ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 14:38

Hattın tam yanına yapılan kanallar genellikle haberleşme, sinyalizasyon gibi kablolama işleri için yapılır, daha doğrusu altına bir yağmur suyu kanalı yapılıyormu bilmiyorum :) ama yüzeyde kalan ve kapakları çekilebilecek şekilde inşa edilenler kablo kanalıdır.

Tuzla istasyonunu çok uzun yıllar öncesinden hatırlıyorum, o zamanlar hakikatten çok garip bir yerde olduğunu düşünmüştüm bana sadece Tuzla Piyade Okuluna hizmet ediyor gibi geliyordu, o zamanlar tren yolunun güneyine siteler yeni inşa ediliyordu, ohooo 20 sene olmuş ya :) ben çok uzun zamandır görmemişim oraları.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Haz Cmt, 2013 15:23

Tuzla istasyonunu çok uzun yıllar
öncesinden hatırlıyorum, o zamanlar
hakikatten çok garip bir yerde olduğunu
düşünmüştüm bana sadece Tuzla Piyade
Okuluna hizmet ediyor gibi geliyordu, o
zamanlar tren yolunun güneyine siteler yeni
inşa ediliyordu, ohooo 20 sene olmuş ya
ben çok uzun zamandır görmemişim oraları.
Zaten son anlarına kadar piyadeye hizmet etmeye devam etti yanındaki boş arazide genellikle tank ve obüsler olurdu :D Istasyonun en uç tarafında 90'larda yapılan bombalı saldırıda hayatını kaybeden askerler ve siviller için yapılmış ortasında gül ve bayrak blunan ufacık bir anıt vardı.Umarım yeni istasyonda daha büyüğünü yaparlar.Ben anıtı yapacaklarını da pek düşünmüyorum ama.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 15:25

Anatolian yazdı:Istasyonun en uç tarafında 90'larda yapılan bombalı saldırıda hayatını kaybeden askerler ve siviller için yapılmış ortasında gül ve bayrak blunan ufacık bir anıt vardı.Umarım yeni istasyonda daha büyüğünü yaparlar.Ben anıtı yapacaklarını da pek düşünmüyorum ama.
Anıt yerinden kaldırıldı mı? Bence büyüğünü yapmasalar bile eskisini istasyon girişinde bir yere ya da istasyon tamamen aynı noktaya inşa ediliyor ise peronun aynı noktasına konulmalı :(

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Haz Cmt, 2013 15:34

Anıt yerinden kaldırıldı mı?
Zaten heykel vs. gibi orjinalini alıpta saklanılacak bir şey değildi 1,5 mt kenarı olan kare bir alanın etrafını çevirip çiçelendirmişler ortasınada bayrak dikmişler yani ahım şahım bir anıt değildi zaten.Istasyon yıkılınca anıtta mecburen yıkıldı zaten.Umarım yeni istasyonda ona da yer ayırırlar.

Eklemek istiyorum; Lys yüzünden fazla evden çıkamadım ama en son Pendik'i gördüğümde (1-1,5 ay önce) mevcut istasyonun 100 - 150 mt doğusunda 4-5 kepçe ile yeni bir çalışma başlamıştı sanırım oraya gar yapılacak.Bitene kadar da trenler garın önünde geçip eski istasyonu kullanırlar heralde

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 18:50

Bir iki gün önce Haydarpaşa tamamen kapanıyor gibi bir iki haber başlığı gördüm ama açıkçası her zamanki terane diye bakıp okumadım bile kimsede ses çıkartmayınca atlamışız, Anatolian isimli üyemizin uyarısı ile konuyu ekleyelim.

Banliyö hatların Marmaray projesi kapsamında revize edilmesi (CR3) işleri için Haydarpaşa-Gebze arasıda işletmeye kapatılmış, yani Anadolu yakasında halihazırda tren işlemiyor.

Resim

İş için biçilmiş süre 24 ay yani 2 yıl, 29 Ekim de İstanbul'a YHT getireceğiz deniliyor ama onunla ilgili olarak ta tek hattın acil inşa edilip kıvırılması gibi bir şeyler söz konusu herhalde. Hiçbir zaman tasvip etmediğim, komik hatta kötü bulduğum işler bunlar, iş odaklı çözümler değil ha devran böyle yürüyor yürüsün bakalım. Projelere desteğim her zaman var, yapılsın ama böylesi bir proje ve süreç yönetimi ile nereye kadar? büyük endişelerim var.

Bir de banliyö hattının yerine yeni bir otobüs hattı konuldu mu? İETT sitesinde otobüs seferleri arttırıldı demiş sadece, bilgisi olan paylaşırsa memnun olurum :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Cmt, 2013 21:30

Bununla ilgili bir şey yazılmamış mıydı? 17’nin bir türevi ek olarak konmamış mıydı? Hakan?

Ben hâlâ Haydarpaşa’nın gar işlevini kaybetmesini çok kötü buluyorum!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 21:38

Valla hatırlayamadım hat 19 unda kapatılmış, takip etmiş arkadaşlar varsa yazarlar herhalde.

Haydarpaşa'nın akıbeti hala belirsiz hala da saçma sapan fikirler, zırvalamalar gırla gidiyor, eh ne yaparsın kılavuzu karga olan diye bir laf var. Tanışıklığım olan bir mimar kendini yırtıyor tarafsız olarak hemde sadece kent hafızası ve mimari sebepler ile işi bilenlere sorun falan diye ama kimin umrunda ki? Aslında bugünlerde ortadaki sorunun küçük bir yaşanmasıydı Haydarpaşa gösterileri, belli bazı gruplarca ortaya konulup yürütülmesi diğer insanların geride durmasına sebep oluyor böyle olunca da ortaya seninki mi büyük benim ki mi kavgası çıkıyor, yani kalabalık olarak kast ediyorum ehüehüüh yanlış anlamayın :D Başar anladın sen beni :)

Yok altı gar, üstü otel olacak, yok ortası otel üstü restoran olacak, yok birazı müze olacak derken gargaraya getirecekler, koskoca demiryollarının Haydarpaşa için gelecek planı yok bu da gözden çıkarttığını gösterir, yalandan ağzımıza bal çalıyorlar, gar kalacak diye. Tren göndermediğin garı ben ne yapayım, anca düğün fotoğrafçılarına malzeme yaparsınız.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Haz Cmt, 2013 22:10

Kocaeli Belediyesi'nin Kocaeli-Tuzla seferi yapan otobüsleri artık Kocaeli-Kartal Metro hattında çalışıyor.17B hattının da metro istasyonuna uzatıldığını söylüyorlar ama daha binemed0 yarın Pendik'teyim kesin bilgi elde edersem paylaşırım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Cmt, 2013 22:50

Face te bir grupta bir arkadaş 17B nin çok saçma bir güzergahtan daha doğrusu çok dolambaçlı bir güzergahtan metro istasyonuna ulaştığı şeklinde eleştiri yapmıştı ama sormadım nedir ne değildir diye.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Haz Pzr, 2013 12:00

Haha, dolambaçlı derken hatırladım, eskiden, yani bundan 31 sene evvel falan, Bostancı taraflarında (galiba) bir köşe vardı, orada bir kaç cadde/sokak paraleldiler. Artık hat numarası 4 müydü, 10 muydu, yoksa 18 miydi, unuttum, ama bir tanesinde A, B, C, D diye türevler vardı, hatlar aslında komple aynı güzergâhtan giderlerdi de, o paralel caddelerde ayrı ayrı caddelerden geçip, yine birleşirlerdi. Ne komik bir durumdu yahu. Bilmem, bu anlattıklarımı herhangi birisi hatırlıyor mu, yoksa herhangi bir şekilde işleyebiliyor mu. Kadıköy kalkışlıydı bunlar o zamanlar …

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 28 Haz Cum, 2013 19:56

Resim
Resim Darıca.Bugün çektim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Cum, 2013 20:55

3 hatlık kesimden herhalde, bayağı bir geniş, 4 sığacağını sanmıyorum.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön