ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 May Çrş, 2012 10:33

Hakan yazdı:Bu sabah hat kapanınca ne olacağının provasını yapmış olduk, Pendik-Erenköy 1 saat 5 dakika...
Hakan, bu konu ile ilgili belki bir iki rakam elde edebilirim, söz vermeyeyim de, daha doğrusu bu hattın kapanması değil M4 le ilgili bir takım yolculuk süreleri ama bakalım. Bir de Pendik - Erenköy arası önceden ne kadardı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 May Çrş, 2012 22:24

35-38 dakika civarında...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Cum, 2012 19:18

Hakan yazdı:Bu sabah hat kapanınca ne olacağının provasını yapmış olduk, Pendik-Erenköy 1 saat 5 dakika...
Bazı yerlerde hattın grev nedeni ile kapanmasının hiçbir negatif etkisinin olmadığı yazıyor, birazda bize daha doğrusu benim gibi düşünenlere laf çakılarak :) malum benim söylediklerimin hep tersi çıkıyormuş, yani kibarca bir b.ok bildiğin yok diye ifade ettikleri için yine kendilerini haklı çıkmış sayıyorlar, sorun yok tabi öyle olsun. Önemli olan haklılık haksızlık ise ben haksız çıkarım sorun yok, yani gerçekten bir sorun yaşanmamış ise ne güzel, demek ki orada her şey yolunda grev esnasında işletmeciler ya da yöneticiler bir çözüm bulmuşlar ve bu insanları bir şekilde taşımışlar :) mı? Yoksa insanlar geçmişten gelen alışkanlıkları ile şikayet etmeyi bilmeden, lanet olsun diye söylene söylene kendi çözümlerini mi üretmişler? Kimse şikayet etmiyor diye sorun yok demeyi bir şekilde ifade edemiyorum ya, beceremiyorum bunu ifade etmeyi. Aman böyle kalsın ama iyidir şikayet etmeyen güdülebilir kalabalıklar aksi türlüsünde her gün sokaklar Fenerbahçe taraftarları ile dolar, milletin gazını maçlar ile alırız, iki gaz sıkılır, çocuklar iki kırar döker olay biter, sonra bir organizasyon alırız biraz havada orada çıkartılır, böylece vücut içinde gaz sıkışmasından dolayı kramp, spazm falan olmaz, hazımsızlık sorunu denilip geçilir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Haz Cmt, 2012 11:26

Az önce Pendik garının doğusundan 200 metre kadar yürüdüm ve ortada ne ray, ne tel, ne travers? Sadece Güney kısımda direkler kalmış...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Cmt, 2012 11:30

Hakan yazdı:Az önce Pendik garının doğusundan 200 metre kadar yürüdüm ve ortada ne ray, ne tel, ne travers? Sadece Güney kısımda direkler kalmış...
Hakan sanırım hat kaldırma işi bitmiş, geçenlerde Kent Demiryolu grubunda fotoları vardı, çıkartılan traversler, raylar falan hepsi Haydarpaşa'ya getirilmiş, yine Mehmet'in sitede gördüğüm bir başlık vardı o arada kalan istasyonların yıkım işine başlanacak yazıyordu ama detayı okumadım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Haz Cmt, 2012 11:37

Acaba söktüklerini Pendik e nasıl ulaştırdılar, kamyonlar falan orada bayağı zorlanır zemin bildigin mıcır, neyse fotoğrafta çekeceğim şimdi telefonla yazıyorum fotografları aksam yüklerim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Cmt, 2012 11:46

Hakan yazdı:Acaba söktüklerini Pendik e nasıl ulaştırdılar, kamyonlar falan orada bayağı zorlanır zemin bildigin mıcır, neyse fotoğrafta çekeceğim şimdi telefonla yazıyorum fotografları aksam yüklerim
Tamam, merakla bekliyorum. Benim gördüğüm fotolarda tüm malzeme demiryolu vagonları ile getirilmişti Hakan, tahmini olarak ben şöyle düşündüm sökmeye Gebze istikametinden başladılar, söktüklerini vagonlar aracılığı ile getirdiler, sonuçta Pendik te geçişmek için uygun ray bağlantıları var, yani mevcut Pendik peronda hat sonu takozu koymuşlar ama yandaki raylardan geçilebiliyordu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Cmt, 2012 12:04

Bahsettiğim fotolar bunlar;

Resim

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Haz Cmt, 2012 14:58

Şimdi 2 ray hattı var birini söküyorlar diğerindeki trene yüklüyorlar Pendik'e geliyor, peki ilk rayın sökümünde yük treninin kullandığı ray hattı süküldükten sonra onu nasıl taşıyorlar.

Acaba 2 ray hattı hemen hemen eş zamanlı mı söküldü, yani mesela güney hattı 500 metre daha önden söküldüyse kuzey hattı nakil amaçla kullanılmıştır.

Çok öenmli değil ama nasıl bir sistemle çalıştıklarını merak ettim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Cmt, 2012 16:58

Hakan yazdı:Şimdi 2 ray hattı var birini söküyorlar diğerindeki trene yüklüyorlar Pendik'e geliyor, peki ilk rayın sökümünde yük treninin kullandığı ray hattı süküldükten sonra onu nasıl taşıyorlar.

Acaba 2 ray hattı hemen hemen eş zamanlı mı söküldü, yani mesela güney hattı 500 metre daha önden söküldüyse kuzey hattı nakil amaçla kullanılmıştır.

Çok öenmli değil ama nasıl bir sistemle çalıştıklarını merak ettim...
Ben eş zamanlı söküldüğünü düşünüyorum Hakan, 100 m. lik parçalar halinde söküm yapılabilir, rayları elde taşımakta sorun yok, traversleri taşımak zor olabilir, bir de diğer beton parçaları falan. Ben eğer söküm için özel bir makine kullanılmıyor ise şu şekilde olduğunu düşünüyorum; Gebze tarafında hatta giriştiler, ray bağlantılarını söküp rayları, sonrada traversleri yüklediler, geri kalan balat ve beton artıklarınıda yine Gebze tarafından hatta soktuları kepçeler ile rahatlıkla vagonlara yüklemişlerdir. Ray sökümünde en azından bir hattı tek taraflı söküp yandaki hatta duran vagonlara koyabililer, sonra vagonu ileri alıp o bölgedeki söküp elle ya da yine kepçe yardımı ile vagonlara ne azından yaklaştırmış olabilirler. Tabi tahmin bu.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 16 Haz Cmt, 2012 18:53

Öncelikle fotoğrafı çektiğim yeri söylemeden geçemeyeceğim, yanılmıyorsam 1996 yılında tamamlanmıştı ve belediye başkanı da Tayyip Erdoğan'dı çünkü açılı törenindeydim. Pendik'deki Mostar köprüsü sırpların gerçeğinin yıkmasının ardından yapıldı. Daha sonra sahil yolu açıldı, kuzey taraftan istimlaklarla E-5'den aşağıya bir bulvar oluşturuldu minibüs yolunun başı kabul edebilceğimiz noktada 2-3 sene önce yapılan bir dal-geç sistemle E-5 minibüs yolu ve sahil kesintisiz erişilebilir oldu. Bunun da en önemli ayağı benim üzerinden fotoğraf çekmemi de sağlayan Mostar Viyadüğü...

Bu fotoğraf Kaynarca yönünden Pendik tarafına doğru, Pendik garına 200 metre ya var ya yok.
Resim

Aynı noktadan Kaynarca istikameti...
Resim

Gar alanının başladığı nokta, gar istikameti.
Resim

Tam ters istikamet, burada 8-10 sene önce 2 tren kafa kafaya çarpışmıştı ama hızları çok düşük olduğundan sadece maddi hasar vardı...
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Haz Cmt, 2012 20:31

Acaba bu kentiçi kesimlerde gürültüye karşı duvarlar yapacaklar mı. Aslinda düşünüyorum, böyle söktükten sonra bütün hepsini yerin altına alsaymışlar, çoook avantajlı olurdu!

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön