ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 27 Eyl Prş, 2012 20:43

bazı arkadaşlar malum forumda ideolojik nedenlerle izmir metrosunu küçümsemek için bu araçlara mercedes diyordu. noldu acaba bu mercedeslere hayırdır inşallah!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 20:49

dcakmak yazdı:bazı arkadaşlar malum forumda ideolojik nedenlerle izmir metrosunu küçümsemek için bu araçlara mercedes diyordu. noldu acaba bu mercedeslere hayırdır inşallah!
Dediğim gibi araçları gözümle gördümde işletmede iken binmek nasip olmadı ama bahsettiğim gibi bir iddia var, o 98 desibel olayını soracağım tekrar bu arada ama 90 lı bir rakamdı, benim yıllar öncesinden aklımda kalan kent içi raylı sistemlerde 70 altında olması kabul ediliyor şeklinde ama tünel hatlarda? Bilimsel veri yok elimde, fakat gürültü olayından bu kadar şikayet eden de var iken herhalde bir sebep var diye düşünüyorum. Aracın mercedes mi tofaş mı olduğunu bilemem ama bir nebze olsun araç üreticilerinin yaptıklarını biliyor ve görüyorsam CAF benim için Mercedes olamaz :)

Ben bu gürültü olayının araçtan kaynaklandığını pek düşünmüyorum, şöyle ifade edeyim araç içinde gürültünün aşırı hissedilmesinin sebebi tabii ki aracın izolasyonudur, ucuz malzeme ya da kolaya kaçan işçilik falan filan ama hattın kendisinde de bir takım imalat ile ilgili şeyler varmı? diye düşünmeden edemiyorum.

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 27 Eyl Prş, 2012 21:09

Ben bu gürültü olayının araçtan kaynaklandığını pek düşünmüyorum, şöyle ifade edeyim araç içinde gürültünün aşırı hissedilmesinin sebebi tabii ki aracın izolasyonudur, ucuz malzeme ya da kolaya kaçan işçilik falan filan ama hattın kendisinde de bir takım imalat ile ilgili şeyler varmı? diye düşünmeden edemiyorum.
bir defa kullandım bu metroyu araç gayet modern göründü bana. ince düşünülmüş ayrıntılar da hoşuma gitti. ses konusuna gelince, kadıköyden sonra sadece 2 3 durak gidip gelmiştim. öyle aşırı bir ses olayı dikkatimi çekmedi. belki bazı kısımlarda çok gürültü oluyor olabilir. neticede görünüş olarak güzel araçlar ama sizin duyumlarınız ve gelen şikayetler vagonların yıllar sonra problem çıkarabileceğini düşündürmüyor da değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 21:22

İşte ben bu konuda hep bir o yana bir bu yana olmamın sebebi, hattı kullanan arkadaşlar burada hayır o kadar abartılı bir şey yok diyorlar, başka kullanıcılar sağda solda gürültüden şikayet ediyorlar, bir de üstüne bahsettiğim böyle bir iki detayı duyunca ister istemez yazıyorum. Açıkçası Aralık ayına kadar beklesem iyi olacak herhalde :) kendi elimle dokunup, gözümle görüp, kulağımla duymam lazım galiba.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Eyl Prş, 2012 21:44

Aslında aynen öyle. Düşün, biz U3, U2 veya U7 ile bazı gürültülü viraj yaşadık, bunlar bana göre gayet normaldi (ama evet, hatlar da yüz senelik). O yüzden, alışık olmayana metro belki biraz abartılı gürültülü gelebilir. Gelebilir, ama belki de hakikaten bir problem vardır. Gidip, alışık kulakla durumu dinlemeli, duymalı. Ben gidemeyeceğime göre, senin dört kulak olman lâzım :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 27 Eyl Prş, 2012 21:58

Esat yazdı:İşte ben bu konuda hep bir o yana bir bu yana olmamın sebebi, hattı kullanan arkadaşlar burada hayır o kadar abartılı bir şey yok diyorlar, başka kullanıcılar sağda solda gürültüden şikayet ediyorlar,
Bu konu gereksiz abartılıyor. Bence tartışılacak konular,

1. Hattın yolcu fizibilite değerlerine nasıl ulaşacağı?
2. Ayrılıkçeşmesi şu an hangi teknik gerekçe ile açılamıyor? açılamaz mı? Burada Kadıköy için çok önemli bir AVM var. Nautilus önemli bir yolcu potansiyeli
3. Bazı İstasyonlarda devam eden, eksik çalışmalar
4. Ben daha görmedim ama Ünalan İstasyonundaki tek kişilik çok uzun yürüyen bantlar! İki kişilik olamaz mı idi? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 22:44

Kamil16 yazdı:Bu konu gereksiz abartılıyor. Bence tartışılacak konular,

1. Hattın yolcu fizibilite değerlerine nasıl ulaşacağı?
2. Ayrılıkçeşmesi şu an hangi teknik gerekçe ile açılamıyor? açılamaz mı? Burada Kadıköy için çok önemli bir AVM var. Nautilus önemli bir yolcu potansiyeli
3. Bazı İstasyonlarda devam eden, eksik çalışmalar
4. Ben daha görmedim ama Ünalan İstasyonundaki tek kişilik çok uzun yürüyen bantlar! İki kişilik olamaz mı idi? 8)
1. Bununla ilgili arkadaşlar yazdılar, otobüsler ve aktarma sistemi yapılandırılmadıkça ulaşması zor gibi

2. Alışveriş merkezi odaklı bir hat olduğu için Natulus önemli tabi :) o istasyonun inşaatı çok sonra başladı ve pek çok işi yarımdır, açılmaması çok normal.

3. :) Bu konuda artık hiçbir şey yazmıyorum, yarım yamalak açmasınlar dediğimde karşı çıkan arkadaşlar vardı, okuyorum hala asansörü yürüyen merdiveni çalışmayan istasyonlar var diyorlar.

4. Yorum yok, görmedim çünkü.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Eyl Cmt, 2012 15:17

Yolcu sayılarıyla ilgili bir bilgi yok mu hala? Dün 19 civarında Kadıköy'den Kartal'a gittim, tam da iş çıkış saati olduğundan bindiğim set hareket ettiğinde istasyonda en az o kadar yolcu daha bekliyordu. 500T kıvamında değildi ama bindiğim sette en az 1000 kişi vardı, ayaktakiler bile sıkış sıkıştı. Güzergahımızda çok kalabalık istasyonlar da vardı, Ünalan, Göztepe, Kozyatağı gibi istasyonlar bayağı kalabalıktı. Neyse Kartal'a gelirken ayakta yolcu sayısı vagon başına 5-10 civarındaydı ama oturacak yerler de tam doluydu.

Yolculuk sırasında makinist kapılara yaslanmayınız, hareket etmemize mani oluyor mealinde bir şeyler söyledi. Anonslarda, sürelerde herhangi bir sıkıntı yoktu. 32 dakika dolmadan Kartal'a ulaştık, yüzeyde bizi muhteşem bir trafik bekliyordu Pendik yönüne ve pek çok dörtlülerini yakmış metrodan çıkacak birilerini bekleyen arabalar vardı, ticari taksileri zaten söylemiyorum onlar hep orada...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 20:24

Yolcu sayılarını sormak lazım birilerine, ben artık dallara asılıp okaliptüs kemiren tembel hayvan moduna iyice girdiğim için size hep tamam onu yapıcam bunu sorucam diyorum da bir şey yaptığım yok :roll:

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kadıköy Metro İstasyonu

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Eyl Cmt, 2012 22:59

Kadıköy Metro İstasyonu çıkışındaki Pano görkemli duruyor. :)

Resim

Not: Ulaşım A.Ş., şikayetimizi dikkate almış ve Küçükyalı'daki Yürüyen Merdivenin bakımı yapılmış, gürültüyü kesmişler. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Pzr, 2012 00:36

Hakan yolcu rakamlarını sormuştun, cevabı geldi :) Açılıştan sonra ortalama 75.000 ile başlanmış ve okulların açıldığı tarihe kadar 80 - 85 bin aralığında devam etmiş, okulların açılmasından sonra ise 100.000 ile 105.000 arasında değişen günlük rakamlar var. Yanlız şöyle de bir not var malum 29 Ekim'e kadar indirimli, bu indirimin bitmesinden sonra düşüş olabileceği ama kış aylarının gelmesi nedeni ile bu düşüşün geri toparlanacağı öngörüsü var, aslında öngörü diyerek olayı basitleştirmeyelim tabii ki bu daha önceki hatlarda edinilmiş bir tecrübe, normal ücret tarifesine geçtikten sonra ne kadarlık bir düşüş yaşanır onu göreceğiz, %20 ye kadar olabilir deniliyor.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

M4 %10 Kapasite ile mi çalışıyor?

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eyl Pzr, 2012 10:16

Esat yazdı:Açılıştan sonra ortalama 75.000 ile başlanmış ve okulların açıldığı tarihe kadar 80 - 85 bin aralığında devam etmiş, okulların açılmasından sonra ise 100.000 ile 105.000 arasında değişen günlük rakamlar var.
Bunun anlamı İlk bir ay %10 Kapasite demek. En azından "300.000 - 400.000" /gün aralığına oturması gerekiyor. Aksi halde yeni bir Metro Hattı yapmanın açmanın iştahı kimsede kalmaz. 8)

Bu bir fiyasko deyip yangına körük ile gitmek istemiyorum ancak görünürde bir çabada yok maalesef. M4'ün lüks bir oyuncak olmadığını, kamu yararına çalışan ticari bir işletme olduğunu yetkililerin hatırlaması gerekiyor.

"Efendim Metro yaptık ama Minibüscü esnafımıza da zarar vermedik! türünden hem İsa'ya hem Musa'ya yaranma politikalarından vazgeçilmeli. 8)

Birazda "toplu taşıma sistemi" kültüründen sözedelim. Akşam yoğun saatte Kadıköy'e geldik. Tren Perona yanıştığından bir trenlik yolcu bekliyordu. Ancak insanlar yer kapma telaşından, inenlere yol açmıyor. :?

Trenin boşalması, dolması esnası tam bir alaturkalık söz konusu. İnmeye çalışanlar içeri hamle yapanları yarmaya çalışıyor. Bunun çözümü iki peronu da kullanmak. bir peronda yolcu boşaltılır, diğer perondan yolcu alınır. Zaten sistem buna göre yapılmış değil mi? Niçin tek peron kullanılıyor? Kavgalar, yaralanmalar olabilir. Yaşlı ve kadın yolcular bu esnada zarar görebilir.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön