ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Raylı Sistemler Daire Başkanı Dursun Balcıoğlu metro inşaatları ile ilgili açıklamalarda bulunmuş, aslında hepsi iki paragraf ama ben içinden her başlık için ilgili olan cümleleri alıntılayacağım ya da bunlar üzerinden yazacağım. Sn. Balcıoğlu'nun beyanatına göre hat günde 110.000 yolcu taşıyormuş yani hala öyle bir yolcu sayısı zıplaması görünmüyor.
http://networkedblogs.com/Ewpqf
http://networkedblogs.com/Ewpqf
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Maltepe Belediyesi Türkan Saylan Kültür Merke
Kadıköy-Kartal metrosunda, Gülsuyu İstasyonunda indiğinizde karşınızda;
"Maltepe Belediyesi Türkan Saylan Kültür Merkezi"
Metromuz o kadar da dağ tepeden gitmiyor.

"Maltepe Belediyesi Türkan Saylan Kültür Merkezi"

Metromuz o kadar da dağ tepeden gitmiyor.


- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Ünalan İstasyonu ( Metrobüs Bağlantı



Ünalan İstasyonu, Metrobüs bağlantılı. Metrobüsten indiğinizde yaklaşık 300 metre bir mesafeyi yürüyerek ve yürüyen bantlar ile aştıktan sonra üç aşamalı bir merdiven ile Tren'e ulaşabiliyorsunuz.

Normal sağlıklı bir insan için koşmadan yaklaşık 7-8 dakikaya sürüyor.

- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Kadıköy - Kartal Metrosu


Kartal Metro İstasyonuna yolcu aktarma sorunu devam ediyor.

Bugün sabah Kartal aktarma, Pendik'e gittim geldim. Dönüşte E-5 üzerinde yolcuları Kartal Metrosuna aktarma yapacak bir sistem göremedim. Pendik'te E-5 üstü durakta binebilecek otobüs bulmakta zorlandım.

Minibüslerde, İSTANBUL KART sistemine entegre olsa sorun daha kolay çözülür diye düşünüyorum.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün bu hattı kısmen kullanma fırsatım oldu, izlenimlerim arasında Ünalan metrobüs aktarması önemli bir yer tutuyor. İETT metrobüs durağında metronun nerede olduğuna dair tek bir yazı var o da çıkış tabelasının kenarında ve durakta 3 ayrı kişiye ilk defa geliyor olmama rağmen metroyu tarif ettim ki bunlardan bir tanesi metroya bineceğim diye kart basarak metrobüs durağına çıkmış bir vatandaştı, İETT de bilgilendirme sıfır.
Buradan çıkıpta şu bizim meşhuuuurrr tünelimize girdiğimizde ise manzara daha da garipti saat 13:00 ve ne yürüyen bantlar ne de küçükte olsa yürüyen merdiven çalışmıyordu, mesafenin uzunluğu hep konu olduğu için dile getiriyorum evet hakikatten uzun bir mesafe var, sadece uzun değil aynı zamanda garipte, yani bilmiyorum bunu ancak oradan geçmiş olanlar bilir ben tarif edemeyeceğim, tüneli geçip istasyon mezanin bölgesine gelip turnikeleri geçince herşey güzel yürüyen merdivenler falan çalışıyor, ortalık şıkır şıkır ama tünelden istasyona giriş için 90 derece dönüp sağ taraftan girince yürüyen merdivenlerden sonra 180 derecelik dönüşü ben anlayamadım?
Fotoğraflamayada çalıştım ama buradan yükleyemiyorum idare edin, yani bilmiyorum ya çok gereksiz bir dolaşma var ama sebebi nedir çözemedim açıkçası.
Bunun dışında hat güzel, yönlendirme işaretleri ile ilgili bir standart yok, mimarın standartı var ona göre yapılmış, hatalı ve eksik konumlandırmalar, aynı zamanda işletmeninde biraz öylesine duvarlara yapıştırdığı sticker baskılar falan filan. Bir ara sözünü ettiğimiz gürültü problemine gelince, hattın tümünü gidip gelmedim açıkçası ama Maltepe istasyonu öncesinde ve sonrasında ciddi bir gürültü var, araç içinde bile konuşurken biraz sorun oluyor, peronda ise bir araç kalkış yapıp tünelde gözden kaybolana kadar telefon ile konuşmak bile sorunlu oldu. Çok yüksek bir sesmi derseniz, daha yükseklerini de duydum derim
Buradan çıkıpta şu bizim meşhuuuurrr tünelimize girdiğimizde ise manzara daha da garipti saat 13:00 ve ne yürüyen bantlar ne de küçükte olsa yürüyen merdiven çalışmıyordu, mesafenin uzunluğu hep konu olduğu için dile getiriyorum evet hakikatten uzun bir mesafe var, sadece uzun değil aynı zamanda garipte, yani bilmiyorum bunu ancak oradan geçmiş olanlar bilir ben tarif edemeyeceğim, tüneli geçip istasyon mezanin bölgesine gelip turnikeleri geçince herşey güzel yürüyen merdivenler falan çalışıyor, ortalık şıkır şıkır ama tünelden istasyona giriş için 90 derece dönüp sağ taraftan girince yürüyen merdivenlerden sonra 180 derecelik dönüşü ben anlayamadım?

Bunun dışında hat güzel, yönlendirme işaretleri ile ilgili bir standart yok, mimarın standartı var ona göre yapılmış, hatalı ve eksik konumlandırmalar, aynı zamanda işletmeninde biraz öylesine duvarlara yapıştırdığı sticker baskılar falan filan. Bir ara sözünü ettiğimiz gürültü problemine gelince, hattın tümünü gidip gelmedim açıkçası ama Maltepe istasyonu öncesinde ve sonrasında ciddi bir gürültü var, araç içinde bile konuşurken biraz sorun oluyor, peronda ise bir araç kalkış yapıp tünelde gözden kaybolana kadar telefon ile konuşmak bile sorunlu oldu. Çok yüksek bir sesmi derseniz, daha yükseklerini de duydum derim

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Esat:

Ünalan Metrobüs ve metro bağlantılarının bir felaket olduğu kesin, o keskin dönüşler belki de istasyonun yanındaki Akasya Acıbadem rezidans avm projesine uygun yapılmış da olabilir.
Valla bu gürültü konusunu Avrupa Yakası'nda metroya binip bu metroya binenler de teyit ediyor. Ciddi bir gürültü olayı var, bu sıkıntıya dair bir açıklama olmaması da garip, Ulaşım AŞ'dekiler sabah akşam rock, heavy metal falan mı dinleyen insanlar mı ki ses eşik değerleri 120 desibele yükselmiş?istasyona giriş için 90 derece dönüp sağ taraftan girince yürüyen merdivenlerden sonra 180 derecelik dönüşü ben anlayamadım?
Bir ara sözünü ettiğimiz gürültü problemine gelince, hattın tümünü gidip gelmedim açıkçası ama Maltepe istasyonu öncesinde ve sonrasında ciddi bir gürültü var, araç içinde bile konuşurken biraz sorun oluyor, peronda ise bir araç kalkış yapıp tünelde gözden kaybolana kadar telefon ile konuşmak bile sorunlu oldu

Ünalan Metrobüs ve metro bağlantılarının bir felaket olduğu kesin, o keskin dönüşler belki de istasyonun yanındaki Akasya Acıbadem rezidans avm projesine uygun yapılmış da olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gürültü beni dediğim gibi bir kesimde rahatsız etti, yani yanınızda biri olsa sohbet edeyim deseniz biraz ses yükseltmek gerekiyor, telefon ile konuşmak ise imkansız oldu benim için, şöyle söyleyeyim ses ölçümü yapılıyor ve bunun giderilmesi için bir takım girişimler ve çalışmalarda yapılıyor diye biliyorum ama ne oldu onu bilmiyorum.kenanmar yazdı:Ciddi bir gürültü olayı var, bu sıkıntıya dair bir açıklama olmaması da garip,
Ünalan Metrobüs ve metro bağlantılarının bir felaket olduğu kesin, o keskin dönüşler belki de istasyonun yanındaki Akasya Acıbadem rezidans avm projesine uygun yapılmış da olabilir.
Akasya avm ye giriş bırakılmış zaten, yani şimdiden hazır sadece açılmamış, hazır bu kadar masraf etmişken istasyonun adı da Akasya olsaydı bari

- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
AVM için 600 M Yürümek Gerekiyor!
Esat yazdı:Akasya avm ye giriş bırakılmış zaten, yani şimdiden hazır sadece açılmamış, hazır bu kadar masraf etmişken istasyonun adı da Akasya olsaydı barisizlerden biri bir ara her avm ye bir metro istasyonu yapılıyor gibi bir serzenişte bulunmuştu hak vermemek elde değil.

AVM için mesafe 600 metre! Metrobüs Durağına da 400 metre! Burada bir projelendirme hatası var diye düşünüyorum.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
AVM ye 600 metreyi anlayamadım açıkçası? AVM için giriş metrobüsten inip metro erişim tüneline girince onun bitiminde bırakılmış durumda idi, halen kapalı. Bir de şunu gördüm Ünalan ile Kozyatağı metro istasyonlarında birebir tamamen aynı dönüş yapılmış erişim tünelinde. 180 derece dönüyorsunuz, enteresan bir iş, tabii bir de mağara görünümünde bırakılmış merdiven kenarları tek kelime ile iğrenç, çünkü su sızıyor, çeşitli yerlere enjeksiyon yapıp tahta kazıkları çakıp bırakmışlar ama yolcunun bu mağara gibi görünümü dekorasyon olarak bildiğini duydum ama öyle olmadığını da 
Genel izlenimimi söyleyeyim bu hatta istasyona erişim anlamında METRO İSTASYONU diyebileceğim tek yer Bostancı oldu, sadece E5 kenarına serpiştirilmiş girişler değil gerçekten oradaki yoncanın dört bir tarafından erişim var, bir kısmı kapalı olsada. Genel olarak istasyon içi bir sürü yönlendirme sorunu var, saçma sapan mimari tasarımlar var, adamı zorla turnikeye yürütüp asansör için 180 derece döndürüp 20 metre geriye yürütmek var, çalışmayan yürüyen merdiven ve asansör sayısı haddinden fazla. Komik olan şov yapılan istasyon Kozyatağında açılış öncesinde çalışan yürüyen merdiven ve asansör donanımı açılıştan beri çalışmıyor ki E5 kuzeyde 4 çıkış var, güneyde ise TEK
yerleşim Karfurun içinde ya, o yüzden galiba.
Ben burada yarım yamalak açılış olmasın, yapılmasın böyle işler diye kendimi yırtarken boşa yırtmamışım ama yapacak bir şey yok çünkü gördüğüm kadarı ile kimsenin bu durumlardan şikayeti yok.
Yolcu sayısı ayağımın bereketi ile son 3 gündür 120.000 i görüyor
ortalama 110.000 diyelim, ortada hattı beslemek için ciddi bir çaba yok gibi, bir de gelecek 10 yıla bakıyorum, Marmaray açılmış, Ümraniye açılmış ve bir de Kadıköy-Sultanbeyli metrosu, eğer otobüs beslemesi yapmadan aktarma sistemi ücretsiz ya da makul hale getirilmezse 10 yıl sonra bile 500.000 i görür mü bu hat bilemiyorum.

Genel izlenimimi söyleyeyim bu hatta istasyona erişim anlamında METRO İSTASYONU diyebileceğim tek yer Bostancı oldu, sadece E5 kenarına serpiştirilmiş girişler değil gerçekten oradaki yoncanın dört bir tarafından erişim var, bir kısmı kapalı olsada. Genel olarak istasyon içi bir sürü yönlendirme sorunu var, saçma sapan mimari tasarımlar var, adamı zorla turnikeye yürütüp asansör için 180 derece döndürüp 20 metre geriye yürütmek var, çalışmayan yürüyen merdiven ve asansör sayısı haddinden fazla. Komik olan şov yapılan istasyon Kozyatağında açılış öncesinde çalışan yürüyen merdiven ve asansör donanımı açılıştan beri çalışmıyor ki E5 kuzeyde 4 çıkış var, güneyde ise TEK

Ben burada yarım yamalak açılış olmasın, yapılmasın böyle işler diye kendimi yırtarken boşa yırtmamışım ama yapacak bir şey yok çünkü gördüğüm kadarı ile kimsenin bu durumlardan şikayeti yok.
Yolcu sayısı ayağımın bereketi ile son 3 gündür 120.000 i görüyor

-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Esat yazmış ki:
Ancak su sızmasını bilerek mi istiyorlar yoksa ellerinden bir şey mi gelmiyor, onu anlamadım. Bilerek görmek istiyorlarsa neden istiyorlar onu da anlamadım
Esat diğer yazdıklarınla birebir hemfikirim. Anadolu Yakası metrolarda yatırımlarda üvey evlat muamelesi görüyordu. Bir metro yapıldı ama bir hayli sorunlarla dolu. Metroya erişim ve ücret aktarması bu metronun en büyük talihsizliği.
Mağara görünümünden rahatsız olmuyorum. Hatta bana ilginç geliyor. 180 derece dönüşte işin makyajı ama Ünalan'da gereksiz bir makyaj.tabii bir de mağara görünümünde bırakılmış merdiven kenarları tek kelime ile iğrenç, çünkü su sızıyor, çeşitli yerlere enjeksiyon yapıp tahta kazıkları çakıp bırakmışlar ama yolcunun bu mağara gibi görünümü dekorasyon
Ancak su sızmasını bilerek mi istiyorlar yoksa ellerinden bir şey mi gelmiyor, onu anlamadım. Bilerek görmek istiyorlarsa neden istiyorlar onu da anlamadım

Esat diğer yazdıklarınla birebir hemfikirim. Anadolu Yakası metrolarda yatırımlarda üvey evlat muamelesi görüyordu. Bir metro yapıldı ama bir hayli sorunlarla dolu. Metroya erişim ve ücret aktarması bu metronun en büyük talihsizliği.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37