sg-M.07 » Singapur Metrosu Geliştirme Planları

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

sg-M.07 » Singapur Metrosu Geliştirme Planları

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Çrş, 2013 20:55

Singapur metrosu deyince ben Singapur'u Asya'da bir yerlerin başkenti falan sanıyordum ama kendi başına bir ülke imiş :) cehalet ne kötü şey yahu. Neyse öğrenmiş olduğum bu gereksiz bilgiden sonra benim için gerekli olan tarafı bu İstanbul'un 7 de 1 i kadar büyüklükte, yaklaşık 3 te biri kadar nüfusta ama 178 km metro hattına sahip, tabi şimdi bunu "amaa o hafiffff metroooo" diye küçümsemeye gerek yok, varmı var, yapmışlar mı yapmışlar kardeşim. 178 km. İşin daha da güzeli bu az yiyip çok çalışanlar ülkesinde adamlar yine yememiş içmemiş bir master plan yapmışlar ve yeni hatlar inşa etme kararı almışlar. 2030 yılına kadar 180 km daha hat inşa etmeyi planladıkları yazıyor haberde ama kendi içinde bir tutarsızlık var proje planlarında gösterilen hatları toplasan 80 km. etmiyor, bilmiyorum artık bu matematikle bu kadar parayı nasıl kazanıyorlar, ya da gerçekten ben haberi tersten anlıyorum :)

Planlarını uzun vadeye yaymışlar, küçücük uzatmalar için bile ilk hedef 2025, projedeki en cevval olan 50 km lik yeni bir hat onun içinde 2030 hedeflenmiş, ne diyelim adamlar yapmış, şimdi üstüne tekrar yapıyorlar, helal olsun.
The Government has announced a slew of new rail transit projects which will be completed by 2030. By then, Singapore's metro network will increase to 360km, from 178km today.

The biggest project will be for a 50km MRT line running from Changi to Jurong that will be up by 2030. Called the Cross Island Line, it will pass towns such as Loyang, Pasir Ris, Hougang, Ang Mo Kio, Bukit Timah, West Coast and Clementi along the way. And it will have interchanges with all the current radial lines. Part of the line will have an offshoot that links Punggol to Pasir Ris.

Next is the 20km Jurong Region Line, which is targeted for completion by 2025. It is a H-shaped network linking Choa Chu Kang, Tengah, Jurong East, West Coast, Boon Lay and Jurong West to the North-South and East-West lines. It could be a medium-load system that might have a stop at the Nanyang Technological University.

Resim
http://www.straitstimes.com/breaking-ne ... 0-20130117

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 23 Oca Çrş, 2013 21:46

Ya bu ülke Doğu Asya pazarını kontrol etmek için kullanılan 2 yerden biri. Diğeri Hong Kong. Bu bir nevi kukla. Aynı zamanda eski İngiliz sömürgesi olan şehir-devlet. Ülke 1960'larda bağımsızlık kazandı ve 1960lardan beri aynı parti başta ve muhalefet yok. Halkı çok zengin (çünkü Asya pazarının kontrol merkezi burası ve muhalefete yer yok. İşte kimse muhalif olmasın diye zenginleştirmişler ve geliştirmişler. ) müthiş bir şehir harika gökdelenler (neredeyse hepsinde ingiliz-amerikan bankalarının büroları) Trafik tabiki soldan halkın çoğu Malay ve Çinlilerden oluşuyor. Halkına çok iyi eğitim veriyorlar. İngiliz gelenek-göreneği kültüü alıyorlar. İşçi kesimi Hint-Pakistan-Bangladeş... Ama konumuz ulaşım olduğuna göre :D metrosu müthiş genelde viyadüklerden gidiyor trenler. Nedeni ülke küçük ve artık nüfus fazlalığından yer kalmamış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Çrş, 2013 21:53

O zaman az yiyip çok çalışanlar yorumumda yanılmışım, bunlar çalışmadan kazanıyorlar yine de yemiyorlar :) açıkçası bahsettiğin konumunu bilmiyordum bu şehir-devletin ama yine de yatırım yapılıyor demek ki bir şekilde 170 km metro hattı çok iyi ve gelecek 18 yılda buna bir o kadar daha eklemeyi hedeflemek büyük maliyet bence, fakat küçük bir kıyas yapıyorum yine de bizden iyi durumda görünüyorlar? Yanılıyormuyum?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5587
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Oca Çrş, 2013 21:57

Sokakta sigara içmek yasak, evinde içersen, pencereyi açıp, dumanı dişarı salmak yasak, ciklet ciğnemek ve tükürmek yasak … ohhh, tam bana göre dissssiplinli bir yer! Singapur’un kültürü kendisine has, 1000 seneden fazla eski bir prenslik devlet tarihi var.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 24 Oca Prş, 2013 01:12

Bizden iyi durumdalar. Zaten İngiliz gelenek göreneklerinede karşı değiller. Ayrıca çanak antende yasak. Birşey duymuştum Singapur metrosu ile ilgili. Adamın teki metroda sakız çiğniyormuş. Ve sakızını istasyonda trenin kapısı açıkken, kapıya yapıştırmış. Sakız yüzündende kapı kapanmamış. Malum kapı kapanmadan da tren kalkmıyor. Daha sonra devlette metroda sakız yiyecek-içecek tüketilmesini metroda yasaklamış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Prş, 2013 01:25

Çok büyük bir şehir efsanesi gibi geldi bana :D ama sokakta da çiğnemek yasak bildiğim kadarı ile, diğer taraftan metro kapısını kapatmayacak kadar sert ve büyük bir sakızı çiğneyebilen adamı da takdir ile karşıladım :D ya da şöyle diyelim o kadar hassas bir kapı sensörü üreten ve bakımını yapabilenleri takdir ediyorum, gece vakti takılıyorum ama kızmıyorsun di mi?

Ülke gerçekten küçük bu küçüklükte bir ülkede bu kadar raylı sistem bayağı bir göze batar, hatta rahatsız bile eder be.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön