ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O deyim Alman deyimi, Ötzi değil.
Yazıyı daha okumadım, okuyacağım. Ama hatırlatırım, bu güzergâhın metroya çevrilmesi hakkında biz de, ben de bir iki lâf yazmıştık. Ben galiba Rumelihisarüstünü bile işin içine sokmuştum, ki şimdi oraya Minibüsmetro yapılıyor. Yani, <devridaim> ana master plân yok </devridaim>. Bence geçit öyle kolay olmaz. Olması için metroyu Marmarayla ilişkilendirmek gerekirdi. Bu mümkün mü? Aynı soruyu Haliç metro geçişi için de sormuştum bir kere. Ama Beylikdüzünden bir yere kadar metro yapmak olurdur. Ve evet, metrobüsü de (kısmen?) bırakmak mümkün. Benim rahatsız olduğum, o sistemin de temiz işlenmemiş olması emniyet şeridi meselâ. O açıdan gerekir mi, gerekmez mi, bilmiyorum. Ama Söğütlüçeşmeden kalkıp, karşıya geçip, kısa bir yoldan sonra bile, ana aktarma merkezlerini geçen bir hat niye olmasın. O biraz açık bence.
Yazıyı daha okumadım, okuyacağım. Ama hatırlatırım, bu güzergâhın metroya çevrilmesi hakkında biz de, ben de bir iki lâf yazmıştık. Ben galiba Rumelihisarüstünü bile işin içine sokmuştum, ki şimdi oraya Minibüsmetro yapılıyor. Yani, <devridaim> ana master plân yok </devridaim>. Bence geçit öyle kolay olmaz. Olması için metroyu Marmarayla ilişkilendirmek gerekirdi. Bu mümkün mü? Aynı soruyu Haliç metro geçişi için de sormuştum bir kere. Ama Beylikdüzünden bir yere kadar metro yapmak olurdur. Ve evet, metrobüsü de (kısmen?) bırakmak mümkün. Benim rahatsız olduğum, o sistemin de temiz işlenmemiş olması emniyet şeridi meselâ. O açıdan gerekir mi, gerekmez mi, bilmiyorum. Ama Söğütlüçeşmeden kalkıp, karşıya geçip, kısa bir yoldan sonra bile, ana aktarma merkezlerini geçen bir hat niye olmasın. O biraz açık bence.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, şimdi yazılanları da bir okudum.
Vedat BİLGİN: Pek bir şey söylemiyor, içeriği bulamadım.
Yard. Doç. Dr. Kevser ÜSTÜNDAĞ: Çok mantıklı ve kapsamlı düşünüyor. Ama başkaları öyle düşünmez, maalesef.
Prof. Dr. Recep BOZLAĞAN: Bana göre acaip geriye doğru lâflar söylüyor. Halk metrobüsünü sevmiş. Ama onu bir numara olarak dinleseler, hiç şaşmam.
Prof. Dr. Haluk GERÇEK: Bahsettiğim Marmaray irtibatını söyleyen tek kişi, gerisi biraz boş, o köprüden raylı aracın geçemeyeceğini zaten söylemişti birileri.
Erhan DEMİRDÜZEN: Bence başlık çarpıtılmış, çünkü söyledikleri aslında mantıklı! Sonuç ne olur diyor, onun yerine bu olmalı demiyor. Kısmen haklı olabilir. Metro olacaksa, kısmen zaten yerin altından gitmeli. Banliyö olsa da öyle. Yolun ortasına bunu oturtmak (bence) iyi olmaz.
Prof. Dr. Ahmet Vefik ALP: İlk başta söyledikleri dinlenmemiş, ve adam haklı. Artık şimdi monoray olur mu, bilmem, ama teknik olarak en kolayı o olurdu aslında. Yine de sistem karmaşası olmaması için bence metro daha iyi olur. Yok, monoray yapmaya karar verseler, ki vermezler, o zaman onu da baştan bir şebeke olarak düşünmeliler. Ek, monorayın köprüden geçebileceğini, statik açıdan pek sanmıyorum.
Anahtar kelimeler de acaip komik olmuş. Tam mizah.
Vedat BİLGİN: Pek bir şey söylemiyor, içeriği bulamadım.
Yard. Doç. Dr. Kevser ÜSTÜNDAĞ: Çok mantıklı ve kapsamlı düşünüyor. Ama başkaları öyle düşünmez, maalesef.
Prof. Dr. Recep BOZLAĞAN: Bana göre acaip geriye doğru lâflar söylüyor. Halk metrobüsünü sevmiş. Ama onu bir numara olarak dinleseler, hiç şaşmam.
Prof. Dr. Haluk GERÇEK: Bahsettiğim Marmaray irtibatını söyleyen tek kişi, gerisi biraz boş, o köprüden raylı aracın geçemeyeceğini zaten söylemişti birileri.
Erhan DEMİRDÜZEN: Bence başlık çarpıtılmış, çünkü söyledikleri aslında mantıklı! Sonuç ne olur diyor, onun yerine bu olmalı demiyor. Kısmen haklı olabilir. Metro olacaksa, kısmen zaten yerin altından gitmeli. Banliyö olsa da öyle. Yolun ortasına bunu oturtmak (bence) iyi olmaz.
Prof. Dr. Ahmet Vefik ALP: İlk başta söyledikleri dinlenmemiş, ve adam haklı. Artık şimdi monoray olur mu, bilmem, ama teknik olarak en kolayı o olurdu aslında. Yine de sistem karmaşası olmaması için bence metro daha iyi olur. Yok, monoray yapmaya karar verseler, ki vermezler, o zaman onu da baştan bir şebeke olarak düşünmeliler. Ek, monorayın köprüden geçebileceğini, statik açıdan pek sanmıyorum.
Anahtar kelimeler de acaip komik olmuş. Tam mizah.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence hepsi sadece kendi fikri üstüne konuşmuş çünkü Başkan net olarak Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metrobüsünün yerine metro planından bahsetmiyor ki? Beylikdüzü hedefli bir metrodan söz ediyor, ya tam açıklama ya da doğru okumak lazım ifadeleri, ha Söğütlüçeşme-Beylikdüzü metrosundan bahsetti de ben kaçırdı isem affola.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Buyrun buradan yakın bakalım. Aşağıda linkini vereceğim İBB raylı sistemler sayfasında ihale aşamasındaki sistemler olarak sözü edilen YENİKAPI - İNCİRLİ hattı için kullanılan tabir; BAKIRKÖY - BEYLİKDÜZÜ UZATMASI.
şimdi bizim İNCİRLİ - BEYLİKDÜZÜ dediğimiz hattın uzatması olacak ise Yenikapı' da sonlanacak mı, yoksam M2 nin kurtunda kurtu bir uzatması olarak mı inşa edilecek?
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx

şimdi bizim İNCİRLİ - BEYLİKDÜZÜ dediğimiz hattın uzatması olacak ise Yenikapı' da sonlanacak mı, yoksam M2 nin kurtunda kurtu bir uzatması olarak mı inşa edilecek?
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Neden? Yine mi kendine has bir sistem olacak? Sonr abir gün bu mozaiği denetlemek için para yetmeyinde de metro mu kapatılacak?
Yoksa 2123 senesinde bütün tüneller yeniden oyulup, birbirlerine denk mi getirilecek, ki tek tip bir araç modeli alınabilinsin ve ona göre ucuz ve konsantre şekilde bakılsın, ek de hatlar gereğe göre deplase edilebilinsin?
Yoksa 2123 senesinde bütün tüneller yeniden oyulup, birbirlerine denk mi getirilecek, ki tek tip bir araç modeli alınabilinsin ve ona göre ucuz ve konsantre şekilde bakılsın, ek de hatlar gereğe göre deplase edilebilinsin?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
o zaman M2 icinde Yenikapi sondurak mi demeliyiz? Ben garip bir sekilde aktarma taraftariyim yairfanmm yazdı:Yenikapıda sonlanacak Esat bey.şimdi bizim İNCİRLİ - BEYLİKDÜZÜ dediğimiz hattın uzatması olacak ise Yenikapı' da sonlanacak mı, yoksam M2 nin kurtunda kurtu bir uzatması olarak mı inşa edilecek?


-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Deniz biraz ötede ve üstten de tramvay (henüz?) işlemiyor!
Bence bu dolmuş durakçı düşünce hatalı. Hatlar öyle yerlerde bitmemeli, öyle yerleri geçmeli, başka yerde bitmeli. Ağ öyle oluşur, bu bir türlü kafalara girmiyor. Bu açıdan da Yenikapı gerçekten pek avantajlı bir yer değil. Herşeyi bir noktaya yığmaktansa, temiz bir aktarma ağı örmeli. M2nin İncirliye devam etmesi plânlıydı. fena olmazdı. Şu »M7« artık hangi güzergâhten gitmeliydi, bilmem ama Yenikapıya gitmesine ya da uğramasına gerek yok.
Bence bu dolmuş durakçı düşünce hatalı. Hatlar öyle yerlerde bitmemeli, öyle yerleri geçmeli, başka yerde bitmeli. Ağ öyle oluşur, bu bir türlü kafalara girmiyor. Bu açıdan da Yenikapı gerçekten pek avantajlı bir yer değil. Herşeyi bir noktaya yığmaktansa, temiz bir aktarma ağı örmeli. M2nin İncirliye devam etmesi plânlıydı. fena olmazdı. Şu »M7« artık hangi güzergâhten gitmeliydi, bilmem ama Yenikapıya gitmesine ya da uğramasına gerek yok.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar kastedilen tramvay mevcut T1 hattı, bizim öyle hayal ettiğimiz gibi bir tramvay işletmesi olma ihtimali - düşüncesi zaten yok.
Diğer taraftan M2 mi Yenikapı' da sonlanmalı yoksa M7 mi? (Biz M7 diyoruz) Ben Başar ile aynı fikirdeyim bence eğer bu hat M2 ile birleşip zaten uuuupuuuzuuuuun yek bir hat olmayacak ise M2 Yenikapı' da sonlanmamalı, devam edip İncirli hatta bir ara dile getirilip çizildiği gibi orayı da geçip belki Akıl Hastanesi civarında bir yerlerde bitmeli (bu tartışılır) ama Beylikdüzü' nden gelen hat Yenikapı' da mı sonlanmalı? Bence değil, illa ve illakine doğu istikametinde gidecek ise ne bileyim Mecidiyeköy' e varsın.
Diğer taraftan M2 mi Yenikapı' da sonlanmalı yoksa M7 mi? (Biz M7 diyoruz) Ben Başar ile aynı fikirdeyim bence eğer bu hat M2 ile birleşip zaten uuuupuuuzuuuuun yek bir hat olmayacak ise M2 Yenikapı' da sonlanmamalı, devam edip İncirli hatta bir ara dile getirilip çizildiği gibi orayı da geçip belki Akıl Hastanesi civarında bir yerlerde bitmeli (bu tartışılır) ama Beylikdüzü' nden gelen hat Yenikapı' da mı sonlanmalı? Bence değil, illa ve illakine doğu istikametinde gidecek ise ne bileyim Mecidiyeköy' e varsın.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet. Aynen öyle. Mecidiyeköy olmasın, Sirkeci olsun, meselâ. Ben hep o atıl kalan rayları kullanma çabasındayım. Ucu herhangi bir yerde olsun, aktarma noktalarını kesmesi yeter.
T1 konusunda metrodan tramvaya aktarma yok ve olmayacak. Yenikapıden Aksaraya, oradan tramvaya, belki. Yenikapıya tramvay gerekirse, ona göre bir hat ve ağ kurmak gerek.
Açıkçası bu anlat, anlat, anlat ve düşünden yorulup, bıkıyorum artık. Zaten birşey değişmeyecek.
T1 konusunda metrodan tramvaya aktarma yok ve olmayacak. Yenikapıden Aksaraya, oradan tramvaya, belki. Yenikapıya tramvay gerekirse, ona göre bir hat ve ağ kurmak gerek.
Açıkçası bu anlat, anlat, anlat ve düşünden yorulup, bıkıyorum artık. Zaten birşey değişmeyecek.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25