Berlin'de ulaştırmadan sorumlu kurum olan BVG (tam statüsünü bilmiyorum) bugün küçük profilli metro hatlarındaki araçlarını yeni nesil araçlar ile yenileme ve tramvay hatlarına da araç alımı için ihale kararı almış.
BVG 2015 yılında 4 araçlık bir prototip metro aracını teslim almak istediğini ayrıca 2017 yılına kadar teslimatı bitirmek istediğinide duyurmuş. 158 milyon euroluk finansman ayrılan projede alınacak araçlar erişilebilirlik imkanları yüksek ve frenden enerji geri kazanımında daha etkili olacaklarmış.
Bu metro araçları dışında 39 adet çift yönlü Bombardier Flexity Berlin sipariş etmişler.
Kaynak : RailJournal
de-RS.07 » Berlin Yeni Metro ve Tramvay Araçları Alıyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18163
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
BVG bir kamu kurumu. Yani, belediye değil, belediyeye ait de değil, ama şehre ait bir kurum ve kamu içın (Anstalt des öffentlichen Rechts, AöR).
He bir de, Berlinde de (Almanca) metro deyince, »metro« değil de başka bir şebeke sözkonusu, metro ağı otobüs ve tramvaylardan oluşan bir 24 saatlik ana aks ağı. »Trenli metro« sadece U-Bahn. Ama şaşırtmayayım, buradaki sözkonusu o meşhur küçükprofilli metro ağı, ki bu ağ sistemi ilginç, iki ayrı sistem beraber bir ağ olmuşlar, aralarında irtibat tünelleri de var. İnsan bindiğinde pek fark hissetmez. Görünüş, boyutlar vs. aşağı yukarı aynı.
He bir de, Berlinde de (Almanca) metro deyince, »metro« değil de başka bir şebeke sözkonusu, metro ağı otobüs ve tramvaylardan oluşan bir 24 saatlik ana aks ağı. »Trenli metro« sadece U-Bahn. Ama şaşırtmayayım, buradaki sözkonusu o meşhur küçükprofilli metro ağı, ki bu ağ sistemi ilginç, iki ayrı sistem beraber bir ağ olmuşlar, aralarında irtibat tünelleri de var. İnsan bindiğinde pek fark hissetmez. Görünüş, boyutlar vs. aşağı yukarı aynı.