ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 14 Nis Pzr, 2013 07:26

İşletme için planlan istasyonlar şu şekildedir Kazlıçeşme - Yenikapı - Üskdar - Ayrılıkçeşme.. Dolayısı ile verdiğiniz seçeneklerden ayrılıkçeşme - kazlıçeşme doğru olarak görnmektedi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Nis Pzr, 2013 09:29

Yani o kuyrukçuk mu işletilecek? Neden Söğütlüçeşme’ye kadar olmasın? Orada aktarma imkânları daha iyi olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Nis Pzr, 2013 18:10

Kuyrukçuk dediğin yer projenin kalbi Başar, yani aslında baştan gözümüze sokulan büyütülen şey 74 km lik hat yenilemesi olup, sonra böyle sadece boğaz geçişine düşürülünce biraz garip geliyor. Benim düşüncemi iyi kötü bilirsin ben baştan beri buna karşıyım ama konjuktür böyle derler ya hani, şak şak ın kazandığı dönemdeyiz, bizim yazdıklarımız havada kalıyor ve gereksiz muhalefet olarak görülüyor dolayısı ile ben zaten yorgunum artık hiç uğraşamayacağım :) Diğer taraftan dediğim gibi açılacak bu kesim zaten projenin kalbi gerçekten yani kısmi açılmış, 4 istasyon açılmış bir önemi yok, bu aşamadan sonra benim için önemli olan bu istasyonlarda eksikler olmadan açılması, yani yürüyen merdiven, asansör, yok havalandırma yok bilmemne bunlar olmasın başka bir şey beklemiyorum, inşallah açılışta orada olursam iyice bir göz gezdiririm :)

Söğütlüçeşme bağlantısına gelince bir aralar Ayrılıkçeşme ile Söğütlüçeşme arasında ray bağlantısı da bu işe dahil edildi firma çalışıyor diyenler olmuştu ama rayı bağlamış olmak sinyalizasyonu bağlamış olmak anlamına gelmez, bağlanacağı anlamına da gelmez diye düşünüyorum tabii böyle bir işletmeye engel benim düşündüğüm gibi sadece sinyalizasyon ise.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 15 Nis Pzt, 2013 17:43

Esat yazmış:
Kenan video linklerini vermek için ilgileniyorsun sağolasın, ben artık indirip Youtube a yüklemiyorum bu videoları, düzelttilermi bilmiyorum ama son aylardaki yaptıkları rezalet video yüklemelerinden sonra boşuna uğraşmamaya karar verdim
Canın sağolsun Esat herkes Marmaray videolarındaki sefilliğin farkında, yüksek çözünürlük ve çekim tekniklerinden mahrum, niteliksiz baştan savma işler olduğu malum. Sırf ne olup ne bitmiş diye zorunluluktan bakılacak cinsten.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 16 Nis Sal, 2013 10:03

Canın sağolsun Esat herkes Marmaray videolarındaki sefilliğin farkında, yüksek çözünürlük ve çekim tekniklerinden mahrum, niteliksiz baştan savma işler olduğu malum. Sırf ne olup ne bitmiş diye zorunluluktan bakılacak cinsten.
Belki HD değil , Çok kaliteli çekimler değil ama en azından yıllardır düzenli olarak ayık ilerleme videoları yayınlıyorlar. Bence bu saygı duyulacak ve takdir edilcek bir çalışma. Keşke diğer projelerde de bu şekilde bir uygulama olsa da projeler hakkında fikrimiz oluşsa.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Sal, 2013 11:36

Hocam hd pesinde degilim ama son aylarda dusurdukleri durumda izlemek mumkun degil, cep telefonu bile daha kaliteli cekim yapar, durum cekimle ilgili degil bence cektikten sonra convert ederken bozuyorlar. Bu konu ile iyi kotu ilgili bir arkadasin serzenisi vardi, adam bakanlikta ve sikayet ediyordu, bu konular ile ilgilenecek ekip olmadigindan. Tabii ki yillarca gercekten bu videolar sayesinde projeden haberdar olduk ama iyi kotu boyle tanitim projeleri icinde bulunmus ve ornekleri incelemis gormus birisi olarak gonul rahatligi ile soyluyorum, bu videolar kesinlikle bu buyuklukte bir projeye yakismiyor. Sorun videoyu cekende degil konuya onem vermeyen idarede, son 2-3 aydir 240 px kaba tabir ile camur gibi videolar koyarak ne amacladiklarini hic bilemiyorum, yillarca video yayinladilar ama some de youtube da bizim gibi insanlar yayinladi onlar umursamadilar, marmaray sitesinden bakilsin dediler ki o sitede sanirim zaten bir suru isi olan bir elemanin uzerine yikilip yurutulmeye calisildi bunca sene.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 17 Nis Çrş, 2013 00:01

Marmaray video çekim işini, işbilir bir reklam şirketine verselerdi eminim 10 kat daha başarılı bir iş olurdu. her ay video çekimi talebinin projenin Türkiye'deki ortaklarından ziyade yabancı ortaklarından geldiğini düşünüyorum. her kimin talebiyle çekiliyor olursa olsun çektiği videoya hangi gün çekildiğini belirtemeyen ve basit ötesi grafikleri kullanan bir anlayışı takdir etmek gereksiz bir lütuf olur. Başbakan Erdoğan bir açılış yaparken 10 tane farklı yere bağlantı yapıp oraların da açılışına katılacak bir teknolojiyi kullanıyorken Marmaray videoları geri kalmış ve ilkel duruyor. Bıraksınlar, bu işe gönül veren 5 kişi yapsın, onlar çok daha iyisini yapar.
Milyar dolarlık projeyle gururlanılmak isteniyorsa daha fazlası lazım.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Ayrılıkçeşme resimleri.

Mesaj gönderen kemal » 26 Nis Cum, 2013 20:13

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Nis Cum, 2013 20:52

Kemal abim basmışsın denklanşöre yine :) resimden anladığım kadarı ile her bir köprüden sadece tek yol geçecek, yanılıyormuyum?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Nis Cmt, 2013 13:22

Tabi öyle oluyor. faha raylar mevcut hatla irtibatlanmış değil.Makas yapılıp önünlerde bağlanacaktır.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 03 May Cum, 2013 23:10

Tünellere Flate ler konuldu denmiş, bir şey sormak istiyorum diyelimki Tünelde yolcu treni geçerken aniden bişey oldu ve tünel su almaya başladı Flatelerde otomatik olarak devreye girip kapandı! Şimdi o trenin içinde olan kişiler kaderine mi terk edilecek yani boğulup gidecekler mi?(Ortada kaldığınızı farz edin).

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 04 May Cmt, 2013 07:45

harti212 yazdı:Tünellere Flate ler konuldu denmiş, bir şey sormak istiyorum diyelimki Tünelde yolcu treni geçerken aniden bişey oldu ve tünel su almaya başladı Flatelerde otomatik olarak devreye girip kapandı! Şimdi o trenin içinde olan kişiler kaderine mi terk edilecek yani boğulup gidecekler mi?(Ortada kaldığınızı farz edin).
Asrın Projesi olarak lanse edilen ve Teknoloji anlamında son sistem özellikler kullanılarak yapılan bu proje için tabi ki böyle bir senaryo olması halinde çözüm düşünülmüştür. Tüp Geçit içerisinden herhangi bir deprem, yangın veya su giriş olduğu taktirde Flate Gate'ler devreye girerek Tünel ile İstasyon arasında bağlantıyı kesecektir. Tünel içerisinde mahsur kalan insanlar içinse Acil Çıkış merdiveni yapılmıştır. Bu merdiven tünelden direk zemine yükselmektedir. Ayrıca tünelde yangın çıkması halinde 1300 derece ısıya dayanacak şekilde yangın koruması yapılmış olup bu sayede Beton içerisinde bulunan demirin ısıya teması süresi oldukça uzatılmış söndürme işlemi için oldukça zaman kazandırılmıştır.Kısacası bu projede tüm senaryolar düşünülmüş ve çözümler hazırlanmıştır.

Bu arada Marmaray için son derece önem taşıyan 1 Mayıs tarihi gelmiş çatmiş Tünel ve İstasyon Enerjilendirlme çalışmları başlanmıştır.Yapılan Testler şuan için yolunda gitmekte buda projenin yetişmesi anlamında olumlu rüzgarlar esmeye başlamıştır. Katener döşeme işleri devam etmektedir. Bundan sonra Haziran sonu Temmuz başı gibi yapılması planlaln Test sürüşleri için herhangi bir engel görünmemektedir.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön