brs-T.03:02 » Heykel - Garaj Hattı İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

T1 Hattı - Altıparmak Caddesinde

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Kas Cum, 2012 22:25

Bursa Hakimiyet'teki fotoğrafta T1 Hattının Drenaj detayları gözüküyor. 8)

Resim

http://www.bursahakimiyet.com.tr/foto-g ... yfa-1.html

Barış Toprak
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 03 Kas Cmt, 2012 17:05

Mesaj gönderen Barış Toprak » 09 Kas Cum, 2012 23:18

Son fotoğrafı görünce Bursa'da yaşanlar için sevindim, ancak İstanbul yönetimdekilerini de andım. Anadolu yakasında, minibüs yolunda (kadıköy'den-kartal'a kadar), bağdat caddesinde (kadıköy'den-bostancı'ya kadar) ve kadıköy'den anadolu hisarına kadar bir tramvay yapılamaz mı?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Kas Pzt, 2012 21:52

Bugün hat üzerinde şuan mevcut olan Garaj-Heykel hattı Taksi-Dolmuş ile turlama imkanım oldu. Kısaca;

Şuan çalışmalar ağırlıklı Altıparmak'ta devam ediyor ve bu hat üzerinde neredeyse ray döşeme işlemleri bitmiş durumda. Bazı bölümlerde ise sadece asfaltlama işi kalmış. Ayrıca bugün Arapşükrü ile Çatalfırın arasında kalan (50metrelik bir bölüm) bölümde asfalt kesme işleri başlamıştı.

İnönü Caddesinsinde ise SGK-Gazcılar arasında hafriyat işleri bitmiş ve bu bölümün tahmini %80'lik bölümde raylar döşenmiş.

Çarşamba bölgesinde ise caddenin tam ortasında tatlı bir viraj var ve bu bölümde raylar döşenmemiş ama diğer yerlerde raylar döşenip asfaltlanmış.

Şuan hiçbir çalışmanın olmadığı yerler ise, Cemal Nadir Caddesi (Çatalfırın'dan Atatürk Caddesi istikameti), Atatürk Caddesi, İnönü Caddesi 2.kısım (Atatürk Caddesi-Gazcılar bağlantısı arası), Kıbrıs Şehitleri Caddesi (şehir insanı tarafınca bilinen ismi Uluyol), Kent Meydanı (Eski S.Garaj) önü.

Ayrıca Çarşamba-Stadum, Stadyum-Altıparmak dönüş noktarında ray çalışması yok. Sanırım bu viraj veya bağlantı noktaları en son yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Kas Pzt, 2012 22:06

mustafaguler yazdı:Ayrıca Çarşamba-Stadum, Stadyum-Altıparmak dönüş noktarında ray çalışması yok. Sanırım bu viraj veya bağlantı noktaları en son yapılacak.
Neden böyle yapılıyor bilmiyorum ama genelde gördüğüm tramvay inşaatlarında hep böyle, ben karayolu trafiği ile kesişiyor diye düşünüyordum ama galiba daha çok her iki yönden gelen hatların son geometrisine göre şekillendirilmesi gerekiyor olabilir,

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Kas Pzt, 2012 22:10

Bende ilk etapta trafikten dolayı böyle yapıldığını düşünüyordum ama bugün Darmstad Caddesindeki tatlı virajda bile ray döşenmediğini görünce demek ki bu işleri sona bırakıp tüm dikkatlerini buraya vereceklerini düşündüm.

Birde Altıparmak caddesi boyunca deplase boruları var.

Daha önceki sayfalarda paylaştığım resimlerde izalosyon malzemesinin altına beyaz köpük (Strafor) koymuşlar.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 13 Kas Sal, 2012 00:13

Az önce altıparmak caddesinden geçtim. Ray kaynaklama işlerini yapmışlar bazı yerlerde. Benim için en büyük sorunlardan biri bu. Çünkü sene olmuş 2012 sıfır model bir tramvay yolunda tak tuk gidiyoruz. Umarım bu hattın ray kaynak işlemlerini doğru termit madde ile yapmışlardır ve son model tramvay yolumuzda böyle şeyler olmaz. O virajları kavşak noktalarını en iyi şekilde yapacaklarından eminim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Kas Prş, 2012 15:57

Hatta durum şu diyebilirmiyiz, maviler ray döşenmiş ve çalışma devam eden yerler, kırmızılar hiçbir çalışma yapılmamış bölgeler? Doğrumu anladım anlattıklarınızda

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Kas Cum, 2012 23:55

Resim

Bu haritaya göre Davutkadı nostalji hattı ile T1 kesişiyor. Bu kesişme noktasında ilginç bir kavşak yapılacaktır. 1000 mm ve 1435 mm kesişmesi olacak ve burada bir "+' geçiş göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Cmt, 2012 00:07

Güzel detaylı vermişler güzergahı bunu da çizeyim iyice :) sağol Kemal abi, gelince bu broşürlerden edinmem lazım bir iki tane. Orada fotoğraflık hoş bir kesişme olacak ama o noktada T1 inde bir istasyonu olmalıydı bence, yani nostaljik hattın her iki ucundaki bağlantıdan da aktarma yapılabilmeliydi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Ara Cmt, 2012 00:10

Acaip bir plânlama :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Oca Sal, 2013 18:41

Altıparmak caddesi (sanırım :) ) üzerinde ray döşenmiş bölümden kesitler, ray döşenmiş ve öyle bırakılmış tabii ki karayolu trafiği üzerinden işliyor, burada iki trafik karışık olarak işleyecek ise vay o tramvay makinistlerinin haline diyorum sadece, Allah kolaylık versin.

Resim

Resim

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Oca Sal, 2013 18:48

Bence beraber işlemeyecek. Tramvay hattına araç girmesi saçma olur. İstanbul'da otobüs için bile artık yol ayrılıyor.

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön