brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 06 Oca Pzr, 2013 03:45

Çizerek anlatmayı sevdiğim için hemen bir çizim yaptım.
Resim

1 numara (Altıparmak İstasyonu): T1 ve T2 / T3 hatlarının Heykel yönünde birleşme , Çekirge yönünde ayrılmak noktası. Aktarmalar bu istasyondan yapılacak. Yani terminalden gelen birisi Çekirgeye gitmek isterse ya da tersi bu istasyonu kullanacak.

2 numara (Heykel İstasyonu): T1 ve T2 /T3 hatlarının Yeşil yönünde son ortak istasyonu. Çekirge yönüne giden tramvay ise diğer hatlarla burada birleşiyor. Yani Yeşilden Terminal'e gidecek birisi bu istasyonda inerek karşıya geçecek ve diğer tramvaya binecek.

3 numara (Uluyol istasyonu): Terminal yönünde T1 ve T2 nin ayrılma istasyonu.

4 numara(Kent Meydanı): Heykel yönünde T1 ve T2'nin ilk ortak istasyonu.

5 numara: daha önce bahsettiğim olması gereken T1 ve nostaljik tramvay aktarma istasyonu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 22:32

Benim kafama takılan şu, benim yüklediğim proje haritasında Heykel ile Kayhan durakları arasında durak yok ama o kavşak (heykel o kavşakta galiba) 2 hattın ayrım noktası ve gerekirse aktarma yapılması gereken yer, bence orada bir istasyon olmalı idi. İlk etapta çok ütopik hayal ürünü bir şey düşünmüştüm, özelliklede sağdan kapılı araç ile başlanacağı için filo bozulmadan ve az masraf ile hep aynı araç alınırsa düşüncesi ile orta peronlu ama sadece peron bölgesinde ters işletmeli bir şey, fakat sonra düşündüm çok gereksiz :) o yüzden çizmedim bile.

Daha aklıma yatanı vereyim istiyorum. Aşağıdaki çizimde Mavi çizgi Ring Hattı, Yeşil çizgi Çekirge-Yeşil Hattı, orada kaldırımlar müsait görünüyor, oraya yapılacak iki durak ile bir aktarma yapısı kurulabilir, ayrıca hemen oradaki dairesel sokak sayesinde zor durumlarda ya da pik saatlerde kısa parkur için harika bir dönüş alanı inşa edilebilir, Pembe çizgi ile gösterdiğim olay bu iş için, ya da hattın Altıparmak - Heykel arasında bir sorun meydana geldi mesela, bu yapı sayesinde Yeşil-Heykel olarak seferler devam eder, ya da sağda kalan tek pembe okun gösterdiği bağlantı ile ringi dolaşarak stad yanından yine hattına ulaşabilir araçlar.

Resim

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 07 Oca Pzt, 2013 22:20

O bölgede sizin belirttiğiniz kısa parkur dönüşü de ekleyerek , ama biraz daha dar tutarak aşağıdaki gibi bir istasyon yapısı elde edilebilir. Hatta aynı istasyon yapısı Altıparmak'ta da uygulanabilir.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Pzt, 2013 22:32

Zaten senin şu İsviçre üçgen istasyonundan sonra bu kavşağı görünce bende aynısını düşündüm ama araçların kapısının sağda olması ve trafiği çok zora sokmak için zorlamak istemedim, fakat senin çizime bakınca neden olmasın diyorum, sadece o kısa parkur dönüşü o kadar dar olursa yapılamayabilir, kurp yarıçapını aşırı daraltır gibi geldi bana.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 07 Oca Pzt, 2013 23:11

araçların kapısının sağda olması ve trafiği çok zora sokmak için zorlamak istemedim,
Kapıların sağda olması olayını aşağıdaki gibi çözebiliriz ama trafiğin zorlanması kaçınılmaz :) . Sürekli bahsedildiği gibi bir gün bu cadde trafiğe kapatılırsa , bu istasyon rahatça yapılabilir.


Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Oca Sal, 2013 00:56

İşte böyle tek raylarla, tek taraflarla, tek yeklerle zorlanıyoruz :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Pzt, 2013 22:22

Ve Terminal hattı arkadan gelip son düzlükte diğer projeleri geçerek ihaleye doğru koşuyor :) ihalenin önümüzdeki günlerde yapılması ve inşaatında gelecek yıl bitirilmesi planlanıyormuş.
Kent Meydanı’ndan başlayıp terminale kadar uzatılacak olan Garaj Terminal T2 tramvay hattı projesi ihalesinin önümüzdeki günlerde yapılması planlanıyor ve Garaj Terminal T2 tramvay hattı nın önümüzdeki yıl hizmete girmesi bekleniyor.
http://www.rayhaber.com/2013/bursa-gara ... e-cikiyor/

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Oca Sal, 2013 13:36

T2 hattı iki etap halinde ihaleye çıkıyor.

Birinci etap Kent Meydanı-Terminal arasını kapsıyor. (8km-8 durak)
İkinci etap Terminal-Demirtaş Oragnize Sanayi Bölgesi (DOSAB) (5km-2 durak)

Bu hat tamamen trafikten izole edilmiş halde yapılacakmış, gayet güzel bir haber. Tramvayın Terminal'e geçişi sanırım tünel ile olacak ya da viyadük kullanılabilir. Yalnız benim kafamı karıştıran durum Beşyol, Balıklı ve Özdilek kavşaklarının ne olacağı. Bunlar için herhangi bir çalışma yok. Planlar içerisinde Buttim ve Panayır kavşakları var ve büyük ihtimalle bu yaz bu kavşaklar için ihaleye çıkılabilir. Ama diğer kavşaklar için bir gelişme yok. Tahminim Özdilek ve Balıklı kavşakları kaldırılabilir. Balıklı kavşağı kaldırılıp Beşyol ile entegre olabilir. Özdilek kavşağı kaldırılıp Buttim ile entegre olabilir. Beşyol-Balıklı arası 600-700 metre, Özdilek-Buttim arası 800-900 metre uzaklık mesafeleri var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Sal, 2013 14:15

Mustafa oradan gecerken konusmustuk, hat yolun saginda olacak diye, hatta yan yollar yeterli gibi, yanlismi kaldi aklimda? Izole olursa orta refuje insa edilecek demektir, tuh yav dun cizdiydim hatti :) simdi yeni duruma gore sekillendireyim bakalim.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Oca Sal, 2013 14:49

Evet konuşmuştuk ama sürekli yeni birşeyler çıkıyor bende takip edemez oldum. Biraz daha zaman geçsin planlar tam otursun o zaman evire çevire tartışırız.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 14:51

T 1 hattında inşaatın Atatürk Caddesi’nde geceli gündüzlü sürdüğünü ve yaz aylarında Kent Meydanı Heykel seferlerine başlayacaklarını vurgulayan Altepe, "Bursalılar inşaat dolayısıyla sıkıntı yaşabilir. Ancak zahmetsiz hizmet olmuyor. Vatandaşlarımızı daha az mağdur etmek için geceli gündüzlü çalışıyoruz. 6,5 kilometrelik hatta kullanılacak 8 vagonla ilgili ihale ise hazır. Önümüzdeki günlerde vagon ihalesini yapıp inşaatın bitmesiyle tramvayın startı vereceğiz. İkinci etapta da hızlı bir şekilde İstanbul yolunda terminale ulaşacağız. Daha sonra ise Bursa’nın 7 noktasına ray döşeyeceğiz. Hedefimiz Bursa’yı demir ağlarla örmek" diye konuştu.

Altepe, T 1 hattının devreye girmesiyle Çatalfırın Viyadüğü’nün de kaldırılacağını anlatarak, "Tramvay çalışmaya başlayınca viyadük işlevini kaybetmiş olacak. Araçlara yol üzerinden dönüş sağlanacak. Bu yüzden viyadüğü de kaldırmayı planlıyoruz. Merkezdeki devam eden kazılar derlenip toparlanınca oraya da el atacağız” diye konuştu.

Akademik odalar da Çatalfırın Viyadüğü’nün kaldırılmasından yana olduklarını açıkladı. İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin ve Şehir Plancıları Odası Bursa Şubesi Başkanı Füsun Uyanık, şehir merkezinde görüntü kirliliği oluşturan viyadüğün bir an önce kaldırılmasını istediklerini açıkladı. Şahin, “Şehirlerdeki yapıların ömrü ve kullanım süresi var. Çatalfırın Viyadüğü de ömrünü tamamladı. Cumhuriyet Caddesi’nin bizim de uygun gördüğümüz şekilde araç trafiğine kapatılması bu viyadüğün işlevini yitirmesini sağladı. Çatalfırın Viyadüğü kaldırıldığında, kent estetiği ve silüetini etkileyen görüntü kirliliği de ortadan kalkmış olacak”dedi
Kaynak: olay.com.tr

Sonunda araç alım ihalesinin olacağını duyabildik şükür. Ayrıca iki aydan beri kent gündemini meşgul eden Çatalfırın Viyadüğünün kaldırılacak olması sevindirici.

Haberde bahsi geçen ve ilk etaplarda yapılması planlanan tramvay hatları T2 ve T3. Ama bu hatların ikiside iki etap halinde yapılacak.

T2 hattından ilk etap Kent Meydanı (S.Garaj)-Terminal, ikinci etap Terminal-DOSAB

T3 hattında ilk etap Yeşil-Çekirge, ikinci etap Çekirge-Mihraplı (Yeni stadyumun yapılacağı alan) Bu hat Yeşil-Setbaşı-Heykel-Altıparmak-Kültürpark-Çekirge-Dikkaldırım-Mihraplı güzergahını takip edecek, ama Çekirge-Mihraplı arası beni düşündürüyor. Bu bölümde tramvayın geçeceği alanların eğim farklılıkları fazla gibi.

Bu hatlardan sonra T4 hattının yapılması planlanıyor. Bu hat Mihraplı-Odunluk-Beşevler bölgesini dolaşacak ama tam bir plan göremedim açıkçası.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 17:44

mustafaguler yazdı:T3 hattında ilk etap Yeşil-Çekirge, ikinci etap Çekirge-Mihraplı (Yeni stadyumun yapılacağı alan) Bu hat Yeşil-Setbaşı-Heykel-Altıparmak-Kültürpark-Çekirge-Dikkaldırım-Mihraplı güzergahını takip edecek, ama Çekirge-Mihraplı arası beni düşündürüyor. Bu bölümde tramvayın geçeceği alanların eğim farklılıkları fazla gibi.

Bu hatlardan sonra T4 hattının yapılması planlanıyor. Bu hat Mihraplı-Odunluk-Beşevler bölgesini dolaşacak ama tam bir plan göremedim açıkçası.
Mustafa T3 ün güzergahının bir çizimi varmı? Bir de T4 Mihraplı'dan sonra T3 ün devamı mı olacak, yani yine bir kurt hat mı söz konusu yoksa başka bağlantısız bağımsız ayrı bir hat mı olacak, bilgin var mı?

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön