M1B ile senin yüklediğin resimde Bağlar olarak gösterilen istasyonda kesişiyor, ve en fazla iki istasyon sonra Kirazlı da, yani bu başlıkta tartıştığımız hat İkitelli'ye hizmet ediyormu? Bana onu söyle, Olimpiyat Köy-Havalimanı hattı İkitelli'ye hizmet eder mi? Ediyorsa ki bence ediyor, Evren mahallesinden binen adam bir durak sonra bir zahmet M1B ye aktarma yapıp öyle gitsin Aksaray'a, emin ol daha hızlı gider. Bu hattı götürüp Yenibosna'ya bağlamak ile elde edilecek tek getiri eğer Yenibosna-Beylikdüzü otobüslerine yolcu taşımaksa bu fikirde tıs, çünkü bu hattan çok daha önce İncirli-Beylikdüzü metrosuna başlanır ki onunla senin yüklediğin resimde Meslek Lisesi gibi harika bir isimle taçlandırılmış istasyonda entegre olacak (Orası Kuyumcu kent olsa gerek) Dolayısı ile bu hattın birincil amacı Olimpiyat Stadı ya da köyüne Havalimanından yolcu taşımak değil, bu hattın birincil amacı bizim meşhur araştırmamızın hedefindeki bilmemkaç milyon toplu taşıma muzdaribi insanı E-5 ile E-6 arasında sirküle etmek, sonrasında Başakşehir, Bahçeşehir gibi büyük konut bölgelerinden gelenleri E-5 ve Havalimanına ulaştırmak, sonrasında da şu menşu bilmemkaç milyon toplu taşıma mağdurunun yaşadığı üçgen içindeki doğu-batı ekseninde taşıyan metro hatları ile entegre olmaktır. Ben böyle düşünüyorum, doğrudur demiyorum ama projeler bunu gösteriyor.
Diğer taraftan sadece insanlar M1 e aktarma yapsın diye Yenibosna'ya bağlanacak değildir herhalde? Eğer böyle ise öyle yoğun bir istasyonu bir de aktarma istasyonu yapmanın mantığını sorarım size? Hani Havalimanı istasyonunun boş olmasından yakınılıyor, tamam işte en alasından aktarma istasyonu, kaldı ki yine proceler arasında yer alan Ataköy-Havalimanı Marmaray bağlantısı ile bu hat Marmaray'a da yolcu taşımış olacak.
Sizleri bilemem ama bu hali ile oldukça iyi bir güzergahta görünüyor bana, bir ihtimal biraz daha doğuya kayabilirdi, yani biraz daha Evren mahallesinin içine doğru falan, gerçi o zamanda Başakşehir-Bakırköy hattına yakın denilecekti, mesela Halkalı Toplu Konutların kapısından da geçmiyor, Mehmet Akif Mahallesinin içinden geçiyor, neden mesela, ben buna anlam veremiyorum. İkitelli Kavşak için Mehmet yoğun diyor, orada bir sürü iş yerleri vardı fabrikalar ve mağazaları, aynı şekilde outlet mağazalar falan sanırım bir de alışveriş merkezi yapılacak ya da yapılmış diye bahsetmişti, bu anlamda yeri bencede doğru ama güneye doğru indikçe o kadar yola yakın mı olmalı yoksa biraz daha doğuyamı diye kaymalı diye sormadan edemiyorum.
Bir de E-5 diye gösterilen istasyon, tamam isim kavgası yapmayacağım

Neyse ben aklıma takılanları yazdım, sizin yazdıklarınız ile benim kafamda çelişenleri yazdım, benden bu kadar. Dediğim gibi kısa vadeyi bırak orta vadede bile şüpheli yaklaştığım bir hat ama yapılırsa doğru bir güzergahta olduğunu düşünüyorum verimlide olacağına inanıyorum, İBB nin yaptığı şu yolculuk analiz araştırması (gerçekten çok kapsamlıydı) bu hattı gerekli görüyor, istasyon yerleri tartışılır, isimleri tartışılır, hani neden Havalimanına diye bile belki tartışılır eyvallah ama bu eksende ve bu mahallelerde böyle bir yolculuk ihtiyacı olduğu bildiğim kadarı iel o araştırmanın analiz sonuçlarında ortaya çıkmıştı. Hani şu meşhuurrrr Bağcılar metroları diye ağıza sakız yapılan çalışmalar
