ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 01 Tem Pzt, 2013 22:07

Resim
Resim
Pendik, Kaynak:Ben :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 04 Tem Prş, 2013 12:34

Tuzla'da direkleri dikmeye başladılar ama iki direk arasına 2 hat sığacak şekilde boşluk bırakılmış...Yeniden gidersem fotoğraflarını da ekleyeceğim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 04 Tem Prş, 2013 21:55

Direklerden bir tanesinin hem sağından hem solundan hat geçecek, yani toplam 3 yol olacak...

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 05 Tem Cum, 2013 11:15

1 Ağustos'ta Marmaray'da test sürüşo başlayacak ama, Pendik'ten doğusu için de olacak mı bu test sürüşleri malum 29 Ekim'e YHT'yi yetiştirmeye çalışıyorlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Cum, 2013 16:08

Anatolian yazdı:1 Ağustos'ta Marmaray'da test sürüşo başlayacak ama, Pendik'ten doğusu için de olacak mı bu test sürüşleri malum 29 Ekim'e YHT'yi yetiştirmeye çalışıyorlar
Bahsedilen testler tup gecis icin olsa gerek, diger kesimde bir test olacaksa da yht ile yapilir herhalde.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 05 Tem Cum, 2013 17:01

Resim Tuzla Istasyonu, ön tarafdaki inşaat üst geçit, arka taraftaki peron

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 07 Tem Pzr, 2013 17:06

Resim Geçen hafta da buranın resmini paylaşmıştım şimdi üstüne tavan yaptılar yani gördüğünüz beton zeminin altında bir kat var, hala inşaat devam ediyor.Bir tane de inşaa halindeki peronu paylaşmıştım buranın fotoğrafıyla birlikte.Sanırım yeni istasyonumuz 100mt kadar doğuda yapılacak-Pendik

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 13 Tem Cmt, 2013 15:57

Bu aralar çok hızlı çalışmalar var gece 23'de bile beton makineleri, işçiler harıl harıl çalışıyorlardı, sanırım Pendik'ten doğusunda da test sürüşlerini başlatmak istiyorlar, Pendik'te yapılan yeni yapının da gar olduğu iyice ortaya çıktı peronlar falan iyice belirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Cmt, 2013 16:23

Anatolian yazdı:Bu aralar çok hızlı çalışmalar var gece 23'de bile beton makineleri, işçiler harıl harıl çalışıyorlardı, sanırım Pendik'ten doğusunda da test sürüşlerini başlatmak istiyorlar, Pendik'te yapılan yeni yapının da gar olduğu iyice ortaya çıktı peronlar falan iyice belirdi.
Ağustos'ta sığdırabilsem de en azından Tuzla Pendik civarında biraz fotoğraf çekebilsek, yerinde gözlemleyeyim bir de :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Marmaray CR3 Niçin Gecikti?

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 07:04

Marmaray CR3 Niçin Gecikti?

Çanak Çömlek işi mi yoksa başka konular mı var? 8)

http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=882

"Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından TCDD Genel Müdürlüğüne gönderilen bila tarih ve sayılı yazıda Marmaray Projesi "Gebze Halkalı Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve mekanik sistemleri" işi CR3 sözleşmesinin 26 Ekim 2011 tarihinde Obrascon Huarte Lain (OHL) SA- Dimetronic SA Ortak Girişimi ile imzalandığı, CR3 sözleşme hükmüne göre ortak girişime yer teslimi ve İşe başlama tarihinin 3 Kasım 2011 olduğu bildirilmiştir. Her şey yolunda giderse hatların açılış tarihi iş programında 18 Haziran 2015 olarak ilan edilmiştir.

Devlet Hava meydanları TCDD'ye ait demiryolu hattı üzerinde 2 yolun 3 yola çıkartılarak, dolaylı olarak özel bir kuruma devrini öngören CR1 etabında, yüklenici firma olan AMD (Alstrom-Marubeni-Doğuş) Konsorsiyumu, sözleşmeyi "mevcut sözleşme şartlarında projeye devam edemeyecekleri" gerekçesiyle fesh etmişti."

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

CR1 Sözleşmesi FESH edildiği için gecikt

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 07:10

"4736 sayılı kanundaki "TCDD mal ve hizmet bedellerinde işletmecilik indirimi hariç olmak üzere, hiçbir kimse ya da kuruma bedelsiz devir yapamaz" hükmü yok sayılarak TCDD taşınmazlarından toplam 73700 m2 arazi Marmaray CR1 inşaatında AMD konsorsiyumunun kullanımı için DLH tarafından TCDD'den talep edilmiştir.



815 milyon Euro tutarındaki Marmaray CR1 (Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve elektromekanik sistemleri işi)'nin sözleşmesi Alstom-Marubeni-Doğuş (A.M.D.) Konsorsiyumu ile DLH Gen. Müdürlüğü arasında 28.03.2007 tarihinde imzalanmıştı.



TCDD nin mülkiyetindeki arazilerden nerelerin CR1 inşaatı süresince ve yasal dayanağı olmayan bir şekilde ücretsiz kullanılmasına imkân tanıyan protokol TCDD Genel Müdürlüğünün 08.05.2007 tarih 24010 sayılı kararı ile TCDD ve DLH arasında 05.07.2007 tarihinde imzalanmıştır.



Söz konusu protokole dayanılarak taraflar arasında 05.06.2007 tarihinde imzalanan 4 adet yer teslim tutanağı ile Gebze, Pendik, Maltepe Söğütlüçeşme, Haydarpaşa ve Halkalı istasyonları ile Yedikule yol atölyesi arazisinden protokolde belirlenen taşınmazlar yüklenici firma kullanımı için DLH'ye teslim edilmiştir.



CR1 olarak adlandırılan TCDD banliyö hatlarının 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi inşaatı için TCDD tarafından, DLH Marmaray Bölge Müdürlüğüne yapılan bu bedelsiz arazi ve yetki devirlerinin iptali için 27.09.2007 tarihinde İstanbul 9.İdare Mahkemesine 2007/1555 Esas Nosu dava açılmıştır.



Yürütmenin durdurulması istemiyle açılan davada, "TCDD tarafından, Marmaray Projesi inşaatı gerekçe gösterilerek yapılan usul ve kanunlara aykırı, bedelsiz arazi ve gayrimenkul devri ile gayrimenkullerle ilgili yapılan usul dışı yetki devrine konu DLH Genel Müdürlüğü ile TCDD Genel Müdürlüğü arasındaki anlaşma ve anlaşma gereği yapılan yer teslimlerinin(Gebze, Pendik, Maltepe Söğütlüçeşme, Haydarpaşa ve Halkalı istasyonları ile Yedikule yol atölyesi arazisi) iptali" talep edilmiştir.



Dava yerel mahkemelerden yetki ve görev yönünden bakılmayarak Ankara 3.İdare mahkemesinin 31.03.2008 tarih 2008/619 sayılı kararı ile Danıştay'a gönderilmiştir.



Dava Danıştay'da devam ederken 05.07.2007 tarihinde TCDD ile imzalamış olduğu protokolde yer almayan aşağıda m2 ve yerleri belirtilen TCDD arazileri bedelsiz olarak Alstom-Marubeni-Doğuş (A.M.D.) Konsorsiyumu tarafından kullanılmak üzere DLH Genel Müdürlüğü tarafından TCDD'den yazılı olarak talep edilmiştir.



· MALTEPE GAR RAMPADA 3251 M2

· MALTEPE ESKİ İSKELE YOLUNDA 2403 M2

· HAYDARPAŞA İBRAHİMAĞADA 6645 M2

· GEBZE GAR BATIDA 2964 M2

· GEBZE-TAVŞANCIL KM 44+500 44+650 KUZEY VE GÜNEY HATTICARİDEKİ ALAN

· HALKALI GÜMRÜKLÜ AMBAR SAHASINDA 36377 M2

· HALKALI BATI ÇIKIŞINDA 18667 M2

· YEŞİLKÖY ASKERİ RAMPADA 1593 M2

http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=458

TCDD KİT statüsünde olduğundan vede "4736 sayılı kanun gereği, mal ve hizmet bedellerinde işletmecilik indirimi hariç olmak üzere, hiçbir kimse ya da kuruma bedelsiz devir yapmaz" hükmü gereği Belediye ve Resmi Dairelere ücretsiz yer tahsis etmeye kullanımına izin vermeye, bedelsiz devir edilmesi gibi tasarruflarda bulunmaya yetkili değildir.



Bu bedelsiz devirden CR1 Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve elektromekanik sistemleri işi'nin yüklenicisi Alstom-Marubeni-Doğuş (A.M.D.) Konsorsiyumu haksız kazanç elde etmektedir. Kamu görevlileri de bu haksız kazanç temin edilmesine istemeyerek de olsa seyirci kalmaktadırlar."

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Marmaray CR3 Niçin Gecikti?

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Tem Pzr, 2013 07:13

http://marmaraygunlugu.blogspot.com/

" “MARMARAY PROJESİ” YÜZYILIN FİYASKOSUNDA SÜRPRİZ(!) İPTAL!
Hükümetin övüne övüne bitiremediği Marmaray Projesinin kara ayağı olan CR1 inşaat etabı başlamadan şimdilik sona erdi.

TCDD’ye ait demiryolu hattı üzerinde 2 yolun 3 yola çıkartılarak, dolaylı olarak özel bir kuruma devrini öngören CR1 etabında, yüklenici firma olan AMD (Alstrom-Marubeni-Doğuş) Konsorsiyumu, sözleşmeyi “mevcut sözleşme şartlarında projeye devam edemeyecekleri” gerekçesiyle fesh etti.""

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön