ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25
Proje planlama safhasındaki nihai frekans aralıkları aşağıdaki gibidir.
Halkalı – Ataköy 8.57 dak.
Ataköy – Yenikapı 4.29 dak.
Yenikapı – Söğütlüçeşme 2,14 dak.
Söğütlüçeşme – Pendik 4.29 dak.
Pendik – Gebze 8.57 dak.
Tablodan da anlaşılağı gibi hat üzerinde 3 farklı işletme söz konusu olacaktır.
Halkalı-Gebze
Ataköy-Pendik
Yenikapı-Söğütlüçeşme
Nihai işletmede tüp geçişleri 2.14 dak. aralıklarla olacak yani
tüpden anadolu-avrupa yakası istikametine geçişte
2.14 üncü dak. söğütlüçeşme kalkışlı
4.29 uncu dakikada pendik kalkışlı
6.43 üncü dakikada söğütlüçeşme kalkışlı
8.57 inci dakikada gebze kalkışlı
set geçiş yaspmış olacak. Bu değerler pik saatler için tasarım değerleridir.
Halkalı – Ataköy 8.57 dak.
Ataköy – Yenikapı 4.29 dak.
Yenikapı – Söğütlüçeşme 2,14 dak.
Söğütlüçeşme – Pendik 4.29 dak.
Pendik – Gebze 8.57 dak.
Tablodan da anlaşılağı gibi hat üzerinde 3 farklı işletme söz konusu olacaktır.
Halkalı-Gebze
Ataköy-Pendik
Yenikapı-Söğütlüçeşme
Nihai işletmede tüp geçişleri 2.14 dak. aralıklarla olacak yani
tüpden anadolu-avrupa yakası istikametine geçişte
2.14 üncü dak. söğütlüçeşme kalkışlı
4.29 uncu dakikada pendik kalkışlı
6.43 üncü dakikada söğütlüçeşme kalkışlı
8.57 inci dakikada gebze kalkışlı
set geçiş yaspmış olacak. Bu değerler pik saatler için tasarım değerleridir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tablodan anlaşıldığı üzere mevcut planlamanın hiçbir safhasında Haydarpaşa ve Sirkeci yok, bana göre kötü bir seçim tabii işletmeci ya da idareciler bunun kararını çoktan verdiler, bu konuda ortaya konulan kamuoyu tepkilerini de maalesef toplumun herkesimi kabullenmiyor sonrasında tepki gösteren topluluklarda »marjinal« gibi görünüyor.
Marmaray çalışmaları öncesindeki tren frekanlarına bakarsak bu işletme planında iyileşme var gibi, yanılıyormuyum sanırım önceden 10 dk. nın altında sefer yoktu? Bu sayede tam güzergahta 9 dk., yoğun güzergah diyebileceğimiz Ataköy-Pendik arası 4,5 dk. tüp geçişinde ise 2 dk. nın biraz üzerinde bir frekans yakalanmış olacak, en azından yukarda bahsettiğim iki kıyı arasındaki erişim korkunç hızlanmış olacak, eğer yolcu su altı diye tırsmazsa
vapurların işi azalabilir.
Benim tüp geçiş konusundaki en büyük merakım şehirlerarası trenler, bunlar bu görünüşe göre pik saatte hatta giremeyecekler, girseler bile durabilecekleri noktalar Pendik, Söğütlüçeşme ve Yenikapı olacak bir de Bakırköy istasyonuna ilave peron yapılırsa sanırım orası, yani gerçekten bu kadar büyük bir projede garların bu kadar güdük kalması biraz zoruma gidiyor.
Marmaray çalışmaları öncesindeki tren frekanlarına bakarsak bu işletme planında iyileşme var gibi, yanılıyormuyum sanırım önceden 10 dk. nın altında sefer yoktu? Bu sayede tam güzergahta 9 dk., yoğun güzergah diyebileceğimiz Ataköy-Pendik arası 4,5 dk. tüp geçişinde ise 2 dk. nın biraz üzerinde bir frekans yakalanmış olacak, en azından yukarda bahsettiğim iki kıyı arasındaki erişim korkunç hızlanmış olacak, eğer yolcu su altı diye tırsmazsa

Benim tüp geçiş konusundaki en büyük merakım şehirlerarası trenler, bunlar bu görünüşe göre pik saatte hatta giremeyecekler, girseler bile durabilecekleri noktalar Pendik, Söğütlüçeşme ve Yenikapı olacak bir de Bakırköy istasyonuna ilave peron yapılırsa sanırım orası, yani gerçekten bu kadar büyük bir projede garların bu kadar güdük kalması biraz zoruma gidiyor.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25
Haydarpaşa ile ilgili görüşünüze sonuna kadar katılıyorum. Devre dışı bırakılması gerçekten çok yazık. Rant uğruna feda edildiği çok bariz.Tablodan anlaşıldığı üzere mevcut planlamanın hiçbir safhasında Haydarpaşa ve Sirkeci yok, bana göre kötü bir seçim tabii işletmeci ya da idareciler bunun kararını çoktan verdiler, bu konuda ortaya konulan kamuoyu tepkilerini de maalesef toplumun herkesimi kabullenmiyor sonrasında tepki gösteren topluluklarda »marjinal« gibi görünüyor.
Marmaray çalışmaları öncesindeki tren frekanlarına bakarsak bu işletme planında iyileşme var gibi, yanılıyormuyum sanırım önceden 10 dk. nın altında sefer yoktu? Bu sayede tam güzergahta 9 dk., yoğun güzergah diyebileceğimiz Ataköy-Pendik arası 4,5 dk. tüp geçişinde ise 2 dk. nın biraz üzerinde bir frekans yakalanmış olacak, en azından yukarda bahsettiğim iki kıyı arasındaki erişim korkunç hızlanmış olacak, eğer yolcu su altı diye tırsmazsa Smile vapurların işi azalabilir.
Benim tüp geçiş konusundaki en büyük merakım şehirlerarası trenler, bunlar bu görünüşe göre pik saatte hatta giremeyecekler, girseler bile durabilecekleri noktalar Pendik, Söğütlüçeşme ve Yenikapı olacak bir de Bakırköy istasyonuna ilave peron yapılırsa sanırım orası, yani gerçekten bu kadar büyük bir projede garların bu kadar güdük kalması biraz zoruma gidiyor.
10dk frekans açıkçası duymadım. Sinyalizasyon diyagramları bahsettiğim doğrultuda olacak.
Pik saatlerde şehirlerarası trenlere tüpe geçiş kapalı ne yazık ki,
Marmaray projesindeki TCDD aktarma istasyonlarıda aşağıdaki gibi olacak, bunlar haricinde duruş mümkün olamayacak. Her şehirlerarası trenin tüm aşağıdaki duraklarda duracağı anlamına gelmiyor elbette.
Halkalı
Bakırköy
Söğütlüçeşme
Bostancı
Maltepe
Pendik
Gebze
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25
Neyazıkki durmayacak. En yakın istasyon olan bakırköy istasyonunda inip, marmaray setleri ile yenikapıya ulaşabilecekler.Şehirler arası trenler en büyük aktarma istasyonu olan Yenikapı da durmayacakmı yani?
Nisan-2011 tarihli rapora göre, değişiklik olduğunu duymadım.
En son irfanmm tarafından 16 May Prş, 2013 12:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yenikapı en büyük aktarma istasyonu, metreküp olarak büyük, 2 metro 1 banliyö hattı birleşimi olduğu için büyük ama bir gar olarak büyük değil. Bir ara Yenikapı istasyonu Yedikule istikametindeki manevra/geceleme hattı gibi bir kesim var "oraya peron yapılacak kullanılacakkk" diye bir şeyler yazan olmuştu galiba? Bilmiyorum pek ihtimal vermiyorum ama öyle bir şey var ise İrfan Bey biliyordur diye tahmin ediyorum.Özgür Türkler yazdı:Şehirler arası trenler en büyük aktarma istasyonu olan Yenikapı da durmayacakmı yani?
Diğer taraftan pik saatte zaten imkansız görünüyor ama normal saatte bile Yenikapıda ki sefer aralarının biraz açık olması lazım diye düşünüyorum. Sonuçta şehirlerarası trenlerin 20 sn. içinde durup kalkmasını beklemeyiz.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 53
- Kayıt: 08 Kas Prş, 2012 15:25
Hayır o alanda peron yapılarak kullanılacak bir alan yok malesef. Hat kazlıçeşmeye kadar 2 hat olarak geliyor.Yenikapı en büyük aktarma istasyonu, metreküp olarak büyük, 2 metro 1 banliyö hattı birleşimi olduğu için büyük ama bir gar olarak büyük değil. Bir ara Yenikapı istasyonu Yedikule istikametindeki manevra/geceleme hattı gibi bir kesim var "oraya peron yapılacak kullanılacakkk" diye bir şeyler yazan olmuştu galiba? Bilmiyorum pek ihtimal vermiyorum ama öyle bir şey var ise İrfan Bey biliyordur diye tahmin ediyorum.
Ayrıca dikkatinizi çekmek istediğim konuda şu. şehirlerarası trenler marmarayın durduğu platformların haricinde bir platformda duracak belirlenen istasyonlarda.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teşekkürler, yanılmamışım yani. Bu faydalı bilgiler ışığında Marmaray işletmesi ile ilgili mevcut planı bayağı bir kavramış olduk.irfanmm yazdı:Hayır o alanda peron yapılarak kullanılacak bir alan yok malesef. Hat kazlıçeşmeye kadar 2 hat olarak geliyor.Yenikapı en büyük aktarma istasyonu, metreküp olarak büyük, 2 metro 1 banliyö hattı birleşimi olduğu için büyük ama bir gar olarak büyük değil. Bir ara Yenikapı istasyonu Yedikule istikametindeki manevra/geceleme hattı gibi bir kesim var "oraya peron yapılacak kullanılacakkk" diye bir şeyler yazan olmuştu galiba? Bilmiyorum pek ihtimal vermiyorum ama öyle bir şey var ise İrfan Bey biliyordur diye tahmin ediyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bilgiler için çok teşekkür ederiz İrfan Bey. Keşke Yenikapı'da da üçüncü bir peron yapıp YHT'leri orada durdurabilselerdi. Böylece, YHT yolcuları Marmaray'da ek bir yoğunluk yaratmadan doğruca M1 ve M2'ye geçebilirlerdi.
Kent içindeki en önemli aktarma merkezi için Theodosius Limanı'nın olduğu yeri seçerseniz, arkeolojik kazılar nedeniyle aktarma merkezini de gerektiği gibi geniş yapamazsınız, projeye YHT'ler için peron da ekleyemezsiniz tabii. Sonra da çanak çömlek edebiyatı, istemezükçü muhabbeti yaparlar..
Kent içindeki en önemli aktarma merkezi için Theodosius Limanı'nın olduğu yeri seçerseniz, arkeolojik kazılar nedeniyle aktarma merkezini de gerektiği gibi geniş yapamazsınız, projeye YHT'ler için peron da ekleyemezsiniz tabii. Sonra da çanak çömlek edebiyatı, istemezükçü muhabbeti yaparlar..
- Özgür Türkler
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Bence çok büyük bir eksiklik Yenikapı'da Anahat ve YHT trenlerinin durmaması...
Şehrin 3 te 1 inin yaşadığı bölgedeki insanlar şehirler arası tren yolculuklarında Bakırköy'de inip Marmaray ile geri gelecekler Yenikapı'ya ve buradan tekrar aktarma yapacaklar...
Yenikapı'ya trenler için bir perno eklemek çokmu zor işti yaw, zaten aç kapa yaptınız, 4 sene fazladan beklediniz, bir 6 ay daha bekleyip yana bir peron daha yapaydınız. Bu haliyle güdük kalmış bence, sadece şehir içi yolcu hareketi için düşünülmüş olacak . Bütün işlerimiz gibi bu da yarım, ileriyi düşünmek yok bizim DNA mızda...
Şehrin 3 te 1 inin yaşadığı bölgedeki insanlar şehirler arası tren yolculuklarında Bakırköy'de inip Marmaray ile geri gelecekler Yenikapı'ya ve buradan tekrar aktarma yapacaklar...
Yenikapı'ya trenler için bir perno eklemek çokmu zor işti yaw, zaten aç kapa yaptınız, 4 sene fazladan beklediniz, bir 6 ay daha bekleyip yana bir peron daha yapaydınız. Bu haliyle güdük kalmış bence, sadece şehir içi yolcu hareketi için düşünülmüş olacak . Bütün işlerimiz gibi bu da yarım, ileriyi düşünmek yok bizim DNA mızda...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Özgür serzenişlerinde tabii ki haklısın ama büyük ihtimal ile hem Engin'in söylediği arkeolojik sebeplerden hemde projenin gidişatı itibari ile burada -sonradan- bir peron ilavesi imkansız gibiydi.
Sonuçta burada yapılacak bir peron ilavesi için ya mevcut banliyö istasyonunun altına girilecek ya da M2 Yenikapı istasyonunun olduğu bölgeden yer alınması gerekecek yani metro istasyonu bir o kadar kuzeye ötelenmesi gerekecekti, malum bu da projelerin hatta M1 istasyonu projesinin dahi belki de değişmesi anlamına gelecekti ki, yeniden bir de proje çizim süreci işin içine girerdi. Yanlış anlamayın yapılan işe kılıf aramıyorum kimseyi savunma amaçlı yazmıyorum bunları ama bunca yıldır M1 ve M2 nin hala Yenikapı'ya inememe sebebi sadece Yenikapı'daki kazılar değil yapılan proje değişikliklerinin de etkisi var diye düşünüyorum.
Fakat şunu sormadan edemiyorum; Marmaray Yenikapı binası inşa edildi, orada eski istasyon ile araya fore kazıklarda çakıldı yani eski istasyonun bir şekilde toprak kayma nedenli sorun çıkartması zor gibi, peki NATM yöntemi ile aynı kot seviyesinde en azından 2 raylık bir peron eklenemezmiydi? Tabii orada bu yöntemle kazıcaz denilince işin içine yine arkeoloji girip bu iş sallanırmıydı? Varsın sallansın kısmi açılışlara alışığız, istasyon şu an ki hali ile açılır yan tarafta çalışmalar devam ederdi, artık ne zaman işi biterse o yandaki peron kısmıda açılıp Yenikapı Gar diyebileceğimiz bir yapıya sahip olamazmıydık? Tabii bunun için Yenikapı istasyonun her iki yönde tünellerine bağlanabilmek için aşağıda makas galerisi inşa etmek gerekirdi ama zaten bunca sene gecikmiş bir projede çoktan yapılıp bitmiş bir iş olurdu kanımca. Bilmiyorum, bu konuda iyi kötü verimli demiryolu işletmelerini görmüş bir vatandaş olarak kızgınım. Asrın projesi kelimesini sadece tüp geçide sığdırıp bunun ekmeğini yemeyi de yakıştıramıyorum. Dünyada başka yerlerde de bu tip sıkıntılar oluyordur muhakkak ama ortaya konulan çözümlere şaşırıp "vayyy be yapmış adamlar" yerine, burada bir çözüm görseydik te "vayyy be yaptı bizim çocuklar" diyeydik ya.
Sonuçta burada yapılacak bir peron ilavesi için ya mevcut banliyö istasyonunun altına girilecek ya da M2 Yenikapı istasyonunun olduğu bölgeden yer alınması gerekecek yani metro istasyonu bir o kadar kuzeye ötelenmesi gerekecekti, malum bu da projelerin hatta M1 istasyonu projesinin dahi belki de değişmesi anlamına gelecekti ki, yeniden bir de proje çizim süreci işin içine girerdi. Yanlış anlamayın yapılan işe kılıf aramıyorum kimseyi savunma amaçlı yazmıyorum bunları ama bunca yıldır M1 ve M2 nin hala Yenikapı'ya inememe sebebi sadece Yenikapı'daki kazılar değil yapılan proje değişikliklerinin de etkisi var diye düşünüyorum.
Fakat şunu sormadan edemiyorum; Marmaray Yenikapı binası inşa edildi, orada eski istasyon ile araya fore kazıklarda çakıldı yani eski istasyonun bir şekilde toprak kayma nedenli sorun çıkartması zor gibi, peki NATM yöntemi ile aynı kot seviyesinde en azından 2 raylık bir peron eklenemezmiydi? Tabii orada bu yöntemle kazıcaz denilince işin içine yine arkeoloji girip bu iş sallanırmıydı? Varsın sallansın kısmi açılışlara alışığız, istasyon şu an ki hali ile açılır yan tarafta çalışmalar devam ederdi, artık ne zaman işi biterse o yandaki peron kısmıda açılıp Yenikapı Gar diyebileceğimiz bir yapıya sahip olamazmıydık? Tabii bunun için Yenikapı istasyonun her iki yönde tünellerine bağlanabilmek için aşağıda makas galerisi inşa etmek gerekirdi ama zaten bunca sene gecikmiş bir projede çoktan yapılıp bitmiş bir iş olurdu kanımca. Bilmiyorum, bu konuda iyi kötü verimli demiryolu işletmelerini görmüş bir vatandaş olarak kızgınım. Asrın projesi kelimesini sadece tüp geçide sığdırıp bunun ekmeğini yemeyi de yakıştıramıyorum. Dünyada başka yerlerde de bu tip sıkıntılar oluyordur muhakkak ama ortaya konulan çözümlere şaşırıp "vayyy be yapmış adamlar" yerine, burada bir çözüm görseydik te "vayyy be yaptı bizim çocuklar" diyeydik ya.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3560
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Ben olsam, M2'ye geçmek için Söğütlüçeşme'de inip Marmaray ile Yenikapı'ya doğru giderim, Bakırköy'e gidip de geri dönmem..Şehrin 3 te 1 inin yaşadığı bölgedeki insanlar şehirler arası tren yolculuklarında Bakırköy'de inip Marmaray ile geri gelecekler Yenikapı'ya ve buradan tekrar aktarma yapacaklar..