ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 28 Mar Çrş, 2012 23:21

Arkadaşlar, sinyalizasyon testleri kesinkes söylüyorum o y a l a m a, hattın açılamama sebebi bir adet gökdelen inşaatından dolayı nereydi hatırlamıyorum, tünele fazla yaklaşıp tünelin formu bozulmuş, yani tünel kaymış. Hee tünel kaymış bir yandan onunla uğraşırlarken. Diğer bir taraftan bu durum müteahite iyi bir bahane olmuş diğer yarım işleri de bu arada bitiriyorlarmış. Bilgiler hem taze hemde çok sağlam...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 23:45

Bahsettiğin durum doğru Mehmet ama yeni değil ben onu Şubatta sizinle paylaşmadım mı? O tarihte bilgi olarak almıştım ama şimdi baktım buraya da yazmamışım, sitenin adını bende unuttum. Bu tünele 9 m. sınırını aşmışlar ve tünelde kısmi kayma meydana gelmiş tabii ki kısmi kayma diyerek olayı pek hafifletemeyiz, bendeki Şubat tarihli bilgiye göre bu olay açılışa yaklaşık 2 aylık bir darbe başlı başına vurmuş zaten fakat o tarih itibari ile üniversitelerden inşaat mühendisliği proflarının desteği ile gerekli çalışmanın yapıldığı, hattın geometrisinin bir şekilde sağlandığı ve yeni bir kaymanın olmayacağı yönünde rapor verildiği şeklinde idi.

Diğer taraftan elektromekanik işlerin ray ve katener döşeme ile ilgili kısmında zaten bir sorun yoktu, sinyalizasyonun test aşamasında bir takım sıkıntılar vardı ki bunlarda araç kaynaklı değil başka sebepler ama yine haklısın Mehmet bu gecikmeler diğer küçük işlerin bitirilmesini sağlıyor ama işin asıl kısmı hala duruyor gibi, bakalım günler neler gösterecek. Bu arada elimde fotolar var birazdan paylaşmaya çalışacağım.

ya tansiyonm yüksek kafam çok fena ya :(

Depo olarak kullanılacak bölümden bir iki kare
Resim
Resim
Resim

Burası araç indirme işlemlerinin yapıldığı nokta, daha önce bende gitmiştim oraya hatırlarsanız hatta sanırım soldaki araç indirilme esnasında
Resim

Bu da meraklısına rijit katener sekşın geçiş bölgesi ya da makas bölgesi üzerindeki katener bağlantısı.
Resim

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 01 Nis Pzr, 2012 18:14

Tunel kaymis demek, tunelde kismi cokme var anlamina mi geliyor. Boyle bir durumda tuneli nasil onariyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Pzr, 2012 20:53

Ali Dağcı yazdı:Tunel kaymis demek, tunelde kismi cokme var anlamina mi geliyor. Boyle bir durumda tuneli nasil onariyorlar.
Tam olarak teknik detayını öğrenemedik tabii ki, kesin olarak söylenen sorunun devam etmediği ve etmeyeceği yönünde üniversite onaylı çalışmanın yapıldığı. Ne yapılmış olabilir? Açıkçası o binanın temeli de geri çekilirmi bilmiyorum ama aradaki bölge muhtemelen beton enjeksiyonu ile dolduruldu ve tünelin kayması engellendi, tünelin geriye getirilmesi imkansız bildiğim kadarı ile, ancak zeminde bir yamulma var ise betonlayarak bu düzeltilmiştir ve raydaki ve katenerdeki bozulma düzeltilmiştir, başka da bir fikir yürütemedim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Nis Pzr, 2012 21:52

Yani, bu kadar depremle ilgili bir bölgede böyle bir şeyin olması bende pek fazla güvence hissi doğurmuyor :?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Nis Pzr, 2012 21:58

bir adet gökdelen inşaatından dolayı nereydi hatırlamıyorum, tünele fazla yaklaşıp tünelin formu bozulmuş, yani tünel kaymış.
Hangi gökdelen acaba? Yenisahra'da Optimum yakınlarında inşaa edilen silindir gökdelen olabilir mi? Bi ara şişhane-Hacıosman metrosuna da gökdelen inşaatı sebebiyle zarar vermişlerdi.

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 01 Nis Pzr, 2012 23:20

Bu durumda en az 2 kez, bina insaati sirasinda, asagidaki metro tunellerine az veya cok zarar verilmis gorunuyor. (M1 ve M4).

Sorunun farkli yerlerde tekrar etmis olmasi, endise verici. Demek ki bir noktada iki taraf arasinda iletisim kopuklugu var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Nis Pzr, 2012 23:57

Ali Dağcı yazdı:Bu durumda en az 2 kez, bina insaati sirasinda, asagidaki metro tunellerine az veya cok zarar verilmis gorunuyor. (M1 ve M4).

Sorunun farkli yerlerde tekrar etmis olmasi, endise verici. Demek ki bir noktada iki taraf arasinda iletisim kopuklugu var.
M1 de hangi binanın inşaatı hatta zarar vermişti? Hatırlayamadım bir an, hat inşaatının zarar verdiği binalar vardı, daha doğrusu tespit edilmemiş bir su kuyusu (sanırım doğal bir kuyuydu) çökmesi neticesinde Üçyüzlü-Çinçin bölgesinde meydana gelmişti, her ne kadar birileri ısrarla M1B deselerde bu hatta :) o bizim gönlümüzün M3 ü

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 02 Nis Pzt, 2012 00:04

2006'da Mecidiyekoy'de bir olay var.. http://arsiv.sabah.com.tr/2006/08/10/gun126.html

Haberlerde de izledigimi hatirliyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Pzt, 2012 00:10

Ali Dağcı yazdı:2006'da Mecidiyekoy'de bir olay var.. http://arsiv.sabah.com.tr/2006/08/10/gun126.html

Haberlerde de izledigimi hatirliyorum.
M2 hattı, bir bina inşaatı için sondaj çalışması esnasında tünel tavanını delmişlerdi evet, siz M1 deyince şaşırdım. Küçük bir hadise gibi görünsede oldukça tehlikeli bir duruma sebep olabilirdi.

Ali Dağcı
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16

Mesaj gönderen Ali Dağcı » 02 Nis Pzt, 2012 07:52

M2 hattı...siz M1 deyince şaşırdım
:oops: Pardon...Demek ki gece uykum varken yazmamam gerekiyor :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Nis Çrş, 2012 17:44

Kartal'da güney çıkışı hala bitmedi, diğer iki çıkışta yürüyen merdiven ve asansöler hazır, çevredeki kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam.

Soğanlık'ta da 3 giriş çıkış yeride hem yürüyen merdiven hem de asansörler olarak hazır, aynı şekilde çevredeki kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam.

Hastane/Adliye'de de 4 giriş çıkış yeride y.merdiven, asansörleri ve çevre kaldırımları toprak sermeleri ile hazır.

Esenkent'de kuzeyde çok az toprak düzeltme işi var onun dışında y.merdivenler asansörler beton kaldırımlar herşey hazır.

Gülsuyu'nda da herşey hazır.

Huzurevi'nde kuzey tarafta y.merdiven, asansör kaldırımlar toprak düzeltmeleri tamam, güneyde tünel hazır orada başka amaçlarla kullanılan vinç falan var ama metroyu ilgilendiren her şey hazır.

Maltepe'de kuzeyde toprak düzeltmeleri yaptılar, beton kaldırımlar hazır değil, güney taraf ise muhtemelen hazır çünkü aylar önce y.merdiven falan montajı bitmiş haldeydi.

Küçükyalı'da da herşey hazır...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön