brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 14:11

T1 hattı ile ilgili Bursa İMO'nun itirazları devam ediyor. Geçenlerde bir yazı kaleme almışlar ve akabinde BBB hemen karşı bir cevap vermişti, bizde kendimizce bir iki kelam ettik burada. Son olarak İMO Bakanlığında hat ile ilgili itirazları olduğunu dile getirdi, gerekçe ise Bakanlığın hattın yapımına dair BBB nin gönderdiği bir yazıya 66 maddelik düzeltme ve kontrol gibi konuları içeren bir yazı göndermesi. Bu 66 madde arasında hattın projesindeki eğimli noktalar ve dar kurplar konusunun gözden geçirilmesinin istenmesi İMO tarafından "haklı çıktık" şeklinde yorumlanıyor, BBB ise "bir takım talepler var ama biz sözlü olarak olur aldık" diyor. Bakalım bu işin sonu ne olacak. Raporda ayrıca prototip imalatı ve testleri devam eden İpek Böceği ile ilgilide yeterli bilgi olmaması dile getirilmiş, bundan herkes şikayetçi, ortada önce sadece kaporta görüntüsü vardı sonra aracın hareket ettiği videolar izledik ama gerçekten süreç ne durumda net bilgi yok gibi.

http://networkedblogs.com/zMOm1

http://www.bursahakimiyet.com.tr/makale ... /1426.html
İletilen ön yazıda, Ulaşım Ana Planı’na göre hazırlatılan Toplu Taşıma Ağı’nın taslak raporuyla öngörüldüğü gibi, Yalova Yolu- Otogar bağlantısının beraber düşünülmesine de değiniliyor.

Proje ve fizibilite raporu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından hazırlanmıştı. Bursa’ya ulaşan 66 maddelik isteğin, firmaya iletildiği öğrenildi. Düzeltmelere dayalı dosyanın Bursa’ya ulaşmasından sonra, resmi taraf durumundaki Büyükşehir Belediyesi de, Ankara’ya iletide bulunacak.

Bu yılbaşında başlatılması hedeflenen projede, süreç uzar mı? İhalesi, sonuçlanma sürecinde, ancak Ankara’dan gelen 66 maddelik istek, söz konusu… İhaleyi kaybeden bir firmanın da itiraz ettiği ve seyrine göre de, süreci olumsuz etkileyeceği konuşuluyor.

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin, Büyükşehir Belediyesi’nin Ankara’dan aldığı yanıtı, kendi itirazlarına haklılık belgesi görüyor.

Ayrıca Bakanlık nezdindeki uygunluk görüşünün, nihai onay olmadığını savunuyor. Büyükşehir Belediyesi’nin cephesinde ise, “Resmen bildirilen uygunluk görüşüyle beraber, mevcut durumuyla projeye başlanabileceği de, bizzat sözlü olarak bize söylendi.” görüşü de var.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Tem Prş, 2012 19:54

Bende yeni bir haberden bahsedeyim. Belki biliyorsunuzdur ama yazılmamış.

Şu meşhur yerinde hiçbir zaman tramvay olmayan ama halkımıza nostalji olarak gösterilen nostaljik tramvayın uzatma çalışmalara 1-2 ay içerisinde başlıyacakmış. İlk etapta İncirli'de son bulan noktandan doğu yönüne doğru Mesken'e kadar gidecek olan tramvay için çalışmaların başlayacağı ve Polonya'ya ray siparişi verilmiş.

Birde hattın Mesken tarafına gidebilmesi için önünde bulunan %11'lik eğim için ise hafriyat çalışmaları başlıyacakmış. Yani bir nevi %11'lik eğim tıraşlanarak %6-7 gibi bir orana indirecekler sanırım.

Beni asıl şaşırtan ve sevindiren bölüm ise bu hattın Teyyareci Mehmet Ali (TMA) Caddesi'nden itibaren çift hat/ray olarak işlevine devam etmesi olacak. Aslında İncirli Caddesi'nde de bu hattın çift olarak işletilmesi gerekiyor.

İnşaat çalışmalarının Ağustos ayı içerisinde başlatılması planlanıp ek hat uzunluğunun 650 metre ve inşaat süresininde 5 ay olması planlanıyormuş. Bakalım ilerleten sürede daha net bilgiler ortaya çıkmış olur.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Tem Prş, 2012 20:12

650 metre için 5 ay çok uzun değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 21:13

kemal yazdı:650 metre için 5 ay çok uzun değil mi?
Abi eğer eğim düzeltmesi için bir tünel yarma yapacaklarsa normal bence, zaten bu işlem bayağı bir zaman alacak, alt yapı deplasesi gerektirecek doğal olarak. Yani sadece ray döşe git olsa bence de çok ama. Diğer taraftan en azından bu bölgede çift hat olması güzel gelişme, belki başka türlü hat geliştirmelerinin önünü açabilecek bir şeyler yapılabilir.
mustafaguler yazdı:Şu meşhur yerinde hiçbir zaman tramvay olmayan ama halkımıza nostalji olarak gösterilen nostaljik tramvayın
:):) İlk zaman araçlar yüzünden deniliyordu ama artık araçlarda nostaljik değil, benim tevellütten :P

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 18 Tem Çrş, 2012 19:08

T1 Heykel-K.Meydanı hattının ihalesini kazanan firma ile yarın imza atlacak ve tahminen en geç 15 iş günü içinde yer teslimi yapılarak ufak ufak çalışmalar başlıyacak. Tabi herhangi bir itiraz vs. olmazsa.

Ayrıca önümüzdeki hafta İpekböceği testler için Burulaş'ta raylara inecek. İpekböceği için Burulaş deposuna Bursaray raylarından bağımsız yeni raylar döşendi. Malum İpekböceği 750V ile çalışırken Bursaray 1500V ile çalışıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Tem Çrş, 2012 23:57

İhale yapıldıktan sonra itiraz edeceğiz falan diyorsu mühendisler odası, öyle hatırlıyorum ama, belki vazgeçmişlerdir :)

Diğer taraftan araç konusu çok bir şey söyleyemiyorum, destekliyorum, yapmalarını canı gönülden istiyorum ama bayağı tartıştık bir ara, dönemin popüler sözlerinin arkasına sığdırılmaya çalışılmasına gıcık oluyorum, ha bilemem belki toplum mühendisleri "böylesi gider aga, bu gaz iyi gelir" tarzı bir analiz yapıp böyle bir proje ortaya koydularsa bir şey denmez :) Ama İpek Böceğini de üretilecek diğer yerli araçlarıda destekliyorum, öyle ya da böyle.

Araç bana göre hala prototip, yani bitirdik falan diyorlar ama, test konusu zaten kafamı kurcalıyor, bilmiyorum o şartlarda gerçekten doğru bir test yapıldığına pek inanamıyorum, soruyorum işte aracın iklim testleri nerede yapıldı? Simulasyonda mı? Ülkemizde iklim test laboratuarı varmı araç üreticileri için? Sadece buna cevap versinler, geçtim bojisinden yazılımından :) dolayısı ile yapılmış bir kaç yüz metrelik ray hattındaki testi çok önemsemiyorum, ama en azından aracı DUAL yapsaydılar bari, o halde yüksek tabanlı olarak BURSARAY gibi hatlarda da kullanılabilen bir tasarımda olabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Cum, 2012 10:28

İmza töreni yapılmış, 6,5 km lik hat için 1 yıl inşaat süresi öngörülmüş, BBB Başkanı Altepe daha kısa sürede tamamlanacağını belirtmiş. Başkan ayrıca Terminal hattının projesininde tamamlanarak kısa sürede ihale aşamasına geleceği müjdesini vermiş. Hayırlı olsun, inşallah bir aksilik olmadan süresi içinde hizmete alınır, kağıt üzerinde bu hat için 2013 Temmuz ayı sonunda işletme var diyebiliriz.

http://networkedblogs.com/A4XSu

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

31 Temmuz'da inşaat başlıyor.

Mesaj gönderen Kamil16 » 26 Tem Prş, 2012 10:45

http://www.bursadabugun.com/haber/sehir ... 02792.html

Bursa'da raylı ulaşım çoğalıyor. 5 sene içinde Bursa çok farklı olacak.
Darısı İstanbul'un başına. İstanbul'da Şehiriçinde minibüslerden kurtulacağımız günü görebilecekmiyiz? :?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 03 Ağu Cum, 2012 17:41

Sanırım artık T1 hattının başlığını açma vakti geliyor.

Temel atma töreni 31 Temmuz'da yapılacaktı ama hanüz nedenini bilmediğim şekilde 7 Ağustos'a ertelenmiş. Geçen gün hattın 17km'lik rayları Polonya'dan gelmiş ve geçici depo sahasının bulunduğu yere istiflenmiş.

Çalışmalar 7 Ağustos Salı günü temsili temel atma töreni ile başlayacak ama asıl çalışmalar bayramdan sonra başlayacak ve BBB hattı 10 ay gibi bir süre bitirmek istiyor ama İspanyol ekip ne yapar bilemiyorum.

Kısaca hatta; 13 istasyon yer alacak. 1 atölye binası, 2 depo yolu, 2 atölye yolu, 15 makas, 1 kruvazman, 3 trafo binası imalatı gerçekleştirilecek. Ayrıca Cumhuriyet Caddesi tramvay hattı ile kesişen bölgede özel raylı sistem çalışması yapılacak. Acil durumlar için uygun yerlere 4 adet cep hatları da projelendirildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Cum, 2012 18:07

Evet ayrı bir inşaat başlığı açabiliriz sadece bu hat için, raylar geldi haberini okudum hatta Başkan ın bir pozu vardı raylar indirilirken :) ama rayların gelmesi demek inşaatın aman hemen bitti anlamına gelmemesi gerekir, umarım işi ucuza kapatmak adına diğer hatta yapılan imalat hataları tekrarlanmaz.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 03 Ağu Cum, 2012 18:13

1 kruvazman, Ayrıca Cumhuriyet Caddesi tramvay hattı ile kesişen bölgede özel raylı sistem çalışması yapılacak.
Yapılan bilgilendirme yine halka çok iş yapıyoruz havasını pompalamak için şişirilmiş. Kruvazman denen şey zaten iki farklı ray hattının kesiştiği bölgede her birinin kendi yolunda ilerlemesi için yapılan sistemdir. Yani Cumhuriyet caddesi hattı ile kesişim bölgesi için özel çalışma yapacağız dedikleri şey zaten kruvazman imalatı. Neden halkı böyle aptal yerine koyuyorlar anlamıyorum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 03 Ağu Cum, 2012 19:08

Esat yazdı:Evet ayrı bir inşaat başlığı açabiliriz sadece bu hat için, raylar geldi haberini okudum hatta Başkan ın bir pozu vardı raylar indirilirken :) ama rayların gelmesi demek inşaatın aman hemen bitti anlamına gelmemesi gerekir, umarım işi ucuza kapatmak adına diğer hatta yapılan imalat hataları tekrarlanmaz.
Başkanın pozları meşhurdur öyle demeyin :twisted:
Yani Cumhuriyet caddesi hattı ile kesişim bölgesi için özel çalışma yapacağız dedikleri şey zaten kruvazman imalatı. Neden halkı böyle aptal yerine koyuyorlar anlamıyorum.
Aaaa öyle deneme çok iş yapıyorlar. Kim nerden nasıl bilecek sende :twisted:

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön