söğütlüçeşme ya da Ayrılıkçeşme ile Kazlıçeşme arası olacak ya da belki sadece Yenikapı' ya kadar. Yani MARMARAY projesi olarak işin sadece kaymaklı tüp geçiş kısmı anılıyor dolayısı ile açılmış olacak. Haberde bahsedilen istasyon şu Tuzla tarafında idi sanırım ve dediğim gibi bu açılışa engel bir durumu yok, en fazla oradaki çalışmalar YHT nin gelmesini engeller ki zaten geçenlerde UDH Bakanı Sn. Yıldırım YHT açılışının 29 Ekim' de yapılmayacağını açıkladı.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 03 Eyl Sal, 2013 19:42

Kaynarca

Resim

Tuzla
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Sal, 2013 20:43

Burası İstasyon bölgesi falan mı? Yav aslında buraları bir baştan aşağı gezip mümkün olan yerlerde fotoğraf çekmek lazım ama tabanvayla olacak işte değil :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 03 Eyl Sal, 2013 21:15

Hayır ikisi de istasyon bölgesi değil, ben de istiyorum baştan sona gezmek ama personel harici olduğumdan yasak bana :D Bu arada Pendik İstasyon bölgesine vinç kurulmuş, iki katlı bina derinliğinde kazılmış, yanılmıyorsam da yapı inşaatı başlamış..Başka hiç bir istasyon için vinç kurulduğunu ve istasyon inşaatının bu kadar geniş alana yayıldığını görmemiştim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Sal, 2013 21:17

Pendik te biraz geniş kapsamlı bir gar inşa edilecek diye bekliyoruz, açıklamalar hep bu yönde idi. Diğer taraftan personel gibi girmeye gerek olmadan hat kenarından foto çekmek mümkün olan yerler yok mudur?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 03 Eyl Sal, 2013 21:22

Yayaların geçmesi için her birkaç kilometrede bir koridor oluşturmuşlar oradan çekilebilir, ayrıca Piyade Okulu, Tuzla, Tersane kavşakları ve Mostar Köprü'sünden geçerken fotoğraf çekilebilir, genelde toplu ulaşımı kullandığımdan ayakta net fotolar tutturamadığımdan çekemedim, İstanbul'dan ayrılmadan havalar serinlerse yaya olarak Tuzla'da bazı noktalara gitmeyi düşünüyorum, örneğin Kaynarca fotoğrafını aradaki koridordan geçerken çektim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eyl Sal, 2013 21:26

Anatolian yazdı:Yayaların geçmesi için her birkaç kilometrede bir koridor oluşturmuşlar oradan çekilebilir, ayrıca Piyade Okulu, Tuzla, Tersane kavşakları ve Mostar Köprü'sünden geçerken fotoğraf çekilebilir, genelde toplu ulaşımı kullandığımdan ayakta net fotolar tutturamadığımdan çekemedim, İstanbul'dan ayrılmadan havalar serinlerse yaya olarak Tuzla'da bazı noktalara gitmeyi düşünüyorum, örneğin Kaynarca fotoğrafını aradaki koridordan geçerken çektim
Bölgeyi bildiğiniz için soruyorum yürüyerek Piyade Okulundan başladık diyelim, nereye kadar gidebiliriz? Hava sıcaklığını göz önünde bulundurarak :) 2 saat güneş altında yürümek bayağı zorlar o yüzden soruyorum.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön