ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 15:19

Taze fotolar, Arkitera Mimarlık ofisi ve Ömer Yılmaz'a teşekkür ederim.

Bu fotolar pek çok noktada açıkçası, yapılan çalışmaların hiçbir önemi olmadığını düşünmeme sebep oluyor. Yeni bir metro hattımız varmı? Var. Gerisi teferruat gibi :)

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kadıköy-Kartal Metrosu, ilk izlenimler

Mesaj gönderen Kamil16 » 23 Ağu Prş, 2012 18:12

İlk hafta içinde Metroya binmek kısmet oldu. 16:00 sıraları Küçükyalı'dan Kadıköy'e gittim. 5 dakika aralıklar ile sistemi çalıştırıyorlar. 18:00'deki dönüşte Kadıköy'den daha fazla yoğunluk oldu.

Kadıköy-Küçükyalı, 18 dak. Bazı istasyonlarda duraklamalar sinyalizasyon ayarı ile ilgili olsa gerek.

Kendi Mahallemden örnek verirsek, Bağdat Caddesinde, Minibüs yolu denilen Kartal-Kadıköy arası yolda Metro İstasyonlarına gidecek insanları yönlendirme levhaları koymakta fayda var.

İstasyonlarda inildiğinde insanları yönlendiren tabelalara şiddet ile ihtiyaç var. Ne yöne yürüyeceğini şaşırıyorsunuz!

Metro'nun kısa sürede Halk tarafından benimseneceğini ve sahiplenileceğini düşünüyorum. :)

Modern, çağdaş bir ulaşım sistemi. Hayırlı olsun diyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 18:17

Gördüğüm kadarı ile yönlendirmeden genel bir şikayet var, eh ben bile 3-5 fotoya bakıp bunu söyledi isem sizler hattı yakından görerek kimbilir neler gördünüz :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Küçükyalı Metro İstasyonu

Mesaj gönderen Kamil16 » 23 Ağu Prş, 2012 18:33

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 18:48

Çok güzel elinize sağlık, bu duvar süslemelerine bir anlam yükleyemesemde çok hoşuma gidiyor, yani bomboş duvarlar ya da reklam panolarına yerine bu tip şeyleri tercih ediyorum, bunlar da çok hoşlar rengarenk.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Ağu Cmt, 2012 10:17

Acaba hattın yolcu sayısı hakkında bilgi alma şansımız olabilir mı? Gerçi hafta içinde İstanbul bayağı tenhaydı? İnsanlar bayramın arkasını da tatil yapmışlar, her yer boştu sanki...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Cmt, 2012 11:41

Benim pek çok tanıdığım bayramla birlikte ya da hemen ardından tatile çıktılar, malum Ramazan'da sıcak sulara inemeyince :) bir soruşturmak lazım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Ağu Cmt, 2012 23:39

Kartal-Kadıköy arasında kronometre tuttum. Her kapının açıldığı ve kapandığı an tur simgesine bastım. Ben şimdi verileri buraya yazayım, yuvarlamaları yapar istasyonlar arası süreleri çıkarırız...

2:07
09
01:42
20
01:40
12
01:38
15
01:28
16
01:31
13
02:27
14
02:28
10
01:49
11
01:49
10
02:17
10
01:39
11
01:55
15
03:24

Toplam süre 30:41

Ayrılıkçeşme'de durulmuyor ama neredeyse durulacak kadar yavaşlanıyor, yani eğer istasyon aktif olsa en fazla 30-35 saniye daha zaman ilavesi olurdu.

İstasyonlarda bekleme süreleri 10-15 saniye aralığında, yolcu sayısına gelince. Kartal'da koltukların 3'de 2'si doluydu, Maltepe'de tamamı dolmuş durumdaydı. Sonrasında inen binen dengesiyle koltuklar dolu ayakta da vagon başına ortalama 10 ayakta yolcu ile Kadıköy'e ulaştık. 3-4 saat sonra ters yönde de tam tersi oldu ayakta ortalama vagonda 10 kişi ayaktaydı, Maltepe civarında ayakta kimse kalmamıştı, Kartal'da koltukların 3'de 1'i boştu. Yani tek yönde 500 yolculuk gibi bir tahminim var, kısmen boş İstanbul'da cumartesi ikindi vakti...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Pzr, 2012 00:31

Hakan eline sağlık, tabloda anlamadığım bir şey var ama şimdilik karıştırmayayım, bir de bu 32 dk. mevzusu teknik olarak nedir bunu bir öğrenmeye çalışacağım ben, tam tur süresi 64 olduğu için bunu ikiye bölüp 32 diye reklam yaptılar diye düşünüyorum ama buna baş duraktaki aracın bekleme süreside dahil olsa gerek, yani tabii ki saniyelik bir hesaplama yapmamız çok zor ama işletme tarafındaki kısmıda bilmekte fayda var gibi.

Bu hesap ile araç erken gitmiş diyebilirim rahatlıkla ama yukarıda bahsettiğim detayı işin içine katarsak taş çatlasın 20 sn. erken gitmiş :) o farkta ayrılıkçeşme'deki dur/kalk farkı olsa gerek. Orada tüm araçlar duracak kadar yavaşlıyorsa bunu sadece sefer süresinin tutturmak için yapıyorlardır, aksi takdirde işletme hızında orayı geçerse bir sonraki istasyona çok erken varır, o zamanda takip eden aralarda hız kesmek zorunda, bir istasyon arasında hız kesmek yolcuyu rahatsız etmez ama bir kaç arada süre tutturmak için hız kesmek dikkat çeker. Dediğin gibi orada durma süresinden biraz fazla bir fark oluşuyordur bencede. Yanlız bu hat için öngörülen iniş/biniş süresi ne acaba, bir iki kere yazdım ideal 20 sn. olarak hesaplanıyordu bir zamanlar, ve pek çok kere M1 de dahi normal yoğunlukta bile çok nadiren bu sürenin üzerinde kapı açık kalıyordu. Acaba burada daha düşük bir süre için çalıştılar mı, 10 sn. de ciddi anlamda kısa bir zaman, ortalama olarak düşündüm belki 15 e zorlamışlardır :) ama yolcu yoğunlaştığı zaman kurtarmayabilir.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Ağu Pzt, 2012 23:25

Sanırım bu metromuz yeterince yolcu yüklenmeden gidiyormuş. İBB'ye duyurulur. 3 milyar liralık yatırım sırf aktarma sistemi becerilemediği için heba oluyor. İndirimli taşımak bir şey ifade etmez indirimli 1 tl indirimsiz 1.75 üstüne üstlük zaten aktarmanın fiyatı da 1 tl değişen bir halt yok, yani kazık! Aylık akbildeki biniş hakkını tek tek sayan eve alacağı ekmeğin fiyatını düşünen çalışan/işçi, öğrenci veya herhangi birisi için bu fiyatlar çok önemli. Otobüsleri ve minibüsleri hemen kesip en yakın istasyonda bitirmek lazım. Aktarma çok ucuz/bedava yapılsın, cidden ne bekleniyor, anlamadım. Bu metronun açılacağı 4 hadi 2 hadi bilemedin 1 yıl öncesinden belli değil miydi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Ağu Sal, 2012 09:18

İstanbul, normal bir Avrupa kenti gibi – Berlin, Londra, Paris, … – normal bir aktarma ve bilet sistemine geçmedikçe, hasta kalacaktır!

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Metro'ya paralel çalışan otobüs ve minib

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Ağu Sal, 2012 21:43

kenanmar yazdı:Sanırım bu metromuz yeterince yolcu yüklenmeden gidiyormuş. İBB'ye duyurulur. 3 milyar liralık yatırım sırf aktarma sistemi becerilemediği için heba oluyor. İndirimli taşımak bir şey ifade etmez indirimli 1 tl indirimsiz 1.75 üstüne üstlük zaten aktarmanın fiyatı da 1 tl değişen bir halt yok, yani kazık! Aylık akbildeki biniş hakkını tek tek sayan eve alacağı ekmeğin fiyatını düşünen çalışan/işçi, öğrenci veya herhangi birisi için bu fiyatlar çok önemli. Otobüsleri ve minibüsleri hemen kesip en yakın istasyonda bitirmek lazım. Aktarma çok ucuz/bedava yapılsın...
Çok haklı 8) Eylül ayı içinde okullar açılmadan bu iş bitirilmeli. Görev UKOME'de değil mi? :?

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön