de-L.07 » Almanya'da Şehirlerarası Otobüslere İzin Verildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
de-L.07 » Almanya'da Şehirlerarası Otobüslere
Daha önce bazı konular içinde buna değinmiştim, ülkede 70 yıl önce çıkartılmış bir kanuna göre demiryolu işletmesi bulunan bir bölgeye otobüs ile şehirlerarası taşımacılık yapılamıyordu ve yanılmıyorsam demiryolu olan bölgelerde de taşımacılık izni için Alman Demiryolları ile görüşülmesi gerekiyordu, bunu yanlışmı hatırlıyorum bilmiyorum ama Başar doğrusunu açıklar herhalde.
Sonuç itibari ile demiryollarının geliştirilmesinin önünü açmak, daha doğrusu rekabeti ortadan kaldırarak insanların demiryolu ile taşınmasını sağlamak amacı güden bu kanun artık tarih oldu. Bugün kabul edilen yeni yasa uyarınca 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren firmalar şehirlerarası otobüs taşımacılığı yapmak için eyalet yönetimlerine izin başvurusu yapacaklar, ayrıca bu şekilde taşımacılık yapacak firmaların otoyol vergiside ödemeyeceği yani bir şekilde destekleneceği söyleniyor. Kanunun değiştirilmesinde amacın ulaşımda çeşitlilik oluşturulması, yolcuya daha fazla alternatif ve fiyat seçeneği sunulması dolayısı ile rekabet sonucu bilet fiyatlarının düşmesinin hedeflendiği belirtilmiş. Başarılı olurlarmı bilemiyorum, sonuçta Avrupa içinde taşımacılık yapan bir firma var zaten (benim bildiğim bir tane var) Ama o firma uluslararası taşımacılık yaptığı için olsa gerek bu işi yapabiliyordu, diğer taraftan bu kanunda da otobüslerin şehir içi ya da kısa mesafe taşımacılığı etkilememesi için durakların 50 km. mesafede olması şartı konulmuş.
http://www.haber7.com/dunya/haber/94707 ... bus-yasagi
Sonuç itibari ile demiryollarının geliştirilmesinin önünü açmak, daha doğrusu rekabeti ortadan kaldırarak insanların demiryolu ile taşınmasını sağlamak amacı güden bu kanun artık tarih oldu. Bugün kabul edilen yeni yasa uyarınca 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren firmalar şehirlerarası otobüs taşımacılığı yapmak için eyalet yönetimlerine izin başvurusu yapacaklar, ayrıca bu şekilde taşımacılık yapacak firmaların otoyol vergiside ödemeyeceği yani bir şekilde destekleneceği söyleniyor. Kanunun değiştirilmesinde amacın ulaşımda çeşitlilik oluşturulması, yolcuya daha fazla alternatif ve fiyat seçeneği sunulması dolayısı ile rekabet sonucu bilet fiyatlarının düşmesinin hedeflendiği belirtilmiş. Başarılı olurlarmı bilemiyorum, sonuçta Avrupa içinde taşımacılık yapan bir firma var zaten (benim bildiğim bir tane var) Ama o firma uluslararası taşımacılık yaptığı için olsa gerek bu işi yapabiliyordu, diğer taraftan bu kanunda da otobüslerin şehir içi ya da kısa mesafe taşımacılığı etkilememesi için durakların 50 km. mesafede olması şartı konulmuş.
http://www.haber7.com/dunya/haber/94707 ... bus-yasagi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet 1 Ocaktan itibaren Almanya'da otobüs ile yolcu taşımacılığında bir devrim yaşanacak, buna bazı Türk firmalarıda göz dikmişler, daha doğrusu zaten Avrupa'ya yolcu taşımacılığı yapan iki firmamız Almanya'da daha yaygın taşımacılık yapabilmek için bundan faydalanacaklarmış. İyi olur tabii, ben kaliteyi yükselteceğine inanıyorum
ülkemizdeki otobüs taşımacılığı konfor olarak uçakla yarışıyor biraz evropalılar öğrensin otobüs keyfini.
http://www.ekotrent.com/gundem-veriler/ ... i-kalkiyor

http://www.ekotrent.com/gundem-veriler/ ... i-kalkiyor
Hitler'in 1935'te koyduğu otobüs yasağı 1 Ocak 2013'te kalkıyor. Yıllık 140 milyon yolcu kapasiteli Almanya pazarına Kamil Koç ve Ulusoy 20'şer otobüsle çıkarma yaptı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Acaip palavra yine. Hitlerin koyduğu, LOL
palavraya bak. Kanunu Hitler koymadı herhâlde; o, olsa olsa, mimar kanunları yapardı. Her neyse, kanun 1934ten, 1935te yürürlüge geçti, ondan beri de bir kaç defa değiştirildi. Tabiîki o »devir« çok tatsız bir siyasî devir olduğundan, insan pek konuşmak istemiyor, bazı kanunlar sırf teknik düşüncelerden dolayı yapıldıysa da
otomatikman »nazi« kanunu olmuyorlar yani.
http://de.wikipedia.org/wiki/Personenbe ... ungsgesetz
Ayrıca Almanyada otobüs hatları bazı yerlerde zaten yasak değildi (Berlin ve kuzey), ama genelde mevcut olan yasak da artık zaten kalktı mı, bilmiyorum, ama deliniyor.
http://de.wikipedia.org/wiki/Personenbe ... ungsgesetz
Esat, seni (b)ilgilendirebilir bunlar.
http://de.wikipedia.org/wiki/Personenbe ... ungsgesetz
Ayrıca Almanyada otobüs hatları bazı yerlerde zaten yasak değildi (Berlin ve kuzey), ama genelde mevcut olan yasak da artık zaten kalktı mı, bilmiyorum, ama deliniyor.
http://de.wikipedia.org/wiki/Personenbe ... ungsgesetz
Esat, seni (b)ilgilendirebilir bunlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dönem olarak ona denk gelmiyormu Başar? Geliyor, amacıda söylendiği gibi demiryolunu kullandırtmak değil mi? Bence haberde hata yok, kanun basbayağı Hitler Kanunu 
Diğer taraftan başta dediğim gibi başka başlıklarda dile getirmiştim dediğin gibi zaten tamamen otobüs yasağı diye bir şey yoktu ama şehirlerarası işletmelerin lisanslarını DB yani devlet demiryolları veriyordu ve demiryolu giden iki kent arasında da çoğunlukla izin verilmiyordu, daha doğrusu sistemin böyle işlediğini okumuştum, kanunda değişen bu izin mevzusu yani artık daha rahat verilecek ama yine de mesela iki durak arasının 50 km. den kısa olmaması kuralı var yani illa ki şehirler arası kategorisinde bir işletme olacak, tabii ben kalite getirecek dedim ama getirecekmi göreceğiz çünkü Eurolines ın fiyat politikası zaten düşük bana göre ama karşılığında verdiği hizmet? Bu tartışılır bence, bu yüzden belki Türk firmaları biraz daha konfor verebilir diye düşündüm ama onu da göreceğiz sonuçta ortada bir rekabet olacak.

Diğer taraftan başta dediğim gibi başka başlıklarda dile getirmiştim dediğin gibi zaten tamamen otobüs yasağı diye bir şey yoktu ama şehirlerarası işletmelerin lisanslarını DB yani devlet demiryolları veriyordu ve demiryolu giden iki kent arasında da çoğunlukla izin verilmiyordu, daha doğrusu sistemin böyle işlediğini okumuştum, kanunda değişen bu izin mevzusu yani artık daha rahat verilecek ama yine de mesela iki durak arasının 50 km. den kısa olmaması kuralı var yani illa ki şehirler arası kategorisinde bir işletme olacak, tabii ben kalite getirecek dedim ama getirecekmi göreceğiz çünkü Eurolines ın fiyat politikası zaten düşük bana göre ama karşılığında verdiği hizmet? Bu tartışılır bence, bu yüzden belki Türk firmaları biraz daha konfor verebilir diye düşündüm ama onu da göreceğiz sonuçta ortada bir rekabet olacak.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Dönem olarak denk gelse de »Hitler kanunu« değil, bu basbayağı gerizekâlı palavra. Genelde es geçilebilirdi, ama halkımızı enayi yerine koyuyorlar, bilgisi olmayan da sonra bunu okuyup, inanıyor. Bu kötü. Yanlış bilgilendirme!
otobüs konusuna fazla girmeyeceğim, çünkü evvelden daha fazla araştırmam gerekirdi. En önemli fark Berlindi. Oradan ZOB denen otogardan, çok otobüs işlerdi. Sanırım, Berlinin özel durumundandı. Yanlış hatırlamıyorsam zaten Berline DB ile ulaşmak mümkün değildi. Sanırım sadece DR işlerdi (yani Doğualman tren işletmeleri, onlar da eski Alman işletmelerinin ismini bırakmışlar, Deutsche Reichsbahn DR, Deutsche Bundesbahn DB, bugün de Deutsche Bahn, yine DB, halbuki bu başka bir DB).
Misalen Fraiebugrtan uzağa otobüs yoktu, şımdi artık var, Münih ve Heidelberg. Uluslarasaı başka şey, o eskiden de vardı, Polonya, Ukrayna, vs. Mannheimdan İngiltere vardı hep, ve eskiden (!) Müllheimdan İstanbul hattı işlerdi. Komik bir durumdu, Müllheim tren garından (ki gar kentten bayağı uzak) kente otobüs vardı, 111 mi ne, ilâveten öyle 263, 264 mü ne gibi hatlar (hepsi kafadan, önemli değil), artııı numarasız bir otobüs, hem de zaman tabelâlı, İstanbula!
Bu 1990ların başındaydı, keşke resmini çekseydim yahu. O durakta 1994te bir kaç kez duruyordum, ondan biliyorum.
otobüs konusuna fazla girmeyeceğim, çünkü evvelden daha fazla araştırmam gerekirdi. En önemli fark Berlindi. Oradan ZOB denen otogardan, çok otobüs işlerdi. Sanırım, Berlinin özel durumundandı. Yanlış hatırlamıyorsam zaten Berline DB ile ulaşmak mümkün değildi. Sanırım sadece DR işlerdi (yani Doğualman tren işletmeleri, onlar da eski Alman işletmelerinin ismini bırakmışlar, Deutsche Reichsbahn DR, Deutsche Bundesbahn DB, bugün de Deutsche Bahn, yine DB, halbuki bu başka bir DB).
Misalen Fraiebugrtan uzağa otobüs yoktu, şımdi artık var, Münih ve Heidelberg. Uluslarasaı başka şey, o eskiden de vardı, Polonya, Ukrayna, vs. Mannheimdan İngiltere vardı hep, ve eskiden (!) Müllheimdan İstanbul hattı işlerdi. Komik bir durumdu, Müllheim tren garından (ki gar kentten bayağı uzak) kente otobüs vardı, 111 mi ne, ilâveten öyle 263, 264 mü ne gibi hatlar (hepsi kafadan, önemli değil), artııı numarasız bir otobüs, hem de zaman tabelâlı, İstanbula!

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ülkeler arası otobüs halen var, bildiğim Kamil Koç ve Ulusoy zaten Almanya'ya gidiyor, Kamil Koç aynı zamanda Avusturya'ya da çalışıyor, yine geçen ismini öğrendiğim bir firma vardı ama şimdi aklıma gelmiyor adı, Avusturya duraklı Almanya çalışıyor, bu zaten vardı, bunda bir sorun yok ki zaten haberde daha çok Almanya'da şehirlerarası taşımacılıkta otobüsün payını arttırmayı hedefliyor benim anladığım kadarı ile, bakalım işletmeye geçince belki bilgi sahibi oluruz.