ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onların kuzeye kaymalıdan kastının Marmaray olduğunu sanmıyorum Mehmet, bu rapor ya da yazıların hepsi Marmaray için boşuna tırmalamayın 2 hat olarak bırakın kuzeye doğru başka raylı sistemler yapın demeye getiriyorlar, ben öyle anlıyorum.
Ki bugün itibari ile bu da geçersiz bir söylem aslında zaten Kadıköy - Kartal açılacak, her şey yolunda giderse 2016 gibi Üsküdar-Ümraniye de açılır, o zaman Anadolu yakası bazında eksik kuzey-güney aksları oluyor, yazıda buna sadece artık kimsenin güneye inme ihtiyacı yok ki diyerek geçiştirilmiş, geçende demiştim kimsenin taşıdığı etikete yada bulunduğu makama haksızlık edecek durumumuz yok ama bu yazılar benim gibi alelade bir adamın bile kaleme alabileceği şeyler, 2 rakam yazmakla bilimsel olmuyor gibi, en azından benim monitörümde öyle görünmüyor
Ki bugün itibari ile bu da geçersiz bir söylem aslında zaten Kadıköy - Kartal açılacak, her şey yolunda giderse 2016 gibi Üsküdar-Ümraniye de açılır, o zaman Anadolu yakası bazında eksik kuzey-güney aksları oluyor, yazıda buna sadece artık kimsenin güneye inme ihtiyacı yok ki diyerek geçiştirilmiş, geçende demiştim kimsenin taşıdığı etikete yada bulunduğu makama haksızlık edecek durumumuz yok ama bu yazılar benim gibi alelade bir adamın bile kaleme alabileceği şeyler, 2 rakam yazmakla bilimsel olmuyor gibi, en azından benim monitörümde öyle görünmüyor

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
orası öyle de benim merak ettiğim şey şu: marmarayın gebze-söğütlüçeşme arası ne kadar yoğun olacak? tüp kısmı yoğun çünkü 2 metro yolcu taşıyacak. peki diğer yüzeysel kısım ne kadar yolcu taşır? artık 3 farklı işletme stilini bildiğimize göre gebze-söğütlüçeşme arasında 10 dakka da 1 kentiçi tren geçmesi yeter mi? 1 10'lu set 3000 civarında yolcu taşıyabiliyor. saatte 5 sefer yapsa 15.000 yolcu demek bu. banliyölerde zaten bu civarda olmuyormuydu? günde 15.000 X 18 eder 270.000. m1 kadar yolcu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eeee? Nereye varmaya çalıştığınıda söylersen ben senin bu rakam oyunlarından anlamıyorum da
zaten yırta yırta 10 dk. da bir tren çalıştırıcaz demiyorlarmıydı, sonradan çıktı bu tüp içinde yoğun çalıştırıcaz tantanası, yok 2 dk mış cartmı curtmuş
Mevcut banliyö de zaten o frekansta yolcu taşıyordu, şimdi daha iyi bir hatta daha iyi araçlar ile taşınacak, bu da bugünkü mevcut yolcunun korunacağı anlamına geliyor bence, bir kısmı M4 hattına kaysada hattın geleceği konfor düzeyi yeni yolcusunu çekerek o açığı kapatacaktır diye düşünüyorum. 
Birde geçen yaptığın bir hesap vardı baktıydımda, mantıklı ama marmaray hesabına bakarsak gerekli sefer sıklığının sağlanması için diziler 5 li olmak zorunda.



Birde geçen yaptığın bir hesap vardı baktıydımda, mantıklı ama marmaray hesabına bakarsak gerekli sefer sıklığının sağlanması için diziler 5 li olmak zorunda.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Sirkeci-Halkalı için bir şey söyleyemeyeceğim ama, Gebze-Haydarpaşa aksının yolcu sayısındaki azalmanın sebebini şehrin kuzeye genişlemesine bağlamak tamamen zırvalamak. Ben anadolu yakasında nereden nereye nasıl gidilir, yolculuk potansiyeli nedir, ne olacaktır gibi soruları en iyi tahmin edebilecek insanlardan biri olduğumu düşünüyorum ve benim öngörülerim yolcu sayısının artacağı yönünde.
Banliyö hattında yolcu sayısının azalmasının en önemli sebepleri;
Birinci sırada İETT ve UKOME'nin raylı sistem aleyhinde çalışmaları, planlamaları.
İkinci sırada hiç bir akla ve mantığa uymayan sefer aralıkları,
Üçüncü sırada güvenlik zaafiyetleri,
Sonra günümüz şartlarına uygun olmayan vagonlar yani klima yok, temizlik sıkıntısı, zaten seyrek olan seferlerin parkur süresinin aksaması, istasyonların berbat hali vs...
Banliyö hattında yolcu sayısının azalmasının en önemli sebepleri;
Birinci sırada İETT ve UKOME'nin raylı sistem aleyhinde çalışmaları, planlamaları.
İkinci sırada hiç bir akla ve mantığa uymayan sefer aralıkları,
Üçüncü sırada güvenlik zaafiyetleri,
Sonra günümüz şartlarına uygun olmayan vagonlar yani klima yok, temizlik sıkıntısı, zaten seyrek olan seferlerin parkur süresinin aksaması, istasyonların berbat hali vs...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman aynı noktadayız gibi Hakan, sen hattı kullanan ve söylediğin gibi bölgeyi çok iyi bilen birisi olarak Güvenlik Algısı konusunda durumu aktarmışsın, bende aynısını Avrupa banliyö için rahatlıkla söylerim, bununla ilgili zamanında Ulaşım A.Ş. de küçük bir çalışma yapmıştık bir odak grubu ile, AB merkezli bir kuruluşun çalışması vardı Toplu Taşımada Güvenlik Algısı diye, bunun yolcunun sistemi kullanmasında çok etkili olduğunu ifade ediyorlardı ve bu algıyı sadece etrafta güvenlik görevlisi ve kamera görmenin değil, mimari yapıdan araçların fiziki durumuna kadar pek çok etkenin belirlediğini ifade ediyorlardı, bu anlamda banliyö hatlarımız çok kötü durumda, son dönemde özel güvenlik görevlisi sistemine geçmelerine rağmen pek çok sefer çok kötü hadiseler yaşandı.
Bir diğer tespitin çok ilginç İETT ve UKOME'nin çalışma ve planlamaları demişsin, bunu ilginç buldum yani İETT nin şu son Otobüs Kongresindeki kapanış deklarasyonu zaten toplu taşımada lastik tekerlekli sistemi kral yapacağım diyor
yani tabii ki ücret ödenerek alınan bir hizmette ticari bir takım hesaplar olacaktır ama ticari kaygılar söz konusu olmamalı diye düşünüyorum, artı daha iyi hizmet vermeye çalışma amacı güdülüyor ise bir şey diyemem ama biz öyle bir şeyde görmüyoruz pek.
Aslında sorun planlama olmaması, herkes kendisine göre planını yapıyor ve uyguluyor, bir otorite yok.
Bir diğer tespitin çok ilginç İETT ve UKOME'nin çalışma ve planlamaları demişsin, bunu ilginç buldum yani İETT nin şu son Otobüs Kongresindeki kapanış deklarasyonu zaten toplu taşımada lastik tekerlekli sistemi kral yapacağım diyor

Aslında sorun planlama olmaması, herkes kendisine göre planını yapıyor ve uyguluyor, bir otorite yok.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Ben otobüslü taşımacılığa karşı falan değilim ama, misal benim gibi İstanbul'un dış semtlerinde oturanlar için taaa Kadıköy'e Taksim'e otobüs koymanın hiç bir anlamı yok. Misal Kurtköy'de oturan adamı otobüsle saatlerce Kadıköy'e taşımayacaksın, binecek adam otobüse Pendik'de ücretsiz aktarma ile ister metroya ister marmaraya aktaracak. Hem trafik azalacak, hem çevre temiz kalacak, hem hızlı ulaşacak hem de ucuza gidecek.
Bunun tersi mantık olduğu için banliyö yolcusu azaldı.
Biniyorsun trene arka tarafta ne idiği belirsiz garip gençler, rahatsız oluyorsun. Bilmiyorsun ki az sonra gelip sana bıçak göstermeyeceğini. Güvenlik görevlisi olsa ne olacak, sanki araya girip bıçağı mı alacak? Bu adamlar almış jetonu binmiş trene, seyahat ediyor ama birine bir şey yapsa elini kolunu sallayarak gidebilecek.
Aynı adamlar otobüse binince korkmuyorsun ama trende korkuyorsun, halbuki otobüste de güvenlik görevlisi yok ama orada koltukta oturan şoför bile onların gözünü korkutuyor...
Bunun tersi mantık olduğu için banliyö yolcusu azaldı.
Biniyorsun trene arka tarafta ne idiği belirsiz garip gençler, rahatsız oluyorsun. Bilmiyorsun ki az sonra gelip sana bıçak göstermeyeceğini. Güvenlik görevlisi olsa ne olacak, sanki araya girip bıçağı mı alacak? Bu adamlar almış jetonu binmiş trene, seyahat ediyor ama birine bir şey yapsa elini kolunu sallayarak gidebilecek.
Aynı adamlar otobüse binince korkmuyorsun ama trende korkuyorsun, halbuki otobüste de güvenlik görevlisi yok ama orada koltukta oturan şoför bile onların gözünü korkutuyor...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Marmaray yolcu kaybedecek iddiasının bir diğer çürütmesi de şöyle olabilir. Marmaray ile otobüsler ve metrolar arasında aktarmanın olduğunu varsayarsak ki bence en azından 2. ve 3. aktarma ücretsiz olsa İstanbul toplu taşımasından çok daha verimli işler yapılabilir.
Anadolu Yakası'nda Tuzla, Pendik, Kartal, Maltepe ilçelerinde Marmaray'a bir otobüsle erişecek insan Avrupa Yakası'na gidecekse Otobüs + Marmaray'a aktarma yapar daha az para öder. Öte yandan doğrudan Yenikapı-Taksim-Levent hattına ulaşacaksa yine 1 aktarma daha yapar, Kadıköy-Kartal ile zaman harcamaz veya Metrobüs'e aktarmasız para ödemez.
Avrupa Yakası içinde farklı açılardan geçerli örneğin Zeytinburnu ve Bakırköy ilçelerinde Marmaray ile Metrobüs arasında oturan çalışan insan Metrobüs'ü mü Marmaray'ı mı tercih eder? Kanımca Yenikapı-Levent hattına veya Beşiktaş'a gidecekse Marmaray + metro aktarması gayet yeterli oluyor. Beşiktaş yönü ise Marmaray + 2 aktarma istiyor tramvay Kabataş'ta sonlandığı için.
Kadıköy'ün tam merkezine gidilmeyecekse veya Avrupa Yakası'na geçmek için Ayrılıkçeşme'de fazladan aktarma yapılmayacaksa ve tabii hızla Üsküdar merkeze ulaşmak için Marmaray tercih sebebi olacak.
Sirkeci-Kumkapı-Yedikule arasında banliyö/tramvay seferleri devam ederse olumlu katkısı fazlasıyla olacaktır. Bahçeşehir-Halkalı-Küçükçekmece gibi bölgelerde oturanlar için Marmaray Taksim-Levent-Beşiktaş-Suriçine ulaşmak için oturulan yerin konumuna göre önemli bi vasıta olacak ayrıca Florya'dan Zeytinburnu'na Marmaray -Metrobüs tercihinde Marmaray daha baskın olabilecektir.
Özetle Marmaray'ın etrafında işgücü oluşturan sanayi-imalat alanları daralsa da bu Marmaray'ın bi tür zaman kazandıran - hızlandırıcı etkisini azaltmıyor.
Anadolu Yakası'nda Tuzla, Pendik, Kartal, Maltepe ilçelerinde Marmaray'a bir otobüsle erişecek insan Avrupa Yakası'na gidecekse Otobüs + Marmaray'a aktarma yapar daha az para öder. Öte yandan doğrudan Yenikapı-Taksim-Levent hattına ulaşacaksa yine 1 aktarma daha yapar, Kadıköy-Kartal ile zaman harcamaz veya Metrobüs'e aktarmasız para ödemez.
Avrupa Yakası içinde farklı açılardan geçerli örneğin Zeytinburnu ve Bakırköy ilçelerinde Marmaray ile Metrobüs arasında oturan çalışan insan Metrobüs'ü mü Marmaray'ı mı tercih eder? Kanımca Yenikapı-Levent hattına veya Beşiktaş'a gidecekse Marmaray + metro aktarması gayet yeterli oluyor. Beşiktaş yönü ise Marmaray + 2 aktarma istiyor tramvay Kabataş'ta sonlandığı için.
Kadıköy'ün tam merkezine gidilmeyecekse veya Avrupa Yakası'na geçmek için Ayrılıkçeşme'de fazladan aktarma yapılmayacaksa ve tabii hızla Üsküdar merkeze ulaşmak için Marmaray tercih sebebi olacak.
Sirkeci-Kumkapı-Yedikule arasında banliyö/tramvay seferleri devam ederse olumlu katkısı fazlasıyla olacaktır. Bahçeşehir-Halkalı-Küçükçekmece gibi bölgelerde oturanlar için Marmaray Taksim-Levent-Beşiktaş-Suriçine ulaşmak için oturulan yerin konumuna göre önemli bi vasıta olacak ayrıca Florya'dan Zeytinburnu'na Marmaray -Metrobüs tercihinde Marmaray daha baskın olabilecektir.
Özetle Marmaray'ın etrafında işgücü oluşturan sanayi-imalat alanları daralsa da bu Marmaray'ın bi tür zaman kazandıran - hızlandırıcı etkisini azaltmıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://kentvedemiryolu.com/indir/rayli_ ... i_tren.pdf
MARMARAY Projesi
Bu arada sessiz ve derinden başka bir proje (yaklaşık 30 senelik bir proje) Marmaray Projesi yürütülmektedir. Marmaray projesinin bitimiyle beraber Gebze-Söğütlüçeşme
arası 3 hat olacak. Bunun iki hattı banliyö trenleri için ayrılacak, diğer tek hat ise
TCDD’nin işleteceği trenler için kullanılacaktır. 2 hatlı olarak dizayn edilen boğaz tüp
geçişi de özellikle demiryolu araçlarının geçişlerin de ciddi dar boğazlara neden
olacaktır. Gündüz trafiği kentiçi ulaşım önceliğinde yürütüleceğinden, Demiryolu
araçları için ancak gece 2 saatlik bir zaman dilimi ayrılabilecek dolayısıyla yolcu tren
geçişleri imkansız hale gelecektir.
Bu günkü işletmecilikle banliyöler dışında 22 çift anahat yolcu treni, 22 çift Adapazarı
treni ve 12 çift yük treni çalıştırmaktadır. Yani diğer bir deyişle banliyö trenleri dışında
gidiş-geliş toplam 54 tren. Yürütülmekte olan hızlı tren projesinin bitmesi ile Ankaraİstanbul
arasında minimum saat başı tren çalıştırılacağı (ki fizibiliteye göre 22 dakikada
bir) varsayılırsa, hızlı tren projesinin bitmesiyle beraber bu hattaki tren sayısı 50 çifte
yani 100 trene çıkacaktır. Şu anda 6 adet Gar içi peron ve yolla 50 civarındaki trenin
uygun trafiğini sağlamak çok büyük sorun iken Söğütlüçeşme’den sol tarafa uzatılacak
tek hatla 100 civarındaki trenin trafiğinin nasıl sağlanacağı belli değildir. Ve bu soruya
hiç kimse cevap verememektedir. Aslında cevapta bellidir. Buna göre Gebze’den sonra
tren çalışmayacaktır.