brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Bunlarda videolar Bariyer indirme methoduna dikkat...
http://www.youtube.com/watch?v=fDyBXq3wpw8
http://www.youtube.com/watch?v=q9yNtzgwvsM
http://www.youtube.com/watch?v=fDyBXq3wpw8
http://www.youtube.com/watch?v=q9yNtzgwvsM
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Ne olursa olsun bence arabaların taşınmasından çok insanların taşınması önemli. Bence hizmet. Fiyatlar ucuz 50 kuruş. Full Doluyor...Biraz sıcak, şimdiden...Yazın ne olacak acaba. Makinist yanıyor. Fakat şikayetçi değil işini seviyor. Yaygınlaştırılması lazım. Metro yapmak o kadar kolay değil. Tabiiki metro daha iyi, fakat ehveni-şer diyelim... Bu kadar kısa zamanda yapılana hizmet denir...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bunu okuduktan sonra meraktan biraz bakındım, Ruhr bölgesinde klima nasıl diye, ama genelde daha çok serin. Kentiçi çok daha sıcak derlerse de, meselâ yağış açısından Temmuz başta vs. Şimdi Freiburg falan diye argümentasyon olmuyor yani Freiburg, Mannheim veya Köln tramvayı olsaydı, bu kentler yazın acaip sıcak olur derdim (genelde aşırı bir şekilde 40 üzeri (4349) üçü de).
Her neyse, bu sokakçık böyle olmamış. Sokağa iki ray döşeseymişler, ortaya değil de, yanlara yapabilirlerdi, tramvay otomobil gibi ilerlemek zorunda kalırdı, ama yoktan iyi. Araçlar da ona göre ilerlerdi. Veya, alternatif olarak, bir yoldan geliş, ötekisinden gidiş, ama o caddeyi ve sokaklarını şimdi bilmiyorum. Yani, başından çok sakat bir plânlama. Zaten, tramvayı hangi sokağa oturtsan da, kullananı olacak, bu belli. O zaman başından büyükşehirce plânla, oyuncak tekhatçıklar artık sırıtıyor. Bu günlerde bu konu bir Alman öbeğinde de açıldı, eh o yüzden daha büyük tramvayları getirtmişlerdir diyorlar Yani.
Her neyse, bu sokakçık böyle olmamış. Sokağa iki ray döşeseymişler, ortaya değil de, yanlara yapabilirlerdi, tramvay otomobil gibi ilerlemek zorunda kalırdı, ama yoktan iyi. Araçlar da ona göre ilerlerdi. Veya, alternatif olarak, bir yoldan geliş, ötekisinden gidiş, ama o caddeyi ve sokaklarını şimdi bilmiyorum. Yani, başından çok sakat bir plânlama. Zaten, tramvayı hangi sokağa oturtsan da, kullananı olacak, bu belli. O zaman başından büyükşehirce plânla, oyuncak tekhatçıklar artık sırıtıyor. Bu günlerde bu konu bir Alman öbeğinde de açıldı, eh o yüzden daha büyük tramvayları getirtmişlerdir diyorlar Yani.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bariyer olayına daha videoyu izlediğimde kafam takılmıştı, açıkçası hiç doğru bulmamıştım ama dile getirmedim yine de aklıma gelen başıma geldi, şom ağızlıyımdır biraz bu konularda :S
http://www.haberler.com/otomatik-demir- ... 15-haberi/
http://www.haberler.com/otomatik-demir- ... 15-haberi/
Haberin devamında bariyerin otomatik olarak hareket etmesine yola giren bir kamyonun sebep olduğundan bahsedilmiş, açıkçası kafamda bir türlü canlandıramadım, zaten o bariyer tramvay harici araçların girmemesi için değil mi? Yani başka araç girebiliyorsa anlamı ne, ya da hadi zorlayayım biraz ya, niye kardeşim, niye giriliyor? Yasaksa yasaktır ya, ne zaman öğrenicez adam gibi ceza verip bunları uygulamayı, illa can mı yanması gerekiyor.Bursa'da İncirli-Zafer Meydanı arasında sefer yapan tramvay, kavşakta gömülü otomatik demir bariyerin zamansız hareketiyle mahsur kalınca vatandaşlar panik yaşadı.
Edinilen bilgiye göre öğle saatlerinde İncirli'den kalkan tramvay, Kayhan'dan Cumhuriyet Caddesi'ne giriş yaparken kavşakta yere gömülü olan zaman ayarlı bariyer aniden hareket etti. Bariyere çarpıp mahsur kalan tramvaydaki yolcular panik yaşadı. Olay yerine gelerek makasla demir bariyerleri kesen görevliler, vagonu sıkıştığı yerden kurtardı.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açık konuşayım Mehmet, hiç güvenli değil ben burada hani bir tabir vardır "hırsıza yol göstermek" bu yüzden o sistemin tehlikesine değinmedim, bence çok acemice bir sistem, manipülasyona açık. Tamam sistemi bilmiyorum yani nasıl bir haberleşme yapıyorlar makinist (videoda gördümde giden sinyali kast ediyorum) düşündüğüm şey ise sabote etmek çocuk işi, yazık yani bu kadar çok raylı sistem işi yapan bir kent bu kadar basit çözümler ile ilerlememeli diye düşünüyorum.Mehmet keleş yazdı:
Bende makiniste bu bariyeri sormuştum, güvenli demişti. Tren üzerinden geçtikten 5 saniye sonra kalkıyormuş, demekki tüm olasılıkları düşünenemişler... ama o trenin hali nicedir merak ediyorum bojiye geldiyse oldukça hasar vermiştir...
Haberde tramvayın bariyerden kurtarıldıktan sonra yoluna devam ettiği yazıyor, bu cümle üzerinden ben bojisine denk gelmemiş herhalde diye düşünüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet o sistem, tramvay hatlarını bilemem ama yaya caddelerinde kullanılıyor, daha doğrusu belli saatlerde araba girme yasağı olan caddelerde kullanılıyor, bizde Taksim kumanda merkezinin civarında vardı ama başında zabıta bekliyor bizim Şehremini semtinde de yapmışlar ama kumandası kimde bilmiyorum açıkçası, bunu öyle böyle diye kıyaslayamayız, geçen tv de Almanya'da bir kentte gördüm yaya caddesi uygulamasını adam anahtarı var açıyor kilidi sokuyor arabasını, zabıta gördü dikildi başına hemen iznin var mı? Adam izni gösterince tamam dedi, adamın elindeki bildiğin master anahtar, böylesi bir güven ve kontrol sistemi çok üzgünüm ama bizde işlemez ki burada bile zaten artık işlemiyor bana göre de sürdürmeye çalışıyorlar.alabay yazdı:Yerden çıkan bir sütun gibi şeyse, aslında buralarda da var (bilhassa Strasbourg’ta), ama böyle bir kaza görmedim, duymadım!
Hep bize, HEP bize
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben Strasbourg ve Lüksemburgtan tanıyorum bunları. Genelde yerden çıkmış hâlde ışıkları da olur, yani kırmızı lâmba gibi. Ya anahtarla, ya da uzaktan kumandayla indirmek mümkün. Lüksemburg üniversitesinde meselâ park alanından çıkmak istediğinde bir yere kadar gelip bekliyorsun, sütün iniyor, geçiyorsun, tekyön müsaadesi yani.