ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Cmt, 2012 18:07

Ben bir iki yere sordum ama ellerindeki dökümanlar bir önceki CR ihalesinden kalma idi, yenisinden bir döküman halihazırda yok, aslında İstanbul'da iken başıma tatsız bir iki hadise gelmese idi görüşüp tanışacağım bir iki kişi vardı ama olmadı, hatta geçen bir mesajlaşmada bu konu ile ilgili üstten bir iki kişi ile görüşebiliriz sözüde geçti ama bunun için İstanbul'da olmam gerekiyor :( acayip canım sıkılıyor bu duruma.

Diğer taraftan tabii ki, istasyon yerlerini, yeni istasyonların şeklini merak ediyoruz, istasyonların bazılarında tarihi binalar vardı bunlar korunacak denildi zaten, ha istasyon binası olmayacaklar o başka :) ama diğer taraftan normal istasyonlar bildiğimiz tipik alman banliyö istasyonu yani eski işte, bir estetiği varmı tartışılır, Viyanadakilerin var :D bir de Kazlıçeşme istasyonunda üst kapama çalışmaları başlamış, bir tane de resim var ama alıntılamadım onu alıntılarsak bir fikir verir belki.

Alıntılayayım tam olsun, Kazlıçeşme istasyonu
Resim

Kaynak Zeytinburnu Haber

peron üstü kapaması muhtemelen hepsinde aynı olacaktır diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 May Cmt, 2012 19:55

tcdd 1. bölge müdürü hasan gedikli'nin hazırladığı marmaray işletme prensipleri ile ilgili bir sunum dosyası buldum. ve haber yaptım. ve her bir konuyu ayrı ayrı ele aldım ki güme gitmesin. o konulardan birini buraya alıyorum. önemli ayrıntılar var. gerçi hasan bey bunu aralık 2010'da sunmuş. geçen 2.5 senede nasıl bir değişiklik olduğunu bilmiyoruz. çünkü cr1 mantığına göre konuşmuş. cr3 ihalesinde ne gibi şeyler değişti bilmiyoruz. ama yht sefer tarifesini cr3 eklerine koyduk diyor. marmarayın cr3 şartnamesini arıyorum. bulabilirsem iyi olacak.

http://www.rayturk.net/tcdd-trenleri-tu ... cebilecek/
Marmaray İşletme Prensipleri

1-Marmaray tüp geçit proje güzergahında ön görülen maksimum hız 100 km/saattır.

2-Ticari işletme hızı ise 45 km/saattır.

3-Pendik‐Ataköy arasındaki kısımda 48 tren/saat Marmaray banliyö trenleri işletilebilecektir. Bunun için 1.5 dakika da 1 tren kalkacaktır.

4-Söğütlüçeşme‐Yenikapı arası pik saatlerde 90 sn aralıklarla ring seferler yapılabilecektir.

5-Marmaray kentiçi banliyö tren işletmesi yüzeyde T1 ve T2 hatları üzerinden yapılacaktır. T1 ve T2 hatlarının uzunluğu Gebze’den Halkalı’ya kadar 76 km’dir.

6-T3 hattından TCDD anahat yolcu ve yük taşımacılığı yapılacaktır. T3 hattının uzunluğu Gebze-Söğütlüçeşme ve Halkalı-Kazlıçeşme arası olmak üzere toplam 63 km’dir.

7-Yer altı kısmındaki yaklaşma ve batırma tüp tüneller (Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme arasındaki 13 km’lik çift hat) şehiriçi ve şehirlerarası trenler tarafından ortak kullanılacaktır.

8-63 km uzunluğundaki T3 hattı üzerinde, 24 saat süreyle (bakım gereken dönemler haricinde) şehirlerarası yolcu ve yük treni çalışacaktır.

9-T3 hattı üzerinde saatte bir yönde 3 tren, toplamda 6 tren çalışabilecektir.

10-T3 hattı üzerinde tren sefer aralığı min. 10 dakika olacaktır.

11-Yük trenleri, hatların banliyö tren işletmesine kapanmasından sonraki dönemde (24:00‐05:00 arası) T1, T2 ve T3 hatları üzerinde işletilebilecek ve tüpten geçebilecektir.

12-YHT (Yüksek Hızlı Tren) trenlerin tarifeleri ve toplam 42 tane yük treni işletme gerekliliği Marmaray CR3 Sözleşmesi ekine konulmuştur.

13-Marmaray CR3 projesi kapsamında, 2023 yılı işletme planında, banliyö trenleri ile YHT tren trafiği birlikte çalışacaktır. Bunun anlamı; hızlı trenler tüp geçitten geçeceklerdir.

14-Marmaray’da Gebze-Halkalı arasında sabah saat 06.00 ile gece 00.00 arasındaki 18 saatlik dilimde, 590 adet banliyö treni çalışacaktır.

15-Marmaray’da sabah saat 06.00 ile gece 00.00 arasında, pik saatler (07.00-09.00 ve 17.00-19.00) dışındaki 14 saatlik dilimde, 84 adet TCDD yolcu treni çalışacaktır. Bunun anlamı; pik saatlerde (07.00-09.00 ve 17.00-19.00) TCDD yolcu treni tüp geçitten geçmeyecektir.

16-Tüp geçitten sabah 05.00-06.00 arası ve gece 00.00-01.10 arasındaki toplam 2 saat 10 dakikalık dilimde, TCDD’ye ait 60 adet yolcu ve yük treni çalışacaktır.

17-Gece 01.10 ile 03.00 saatleri arasında 48 adet uluslararası yolcu ve yük trenleri tüp geçitten çalışacaktır

18-Gece 03.00 ile 05.00 arasında 8 adet TCDD yük treni tüp geçitten geçecektir.

19-Gece saatlerinde tüp geçit hattında bakım yapıldığı zaman trenler tek hattan gideceklerdir.

Ek: Yukarıda anlatılan hususlar Gebze-Halkalı banliyö hattının tamamlanmasındna sonra gerçekleşecektir. Tüp geçit kısmının 29 Ekim 2013′te açılmasıyla Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasında sadece kentiçi tren işletmesi yapılacaktır.

Hasan Gedikli
TCDD 1. Bölge Müdürü
Haydarpaşa-İstanbul

Toplu Ulaşım Haftası-2 Aralık 2010 tarihli “TCDD VE MARMARAY’IN KENT İÇİ TOPLU TAŞIMACILIĞA ETKİLERİ” adlı sunum dosyasından alıntılanmıştır.

Kaynak link: http://2010.topluulasimhaftasi.com/file ... edikli.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Cmt, 2012 20:22

Bildiğimiz şeyler, hep aynı terane. Allah ömür versinde şu 2023 ü göreyim, o kadar çok istiyorum ki. Gerçi ortada bir sorun yok dimi daha hattın tamamen açılmasına bu işletmeye geçilmesine bile nerden baksan minimum 3 sene var, geri kalan 8 senede de tren trafiğini arttırmazsın olur biter al sana tutmuş 2023 hedefi, sonra mı ne olacak? Boş veriniz (aslında başka bir şey yazdım buraya başka bir şey edin) efenim, benden sonrası tufan. :)

Madde sayısını arttırmak için aynı şeyleri bile tekrarlıyorlar, aynı İBB raylı sistem hesabı gibi, sağdan say, bir de soldan say, ortadakinide eklee oohhhh mis.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Pzr, 2012 16:50

http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=454

3 hat yeter mi yetmezmi? 4 hat gerekli mi tartışmalrına farklı bir bakış. yıldız teknik üniversitesi ulaştırma ana bilim dalı başkanı Yrd. Doç Dr. İsmail Şahin'in bildirisinde 3 hatta gerek yok 2 hat yeter diyor. çünkü kentiçi işletme yoğun olmayacak. kentiçi trafiğini kadıköy kartal kaldıracak. marmaray çift hatlı olsa yeter. şehirlerarası trenler çalışsa yeter diyor.
Marmaray Koridorundaki Üçüncü Hat Gereksiz

kd25 Ekim 2008 tarihinde CHP İstanbul İl Başkanlığı tarafından düzenlenen "Ulaştırma Sempozyumuna ", "BİLİMİN IŞIĞINDA ULAŞTIRMA ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI" başlıklı bildirisi ile sunum yapan Yıldız Teknik Üniversitesi(YTÜ) Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Yrd. Doç Dr. İsmail Şahin'in, bildirisinde yer verdiği Marmaray Projesini değerlendirirken Haydarpaşa ve Sirkeci garlarının proje dışı bırakılmasının doğru bir yaklaşım olmadığını, E-5 de toprak altında devam eden (Kadıköy-Kartal metrosu) Anadoluray'ın yolcu talebine etkisi nedeni ile de üçleme projesine gerek olmadığını dile getirmiştir.


Marmaray Projesi ile ilgili YTÜ Ulaştırma ABD Başkanı Yrd. Doç. Dr. İsmail Şahin'in düşünceleri (*)


5)Marmaray Projesi ile İlgili Öneriler


Asrın Projesi olarak sunulan Marmaray aracılığı ile bir tarih katliamı yapılacaktır. Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı koridorlarındaki hat üçlemesi planı tarihi birçok yapının/değerin niteliğine geri döndürülemez biçimde zarar verecektir. Tarihi Haydarpaşa ve Sirkeci tren garları işlevlerini yitireceklerdir.



İstanbul kenti coğrafi özelliği nedeniyle Asya ve Avrupa kıtalarının Boğaz'la ayrılan iki uç bölgesinde konumlanmıştır. Bu özelliği nedeniyle iki tren garına sahiptir ve bu garlar diğer birçok metropoldeki gibi "merkez tren garı" niteliğindedir.



Uzun tren seyahatlerine başlayacak ya da seyahatlerini bitiren yolcular bu merkez tren garlarında kente veda eder ve merhaba derler.Garın sosyal alanlarında vakit geçirip, seyahat edecekleri trenin kalkış saatini bekler ve kedilerini karşılamaya gelenler ile buluşurlar.



Merkez tren garları çok işlevli yerler olup hem yolcuların hem de kentte yaşayanların uğrak yerleridirler. Bu garlar kent kimliğinin bir parçasıdır. Bu kimlikten habersiz olanlar ya da küçümseyenler eski sinema filmlerine ve romanlara bir göz atmalıdırlar. Bu bakımdan, İstanbul'u merkez tren garlarından mahrum bırakmak acımasızlık ve tarihe saygısızlıktır.



Haydarpaşa ve Sirkeci tren garları planlanan Marmaray koridorunun dışında kaldığı için devre dışı bırakılıp geleneksel işlevlerine son verilmektedir. Hâlbuki teknik bakımdan bu garların Marmaray ana hattına (TCDD hattına) bağlanıp işlevlerini sürdürmesi hiç de zor değildir. Bu uygulama, ayrıca, bir kısım anahat trenlerinin iki yaka arasında geçiş yapmasına da engel değildir. Trenlerin bir bölümü Avrupa yakasındaki Sirkeci merkez tren garından hareket edip Anadolu'ya geçebilir, bir kısmı da Asya yakasındaki Haydarpaşa merkez tren garından Trakya'ya yönelebilir.

Diğer yandan, iki yakadaki mevcut hatların üçlenmesinin de gerektiği gibi incelenmediği anlaşılmaktadır. Hat üçlemesinin gerekçeleri yeteri kadar açık değildir. Planlanan hatlardan ikisinin ağırlıklı olarak kentiçi trafiğine üçüncü hattın ise ana hat trafiğine hizmet vermesi planlanmaktadır.



İki yakadaki Marmaray koridoru boyunca hat sayısı üç iken, yakalar arasında bulunan tüp geçit iki hatlıdır. Üç hat olarak planlanan Marmaray koridorunu çift hatlı bir tüp ile birbirine bağlamak fiziksel bir darboğaz oluşturmaktadır. Bu darboğaz, iki yaka arasındaki tren işletmeciliğini ciddi biçimde zora sokacaktır. Çünkü Gebze-Halkalı arasındaki hattın kapasitesi bu darboğazın kapasitesi kadar olacaktır; yani üç hat üzerinden tüp geçide yaklaşan tren trafiği sadece iki hat üzerinden geçiş yapabilecek, kapasite üzerindeki tren trafiği tüp girişinde kuyruklanacaktır. Bu durum, yakalardaki hat üçlemesini anlamsız hale getirmektedir.

Uygulanması düşünülen hareket planına göre, zirve saatlerde anahat trenlerinin tüp geçidi kullanmayacağı öngörülmektedir. Zirve saatlerde sadece kentiçi trafiğine hizmet veren banliyö trenlerinin tüp geçitten geçmesine izin verilecektir. Banliyö tren sayısının azaldığı zirve dışı saatlerde ise hem banliyö hem de anahat trenlerinin tüp geçidi kullanması planlanmaktadır.



Buna göre, zirve dışı saatlerde anahat trenlerinin inşa edilmesi düşünülen üçüncü hatta girmeyecekleri anlaşılmaktadır; ya da gireceklerse, tüp geçit girişine kadar ilerleyip yolcularını burada bırakıp geri dönmeleri gerekecektir (tüp girişinde anahat trenlerinin depo sahası bulunmadığı için). Bu işletim tarzının verimliliği tartışılmalıdır. Zirve dışı saatlerde banliyö tren trafiği azalacağı için, ana hat trenlerinin üçüncü hat yerine banliyö trenleri ile birlikte aynı hattı ortak kullanmaları mümkün olabilecektir.



Bu ortak işletimin uygulanabilirliğini bir başka önemli proje desteklemektedir. Kartal-Kadıköy arasında D-100 karayolu koridorunda yüksek kapasiteli bir metro inşa edilmektedir. Marmaray koridoruna paralel olan bu hat Batı ucunda Marmaray ile entegre olmaktadır. Bunun anlamı, Marmaray banliyö trenlerinin önemli miktardaki yolcu yükü bu paralel metro hattında taşınabilecektir. Böylece, Marmaray hattındaki banliyö trenlerinin sayısı azaltılabilecek, bu da banliyö ve anahat trenlerinin iki hattı ortak kullanmalarına olanak sağlayacaktır.

Bu işletim tarzı, Marmaray koridorundaki üçüncü anahattı gereksiz kılmaktadır.

(*): "BİLİMİN IŞIĞINDA ULAŞTIRMA ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI" başlıklı bildiriden aynen alınmıştır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 May Pzr, 2012 18:01

Güzel video, 1 ay evvel eklenmiş yani güncel sayılır.
http://www.youtube.com/watch?v=bYNM90VZfY8&feature=relmfu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Pzr, 2012 18:11

Güzel tabii, birilerinin resmi bazı yerlerde dile getirmesi iyi bazı şeyleri bu açıdan aslında eleştirmek istemezdim ama aşağıdakileri yazmazsam içimde büyük yara kalır.

BİLİMİN IŞIĞINDA ULAŞTIRMA ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI

Bu bilim mi şimdi? Bu yüzden dünyada söz sahibi ulaşım profesörleri falan hep Türk zaten, bu yüzden bu işin duayenleri bizden çıkıyor :) Bende garların fonksiyonunu kaybetmesine karşıyım ama hattın 3 lenmesi ile garların fonksiyonunu kaybetmesinin alakası ne? Kediden kuştan bahsedip bu çalışmaya nasıl bilimsel başlığı atabiliyor, duygusal bir yazı kaleme aldım ama etiketim nedeni ile adı bilimsel olmak zorunda gibi bence.

İkincisi ben kimsenin etkisinde kalmadan tamamen kendi fikirlerimle bir zaman önce huni benzetmesi yaptığımda bana kentçilerin ağzıyla konuşuyorsun diye yakıştırma yapılmıştı bu sitede, şimdi aynı şeyi söyleyen adam sadece etiketi akademik konumu nedeni ile ciddiye alınacak bir şey mi söylemiş oluyor? Ya da tersine bakalım, bunu görmek için o kadar kitap okuyup makale yazmaya gerek yokmuş demek ki benim kıt aklımda aynı şeyi görebilmiş.

Bir de trenlerin 3-4 yoldan gelip 2 yoldan tüneli geçme hadisesi tabii ki bir darboğaza fiziki olarak benziyor ya da bir huniye, ve tabii ki bu şekil bir yığılma olacağı fikrinide doğuruyor. Ama ben değişen düşüncelerim ışığında şöyle bir şey diyorum, ULAŞTIRMA ANA BİLİM DALI nın işi ne? Ne iş yapar? Trafik yönetimi nedir? Demiryollarında trafik yönetimi, tren seyrüsefer falan bunlar ile ilgili bir üniversite bölümü yok mu? Bu arkadaşlar bunun bir simulasyonunu yapsalar, yani kağıt üstünde seferleri yazıp bak sıkışıyor, ya da bak sıkışmıyor demektense, mevcut yapı, gelecek 10 yıl planı ve gelecek 25 yıl gibi hedefler üzerinden senaryolar oluşturulup bunların simulasyonu yapılsa ve bu sonuçlar yayınlansa bunun adı BİLİMSEL olmaz mı?

Bir kentteki ücretlendirme ve aktarma imkanları ve seçenekleri sadece bu işi yöneten bürokratların eline mi bırakılmalıdır yoksa üniversite düzeyinde bilimsel bir çalışma yapılarak ortaya bir sonuçmu koyulmalıdır? Ancak bu sonucu gördükten sonra Kadıköy-Kaynarca metrosu bu hattın yolcusunu zaten alacak demek daha doğru değilmidir? Ortada böyle bir çalışma olmadan, yolcunun zararına olduğu pek çok kesim tarafından iddia edilen bir aktarma ve ücret tarife yönetimi ile nasıl yolcunun oraya yönleneceğini iddia edebiliyoruz?

Bu bilgiler ışığında, bu yazı benim nazarımda bir deneme yazısından öteye gitmez, gar kapısındaki kedileri de savunuyoruz, garların kapanmamasını bende istiyorum, merkez gar olduklarını bende her fırsatta söylüyorum ve en çok bu yüzden yerden yere vuruyorum, şimdi sen ben aynı şeyleri söylüyor ve yazıyorken bir anlamı yok, hatta eleştiri ve aşağılanma sebebi iken bu yazının içeriğindeki bilim nerede?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Pzr, 2012 18:24

Video ile ilgilide bir şey söyleyeyim, hepsini henüz izlemedim ama orada bir beyefendi, kendisi kimdir bilmiyorum Vatan ve Millet caddelerinin açıldığı zaman bomboş tarla gibi yerlerden gittiğini söylüyor, Vatan caddesi için doğrudur belki ama Millet caddesi için katılmıyorum bu bir, ikincisi bu caddelerin açılması ile kente faydasından çok zararı dokunduğunu hiçbir yere gitmeye iki yol haline geldiğini söylemiş, buna da katılmıyorum. Siz bu yolları yaptıktan sonra kentin gelişimini doğru kontrol etseydiniz, "bu sözün muhatabı yerel yönetimler ve onları destekleyen merkezdir" bu kontrolü sağlasaydınız bu şehrin belkide doğru düzgün gerçek iki bulvarı bunlar olacaktı, bu caddelerin açıldığı tarihte hep bahsi geçen şu "diğer dünya metropolleri" metro yatırımlarına hız verdiği yıllardır, bizim ise darbe yatırımlarına hız verdiğimiz yıllardır, dolayısı ile bu cadde ya da bulvar her ne ise (bana göre cadde) yapıldığında oradan 2 tane de doğu-batı akslı metro hattını yapılsaydı bugün bu trafik olmayacaktı, yani bugünkü durumun sebebi o caddeler değil, bu caddeleri arabalara açan kudretin tramvayı devam ettirme basiretini gösterememesidir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 May Pzr, 2012 20:22

http://kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=430
CR1 inşaatının bitim tarihi ise, 08 Aralık 2008 tarihinde inşaata başlanması suretiyle (ki bu inşaat başlamamıştır) 07 Haziran 2011 olarak ilan edilmektedir.
demek ki banliyö hatlarının kapatılmasından sonra; iş süresi 2.5 sene imiş. ama bu süre tüm hatların eş zamanlı kapatılmasında geçerli idi. sonra cr3 projesinde etap etap kapatma yapılacağından dolayı süreler değişiyor. pendik-gebze arası 18 ayda bitirileceği ilan edildi.
Yapılan sözleşmeye göre, TCDD'ye kullandırılacağı iddia edilen T3 isimli yolun ise, 09 Aralık 2010 tarihinde açılacağı sözleşme hükmünde yer almaktadır.
burda da bir nüans var. 3 hatlı sistemde tcdd'ye ait olan t3 hattının diğer 2 hattan 6 ay önce bitirilmesi hedeflenmiş. t3 hattı 2.5 değil, 2 senede bitecekmiş. tabi bunlar değişti. ama fikir vermesi açısından yazdım. iş süresini anlamak için.
Yine sözleşmede yer alan başka bir tarih ise, işletme testlerine 07 Haziran 2011 tarihinde başlanacağı yönündedir.
bahse konu 2.5 seneden sonra test sürüşleri başlayacakmış.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 May Sal, 2012 21:01

Bu akşam 17:30 civarında Pendik'den Gebze'ye hareket eden 6 vagonluk bir yük treni gördüm. Yükü eski ahşap traversler, sökülmüş paslı raylar bir takım metal parçalardı. Bunun dışında 17B otobüslerinin ana durağının hemen bitişiğinde duvarın gar tarafında katener telleri olduğunu düşündüğüm teller gördüm...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 May Sal, 2012 21:10

5 mayısta sormuştum, ey UBAK siz bi ucundan başladınız ama istasyon yerleri değişecek mi, değişecekse ne tarafa ne kadar kaydırılacak? Yapacağınız istasyonlar neye benzeyecek? (Galiba mesnevide bir hikaye vardı, kör birinin fili anlatması ile ilgili bir hikaye o aklıma geldi. neyse ;) )

UBAK lütfedip bugün cevap verdi, çok kısa ve geçştirme bir cevap olduğundan bende kısaca dediklerini aktarıyorum. Ey vatandaş istasyon yerleri değişmeyecek ama kurp üzerinde kalan bazı istasyonlar doğu ya da batı yönde kaydırılacak, istasyon projeleri ise henüz hazır değil.

ben bunu daha da sadeleştiriyorum, ey vatandaş istasyonlarımız gökyüzüne ya da mağmaya doğru yönlenmeyecek, ya doğu ya batı. He unutmadan siz vatandaş olarak salaksınız zaten anlamazsınız, biz elimizde proje yokken 20 km banliyö hattını kapatıp, 10 istasyonu yıkıp yeniden yapacağız ama proje falan yok. Öyle ameleler kafasına göre takılıyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Sal, 2012 21:10

Marmaray sitesinde bu CR3 ile ilgili bir kaç foto vardı, o kısımda bir çalışma var anladığımız kadarı ile de Pendik'ten Gebze'ye niye eski hurdalar gidiyor anlam veremedim :) Pendik istasyondaki gareleme sahasını falan mı söktüler acaba?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 May Sal, 2012 21:13

Yoo oradan çıktı zaten tren, o yük nereden geldi nereye gidiyor anlam veremedim zaten...

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön