ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Tamda düşündüğümü çizdin. İstasyonun girişi olan yerin hemen karşısından da giriş olabilir. Güneydoğu ve Güneybatı girişi ara katta birleşerek -1. kata inebilir.
Resme bakış açımızla bakarsak, güneydoğu girişinin biraz çarprazında solundaki yerde, Marmaray istasyonu KUZEYDOĞU GİRİŞİ var. Bu giriştende -1'e inilip ortak alana çıkılır.
Aynı şekilde KUZEYBATI girişi de.
Tüm güney (batı ve doğu) ve kuzey (batı ve doğu) giriş-çıkışlar -1. katta birleşir.
Resme bakış açımızla bakarsak, güneydoğu girişinin biraz çarprazında solundaki yerde, Marmaray istasyonu KUZEYDOĞU GİRİŞİ var. Bu giriştende -1'e inilip ortak alana çıkılır.
Aynı şekilde KUZEYBATI girişi de.
Tüm güney (batı ve doğu) ve kuzey (batı ve doğu) giriş-çıkışlar -1. katta birleşir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kameralardan Yenikapı çalışmalarını arada kontrol ettiğimde bazı izlenimler elde ettim.
1-Arkeolojik Çalışmalar şantiyenin kenar kısımlarında yapılıyor.
2-Şantiyenin ora kısmındaki büyükçe alanda hiç arkeolojik kazı yok. herhangi bir çalışma da yok. Orta alanda su birikintisi olmuş. Güvercinelr konuyor.
3-Fore kazık çakma işi de yok.
1-Arkeolojik Çalışmalar şantiyenin kenar kısımlarında yapılıyor.
2-Şantiyenin ora kısmındaki büyükçe alanda hiç arkeolojik kazı yok. herhangi bir çalışma da yok. Orta alanda su birikintisi olmuş. Güvercinelr konuyor.
3-Fore kazık çakma işi de yok.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.prota.com.tr/prota_muhendisl ... ber_03.asp
Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi İşinde Proje çalışmalarını yapan şirket.
Alıntı:
Proje hızları TCDD hattı için 100 km/saat Banliyö hattı için 80 km/saat olarak öngörülmektedir.
Kazlıçeşme (8+441.276), Halkalı (26+925) arası yaklaşık 18,50 km olup, Asya kesimi Söğütlüçeşme (0+650,418), Gebze (44+000) arası 43,35 km’dir. Toplam proje boyu yaklaşık 62 km’dir.
***Proje katar sayısı (her bir yönde);
1-Gebze - Pendik arası 7 katar/saat
2-Pendik - Sögütlüçeşme arası 14 katar/saat
3-Yenikapı - Ataköy arası 14 katar/saat
4-Ataköy - Halkalı arası 7 katar/saat
olarak planlanmaktadır.
Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi İşinde Proje çalışmalarını yapan şirket.
Alıntı:
Proje hızları TCDD hattı için 100 km/saat Banliyö hattı için 80 km/saat olarak öngörülmektedir.
Kazlıçeşme (8+441.276), Halkalı (26+925) arası yaklaşık 18,50 km olup, Asya kesimi Söğütlüçeşme (0+650,418), Gebze (44+000) arası 43,35 km’dir. Toplam proje boyu yaklaşık 62 km’dir.
***Proje katar sayısı (her bir yönde);
1-Gebze - Pendik arası 7 katar/saat
2-Pendik - Sögütlüçeşme arası 14 katar/saat
3-Yenikapı - Ataköy arası 14 katar/saat
4-Ataköy - Halkalı arası 7 katar/saat
olarak planlanmaktadır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Halkalı ötesi ne olacak? İstanbul genişlemedi mi? Oralarda da gereken istasyonlar olmayacak mı? O ana arterden başka yerlere sapan kollar olmayacak mı? Başka banliyö hatları düşünülüyor mu? Bence meselâ Şile istikametine de tren yapmalı, yani hem kuzeye, hem İstanbul kentiçine giren hatlar. Ümraniye, Haliç, bütün buralara da banliyö trenleri geçirmeli. Metro ile oturmuş bir ağ (haha ...) plânlamalı.
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hochbahn olur tabi neden olmasın? Ama gel gelelim bunu anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor olacaktır, gelecek ilk tepki nedir biliyormusun, "yahu madem yukarı yapıcaz havaray yapalım hiç değilse modern olsun" tabi bizde modernlik anlayışı görünüş ile alakalı Başar öyle olmasa bu yüzyılda hala kılık kıyafet tartışmazdık, her ne ise Hochbahn dan anladığım Avrupa' nın büyük şehirleri ve bazı Amerikan şehirlerinde gördüğümüz caddeler üzerinde yükseltilmiş metal konstrüksiyon ya da betonarme yapılar üzerinde ilerleyen banliyö sistemi değil mi? Cevizlibağ-Avcılar metrobüs dendiğinde bende metro pahalı ise viyadük üzeri metro sistemi yapılabilir demiştim yani seninde bildiğim üzere şu an bazı eski Avrupa yerleşimlerinde olduğu üzere metro denilen pek çok eski sistem aslında Hochbahn ya da Stadtbahn lardan çevirmedir ve çokta güzel işlemektedir ama bu sistem bence çok daha uzun yıllar önce mevcut banliyö hattının gelişiminde kullanılmalı idi yapılmamış bu evreden sonra da yapmazlar abicim, yer altı olsun derler, yer altında olunca sağlam oluyor ya bir de yer altına girmeden adına metro denemiyor Türkçede böyleHiç "Hochbahn" sistemi olmaz mı yani? Olur. Ama biz biraz depremleri bekleyelim, sonra yeni tasarımlar gelir
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hochbahn genelde metro olur, banliyö trenleri hakiki ağır tren olduklarından ya tepe şeklinde yüksekten gider, ya da yarıktan. Yarığı da ama, mümkün olursa üstten kapatmaya çalışırlar, şehir bölünmesin diye. Yeterince bölük şehir var.
<gevezelik> Freiburg da öyle. Ortadan güm diye kocaman bir trenyolu yarığı geçıyor, oradan da değil banliyö, bütün Avrupa'nın kuzey-güney trafiği geçiyor, gündüzleri beş on dakikada bir, geçeleri birbuçuk ile üç dakika arası (yük), rezalet mi, rezalet! Kapatmayı düşündüler, ama buralarda da yavaş yavaş ciddî bir yoksulluk beliriyor. Bir de prestij manyaklıkları var - bunu anlamak için ama Güneyalmanya tarihinden biraz bir şey bilmek yararlı. Güneybatı eskiden üç eyalet/vilayet/ülkeden oluşuyordu, 1933'e kadar en az bir tanesi kraliyetti bile (Württemberg), başka kısımlar dükalıklardı. Eninde sonunda 1952'de Baden-Württemberg eyalet olarak oluştu (çok kısa geçtim şimdi). Eee, bu demektir ki, Stuttgart, eski Suveb başkenti, şimdi eyalet başkenti. Freiburg ise, eski Baden başkenti ... hiç bişi diil artık. Ona göre, Stuttgart'taki kocaman (ama hakikaten bayağı kocaman!) garı komple yeraltına almak istiyorlar ve yapacaklar da, Freiburg'ta ise gereken üstü kapamayı bile yapamıyorlar, zaten Baden ve Schwaben nefreti var, hadi yallah ...
Eh, bunlar da buraların siyasî özellikleri </gevezelik>
B. Alabay
<gevezelik> Freiburg da öyle. Ortadan güm diye kocaman bir trenyolu yarığı geçıyor, oradan da değil banliyö, bütün Avrupa'nın kuzey-güney trafiği geçiyor, gündüzleri beş on dakikada bir, geçeleri birbuçuk ile üç dakika arası (yük), rezalet mi, rezalet! Kapatmayı düşündüler, ama buralarda da yavaş yavaş ciddî bir yoksulluk beliriyor. Bir de prestij manyaklıkları var - bunu anlamak için ama Güneyalmanya tarihinden biraz bir şey bilmek yararlı. Güneybatı eskiden üç eyalet/vilayet/ülkeden oluşuyordu, 1933'e kadar en az bir tanesi kraliyetti bile (Württemberg), başka kısımlar dükalıklardı. Eninde sonunda 1952'de Baden-Württemberg eyalet olarak oluştu (çok kısa geçtim şimdi). Eee, bu demektir ki, Stuttgart, eski Suveb başkenti, şimdi eyalet başkenti. Freiburg ise, eski Baden başkenti ... hiç bişi diil artık. Ona göre, Stuttgart'taki kocaman (ama hakikaten bayağı kocaman!) garı komple yeraltına almak istiyorlar ve yapacaklar da, Freiburg'ta ise gereken üstü kapamayı bile yapamıyorlar, zaten Baden ve Schwaben nefreti var, hadi yallah ...
Eh, bunlar da buraların siyasî özellikleri </gevezelik>
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Marmaray 2008 Gündemi
Metrodan farklı bir başlıkta ele almamız doğru olur diye düşündüm. İş büyük ve çok etaptan oluşuyor. Kronolojiyi takip etmek gerekiyor. 2008'de Marmaray'da olabilecek gelişmeler:
1- 1-2 ay içinde (Haziran) 7. tüp tünel boğazın dibine batırılacak.
2- Üsküdar İstasyonu için Temmuz-Ağustos gibi zemine inilmiş olacak. Zemine inildiğinde doğusunda kalan Makas Tüneli ile birleştirmek için tünel delme işi başlayacak.
3- Sirkeci Gar sahasındaki konkors yapısında zemine inilme işi sene sonuna kadar tamamlanıp istasyon için tünel delme işleri başlayacak.
4- Sirkeci Hocapaşa şaftında tünel delme çalışması başlamıştı. Eylül-Ekim gibi Gar tarafı ile birleşmesi muhtemeldir. Yani sene sonuna kadar Sirkeci İstasyonu tüneli yapılacak.
5- Yenikapı arkeolojik kazıları sene sonunda bitip ANA TÜNEL DELME işi için TBM montajına başlanacak. TBM Yenikapı'dan Sirkeciye doğru kazmaya Aralık ayı gibi başlayacak.
8- Yedikule-Yenikapı tüneli delme işinde bu sene sonuna kadar 500 m'yi geçmiş olacağız. (Şu an 100 m'lerde ve kazı bilinçli olarak yavaş yapılıyor. Yenikapı için)
9-Yenikapı batı tarafındaki şaft inşaatları sene sonuna kalmadan zemine ulaşmış olacak. Kuzeyden gelen LRT hattı çalışması paralelde devam edecek.
10-Ayrılıkçeşme-Üsküdar Tüneli kazıları tamamlanıp, TBM makas tüneli ile birleşecek. Makas tünelinden kazı yapmadan ilerleyecek TBM, istasyon alanını geçip, Kız Kulesi yakınındaki E11 tüpüne ilerleyecek. Tüp ile birleşecek.
11- Sene sonunda Ayrılıkçeşme'den Üsküdar'a gelip Tüp ile buluşan TBM makinesi, boğazın altından kazı yapmadan demonte edilip Sirkeci'den dışarı çıkarılabilecek. (Ya da Üsküdar'dan)
12- 8.,9,10,11. tüpler 1'er 2'er ay arayla sırasıyla batırılıp sene sonuna kadar batırma işi tamamlanacak. 2008 sonunda Ayrılıkçeşme'den Sirkeci'ye yaya olarak gitmek mümkün olabilir. Malzeme ve işçi akışı sağlanabilir.
13- Banliyö hatları modernizasyonu için trenlerin iptali bu sene sonuna olacağı ilan edilmişti.
1- 1-2 ay içinde (Haziran) 7. tüp tünel boğazın dibine batırılacak.
2- Üsküdar İstasyonu için Temmuz-Ağustos gibi zemine inilmiş olacak. Zemine inildiğinde doğusunda kalan Makas Tüneli ile birleştirmek için tünel delme işi başlayacak.
3- Sirkeci Gar sahasındaki konkors yapısında zemine inilme işi sene sonuna kadar tamamlanıp istasyon için tünel delme işleri başlayacak.
4- Sirkeci Hocapaşa şaftında tünel delme çalışması başlamıştı. Eylül-Ekim gibi Gar tarafı ile birleşmesi muhtemeldir. Yani sene sonuna kadar Sirkeci İstasyonu tüneli yapılacak.
5- Yenikapı arkeolojik kazıları sene sonunda bitip ANA TÜNEL DELME işi için TBM montajına başlanacak. TBM Yenikapı'dan Sirkeciye doğru kazmaya Aralık ayı gibi başlayacak.
8- Yedikule-Yenikapı tüneli delme işinde bu sene sonuna kadar 500 m'yi geçmiş olacağız. (Şu an 100 m'lerde ve kazı bilinçli olarak yavaş yapılıyor. Yenikapı için)
9-Yenikapı batı tarafındaki şaft inşaatları sene sonuna kalmadan zemine ulaşmış olacak. Kuzeyden gelen LRT hattı çalışması paralelde devam edecek.
10-Ayrılıkçeşme-Üsküdar Tüneli kazıları tamamlanıp, TBM makas tüneli ile birleşecek. Makas tünelinden kazı yapmadan ilerleyecek TBM, istasyon alanını geçip, Kız Kulesi yakınındaki E11 tüpüne ilerleyecek. Tüp ile birleşecek.
11- Sene sonunda Ayrılıkçeşme'den Üsküdar'a gelip Tüp ile buluşan TBM makinesi, boğazın altından kazı yapmadan demonte edilip Sirkeci'den dışarı çıkarılabilecek. (Ya da Üsküdar'dan)
12- 8.,9,10,11. tüpler 1'er 2'er ay arayla sırasıyla batırılıp sene sonuna kadar batırma işi tamamlanacak. 2008 sonunda Ayrılıkçeşme'den Sirkeci'ye yaya olarak gitmek mümkün olabilir. Malzeme ve işçi akışı sağlanabilir.
13- Banliyö hatları modernizasyonu için trenlerin iptali bu sene sonuna olacağı ilan edilmişti.