ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Geçtiğimiz yıl Otogar - Başakşehir metrosunda bulunan ve yapımına bir hayli geç başlanan Bağcılar istasyonu için 1 yıl gibi bir sürede bitirilmesi ve mart 2013 ' de açılması planlanıyordu fakat bu hesap tutmadı ve Temmuz 2013'de 5 aylık bir gecikmeyele hizmete açıldı. Hatta bağcılar istasyonu çabucak bitirilmesi için türkiye'de pek uygulanmayan bir sistem ile yapılmıştı. Klasik aç - kapa değil de öncelikle istasyon etrafına diyafram beton dökülerek istasyon çerçevesi ortaya çıkartılmıştı. Daha sonra son katın döşmesi atılıp istasyo ortasından şaft boşluğu bıraklırak bir alt kottaki kata iş makinleri sokularak toprak kazısı yapılmıştı.Bu şekilde tüm katlar (7 kat diye biliyorum ) kazılarak toprak çıkartıldıktan sonra döşeme betonu dökülüp tekrar bir alta kota inemk sureti ile temele kadar yapılmıştı. Ama yinede 1 istasyon yapımı 1 yılı geçmişt. Bakalım Üsküdar'da istasyon kazısı ne zaman başlaycak muhtemelen aç - kapa yöntemli ile istasyonu kaç ayda bitirecekler.
Marmaray projesi için proje bitiminde aylık ilerleme videolarını izleyerek bir istasyon kaç ayda tamamlanabilir sorunusun cevabını foruma yazacağım.
Marmaray projesi için proje bitiminde aylık ilerleme videolarını izleyerek bir istasyon kaç ayda tamamlanabilir sorunusun cevabını foruma yazacağım.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Çok ilginç, yaklaşık yarım sene evvel Beykoz metro konusuna (yine) değinmişiz. Beykoz derken, akla ilk başta pek öyle metromsu bir yer gelmiyor. Öte yandan karşı tarafta Hacıosman da pek Taksim II değil.Beykoz istikametine metro laf üzerinde var, birileri proje yapıyormudur bilmiyorum ama varsa da o daha çok güzergahı çiziktirelim abi tarzı bir projedir şu anda
Ammaaa bugün ne okuyorum? Zaten uzun süredir büyük proje olarak düşünülen, taşınılan Türk-Alman-Üniversitesi TAÜ Beykozda Şahinkaya Caddesinde işine başlamış

Ki ben meselâ bilmezdim, Beykoza metro deniz kenarından mı mantıklı olurdu, yüksa daha çok yükseklerden mi, Kavacık taraflarından mı. Ve Üsküdardan mı, yoksa daha çok Ümraniye taraflarından mı. Düşünmeli.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Geçenlerde çalışan arkadaşlara sorduğumda yalnızca su taşımak için kullanılan bir küp bulduklrını bunun haricinde herhangi bir eser bulamadıkları bilgisini vermişti. Şuan için tarihi önemi olan, çok ciddi bir eser yok !Esat yazdı:Projeyi aksatacak derecede önemli bir şey çıkmadı herhalde, basında falan hiç haberi çıkmıyor, bir de o düzlenmiş alanlar çalışmanın bittiği noktalar sanırım?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Orada çektiğim ama koyamadığım bir kaç foto var, bir taraf kapatılmış ama diğer tarafta biraz yavaşça devam eden kazı işleri vardı, tarihi değeri nedir bilmiyorum ama bir bina temeli ve bir de iskele kazıklarına benzeyen oldukça eski dikine tahtalar görünüyordu, umarım projeyi aksatacak bir şeyler çıkmaz.
Bu arada başlık numarasını 34-M.03:05 olarak değiştirdim, resmi kaynaklarda hat M5 olarak tanımlanıyor, haritayı ne zaman revize edebilirim bilmiyorum ya da edermiyim
o başka bir alem.
Bu arada başlık numarasını 34-M.03:05 olarak değiştirdim, resmi kaynaklarda hat M5 olarak tanımlanıyor, haritayı ne zaman revize edebilirim bilmiyorum ya da edermiyim

- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Geçtiğimiz günlerde Çekmeköy belediye başkanı tarafaından açıklanan Üsküdar -Çekmeköy projesinin son durağı olarak belirlenen Taşdelen - Lunaparka " yakında Metro Burada" tabelası asılmıştır. Yalnız tabelada dikkatimi çeken madenler durağından sonra hat 2 ye ayrılmakta sol taraf Taşdelen sağ taraf Sabiha Gökçen Havalimanı olarak görünmekte. Bunun anlamı şu olabilir ; Hattın Taşdelen ayağı tamamlanacak ve son durak taşdelen olacak fakat TBM ler sarıgazi, Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanına kadar kazılarına devam edecek. Muhtemelen İBB hazır kazılara başlamış TBM'leri sahaya sokmuşken ileride yapmayı planladığı metro istasyonlarının tünellerini açacaktır. Sonuçta bir TBM kurulması, sahaya sokulması ve kazmaya başlaması aylar süren bir iştir. Bunun önüne geçerek planlanan hattın erken açılması sağlanabilir. Sabiha Gökçen Havalima hattı - Üsküdar'a kadar direk bağlantı yapılarak İstanbul için önemli bir ulaşım problemi çözülebilir.


-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Ben durak isimlerini tam olarak bilmiyorum. Benim kast ettiğim madenler bölgesi olarak bilinen bölge. Haritada ise necip fazıl'dan sonra çekmeköy- sancaktepe gibi tuhaf bir durak ismi var. Nereye çekerseniz oraya götürür ! Muhtelmelen geçici olarak boyle bir durak ismi bulunmuştur ama bu bile çok gereksiz..durağın adı tekrar değişti, madenler mi oldu yoksa necip fazıl istasyonunu mu kastediyorsunuz? fotoğraftan durak isimleri tam okunamıyor da..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattaki inşaat durumunu da bir görüntüleyebilsek fena olmayacak
bakalım neye niyet kime kısmet. Gerçi bir ara bir link paylaşılmıştı, sanırım projede görevli birilerinin yaptığı bir site idi geri sayfalarda linki olsa gerek bir bakayım.
hah buldum
http://www.uskudarumraniyecekmekoymetrosu.com/
Sitedeki bilgilere göre 7890 m. tünel tamamlanmış, dün açılan tünel 85 m. olarak belirtiliyor. Görsel kısmında fotoğraflarda var.

hah buldum
http://www.uskudarumraniyecekmekoymetrosu.com/
Sitedeki bilgilere göre 7890 m. tünel tamamlanmış, dün açılan tünel 85 m. olarak belirtiliyor. Görsel kısmında fotoğraflarda var.