Bu sonuç ile ortaya çıkan çözümlemede istasyon yerleri, diğer hatlar ile entegrasyon ve etkin aktarma noktaları kurularak çalıştırılabilecek 6 hat belirlenmiş. Bu hatları şöylede tanımlamışlar;
1- Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı
2- Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı
3- Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı
4- Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı
5- Ünalan – Mecidiyeköy Metro Hattı
6- Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı
Şu şekilde de resmedilmiş, açıkçası bu hatları ben İstanbul metro tarihçesinde yayınladığım eski tarihli haritalarda vardı diye hatırlıyorum, hepsi değil ama 1 ya da 2 tanesi çok daha uzun zaman önce düşünülmüş,

Bu projelere ait datalarda şu şekilde verilmiş;
Proje Adı ----------------------------------Uzunluk (km) İstasyon Sayısı
Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı ----- 22,3 ------------14
Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 40,5 ------------27
Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 45 --------------29
Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı ------12 --------------4
Ünalan - Mecidiyeköy Metro Hattı ------------- 11,8 ------------5
Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı -------------27,3 ----------15
Bu hatları tasarlarken aşağıdaki kriterler dikkate alınmış:
-Doğu-batı aksında Marmaray’ın yolculuk talebini azaltacak, kentin ana raylı omurgasını oluşturacak, MİA bölgesine hizmet sağlayacak ve aynı zamanda konut alanları ile bütünleşik özellikte olması gerekmektedir.
- İnşaat maliyetlerini en aza indirecek güzergahın seçilmesine dikkat edilmelidir.
- Hat güzergahının mümkün olduğunca ana yollar, park alanları vb. kamusal alan sınırları içinde tutulması gerekmektedir.
- İstasyon noktaları belirlenirken bu alanların mevcut ve planlanan ulaşım sistemlerine transfer istasyonu olacak şekilde bağlantısının sağlanması gerekmektedir. İstasyonlar yaklaşık olarak 1.0 – 1.5 km aralıklarla yerleştirilmelidir.
- Kurb yarıçapı en az 300m; istasyonlar arasındaki maksimum eğim %3.5 olmalıdır. İstasyonlar düz ve aynı seviyede olmalıdır.