brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzr, 2012 12:32

senturk90 yazdı:Resim
Buna ancak üzülerek yuh derim. Gerçekten böylesine kötü bir işçilik ve mühendislik ile hat yapıp tramvay hattı yaptım denildi ise 2 kere yuh derim, ama yazılanlardan şunu anlıyorum orada kesin olarak bir kaynak problemi var :) ray altında zaten özensiz olduklarını yazmıştınız, fotoğraflanmıştıda, ne diyeyim bilemiyorum. Fazlası ile "Bizce" bir iş gibi.

Ben benzer bir kurpta hızlı sürüş derdini burada yaşadığım için öyle bir şey olabilir diye düşündüm, burada da tramvay makinistleri bazı dar kurplarda seviyorlar ivmeye asılmayı, halbuki tehlikeli ama bir şey olmuyor diye önemsemiyorlar, işletme körlüğü diye tabir edilen durumlara girer bu da, sürekli aynı işi yapan kişilerde bir süre sonra görülen savsaklama durumu diye açıklayabilirim :D yani ben böyle biliyorum.

Bu zarar verme hadisesinin üniversite tarafından araştırılması gerekir bence, yani yeni binalarımı ona göre yapmak gerekir yoksa tramvay hattını yeni baştan elden geçirmekmi daha kolay ve ucuza mal olur, bilimsel olarak bir el atarlarsa belki çözüm üretirler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Pzr, 2012 13:25

O kurbistan kurbuna hiç değinmeyeyim :x Bizim burada dar genişlik ve acaip dar bir kurp var, tramvaylar bir köprüden inip, oraya girip, sola kıvrılıyorlar. Karşı yön sağa kıvrılıp, köprüye çıkıyor. Bayaği hızlı giriyorlar, ama hakikaten problem olmuyor, ben de şaşıyorum. 20 ile 30 km/h hızla giriş, ki bence bayağı hızlı orada.

Bursa bu tramvay konusuna, buranın deyimiyle, yanlış bacakla yataktan kalkmışa benziyor. Ah Eskişehir, ah!

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 01 Tem Pzr, 2012 15:37

Resim

Şu anki açıklamalara göre terminal hattı Terminal - Kent Meydanı arasında işleyecek. Bu hat ring hatta çalışan tramvaylar ile Kent Meydanı istasyonunda aktarma imkanı verecek. Yapılan açıklama bu yazdıklarım ama burada şöyle bir sorun var kent meydanı bölgesinde tramvayın dönüşünü sağlayacak rayları döşemek için alan yok. İpek böceği tramvayları içi tek yönlü oldukları için dönüş için manevra alanına ihtiyaç duyuyorlar.

Diğer bir ihtimal ise terminalden gelen tramvayların ring hattan dönerek tekrar terminale gitmesi yani;

Terminal - Kent Meydanı - Altıparmak - Heykel - Kent Meydanı - Terminal

şeklinde bir işletme yapılması. İkinci olarak bahsettiğim hat işletilmesi daha muhtemel olan hat. Büyük ihtimalle;

T1: Sadece ring olarak dolaşan işletme,
T2: Terminalden gelip ringi dolaşan ve terminale dönen işletme

Şeklinde iki işletme yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzr, 2012 15:48

btgn yazdı:Diğer bir ihtimal ise terminalden gelen tramvayların ring hattan dönerek tekrar terminale gitmesi yani;
Benimde aklıma gelen ihtimal bu idi, bu yüzden baş durağı neresi diye sormuştum zaten, açıklaman benim için gayet güzel oldu. Orada bir dönüş yapabilmeleri için benim hep söylediğim bir başka sokaktan gelip hatta katılarak dönüş yapma sistemi uygulanabilirdi ama ülkemizde hat tasarımı yapan arkadaşlar bu sistemi benimsemiyorlar, halbuki kentlerimize uygun olanı bu, ikinci seçenek istimlak ama pahalı ve süreci uzaten bir iş bana göre.

Ama bu Terminal hattının bu şekilde dönüş yapması ring hattı yani T1 denilen hattı gereksiz kılıyor, o zaman senin dediğin gibi Terminal - Kent Meydanı - Terminal şeklinde dönüşlü bir işletme ve Çekirge hattının çalışması yeterli, Terminal hattında çember dışında bir sorun meydana geldiğinde (araç arızası, katener arızası vb.) o zaman güneyde kalan araçlar ringte dönerek sistemin yarımda olsa işlemesi devam eder.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzr, 2012 17:12

Bahsettiğim şeyi yani kafamdakileri aktarayım

Berk in bahsettiği ve benimde düşündüğüm olası işletme şekli

Resim

Benim ikinci yazdığım ise, madem Terminal hattı bu ringi dönerek işletmesini tamamlayacak o zaman T1 hattına gerek olmayacağı yönünde, belki sadece akşam pik saatlerde çalışabilir
Resim

Bu da biraz fantazi, bunu ileride Çekirge ve Yeşil yönünde kurt gibi uzatmalar yapılırdı ortaya çok uzun bir hat çıkarsa diye düşündüm, bu şekilde işletmeyi ikiye bölerek Yeşil-Kent Meydanı, Çekirge-Kent Meydanı ve Yeşil-Çekirge işletmesi yapılabilir, bu sayede ring üzerinde Terminal hattı ile üst üste binen diğer 2 hat sayesinde ringde frekanslar düşecek, diğer taraftan Yeşil - Çekirge hattıda ekspres gibi vazife görmüş olacak, ringteki hemzemin trafiğe girmeyecek, oradaki 7-8 durakta durmamış olacak, tabi bu iyi planlama isteyen bir sistem, ülkemizde pek sevilmeyen, girişileceğine ihtimal vermediğim bir işletme tipi.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Pzr, 2012 21:51

Böyle bir kentte herhangi bir kesimde istikametin tek olması tamamen abes ve kötü. Kendi sistemlerine kurşun sıkarcasına oyun oynuyorlar, yani inanmak zor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzr, 2012 22:57

Valla oradaki teknik gerekçeleri bilemem yani okudum ama katılırmıyım bilemem :) fakat şunu söyleyeyim bu ring bölgesi bence çok iyi bir fırsat. Benzer örnekler vardır Başar, tek hat işleyen yerler var, tamam benim bildiğim örneklerde ringin çapı bu kadar açık değil ama var. Bence Bursa bunu bir fırsata çevirebilir, ringin bize olumsuz görünen tek hat üzerinden dönüşü kullanarak

Çekirge - Yeşil
Çekirge - Terminal
Yeşil - Terminal

işletmesi yapılabilir, eğer ring içinde frekans düşük gelirse, ki bu şekilde sanmam, ekstra ring hattını yine işletebilirler, ya da diğer hatların talebine göre benim yukarıda örnek verdiğim Kent Meydanına gelip dönen hatları da işletebilirler, bilmiyorum ama benim yukarıda resmettiğim ve biraz önce yazdığım şekilde bir işletme ile hem düşük frekans yakalayarak daha fazla yolcu taşıyabilirler, hemde daha fazla fizibil hatta sahip olabilirler, tek eksikleri ortada olmayan araçları. Üsküdar başlığında değindiğim gibi elinde aracın yoksa yapamazsın.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 Tem Pzt, 2012 00:09

aslında yapılacak sistem iki ucu .. değnek . bir taraftan tek bir hattın olması büyük bir handikap , bir arıza olsa ne yapacaksınız ? diğer taraftan Esat abinin son çiziminde gözüken işletmeye imkan tanıyan bir hattınız var bu sayede çok verimli bir işletme de yapabilirsiniz. 3 istikamette de 6dk sıklıkla tramvay işletilse ana ringdeki sıklık 2dk olur. Bu da gayet etkili bir taşıma sağlayabilir. Tabi bir arıza yaşanmadığı sürece !! En mantıklısı bu ring hattı çift hat yapmak , bu sayede hem Esat abinin çizimindeki temel mantık kullanılarak daha etkili bir işletme yapılır. Mesela terminalden gelen tramvay şu an planlanan ring yönünü takip ederken Çekirge'den gelen ya da Yeşil'den gelen ringi tersten dolaşabilir. Bu sayede ring içinde de çift yönlü taşımacılık yapılmış olabilirdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Tem Pzt, 2012 08:44

Beni rahatsız eden ring. Genel olarak bu işe yaramaz. Moda-ringi bile … eh işte, ama o tam sınırda, olacak şekilde. Moda’da ihtihar birisi arka uçtan ön uce gitmek isterse, Kadıköy’ü gezecek işte, ama fazla sürmez. AMa bu açıkta? Ters yönde üç durak gitmek gerekirse? Olmaz öyle şey. Hat olarak işletmek olur belki, ama o zaman yine de raylar çift olacak ki, karşı istikamete herhangi birşey işleyecek, başka hat olsa da. Hani bizim eski L1 ve L2 troleybüs hatlarımız gibi. Veya FB1 ve FB2 otobüslerimiz gibi. İstanbul’u kastediyorum, Levent ve Fenerbahçe, esküdenn. Ama Eminönü–Samatya–Surlar–Unkapanı ringi gibi deli bir ring bu … olmaz ki! Gerek de yok! Yap rayını, karma işlesin trafik. Freiburg’ta genelde raylar otomobil trafiğinden ayrı işletilir, ama kuzeye giden 2 numaralı hatta ray ve cadde yenilemeleri yaptılar, başka şekil bulamadıkları içın ilginç bir karma işletmesi yaptılar. Ortadan giden tramvay birden yolun kenarına yanaşıyor, otobüs gibi. Ona göre ışıklar var, hepsi ve herşey muazzam bir şekilde hesaplanmış. Hem de biraz aşırı titiz, geçenlerde bana kırmızı ışık yandı (kentiçi istikametinde), nedenini tam anlamadım, çünkü karşıdan tramvay geliyordu, arkamdan/yanımdan değil. Yani o kadar titizler. Ve o cadde çøk dar ve önemli, Freiburg’tan kuzeye çıkmak isteyen tüm araçlar oradan geçmek zorunda. Bu bir misal. Gel, gör, git, yap. O kadar basit.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Pzt, 2012 16:33

Ring hatlara çok karşı değilim ama mantıklı olmak şartı ile :) sizde zaten mantığını ortaya koymuşsunuz, her nasıl işletilirse işletilsin o hat çift olarak inşa edilmelidir, yok efendim karayolu var, yok efendim yerim darın mazeret olmasını kabul edemiyorum. Tramvay hatları inşa etmek isteyen bir kentte yerel yönetim bunun arkasına halk desteğini bir şekilde almalıdır ama bizde bu destekte biraz kör, şu "arkadaşlar bizden" "bizim çocuklar" kafası olduğu sürecede şak şak şak şak diye devam edecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Tem Cum, 2012 10:16

Durmazlar firmasının sahibi de kızmış %8 eğim çıkamaz mevzularına :) bayağı bir ters yapmış yani bu haberdeki ifade doğru ise.

http://www.rayturk.net/bursanin-tramvay ... gilenecek/
Eğim ile ilgili bazı tartışmalar var. Yok % 8 derece eğimde çıkmazmış da. Nereden biliyorsun ? Bunu söyleyene söylüyorum. Stuttgart da adam tramvayı Uludağ’a çıkartıyor.”
Kızma be abi, öğrenirler takma kafana :) Ne diyorum sana, 60 yaşında tramvay aracı var %10 eğim yapıyor, hemde öyle dişli sistem falan değil. O %6 aslında daha çok normal demiryolu hatları için olsa gerek, yük trenlerinin çekişten düşmemesi, geri kaçmaması için falan. Gerçi bugünün lokomotifleri ile dünyayı bağlasan güneşe kadar çekersin ya neyse. Eh işte herkese söylemiyorum ama bazılarının mühendisliği Google ile Wikipedia arasında kaldığı için böyle oluyor, adam Avrupa'ya geliyor iş öğrenip, bir şey araştıracağına başka işler peşinde, atmıyorum bu olay yaşanmıştır yani. Aksi insanlarda var ama oranı çok düşüktür maalesef. Sonra işte abidik gubidik sitelerden bir şeyler okuyup bilimsel veri diye öne sürmek mantıklı geliyor. Bir kere daha tekrar ediyorum, eğim tabii ki önemli ve tabii ki önerilen eğim hala %6 olması gerek, ama bu aksi olamaz anlamına gelmez, aracın çekiş ve frenleme teknolojisi bunu karşılıyor ise aşılabilir. Sanki her şeyimiz doğru, ya HRS standartı bile kurpta istasyon olmaz diyor ama dünyanın her yerinde HRS lere kurpta istasyon inşa ediliyor, güvenlik diyor cart diyor curt diyor, o zaman yokuşta istasyonda olmaması lazım. Neyse, standartları severim, uymalı uyulmalı ama günün teknolojik gereklerine göre de revize edilmeli.

Bu %6 mevzusunda Mehmet ne düşünüyor, bir sorayım bakalım. Bize teknik kısmı ile alakalı doğru bilgiyi verecektir, yanılıyorsam bende öğrenmiş olayım doğrusunu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Tem Cum, 2012 12:53

Hay Allah, ben de bu lâfı ben mi söyledim diye aradım valla :-) Evet, iyi kızmış ve çok haklı bir şekilde balığı avlamış. Stuttgart kentrayını çok iyi tanırım (Stadtbahn diyorlar, U işareti var, tramvay …). Valla Uludağ gibi yerler var, Bopser kısmı meselâ, nasıl tırmanıyorlar, acaip, en dik yer % 8,5 diye okumuştum.

Araçlar şunlar:

http://de.wikipedia.org/wiki/SSB_DT_8

O eski % 10, % 11 tırmanan tramvayları da biliyorum, galiba en diki Avusturya’da.

Dik tren hatları işe … en diklerinin bir tanesi kapımın önünde, en yüksek tren istasyonu da burada (Almanya’nın), şu hat:

https://de.wikipedia.org/wiki/Dreiseenbahn

Freiburg’tan kalkıp, Titisee üzerinden Seebrugg’a kadar işliyor, çiftkatlı trenler hep, ayı gibi lokomotifleri var. Eskiden iki üç tane ile işletilirdi, o zamanlar normal trenler işlerdi, onu iyi hatırlıyorum, çünkü o tepeden 20 km ötede yaşadım üç buçuk sene.

Tüm hat şurada:

https://de.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6ll ... hwarzwald)

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön