ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ohoooo bende Anna Kournikova'ya talibim ama Enrique bize pabuç bırakmaz, öyle geyik muhabbeti ile olmuyor bu işler, sana göre kentçi yoldaş, beğenirsin beğenmezsin bana göre doğru düzgün oturup konuşulduğunda sohbet edilip bir şeyler öğrenilebilecek insanlar, en azından benim tanıdıklarım öyle, sonuç olarak ortaya çıkan tablo hiçte öyle tcdd nin sunduğu gibi şeker pembesi değil.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
kornikovayı yenge duymasın
kentçi yoldaşların demiryolu konusunda dediklerini okur kabul ederim. o ayrı. kabul etmediklerim de vardır oda ayrı.
ben isterim ki halkalı gebze 4 değil 6 hatlı olsun. ama nerde o genişlik? bazı yerlerde 3'e bile zor çıkıyorken 4 yapmak çok zor. yine bir yerden okuduğuma göre 4 hat etüdü de yapılmış. ama bulamadım nerde okuduğumu.
artı en önemli darboğaz olan tüpün 2 hat olmasını da japon amcalar istemiş. yoksa olmaz demişler. teknik açıdan zorluğunu söylemişler. hal böyleyken niye 4 değil demek? hem maliyeti de 2 katına çıkar o zaman?
bu senaryo nasıl bu arada

ben isterim ki halkalı gebze 4 değil 6 hatlı olsun. ama nerde o genişlik? bazı yerlerde 3'e bile zor çıkıyorken 4 yapmak çok zor. yine bir yerden okuduğuma göre 4 hat etüdü de yapılmış. ama bulamadım nerde okuduğumu.
artı en önemli darboğaz olan tüpün 2 hat olmasını da japon amcalar istemiş. yoksa olmaz demişler. teknik açıdan zorluğunu söylemişler. hal böyleyken niye 4 değil demek? hem maliyeti de 2 katına çıkar o zaman?
bu senaryo nasıl bu arada
Pendik-Gebze demiryolundan geçecek trenlerin geçiş saatleri ile ilgili senaryo denemesi:
11.00 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.08 Hızlı tren (Ankara-Pendik)
11.16 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.24 Konvansiyonel tren (Ör. Konya-Pendik)
11.32 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.42 Konvansiyonel tren (Ör. Kars-Pendik)
11.50 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.58 Hızlı tren (Ankara-Pendik)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben tünelin 4 hat olmamasına çok takılmadım açıkçası, tamam olabilir, yapılmıştır etüdü bir şey diyemedik, malum deprem bölgesiyiz, benim uyuz olduğum işletme planının yalanlarla dolu olması, tüm bu darboğaza rağmen, 3. köprüye demiryolu da yapsan aynı sonuç olacak, o da 2 hatlı olacak, yeni bir tünel daha yapsan da 2 hatlı olacak, Manş tünelide 4 hat değil herhalde, ne kadar çok o kadar iyi mantığı var demiryolunda ama bunu tünele kıstırmak istemem, dediğim gibi benim sorunum daha çok tünele gelene kadar olanlar ile ilgili.
Haydarpaşa'yı kaldırma çabası, Sirkeci'yi zaten silmişler bunu artık anladık, Haydarpaşa'da gar kalacakmış, ya doğrusu bu zaten, o zaman 4 hat gel, bak geçen ne dedim Söğütlüçeşme için de 6 hat yapabilirmiyiz diye düşünülmüş ne güzel, ama nerde bilgi? Bilgilendirme yok, hep ben biliyorum, iyi bilin bakalım biz bir *** bilmiyoruz.
Bu işide seçim malzemesinden başka bir şey yapmadılar, ülkeyi düşünselerdi bu hattı komple kapatır altlı üstlü yol inşa eder alt tünelde marmarayı metro tadında çalıştırır, üsttende diğer trenleri geçirirlerdi, işte o zaman yukarısı 3 hat olsa bile sıkıntı olmazdı, belki hiç geçişme alanlarına bile gerek kalmadan çatır çatır işletilirdi ama o görüş nerde? Gözler bir sonraki seçimde kimsenin gerçekten geleceğe yatırım yapmak gibi bir derdi yok, maalesef seçtiğim insanlarında olmadığını görmek beni üzdü.
Haydarpaşa'yı kaldırma çabası, Sirkeci'yi zaten silmişler bunu artık anladık, Haydarpaşa'da gar kalacakmış, ya doğrusu bu zaten, o zaman 4 hat gel, bak geçen ne dedim Söğütlüçeşme için de 6 hat yapabilirmiyiz diye düşünülmüş ne güzel, ama nerde bilgi? Bilgilendirme yok, hep ben biliyorum, iyi bilin bakalım biz bir *** bilmiyoruz.
Bu işide seçim malzemesinden başka bir şey yapmadılar, ülkeyi düşünselerdi bu hattı komple kapatır altlı üstlü yol inşa eder alt tünelde marmarayı metro tadında çalıştırır, üsttende diğer trenleri geçirirlerdi, işte o zaman yukarısı 3 hat olsa bile sıkıntı olmazdı, belki hiç geçişme alanlarına bile gerek kalmadan çatır çatır işletilirdi ama o görüş nerde? Gözler bir sonraki seçimde kimsenin gerçekten geleceğe yatırım yapmak gibi bir derdi yok, maalesef seçtiğim insanlarında olmadığını görmek beni üzdü.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bilgilendirme sıfır olduğu doğru. verilen bilgilerde yüzeysel. haber yapmak için tüpe inen muhabirlerde cacık sorular soruyorlar. halk zaten ilgisiz. geriye bizim gibi kafası kırık bir kaç kişi kalıyor. sonuç ortada.
hattı altlı üstlü yapmak iyi bir fikir.
birde kafama takılan şey, pendik gebze arasında 15 dakka da 1 kentiçi tren geçecekse buna bölgeselimsi tren gibi bir şey demek lazım. mı ? ağırlık işletme söğütlüçeşme yenikapı. kazlıçeşme bile değil yenikapı. enteresan.
hattı altlı üstlü yapmak iyi bir fikir.
birde kafama takılan şey, pendik gebze arasında 15 dakka da 1 kentiçi tren geçecekse buna bölgeselimsi tren gibi bir şey demek lazım. mı ? ağırlık işletme söğütlüçeşme yenikapı. kazlıçeşme bile değil yenikapı. enteresan.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
nispeten yoğun olmayan yani. sabah 7-9 arası her zaman 9-17 arasınnda yoğun olur. zirve saatler. birde pendik-gebze arasında dakka da 1 tren geçse tren ne kadar dolu olur? o bölge o kadar yoğun mu? mesela bi tren 500 kişi alsa, 60 dakka dan saatte 30.000 yolcu eder. tuzlada bu kadar yoğunluk var mı? gün içinde?Yoğun olmayan saatlerde len ora İstanbul muuu, Mahmutpaşa köyü mü?!
bu arada mahmutpaşa istanbuldan daha kalabalık

mahmutşevketpaşa dersen olurdu

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet bu soruların cevabını bir kaç kere vermişizdir, belki dolaylıdır ama kesin yani verilmiştir, sadece rakamlar ile oynayarak olacağına inanıyorsan istediğin hesabı yaparak istediğin hesaba uydurabilirsin, bunu senin nazarında herkes için söylüyorum kimse gücenmesin. Bahsettiğimiz şey bir tren işletmesi, içinde farklı güzergahlar, farklı trenler, farklı kurallar barındırır. Bölgeselimsi diye bir şey olmaz, bölgesel vardır, şehirlerarası vardır, ülkeni kaale alan varsa milletlerarası vardır, bir de banliyö trenleri vardır, bazı ülkelerde bu banliyö ile metrolar karışıkta oluyor galiba, olur o da olur adam gibi bir sistem kurulursa her şey olur.
Bölgesel tren her durakta duran trenmidir? İstanbul Gebze midir? Gar neresidir Merkez Gar neresidir? Bu soruların cevabını sen benmi vereceğiz? Maalesef evet, çünkü bu işin başındakilerin buna kafa yorduğuna inanmıyorum, böyle bir kadro yok, başındakiler derken siyaseti kast etmiyorum ha, daha aşağıya vuruyorum lafı.
Bölgesel tren her durakta duran trenmidir? İstanbul Gebze midir? Gar neresidir Merkez Gar neresidir? Bu soruların cevabını sen benmi vereceğiz? Maalesef evet, çünkü bu işin başındakilerin buna kafa yorduğuna inanmıyorum, böyle bir kadro yok, başındakiler derken siyaseti kast etmiyorum ha, daha aşağıya vuruyorum lafı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
cevabı vermişsindir de ben yaşlandım hatırlamıyorum
şaka bi yana. biz kendi aramızda konuşuyoruz. hat kapandığı için üzerinde konuşmak iyi olabilir. bölgeselimsi derken esprisine söyledim. pendik gebze işletmesinin metro gibi sık frekanslı olmadığını anlatmak için. asıl metro gibi sık işletme söğütlü-yenikapı arasında olacak.
pendikte gareleme alanı da olacak. zaten fotoları koymuştunuz. iyi oldu o foto.
sanırım pendikte syding hattı da olmalı idi.
pendikte birde şehirlerarası tenden inip kentiçi trene binmek için transferde var.
http://www.rayturk.net/pendik-gebze-dem ... n-gececek/

pendikte gareleme alanı da olacak. zaten fotoları koymuştunuz. iyi oldu o foto.
sanırım pendikte syding hattı da olmalı idi.
pendikte birde şehirlerarası tenden inip kentiçi trene binmek için transferde var.
http://www.rayturk.net/pendik-gebze-dem ... n-gececek/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu yukarıdaki ŞEY gerçek bir saçmalık. Bende bazı şeyleri öğrenmek istiyorum cevabını verene şeker vereceğimPendik-Gebze demiryolundan geçecek trenlerin geçiş saatleri ile ilgili senaryo denemesi:
11.00 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.08 Hızlı tren (Ankara-Pendik)
11.16 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.24 Konvansiyonel tren (Ör. Konya-Pendik)
11.32 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.42 Konvansiyonel tren (Ör. Kars-Pendik)
11.50 Kentiçi tren (Gebze-Halkalı)
11.58 Hızlı tren (Ankara-Pendik)
Sayding?
Gareleme alanı/sahası?
Metro frekanslı banliyö?
Metro işletme frekansı?
Metro işletme standartı?
Metro gibi işletme Söğütlüçeşme-Yenikapı arasında?
Nedir bunların cevapları, biri versin bir zahmet.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bi deneme de sen yap onun üzerinden gidelim. ben öğrenebildiklerimden acizane bi tablo çıakrmak istedim. yani istasyonda bekliyorsun, bu trenler sırayla geçiyor. duraktan geçiş zamanları.Bu yukarıdaki ŞEY gerçek bir saçmalık.
şekerimi isterimBende bazı şeyleri öğrenmek istiyorum cevabını verene şeker vereceğim

öne geçme hattı. 12 tane olacak. yht geçerken diğer tren saydingte yhtnin geçmesini bekleyecek. sanırım şimdi ankarada falan oluyor böyle. tam bilmiyorum.Sayding?
Şehirlerarası trenlerin tek hat üzerinde çift yönlü işletim yapabilmesi için yaklaşık her 4 km’de bir siding dediğimiz öne geçme hatları projelendirilmiştir. Güzergah üzerinde 12 adet siding hattı olacaktır. Hızlı tren geçerken diğer şehirlerarası trenler belirlenen bu sayding alanlarında bekleyeceklerdir.
pendik fotosunda var bu.Gareleme alanı/sahası?
Gebze ve Halkalı’da Şehirlerarası trenleri için depo ve bakım alanları tahsis edileceğinden, şehirlerarası trenler burada garelenebilecek ve tüm trenlerin Asya-Avrupa bağlantısı yapmaları gerekmeyecektir.
efem, hattımız banliyö. halkalı gebze. ama tüp kısmında 1.5-2 dakka da 1 tren geçecek. yani metro gibi sık. frekansı yoğun.Metro frekanslı banliyö?
mak 90 saniyede 1. m2 upgrade edildi bunaMetro işletme frekansı?
uzun konu.Metro işletme standartı?
sık sefer yani. 90 saniyede 1. ne bileyim 3 dakka da 1. kastettiğim bu.Metro gibi işletme Söğütlüçeşme-Yenikapı arasında?
umarım verebilmişimdirNedir bunların cevapları, biri versin bir zahmet.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kim diyor metro işletme standartının bu olduğunu bir zahmet onunda cevabını alalım, kim diyor? Hangi üniversite ya da hangi otorite işletmeci ya da ne bileyim hangi prof?
Ha bir de o rakamları sen yazdın yani
:) ben rakam falan yazmam kardeş, bana ne, işi bu olanlar yapsınlar, yani yine senin öngörülerin ya da düşüncelerin üzerinden tartışıyoruz, bilmeyenlerde bunları tcdd nin ya da ubak ın ya da dlh nın görüşleri zannediyorlar. Üzgünüm vardığım nokta bu, kaynak belirtmek önemli diyorduk ya, işte aynen öyle bilginin kaynağı nedir bunu bilelim önce, sonra istediğin rakamı yazarız.
Bu arada metro gibi banliyö falan olmaz, öyle bir tabir yok, ha bende kullandım bunu sıkça geçmişte ama tcdd yi biraz fazla ciddiye almışım, öğrendim ki öyle bir şey yok, var diyene işi bilenler gülüyorlar, en azından bana ve bize güldüler.
Ha bir de o rakamları sen yazdın yani

Bu arada metro gibi banliyö falan olmaz, öyle bir tabir yok, ha bende kullandım bunu sıkça geçmişte ama tcdd yi biraz fazla ciddiye almışım, öğrendim ki öyle bir şey yok, var diyene işi bilenler gülüyorlar, en azından bana ve bize güldüler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
metro işletme standardı uzun konu dedim. bir şey demedim.Esat yazdı:Kim diyor metro işletme standartının bu olduğunu bir zahmet onunda cevabını alalım, kim diyor? Hangi üniversite ya da hangi otorite işletmeci ya da ne bileyim hangi prof?
kaynak dlh dosyaları. rakamları ben yazdım. okuyan kişi ubak ile ayırt edemiyorsa o benim problemim değil.Esat yazdı:Ha bir de o rakamları sen yazdın yani:) ben rakam falan yazmam kardeş, bana ne, işi bu olanlar yapsınlar, yani yine senin öngörülerin ya da düşüncelerin üzerinden tartışıyoruz, bilmeyenlerde bunları tcdd nin ya da ubak ın ya da dlh nın görüşleri zannediyorlar. Üzgünüm vardığım nokta bu, kaynak belirtmek önemli diyorduk ya, işte aynen öyle bilginin kaynağı nedir bunu bilelim önce, sonra istediğin rakamı yazarız.
metro gibi banliyö demedim. metro gibi sık işleyen bir banliyö dedim. yani 2 dakka da 1 sefer yapan şey.Esat yazdı:Bu arada metro gibi banliyö falan olmaz, öyle bir tabir yok, ha bende kullandım bunu sıkça geçmişte ama tcdd yi biraz fazla ciddiye almışım, öğrendim ki öyle bir şey yok, var diyene işi bilenler gülüyorlar, en azından bana ve bize güldüler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37