ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Cmt, 2012 20:48

Hakan sağolasın fotolar için, güzel havada güzel fotolar olmuş ve evet hattan geriye bir şey kalmamış :) üzülelim mi sevinelim mi?
alabay yazdı:Acaba bu kentiçi kesimlerde gürültüye karşı duvarlar yapacaklar mı. Aslinda düşünüyorum, böyle söktükten sonra bütün hepsini yerin altına alsaymışlar, çoook avantajlı olurdu!
Valla Başar, bende söyledim de, böyle sitelerde söyleyenleri kim sallar, planı projeyi yapanlar çok biliyor, aynen bu sebepten dolayı çok rahatlıkla 2 hat yer altında 2 hat yer üstünden gidebilirdi, hiç te öyle yok geçişme yolu yapacam, yok cart yapacam, istimlak edecem diye dert olmazdı, bu kadar para döküldü bu kadar zaman geçti Marmaray olacak diye, neyse iş işten geçti ama çok kalmaz öyle hayal ettikleri gibi bir tren trafiği olursa 5 sene sonra ah yanlış yapmışız kardeş hadi bunun altına bir yol yapalım derler.

Duvar konusunda ise, proje içinde kesin yoktur öyle bir şey, ilave olarak yaptırılır tabi yaptırılırsa çünkü böyle şeylerde genelde bölge sakinlerinin şikayet etmesi beklenir :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Cmt, 2012 21:32

Burada zorunlu. Hem kentin içinde, hem etrafında. ÇOK da gerekli! :evil: Ben burada bazen bir kebapçıda otururum, o da hemen demiryollarının yanında, her üç dakikada bir tren, kulakların patlıyor, sohbet imkânsızlaşıyor! Korkunç.

Bu duvarları onlarca kilometreler yola çektiler ve hâlen çekiyorlar.

http://www.badische-zeitung.de/weil-am- ... 16944.html

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 18 Haz Pzt, 2012 12:29

Peki bu raylar traversler falan n'olacak? Satılacak mı geri dönüştürülecek mi? Eritilip başka amaç için mi kullanılacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Pzt, 2012 12:43

Traversler çöp, raylarda muhtemelen ihale ile hurdacıya satılır :) ya da işi yapan firma bu işi kendisi yapacaktır, malzeme olarak geri dönüşümünü ancak kardemir yapar herhalde, yani yeniden ray olarak kullanılabilmesi için, ahşap traversleri birileri sobaya odun yapar, betonlar iş görürmü bilmiyorum, nasıl söktüklerine bağlı zarar gördümü, görmedi mi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Cmt, 2012 20:21

hattın yeniden inşaası kapsamında Kartal istasyonu doğuya kaydırılacakmış, bu konuda daha önce Hakan da bir iki kelam etmişti galiba, Raytürk teki haberde Kartal istasyonunun yaklaşık 1 km. kadar doğuda yer alan kurp öncesi düzlüğe alınacağı söyleniyor.
Haydaprşa-Pendik banliyö hattının 15. istasyonu olan ve km: 20+211′de bulunan Kartal tren istasyonu, Marmaray Projesi CR3 İnşaatı kapsamında 1 km kadar Gebze yönüne kaydırılacaktır. Mevcut banliyö hattında Km: 1+460′da bulunan Söğütlüçeşme tren istasyonu ile arasında 18.751 km mesafe bulunan Kartal istasyonu Marmaray Projesi’nde Km:0 noktası Halkalı’dan başladığı için Km: 52+850′de bulunmakta olup Söğütlüçeşme tren istasyonu ise Km: 33+773′de bulunmaktadır. Marmaray Prpjes,’nde Söğütlüçeşme tren istasyonunun yeri aynı kalacağı için 2 istasyon arasındaki mesafe 19.077 km olacaktır. Yani mevcut hatta 18.751 km olan mesafe yeni projede 19.077 km olarak gerçekleşecektir. Yeni projede bazı kurplarda düzeltme olacağı için mesafeler düşecektir. Ancak Kartal tren istasyonunun Gebze yönüne doğru yakınlaşarak 1 km kadar doğuya kaydırılması planlanmaktadır. Bunun için Gebze yönünden gelip Yunus istasyonunu geçtikten sonra Kartal’a yaklaşırken Atatürk Bulvarı’ndan itibaren kurplu bir rotaya giren trenler artık kurptan önce yapılacak yeni tren istasyonunda duracaklardır. Yeni istasyonun konumu Kartal merkezde E-5′ten inen cadde olan Yakacık Caddesi kesişiminde olacaktır.
http://www.rayturk.net/kartal-tren-ista ... dirilacak/

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Ağu Cmt, 2012 23:44

Evet bunu ben kent ve demiryolunun elindeki bazı belgelerde görmüştüm. Benzer şekilde tüm istasyonlarda kaydırmalar görünüyordu. Ama kaynağın sağlamlığı hakkında fikrim yok. Ben bu konuda çok merak içerisindeyim aslında, hatta bu konu insanların gayrimenkul yatırımlarını bile ciddi derecede etkileyebilecek bir konu.

Bizim zamanında yaptığımız bir alışverişimizde ben bu konuya çok dikkat etmiştim, istasyona olan mesafenin 500 metreden fazla olmaması için bildiğiniz adım adım sayıp mesafe hesaplamıştım...

Buna benzer bir uzun mesafeli kaydırma Kaynarca'da idi, 600 metre batıya kaydırılıyordu sanki...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Pzr, 2012 00:32

Sorabiliriz aslında onlara, yani her ne kadar bugünlerde M4 ile İzmir kıyası yüzünden tartışıyor gibi olsakta :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Ağu Pzr, 2012 15:12

Bilgi alabilirsek süper olur, onlardan alamasak bile Mehmet şu an ki istasyon konumları ile marmaray proje de mesafeleri kıyaslıyor oradan da çıkarılır ama tabi bayağı uzun sürer. Mehmet'den rica ediyorum Küçükyalı istasyonu için torpil yaparak, konumundaki değişimin ne olacağını söyleyebilir mi?

Mehmet duyuyormusun?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Pzr, 2012 16:49

Datalar elimizde olsa bizde çıkarabilirdik, raytürk te yazdıklarından da derlenebilir ama dediğin gibi biraz dikkatli ele almak lazım o da vakit alır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Ağu Pzt, 2012 17:35

Bugün marmaray setlerinden birini yolcularıyla birlikte Atalar istasyonunda gördüm, deneme sürüşleri galiba...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 17:46

Hakan yazdı:Bugün marmaray setlerinden birini yolcularıyla birlikte Atalar istasyonunda gördüm, deneme sürüşleri galiba...
Bayağıdır kullanıyorlar galiba, yani bir süre yolcusuz test falan yaptılar ama geçen bende yolculu fotoğraflarını gördüm, yolcu taşımaya da başlamışlar ama tüm araçları kullanmıyorlar herhalde, yani eski setlerde çalışıyor galiba.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Ağu Pzt, 2012 21:31

Çorba olmuş durumda hem Marmaray setleri hem idareten konular yeni setler hem de eski banliyö setleri bir arada çalışıyor. Hatırladığım kadarıyla Edirne tarafında Marmaray setleri üstleri açık biçimde depo(!) ediliyordu. Göndersinler onları olsun bitsin. İşin daha da ilginci geçenlerde Pendik-Haydarpaşa veya tersi güzergahta bindiğimde eski banliyö setlerinin bir tanesindeki güzergah panosunda çok şaşırmasam da Sirkeci-Halkalı yazarken ötekinde Kayaş-Sincan (Ankara) yazıyordu. Biraz şaşırdım doğrusu! Bu arada Marmaray olsun, idareten konulan olsun hiç bir sette hangi durakta olduğunuza dair anons veya ışıklı tabela yok. Akşam karanlığında o setlerde seyahat ederken istasyonları saya saya titrek ışıkta istasyon tabelalarına baka baka nerede olduğumu keşfedebildim. Anlayacağınız modernliğin içinde çaresizlik yaşadım :P

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön