ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Şub Sal, 2013 19:26

Esat yazdı:Teşekkürler fotolar için, gayet güzel ve aydınlatıcı, Fakat burada şöyle bir soru takıldı kafama, Marmaray istasyonu için deniz seviyesinin 25 metre altında demiştiniz, bu istasyonun konumuna göre bakıyorum hemen gerisinde tarihi bir bina var ve daha da geri istikamette yine tarihi bir cami var, kabaca normal binaların dahi 10 metre kadar altından geçiliyor diye biliyorum, böyle olunca Üsküdar istasyonu taban kotu da Marmaray kadar olacak gibi görünüyor yanılıyormuyum?
Açıkçası bu sorunuz cevabını net olarak bilmiyorum. Belki sizin dediğiniz gibi aynı kotta olabilir.
Bu arada konu ile alakası yok ama Marmaray projesinde üsküdar istasyonunda deniz seviyesinin yaklaşık 6 m aşağısında Marmaray ve Çekmeköy projeleri 2 farklı noktada istsasyonlar arası geçiş planlanıyor. Bunun için gerekli ayarlamalar yapıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Sal, 2013 19:39

Deniz seviyesinde 6 metre aşağıda olması yüzeyin hemen altındaki kat anlamında, yani turnike bölgesi bile değil belki de, Marmaray istasyonuna aşağı yukarı 4 kat aşağı iniliyor (katlar kaç metre bilmiyorum ben inşaa aşamasındaki gözlemime göre söylüyorum), yani şöyle diyelim her iki istasyondan da bir kat yukarı çıkılarak ortak mezanin bölgesine varılamayacak, muhtemelen bir üst kat ara kat olacak ve bunun üzerinde de turnike katı, projenin bir yan kesitini bulabilsek anlardık, bir zamanlar Üsküdar Marmaray istasyonu ile ilgili illustrasyonlar vardı ama gerçekçiliği tartışılır olarak kaldı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Şub Sal, 2013 22:11

Esat yazdı:Deniz seviyesinde 6 metre aşağıda olması yüzeyin hemen altındaki kat anlamında, yani turnike bölgesi bile değil belki de, Marmaray istasyonuna aşağı yukarı 4 kat aşağı iniliyor (katlar kaç metre bilmiyorum ben inşaa aşamasındaki gözlemime göre söylüyorum), yani şöyle diyelim her iki istasyondan da bir kat yukarı çıkılarak ortak mezanin bölgesine varılamayacak, muhtemelen bir üst kat ara kat olacak ve bunun üzerinde de turnike katı, projenin bir yan kesitini bulabilsek anlardık, bir zamanlar Üsküdar Marmaray istasyonu ile ilgili illustrasyonlar vardı ama gerçekçiliği tartışılır olarak kaldı.
Üsküdar İstasyonu 4 kat değil 3 kat fakat perona iniş için her zaman 3 kat merdiven inmıyorsunuz. Şoyle açıklamak istiyorm ; İstasyonun 2 ucu batı ve doğu tarfalarında 2 şer giriş olacak bu girişlerden inenler tek kat ( 6 m) indikten sonra direk turnike bölgesinde olacaklar ( Batı istikametinde Çekmeköy hattı için giriş yapılacak ) Akbillerini bu noktada bastıktan sonra direk peron katına iniş için uzun ve yüksek yürüyen merdivenler (montaı tamamlanmak üzere) kullanarak peron katına inmiş olacaklar.Ayrıca istasyon orta göbekte 2 ayrı iniş planlanmıştır. Bu alandan iniş yapacak insanlar önce 6 m daha sonra 15 m ve enson peron katına inecekler. Kısacası 3 yürüyen merdiven kulanmış olacaklar. (Çekmeköy için ayrıca bir giriş bu 6 m kotta planlanmıştır.)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Sal, 2013 22:33

Ben çarşı katları olur diye düşünerek 4 kat diye tasarlamıştım kafamda, gerek yok aslında insanları perona çabuk ulaştırmanında yolları olmalı. Bendeki bir çizimde Marmaray için bir batıda bir de doğuda turnike alanları var, bunun dışında sahil tarafında bir tane de metro istasyonunun şu anda yapıldığı yerde bir giriş gösteriyordu.

Metro istasyonunun yeri değişmiş bendekine göre ama istasyon girişi değişmez muhtemelen, onunda 2 adet girişi vardı, burası serbest alan diye geçiyor ve ilk kat yani sizin bahsettiğiniz -6 kotuna kadar olan yer olsa gerek, bunun içinde ödemeli alan diye tanımlanan ayrılmış turnikeli geçiş bölgeleri var, buralardan Marmaray peronuna iniliyor, güncel duruma göre Metronun turnikeleri de bu katta olacak demektir.

Resim

gri alan komple inşaat alanı idi
kırmızı eski üsküdar metro istasyonu
yeşil yeni üsküdar metro istasyonu
mavi üsküdar marmaray istasyonu

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 05 Şub Sal, 2013 23:13

Üskdar istasyonu giriş - çıkışları anlamak için ekteki fotografdan faydalanabiliriz. Kırımızı renk ile belirtilmiş olan ok'lar Marmaray Üskdar Sahası için planlanmış girişler. Gördüğünüz gibi doğuda 2 giriş batıda 1 giriş ( azönce 2 yazmıştım düzeltiyorum ) ve orta kısımda sırt sırta vermiş 2 giriş alanı olmak üzere toplam 5 girişi mevcuttur.. Mavi renk ok ile gösterilen alanlar ise Çekmeköy projesi için planlanmış istasyon arası girişlerin aşağı - yukarı tahmını yerleri.Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 07 Şub Prş, 2013 17:42

Üsküdar istasyonunun yeri burası olacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2013 17:56

bir YAKINDA tabelası daha :) Beşiktaş meydandaki duruyormu hala? :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Şub Prş, 2013 18:25

bir YAKINDA tabelası daha Beşiktaş meydandaki duruyormu hala?
Beşiktaş Meydanı'na 2005 veya 2006'da koydukları tabelayı 2008 veya 2009'da kaldırdılar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2013 18:33

Engin Y yazdı:
bir YAKINDA tabelası daha Beşiktaş meydandaki duruyormu hala?
Beşiktaş Meydanı'na 2005 veya 2006'da koydukları tabelayı 2008 veya 2009'da kaldırdılar :)
:) Ben uzaktan takip ettiğim için :) ama bayağı zaman durdu diye hatırlıyorum, bu öyle olmayacak orası kesin ama, gerçi YAKINDA tabiri göreceli yine de.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Şub Cum, 2013 02:39

"Yakında Burada" diye gözümüzün içine sokacaklarına şu şu yıl ve tarihlerde burada olmasını taahhüt ediyoruz deseler, daha çok güven telkin ederler, sempati toplarlar, üstüne üstlük bu belediye bu işe devam etsin diye gelecek şeçimde kendi lehine zihinlerde pozitif imaj da çizer ama yakında burada demek cidden itici ve de insanı salak yerine koymak, çok antipatik.
İBB'nin empati ve propagandayı çorba etmesi tuhaf!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Şub Cum, 2013 09:23

Peki Üsküdar'daki Marmaray ve Üsküdar-Çekmeköy Metrosu durakları arasında yer altında geçiş olacak mı? Turnikesiz geçiş söz konusu bile değildir eminim, ama turnikeli bile olsa, en azından Taksim'deki Yenikapı-Sarıyer Metrosu ile Taksim-Kabataş Füniküleri durakları arasındakine benzer bir geçiş olabilecek mi?

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 08 Şub Cum, 2013 16:18

Engin Y yazdı:Peki Üsküdar'daki Marmaray ve Üsküdar-Çekmeköy Metrosu durakları arasında yer altında geçiş olacak mı? Turnikesiz geçiş söz konusu bile değildir eminim, ama turnikeli bile olsa, en azından Taksim'deki Yenikapı-Sarıyer Metrosu ile Taksim-Kabataş Füniküleri durakları arasındakine benzer bir geçiş olabilecek mi?
son bir iki sayfada bu konuda detaylı bilgiler mevcut.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön