gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O tabii ki yapılıyor, hayret bir şeysin ya. Eskileri komple şekil değişikliği yapmışlardı, acaba o masrafı yapmaya değermi onu düşündüğüm için sordum, bence bu zararı olabilecek boya ve yara izleri temizlendikten sonra temiz bir folyo işlemi ile uzun yıllar kullanılabilir.alabay yazdı:Eh, en azından graffitileri silerler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gaziantep Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey kentte mevcut hat ve devam eden inşaatlar haricinde geliştirme planlarıda olduğunu, tramvay sistemini daha da yaygınlaştıracaklarının müjdesini vermiş.
http://networkedblogs.com/Au7HN
http://networkedblogs.com/Au7HN
Bakalım, ne kadar gelişecek, nasıl bir yapı olacak, kurt gibi uzayan bir hat yaparak işi geçiştirmezler inşallah diye ümit ediyorum.Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Gaziantep trafiğinin 2013 yılında rahata kavuşacağını müjdeledi. Güzelbey,“Gaziantep’in ulaşımı artık otobüs ve dolmuşlarla değil de tramvaylarla yapılmalı. Toplu taşımada birinci öncelik metrodur. Ancak metronun Gaziantep için geçerliliği yok” dedi.
Tramvayda 5’ci etap olarak Karataş’tan başlayıp Güneş Mahallesi’nden Seyrantepe’ye uzanan hattın planın hazır olduğunu dile getiren Güzelbey, Otogar Merveşehir hattının 6’cı hat olacağını bildirdi.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Esat bu araçlar schrott leider kann ich mitteilen. Ne yedek parça var nede ..., Nasıl bu işin ardından kalkacaklar bilemiyorum.... yeniledik dedikleri araçlar daha düzgün çalışmıyor. Bu adamlara kim veya kimler aracılık ettilerse, projeye yazık ettiler. Çok da umutluyduk.Tren satmak, araba satmaya benzemez biraz bilgi lazım. sadece para kazanmak için koca işletmeleri angaje etmekle haram kazanç sağlamış olur. Bazen başlangıçta ucuz aldığın mal işletmede daha pahalıya mal olur. İnsanlar niçin büyük firmalara milyonlar ödüyor. Malının arkasında durduğu için.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla haklısındır Mehmet gözümüzlede görmedik ama sen işin içindesin bu yüzden sözlerinin üzerine bir şey diyemiyorum. Her ne kadar ben Anadolu kentleri için ikinci el almayı mantıklı görsemde söylediğin yedek parça konusu çok önemli, yani 20 araç alıyorsan bir 10 tanede sırf söküp yedek parça yapmak için alman lazım. Araç üretim başlığında söyledik ama şovenizm bizi yeniyor, YERLİ ARAÇ üretiyoruz diyoruz, bende diyorum tamam o zaman Gaziantep aracı boji arızası yaptı, ya da diyelim ki yapıyor, hadi güzel kardeşlerim boji üretiyoruz ya biz çekici boji satın Gaziantep'e, ya da kapılarında sorun var diyelim ki, diyelim ki kapılar pnömatik bu sorun çıkarıyor hadi bunu elektrikli hale getirelim? Şimdi ben bilmeden çok geniş geniş sallamayayım ama durum bu, evet haklısın ikinci el alırken çok sayıda sadece yedek parça amaçlı araçta satın alınmalıdır.
Bu işlerde para var Mehmet, konuşmuştuk hatırlarsan birileri eski tramvay aracı arıyordu, bana soruldu da tamam ayarlarım dedim şartları söyledim, söylediklerim gitmedi bile arkadaşlara çünkü Türk işi iş bekliyorlardı, üzgünüm ben öyle ticaret yapamıyorum, sonuç? Türkiye'ye bir şey satamam
Bu işlerde para var Mehmet, konuşmuştuk hatırlarsan birileri eski tramvay aracı arıyordu, bana soruldu da tamam ayarlarım dedim şartları söyledim, söylediklerim gitmedi bile arkadaşlara çünkü Türk işi iş bekliyorlardı, üzgünüm ben öyle ticaret yapamıyorum, sonuç? Türkiye'ye bir şey satamam
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sen bırak bu eski araçları, İstanbulda olduğu gibi salata da boynumuzu bükecek. Ama o zamana kadar boşveeer, başkasına patlassıııng. Halbuki koskoca şehre tek veya iki sistem oturtsaydılar, olmazsa, parçaları kendileri de üretebilirlerdi. Şimdi Avrupadan Asyaya kadar kim bilir kimlerin peşlerinden koşmak gerekecek bir gün. Ayrıca dünyada değişim hızı artıyor. Acaba o şirket yarın kime ait veya var mı? İşte öyle kunterbunt bir sistemle kördüğüm gibi durumlar gelecek
dabbe.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Başar haklısın, araç çeşiti büyük sorun. Örnek vereyim köln KVB araç alırken 5 yıllık ihtiyaçlarını gözünde bulundurup. Öyle ihaleye çıkıyor ve kimden araç aldıysa hep onun devamına ağırlık veriyor, bu sayede en azından mekanik parçalarda bir birlik sağlıyor. Kaportadaki ufak tefek makyajlar önemsiz. Mesela K 2000,2100,2200 2300 düwaglar hepsinin bojileri neredeyse aynı. K4000, 4500,5000,5200 hepside aynı seri bombardier. Bojileri ve birçok önemli parçası aynı bu sayede yedek parça deposundada bir birlik sağlanıyor. Yani 15-20 yıllık jenerasyon hep aynı aileden temin edilerek birlik sağlanıyor. Bizde maalesef çorba, her türlü araç mevcut. Esenler depoda binlerce çeşit yedek parça var ve her bir aracın ayrı bir bakım ekibi var...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet doğru, ve bakım ekiplerinde oryantasyonda nereye kadar? Adam bir aracı öğreniyor onun bakımı profesyonelce hallediyor, hadi bakalım seni yeni araç ekibine verdik, tamam onuda öğreniyor, sonra ikinci el araç geldi hadi ona da bir el at. Bunu da sağlıklı bulmuyorum, joker eleman olur tabii ki ama ne bileyim ya, bana hep yanlış geldi bu tip uygulamalar. Ha yapacak bir şey yok yeni araca yeni eleman mı alıp öğreteceksin tabii ki yetişmiş kadro öğrenecek ama işte her yere belli adamlar koş koş koş.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
Bu soruna sebep olarak 2 neden geliyor benim aklıma;Kalıyor şu soru: NEDEN? Neden bu böyleyken, durum olduğu gibi? Yani bu körlük nereden geliyor? Tek bir sistemde kalamamanın sebebi ne? Öğrenme rezistansı mı, ne?
1- Belediyeler kısıtlı bütçeler ile raylı sistem yatırımı yaptığı için günü kurtarma amaçlı yatırım yapıyorlar. 15 - 20 yılı geçtim 5 yıl ötesini düşünerek bile araç alımı yapabilen yok. Aklıma gelen örnekler;
*Bursa 2008 yılında 30 adet Bombardier araç aldı, o zamanlar hattın uzayacağı belliydi ve yeni araç ihtiyacı çıkacağı da belliydi ama fazla alamadılar , bulunan kredi o kadardı. Şimdi ne oldu , aradan 4 yıl geçti , daha son araç geçen aylarda teslim edilmişken işletmeci sıkıştı , araç yetiştiremedi 2. el araç almaya kalktı.
*İzmir'de İzban hattı açılalı 2 yıl oluyor. Alınan araçlar yetecek diye düşünülüyordu ama yetmedi , Ankaray araçları kiralandı.
Planlama hataları , öngörü eksikliği ve mali yetersizlikler alımların küçük paketler halinde yapılmasına neden oluyor.
2- Araç çeşitliliğine sebep olan en büyük etkenlerden birisi de çok anlamasam da ihale mevzuatı diye düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla belediye bir alım yapacağı zaman ihale yapmak zorunda ve bu durumda eski araçların alındığı firma en iyi teklifi vermezse yeni alınacak araçlar farklı bir marka ve model olmak zorunda. Belediye eğer ihale açmadan direk sipariş verebiliyorsa bu sorunun önüne geçilebilir.