at-D.07 » Avusturya'da Hızlı Demiryolu Güzergahı Gün Sa

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

at-D.07 » Avusturya'da Hızlı Demiryolu Güzerg

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Cum, 2012 15:39

Ben bu satırları yazarken Avusturya Devlet Demiryollarının ilgili web sayfasındaki geri sayım 8 gün 9 saat 51 dakika ve 35 saniyeyi gösteriyor açılış için :) Bu konudan Viyana Toplu Ulaşım başlığında bahsediyordum ama biraz ilgisiz oluyor o yüzden haber olarak gireceğim, belki oradaki mesajları da buraya alırım.

Konuyu yine kısaca özetleyeyim Avusturya'da hali hazırda bir hızlı tren hattı yok, hızlı tren olarak çalışan DB ye ait ama ÖBB ile ortak işletilen ICE lar var, bunların içinde mülkiyeti tamamen ÖBB ye ait olan varmı bilmiyorum açıkçası ama hızlı tren tasarımında olmayıp hızlı tren hızında giden trenleri var :) buna çokça değindim Rail Jet ismindeki bu setler 230km/s hız yapabiliyorlar, tek lokomotif olarakta hız rekoru bu araç için üretilen lokomotife ait 347km/s ile. Bu yol problemi nedeni ile hızlı trenler yani ICE, Rail Jet ve WestBahn firmasının trenleri maksimum hızlarını kullanamıyorlar ve bu sorun ağırlıklı olarakta Westbahn diye adlandırılan Batı Demiryolu güzergahında yaşanıyor. Bunun için uzunca süredir devam eden inşaat süreci bitti, bir kaç aydır güzergahta hız testleri yapılıyor ve 230km/s hız işletmeye uygun olduğu tescillendi, bana kalsa daha basarımda :)

Yeni inşa edilen bu güzergah sadece Viyana ile Sankt Pölten kentleri arasında aslında ama bu bölümdeki hızlanma ve yol kısalması 25 dk. avantaj sağladı, dolayısı ile güzergahın devamında yer alan Salzburg, Innsbruck gibi kentlerede yolculuk süresi kısaldı. Buna en çok sevinenler günlük olarak Sankt Pölten den gelip Viyana'da çalışanlar oldu tabii ki. Sonuç olarak Avusturya'nın ilk hızlı tren güzergahı diyebileceğimiz bu yol 9 Aralık tarihinde hizmete açılacak. Geçtiğimiz günlerde bu güzergahta kısa bir yolculuk yapmış ve yeni inşa edilen Tullnerfeld garı fotoğraflamıştım, bu yolculukta kullandığımız Rail Jet içinde aracın hızı iç ekranlarda gösterilmediği için kaç ile gittik açıkçası bilmiyorum ve henüz güzergah planlamadan bakmadım da normalde kaç dakika ama biz 16 dk. gibi bir sürede vardır, yine daha önce bindiğim bir Rail Jet ile diğer araçların en fazla 100 yaptığı güzergahta 160km/s ile istasyonlardan geçmek oldukça zevkli idi.

Bu konuda bugün vereceğim haber biraz farklı, güzergahın açılmasının yaklaştığı bugünlerde ÖBB yani Avusturya devlet demiryolları yaptığı bir açıklama ile ETCS donanımı olmayan trenlere bu güzergahı kullandırmayacaklarını açıklamışlar, bu büyük oranda yük trenleri etkiliyor. Bu güzergah üzerinde inşa edilmiş Tullnerfeld garı aslında bu trenler ile geçişmeleri gerçekleştirmek amacı ile inşa edilmiş ama anladığım kadarı ile bir süre daha yeni sinyalizasyon sistemine sahip olmayan araçlar bu güzergahı kullanamayacaklar. 2013 baharında Innsbruck ile Brenner arasındaki kesimde de ETCS in devreye girmesi ile bu kesimleri sinyalizasyon sistemleri yenilenmiş olan 186 elektrikli lokonun kullanabileceği ama eski Avusturya PZB90 sistemindeki araçların burada da eski Kufstein - Brenner koridorunu kullanacakları ve 2013 - 2014 arasında diğer araçlarında sisteme entegre edileceği haberde belirtilmiş.

International Railway Journal

Bu da daha önce bahsettiğim Sankt Pölten - Viyana arası yeni demiryolu ve tünel silsilesi
http://www.youtube.com/watch?v=bJhWS14dLkU

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Ara Cmt, 2012 01:10

Westbahn hattında daha önce 2 tane birbiriyle bağlantılı olmayan 200km hızına yükseltilmiş kesim vardı. Buna ek olarak Viyana'dan çıkan yeni bir hat döşemişler Avusturya westbahn hattına bakarsanız halen 2 tane kesimin yükseltilme çalışmaları yapıldığını görebilirsiniz. Bu sadece ÖBB'nin projesi değil ayrıca bir Trans European Network projesidir. (Avrupa Birliği olarak fon sağlamışlar mıdır bilmiyorum.) http://en.wikipedia.org/wiki/File:Magis ... Europe.gif Hatta gelince herhalde yeni inşaa edilimiş. Yani var olan hattın kurplarının geometrisi düzeltilerek değilde yeni bir hat döşenerek yapılmış. Zaten o kadar çok tünel varki yeni bir güzergah olduğu belli oluyor. Gelelim kaç ile gittiğine 250 km hızlara göre inşaa edildiği yazıyor. Kurplar çok geniş. Ancak geometrilerini bilmediğimiz için en fazla kaç ile gidilebilir bilemiyorum. Ancak Railjet veya Ice-t'nin bojileri destekliyorsa bu güzergahta bence tam kapasite hıza çıkılması gerekiyor. O da artık yazılımı açarlar mı, trenlere yeni dişli mi eklerler yoksa daha hızlı tren alırlar mı bilemeyeceğim. Ayrıca ÖBB'nin Ice-t treninden filosunda var diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Cmt, 2012 01:23

Şentürk güzergah yani bu videodaki ve benim bahsettiğim aradaki güzergah tamamen yeni yapıldı, bu tünellerin hepsi yeni ayrıca sinyalizasyonda belirttiğim gibi ETCS olarak yapılmış ve eski lokomotifler gidemeyecekmiş daha doğrusu ÖBB eski lokoların girmesini istemiyor ve bu kararı aldırmış sanırım.

Hız konusuna gelince yapılan açıklamalarda hep Rail Jet ler burada 230km/s yapacak diyorlar, onlar yapıyorsa ICE da haydi haydi yapar, Westbahn firmasının trenleri hakkında fikrim yok hızlı olduklarını biliyorum ama bu hıza çıkabilirlermi bilmiyorum. ICE ile yolculuk etmedim ama Rail Jet bir harika. Zaten burada bu araçların kapasitesi altında çalışması rahatsız ediyordu insanları yani elinizde bu hızı yapacak araçlar var ama yol yoktu diyelim kısaca. Ülkenin nerede ise bir ucundan diğer ucuna yolu 25 dk. kısaltmak fena bir mesafe değil, mesela ben artık Salzburg'a otomobil ile gitmektense trenle gitmeyi tercih ederim süre açısından.

ÖBB nin sitesinde ICE trenlerini gösteriyor ama ben bugüne kadar hiç sadece üzerinde ÖBB yazanı görmedim hep asıl logo DB sadece yanlarda küçük olarak ÖBB ile ortak çalıştığını ifade eden yazılar var, bir ara bir kaç tane kendisine ait var diye okuduğumu hatırlıyorum ama şu an bilgiyi bulamadığım için bir şey diyemedim :)

Proje seninde bahsettiğin gibi TEN çerçevesinde yapılıyor ve geçen günlerde Merkez Gar ile ilgili çıkan haberlerde bu projede AB desteği olduğunu yazdı gazeteler.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Ara Cmt, 2012 11:04

Bu ülke hızlı treni 3 senedir kullanıyor ve 3 senedir de kabinden doğğru düzgün bir videomuz yok.Böyle hızlı hatların geometrisini gördükçe içim açılıyor. Acaba UIC 60'lık raylar mı kullanıldı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Ara Cmt, 2012 11:29

Şimdi oralarda olmayınca isimler, teknik bazı kelimeler bende bir şeyler ifade etmiyor. Avusturya da hızlı tren mi kullanılmaya başlanacak? Nereden nereye? Harita yok mu? Benim görsel zeka daha aktif de :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Cmt, 2012 11:50

Hakan yazdı:Şimdi oralarda olmayınca isimler, teknik bazı kelimeler bende bir şeyler ifade etmiyor. Avusturya da hızlı tren mi kullanılmaya başlanacak? Nereden nereye? Harita yok mu? Benim görsel zeka daha aktif de :)
:) Hakan haklısın görsel koymak lazım, arıyorum sırf bu kesimi gösteren bir şey bulursam ekleyeceğim. Ama şöyle diyeyim aslında bu konu biraz bulup bunamak gibi. :) Yani şöyle bu bir hızlı tren hattı evet, 250km/s hıza göre inşa edildiği bildiğim kadarı ile ve şu an mevcut trenler ile de 230km/s yapılabilecek böyle işletilecek diye açıklama yapıldı testlerde buna göre yapıldı. Ama ülke geneline baktığımızda bu bölüm aslında küçücük bir bölüm. Sadece Viyana ile 50 dk. mesafedeki Sankt Pölten arasını hızlı geçmeyi sağlıyor ama bu hızlı geçiş 25 dk. süre kazandırdığı için ülkenin batı ucuna ulaşımda 25 dk. hızlanmış dolayısı ile otomobilden daha hızlı hale gelmiş olacak, öncesinde otomobil ile nerede ise aynı sürede gidiliyordu bu bindiğin tren ne olursa olsun aynıydı yani ICE ile de gitsen böyle IC ile de gitsen böyle, yol o kadar izin veriyordu.

Hızlı Tren araç konusuna girersek Şentürk ün söylediği gibi ÖBB nin kendi ICE seti var diye bende okudum ama buna çok önem vermiyorlar gibi, burada varsa yoksa Rail Jet trenidir herşey, Siemens Avusturya için üretti o aracı ve hızlı trenden tek farkı görünüm olarak bir tarafta ayrı bir lokomotif ile çekilmesi, yoksa diğer açılardan teknik ve konfor olarak aynı diyebilirim rahatlıkla.

İnşaat ile ilgili son söyleyeceğim şu, evet bu çok küçük bir kesimde inşa edilen bir tünel geçiş projesi aslında daha çok, ama Sankt Pölten şehrinden sonra batıya doğru pek çok çalışma devam ediyor, pek çok noktada yeni tünel ve köprü geçişi çalışmaları devam ediyor, bu anlamda Avusturya şu anda tam bir demiryolu şantiyesi diyebilirim, ama özellikle bir HIZLI TREN HATTI inşa edelim diye bir çaba gördüğüm kadarı ile yok, bu güzergah dışında. Yanlız şunu unutmamak lazım burada inşaatı devam eden 9 Aralık ta kısmen açılacak merkez gar bir TEN projesi bu proje çerçevesinde kuzey ülkelerinin güneye hızlı erişimi Avusturya üzerinden planlanıyor fakat pek çok yerde eski geometri ile inşa edilmiş hatları var ve bunlar hıza izin vermiyor, dolayısı ile hem batıya hemde güneye doğru pek çok hat yenileme çalışması bu yüzden devam ediyor, yoksa bunlara kalsa pek dokunmazlardı. Bir de bir link buldum bu çalışmaların hepsi ile ilgili en azından sayısal bilgi veren web sayfaları ve pdf ler yapmışlar ama tek tek bakıp okumak lazım tam olarak ne olup bittiğini görmek için.

Şöyle bir döküman vereyim, bu harita yeni güzergahı ve tünelleri gösteriyor, eski güzergah siyah çizgi kısmen gösterilmiş, yenisi Viyana ormanlarının altından geçiyor

http://www.oebb.at/infrastruktur/__reso ... d=14626995
senturk90 yazdı:kabinden doğğru düzgün bir videomuz yok.Böyle hızlı hatların geometrisini gördükçe içim açılıyor.
Gerçi artık videoların çoğu Youtube da var, önceden ben Avusturya'ya geldiğim zamanlarda geceleri BahnTv yi izlerdim :) deli olduğumu düşünüyorlardı. Sonra başka çeşitli programlarda öğrendim Bahnorama ve Eisenbahn Romantik gibi, bunlar harika programlar maalesef bizde böyle bir işe ne vakit ayıracak ne para ayıracak insanlar yok, ilgi ile alakalı bir şey, şu an bizde çekilen videoların çoğu bence sosyal medyada popüler olma aracı gibi, yani bakın çektim çektim hadi bana artı verin, hani yıldızlarım, hadi like layın beni :) hadi hadi hadi, gibi, yani bunun benim içinde düşünenler vardır belki :)
En son Esat tarafından 01 Ara Cmt, 2012 12:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Ara Cmt, 2012 20:05

Şimdi bu güzergahta max hız 250km. Ancak trenler 230 km hıza çıkacaklar. Bu seferde güzergah hızlı ancak trenler yavaş. Şimdi sizin Avusturyalılar tutturmasın güzergah hızını tam kapasite kullanması için yeni trenler alın diye. Öyle ya da böyle bu westbahn hattı tümüyle hızlı tren hattına dönüşecek. Tümüyle yüksek hızlı tren hattı olmasada kesim kesim yht hattı olacak. Bu güzergahların tam kapasite kullanılması için artık ICE 1-2-3 mü satın alırlar ya da railjetin lokomotif hızını mı arttırırlar bilemem. Kısa mesafelerde fark etmesede uzun mesafelerde 20-30km hız çok fark eder.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Cmt, 2012 20:19

Tutturmazlar herhalde, bunlara para harca dedinmi ceplerinde akrep var :) ama mızmızlanmada da bir numaradırlar bu konuda haklısın, bir ihtimal DB ortaklı ICE ların sayısı artabilir ya da ÖBB bir hovardalık yapıp kendi bünyesindekileri arttırabilir ama dediğim gibi Rail Jet in ICE tan bir eksiği yok bana göre, belki ICE 3 ler kadar aerodinamik değil, bir de bildiğimiz lokomotif prensibi ile çalışıyor, yani bir tarafta loko diğer tarafta kontrol kabini ile ama hız olarak aynı hızı yapıyor, dediğim gibi lokomotif olarak dünyanın en hızlı elektriklisi şu anda ama vagon çekerken maksimum güvenli hızı nedir onu hiç bilmiyorum. :)

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 02 Ara Pzr, 2012 13:10

Evet ne demek istediğinizi alıyorum TGV'de bir lokomotif. Hani şu Alstom'un ürettiği bir lokomotif vardı hızlı tren olarak İspanya'da kullanılıyordu. Özbek demiryolları bile aldı o trenden. O da bir lokomotif. Ancak tip olarak görünüş olarak süper hızlı bir tren gibi göründüğünden, Railjet gibi bir trenin hızı ve konforu ne kadar yht seviyesine ulaştırsalarda tip olarak süper hızlı bir tren görüntüsü vermediği için aslında gerçek tasarımının lüks bir konvansiyonel tren olduğunu görüyoruz. Ancak bence o konfor ve desteklenilebilen hızın 250 km seviyelerine çıkartılması taraftarıyım. Tabi bu sadece Avusturya için geçerli. Çünkü Almanya'da IC trenlerinin çoğu railjetinde lokomotofi olan taurus veya Bombardier TRAXX lokomotifidir. (TRAXX kadranda 250km max hız vardır ancak 220'den sonra hız arttırmaz. Yazılım izin vermez.) Bilirsiniz beyaz DB vagonları onlarında arkalarında kontrol kabini vardır. Bunlar genelde IC veya bölgesel ekspreslerde kullanılır. Bunlarda 250-280-300 km destekleyen hatlara girdiğinde max olarak 220-230 km hız yaparlar. Çünkü bu hatları tam kapasite kullanan farklı trenleri vardır. Bunlarda bölgesel veya IC sıfatında oldukları için güzergahı tam kapasite kullanma gibi bir sebepleri yoktur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ara Pzr, 2012 13:25

Şentürk vallahi çok güzel izah etmişsin :) ben düşünüp duruyorum nasıl anlatayım farkını diye,
Railjet gibi bir trenin hızı ve konforu ne kadar yht seviyesine ulaştırsalarda tip olarak süper hızlı bir tren görüntüsü vermediği için aslında gerçek tasarımının lüks bir konvansiyonel tren olduğunu görüyoruz.
Aynen böyle, bir hızlı tren değil ama hızlı ve lüks konvansiyonel tren :) tip olarakta sonra açıklamışsın zaten sağolasın. Dediğin gibi hız olarak keşke işletmede 250 ye çıkabilseler çok daha verimli olur, uzun mesafede saatte 20 km fark iyi bence. Diğer taraftan bir iki almanca forumdan bakayım belki çekip resim koyanlar olmuştur, daha hızlı giderken ama pek ihtimal vermiyorum. Ve zaten dediğin gibi hem DB hem ÖBB lokomotifte Taurus kullanıyorlar ve yeni nesil olanlar ile Rail Jet te kullanılan arasında teknik bir fark olduğunu pek sanmıyorum ama bilgi sahibide değilim açıkçası.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18163
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Sal, 2012 02:04

Bahse konu Siemens Taurus ile yapılmış rekor denemesi, bilgi için bulunsun

http://www.youtube.com/watch?v=HLhtcgn7yck

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 04 Ara Sal, 2012 15:32

Bende şöyle birşey buldum internette.

http://www.youtube.com/watch?v=mCeKgKNKUZY

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön