bur-T.10:04 » Yerli Üretim Tramvay "İpek Böceği" - Durmazlar
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
acaba tek renk pembeden mi gidecekler? farklı renklerde olacak sanırım. dış görünümde hafif bir sempatiklik yok değil. şirin bi şey. bize ait. ne biliym sıcak geliyor. teknik ayrıntısını çok bilmeden. acaba bojiyi komple kime yaptırdılar? ne tip boji var? birde bu aracın teknik özellikleri hiç bir yerde bulamadım yahu. bulan var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18158
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aracın genel şekli benimde hoşuma gidiyor, ilk tasarım çok midibüs vari idi, sonra bu renge dönüşüp sağı solu toparlanınca hoşuma gitti, renkten ziyade komponentler birbirine oturmuş gibiydi, ayna konusu böceğin anteni gibi düşünülmüş olabilir o başka, biz işin tekniğine baktık.
Haberlerde bojiyi kendilerinin ürettiği yazıyordu, bu iddialı bir ifade. Geçende tartışmıştık yük bojisi başka bir şey çekici boji başka bir şey. Yük bojisini zaten yapamazsak ayıp, ama diğerinin üstünde çok farklı ekipmanlar var, bunların tamir onarım için doğru yerleştirilmesi yani alanın iyi kullanılması sorunu var, frenleme mekanizmaları ve motorlar var. Ki bunlar bildiğim kadarı ile yabancı.
Haberlerde bojiyi kendilerinin ürettiği yazıyordu, bu iddialı bir ifade. Geçende tartışmıştık yük bojisi başka bir şey çekici boji başka bir şey. Yük bojisini zaten yapamazsak ayıp, ama diğerinin üstünde çok farklı ekipmanlar var, bunların tamir onarım için doğru yerleştirilmesi yani alanın iyi kullanılması sorunu var, frenleme mekanizmaları ve motorlar var. Ki bunlar bildiğim kadarı ile yabancı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
TRT'de tramvayın belgeseli yayınlandı. Bogiyi tamamen kendileri tasarlayıp üretmişler. Sadece motor ve hattan enerjiyi alan kısım satın alınmış. Belgeselde marka söylenmedi ama daha önce bu parçaların (motor ve enerji nakil ünitesi) Siemens'ten alındığı duyurulmuştu.acaba bojiyi komple kime yaptırdılar?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5586
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Esat, hayvanın ismi silkworm da, böcek değil o hayvan
Biz böcek diyoruz, böcek ama o tırtıldan çıkan şey. İpeği yapan bir kurt, yani böceğin larvası. O zaman başka isim bulmak gerekri işte. Kurt ismi
bir tramvay için
bilmiyorum. Yani cidden bilmiyorum, muazzamdır diyen de vardır, kim bilir
ben biyolojik taksonomi ismini yazmıştım. Uluslarası isim bulmak bir şey işte. VW markasının arabaları meselâ
Golf Golftur. Ama Fuchs yerine fox demişler, Wolf yerine lupo. mantıklı. Japonlar, Çinler, Hintliler ve Almanlar uluslararası markalarda daha çok küresel isimler bulmuaya çalışıyorlar, fazla İngilizceye kaymıyorlar gibi. Aracın ismi Bursa da olabilirdi. Prusa da olurdu, ama bizimkiler çıldırırdı, eski Yunan ismi diye
Anatolia, Hetit,
ne bileyim, aklıma esen isimler
Lepidoptera da diyebilirlerdi, kelebek, yani bombyx morinin üst kategorisi. Ya da eee
Bursalia, attım şimdi. Buzzy I, LOL




-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
http://video.bursa.bel.tr/belgeseller/t ... -5325.html
video linkte. Çok fazla belgesel havasında değil ama proje hakkında genel anlamda bilgi veriyor.
video linkte. Çok fazla belgesel havasında değil ama proje hakkında genel anlamda bilgi veriyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5586
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Videodan çok fazla hoşlanamadım, ben dırdırlayan tiplerdenim
Ama şu var: Aynalara bir daha baktım, onlar bence yan önden öyle acaip görünüyor, ama ondan bakılırsa, açıkları bence tam yerinde, yani öyle fazla problemli olacağını sanmıyorum.
Of be bir düşünün, bununla bir şey elde etsek? Ne muazzam olur! Araç hoşuma gitti he!
Sadece bir şey beni biraz şaşırttı. Oturma yerlerinin dağılımına göre bu dar ray arası aracına benziyor. Yani, iyi güzel, Freiburga satsınlar. Ama bunun geniş ray açığı için 2+2 şeklinde olanı da var mı? Şu an 1+2 gibi.
Bakalım, bu ne olacak. Aman bizim Devrim arabamız gibi olmasın da, olsun. Buna uç uç böceği de diyebilirdik yahu!
Sevdim len bu tramvayı!
Aklımı bırakmadı
Bu innotransa da sunulacak mı?
Avrupa piyasası için uzaklık problem olur mu? Nitekim Türkiye, düz bakacak olursak, Almanya, Avusturya, Fransa gibi bir fiyat/maliyet sisteminde, bunun ihracı nasıl olur, kaça olur?

Of be bir düşünün, bununla bir şey elde etsek? Ne muazzam olur! Araç hoşuma gitti he!

Sadece bir şey beni biraz şaşırttı. Oturma yerlerinin dağılımına göre bu dar ray arası aracına benziyor. Yani, iyi güzel, Freiburga satsınlar. Ama bunun geniş ray açığı için 2+2 şeklinde olanı da var mı? Şu an 1+2 gibi.
Bakalım, bu ne olacak. Aman bizim Devrim arabamız gibi olmasın da, olsun. Buna uç uç böceği de diyebilirdik yahu!

Aklımı bırakmadı
Bu innotransa da sunulacak mı?
Avrupa piyasası için uzaklık problem olur mu? Nitekim Türkiye, düz bakacak olursak, Almanya, Avusturya, Fransa gibi bir fiyat/maliyet sisteminde, bunun ihracı nasıl olur, kaça olur?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

videoyu gururla izledim. helal olsun. adamlar başarmışlar. devrim gibi de olsa bugün bile hala devrim konuşuluyorsa sonsuza dek yaşayacak bir ülküdür devrim. zaten ekipte varsın olsun devrim gibi olsun diyor. biz yapalımda. videoyu izlerken ekibin heyecanı beni çok duygulandırdı.
ekip otomotiv sanayiinden gelme. eğitim şart demişler. 2. felsefeleri de herşeyin bir ilki vardır. ama videoda bir yerde bazı önemli parça için yurtdışına gittik aldık geldik diye bir ifade vardı. genelde tedarikçi firmalar bu ekibi pek ciddiye almıyormuş. bir kaç adet sipariş geçer heveslerini alırlar sonra bırakırlar diye düşünüyormuş. sonra öyle olmadığını anlamışlar.
valla başar abi gibi bende sevdim. ilk defa bu denli ciddi bir iş görüyorum türkiyede bu sektörde. rte'yi de yabana atmayalım. esatın dediği 18 adetlik sipariş sakarya'ya satılacakmış.
http://www.rayturk.net/sakarya-tramvay- ... -basliyor/
mevcut demiryolu hattının Belediye tarafından işletilmesi ve araç tasarımı ile ilgili olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın Danışmanı Prof. Dr. Metin Yerebakan, Tüvasaş Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki, İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Ömer Yıldız ve TCDD yetkilileri ile görüşmeler sürdürülüyor.
- mehmet kahraman
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 124
- Kayıt: 28 Oca Cum, 2011 18:38
Şu anda aracın sadece kaportası ortaya çıktığı için tartışma bu eksende devam ediyor. Fakat araç için en önemli iki şey bogi ve yazılım. Otobüs, araba vs. yapabilen her fabrika aracın şu anki halini yapabilir. Önemli olan bundan sonrası...
Duyduğum kadarıyla bogi (aks hariç) Bursa'da yapılmış. Avrupa'da ilgili testlerden geçmiş. Motor ve fren üniteleri de dışarıdan alınır muhtemelen. Fren konusunda KNORR tekel zaten. Motor ise, daha önce Türkiye'de denendi ve 1 aydan fazla dayanabilen olmadı. Araç bilgisayarı (yazılım) konusunda fikrim yok.
Görünen o ki ROTEM'in yolundan gidiyoruz. ROTEM araçlarının;
Şasi, bogi ROTEM,
Motor SKODA,
Fren KNORR,
Bilgisayar BOMBARDIER.
ve herşeye rağmen Made in KOREA.
Soru 1:
İlk seferde %100 yerli olsun diye mi uğraşmalıyız yoksa Rotem gibi mi yapmalıyız?
Soru 2:
Neden üzerine sinyal ekipmanları eklenebilen bir metro aracı değil de, trafik içinde giden ivmelenmesi ve frenlemesi daha hassas ve daha kuvvetli olması gereken tramvay aracı yapmaya uğraşıyoruz?
Duyduğum kadarıyla bogi (aks hariç) Bursa'da yapılmış. Avrupa'da ilgili testlerden geçmiş. Motor ve fren üniteleri de dışarıdan alınır muhtemelen. Fren konusunda KNORR tekel zaten. Motor ise, daha önce Türkiye'de denendi ve 1 aydan fazla dayanabilen olmadı. Araç bilgisayarı (yazılım) konusunda fikrim yok.
Görünen o ki ROTEM'in yolundan gidiyoruz. ROTEM araçlarının;
Şasi, bogi ROTEM,
Motor SKODA,
Fren KNORR,
Bilgisayar BOMBARDIER.
ve herşeye rağmen Made in KOREA.
Soru 1:
İlk seferde %100 yerli olsun diye mi uğraşmalıyız yoksa Rotem gibi mi yapmalıyız?
Soru 2:
Neden üzerine sinyal ekipmanları eklenebilen bir metro aracı değil de, trafik içinde giden ivmelenmesi ve frenlemesi daha hassas ve daha kuvvetli olması gereken tramvay aracı yapmaya uğraşıyoruz?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
aracın yazılımı ilgili bir bölüm vardı videoda. hatta sunay bey ile spiker birlikte metroya bindiler. yazılım nedir abi dedi spiker. yazılım bu aracın beynidir dedi. sonra biraz daha detaya girdiler. yazılımı yurtdışından almadık dediler. eğer yurtdışından alırsak sürekli bağımlı oluruz ve pahalıya gelir. biz kendimiz yazılımı yaptık dediler. hatta pc önünde bir kaç kare gösterdi. araç yönetimi türk yazılımı ile yapılıyormuş. acaba kodlar nedir? hangi platformda yapılıyor? kaynak kodu yabancıdır muhtemelen. nasıl bir program yapıyorlar acaba?
benim en çok merak ettiği şey, bu işin başı olan siemens hep arka planda duruyor. ama bu işin asıl sahibi siemens gibi hissediyorum. nedense?
benim en çok merak ettiği şey, bu işin başı olan siemens hep arka planda duruyor. ama bu işin asıl sahibi siemens gibi hissediyorum. nedense?
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Mar Cum, 2012 09:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.