ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet de, Esatın da hep dediği gibi, genelde metroda kol ve değişik hatların işlemesi pek iyi olmuyor. Bu şekilde KadıköyKartal ve ÜsküdarKartal olur. Ama ne işe yarar? Yok, Kadıköyden kalkan bir tren şu an yapılan yeni metro tünelinden yakın bir yerde ayrılan bir tünele girse (veya Üsküdar kalkışlı bir hat), o zaman evet. Ayrıca Bağlarbaşından zaten Üsküdardan başlayacak öteki metro hattı ulaşacak. Orada da yine bir dublaj oluyor. Ama şimdiden akıl etseler, gerekse, o tüneller bağlı şekilde iki ayrı hatla kullanılabilirdi. Ki, ben bunu pek tasvip etmiyorum. Kadıköy çok zor ve kıvrık bir istasyon. Oradan Üsküdar biraz olmaza benziyor. Ama bence zaten hata işte orada
Ama, dediğin gibi, hattın kıyıdan gitmesine gerek yok. Buna tek cevabım da şu: Marmarayda da tepe tarafında derinde ek bir iki istasyonun yapılmaması hataydı bence. Ama o üstteki Koşuyolu cıvarı da öyle tarlamsı bir yer değil, ona göre oralarda (da) metro gerekirdi!
He, aklıma gelmişken şöyle bir çözüm mümkündü: Çekmeköyden gelen metroyo Üsküdarda sonlandırmayıp, Kadıköye kadar uzatmak olur. Aktarma olur, ama yine de bence ara kapanır. Ya aynı istasyona sokarak, ya da başka bir kat açarak. İkincisinde, metroyu ileride yine uzatmak mümkün olurdu. Şu anki Kadıköy istasyon konumu, olsa olsa, Modaya küçük bir kuyruk uzantı yaptırabilir, ama Kadıköye başka şekilde yanaşan bir hat, doğu, kuzeydoğu veya güneydoğuya doğru da ilerliyebilir. Şu an sadece batı/güneybatıya yol açık.

He, aklıma gelmişken şöyle bir çözüm mümkündü: Çekmeköyden gelen metroyo Üsküdarda sonlandırmayıp, Kadıköye kadar uzatmak olur. Aktarma olur, ama yine de bence ara kapanır. Ya aynı istasyona sokarak, ya da başka bir kat açarak. İkincisinde, metroyu ileride yine uzatmak mümkün olurdu. Şu anki Kadıköy istasyon konumu, olsa olsa, Modaya küçük bir kuyruk uzantı yaptırabilir, ama Kadıköye başka şekilde yanaşan bir hat, doğu, kuzeydoğu veya güneydoğuya doğru da ilerliyebilir. Şu an sadece batı/güneybatıya yol açık.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat Üsküdar' a direkt uzatılsa idi Kadıköy' e gidemezdi, gitmesi için görünen 2 senaryodan birisi Kozyatağından sonra sahile doğru inerek Kadıköy'ü dikine geçmesi ve Üsküdar' a gitmesi olabilirdi, diğer seçenekte ise önceleri bazı ülkelerin tercih ettiği ama günümüzde terk edilmeye başlanan bir durakta sonlanıp makinistin markiz değiştirerek geri gitmesi yöntemi ama dediğim gibi bu terk edilen bir yöntem.
Bir diğer seçenek tabii ki Hakan'ın önerisi Üsküdar'a erişim için en ideal yol gibi, bu hattın tamamına bakar isek. Ama metrolarda bu ortak işletme ne kadar cazip? Bunu yapan ülkeler tabii ki var ama tecrübeleride 100 yıllık
yani olmayacak bir şey yok ama sebebini tam bilmemek ile birlikte tercih edilmediğini biliyorum, daha çok hızın daha düşük ve frekansların açık olduğu HRS lerde tercih edilen bir yöntem. Günümüzün sinyalizasyon sistemleri ile yüksek kapasiteli metrolarda da olabilir belki, dediğim gibi kesin tercih edilmeme nedenini bilmiyorum.
Bana kalırsa, illa ki orada bir bağlantı gerekiyor ise bu sadece Üsküdar hattının Kadıköy' e uzaması şeklinde olabilir, ama bu da o projenin revize edilmesi anlamına geliyor. Mevcut Üsküdar hattının Marmaray'ın Üsküdar istasyonu altından geçebilmesi için bayağı bir derine inmesi gerekiyor, bayağı bayağı bir derine. Bu da projenin sadece Üsküdar istasyonunun değil belkide Altunizade' ye kadar tüm projenin değişmesi demek, göze alınabilir mi? Bu saatten sonra değil, bu çok önce Marmaray ile birlikte projelendirmeliydi.
Bir diğer seçenek tabii ki Hakan'ın önerisi Üsküdar'a erişim için en ideal yol gibi, bu hattın tamamına bakar isek. Ama metrolarda bu ortak işletme ne kadar cazip? Bunu yapan ülkeler tabii ki var ama tecrübeleride 100 yıllık

Bana kalırsa, illa ki orada bir bağlantı gerekiyor ise bu sadece Üsküdar hattının Kadıköy' e uzaması şeklinde olabilir, ama bu da o projenin revize edilmesi anlamına geliyor. Mevcut Üsküdar hattının Marmaray'ın Üsküdar istasyonu altından geçebilmesi için bayağı bir derine inmesi gerekiyor, bayağı bayağı bir derine. Bu da projenin sadece Üsküdar istasyonunun değil belkide Altunizade' ye kadar tüm projenin değişmesi demek, göze alınabilir mi? Bu saatten sonra değil, bu çok önce Marmaray ile birlikte projelendirmeliydi.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Peki burada Üsküdar-Acıbadem işletmesi olabilir mi? 4'lü setlerle çok sık olmayan seferler düzenlenebilir belki?
Aslında benim çizdiğim şekilde M4 Üsküdar-Çekmeköy metrosuna direk aktarma verebilecek, şu an planlanan sistemde arada marmaray kullanılmak zorunda. İşletme kısmı için farklı alternatifler olabileceği düşüncesindeyim ama böyle bir hattın yapılmayacağını düşünüyorum, ama mühür bende olsaydı kesin yapardım...
Aslında benim çizdiğim şekilde M4 Üsküdar-Çekmeköy metrosuna direk aktarma verebilecek, şu an planlanan sistemde arada marmaray kullanılmak zorunda. İşletme kısmı için farklı alternatifler olabileceği düşüncesindeyim ama böyle bir hattın yapılmayacağını düşünüyorum, ama mühür bende olsaydı kesin yapardım...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, ÜsküdarAcıbadem için kısa, kendisine özel, bir hat yapılabilirdi de. Ama Marmaray varken, Çekmeköy metrosunun da Bağlarbaşından geçmesiyle bunu pek yapmak istemezler herhâlde. Yok ama Acıbademden sonra ilginç bir yol takip edilse, belki ek bir metro olarak düşünülebilirdi, Ataşehir, Dudullu gibi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
2 istasyon birbirinin önünü kesiyor abi. metro istasyonu marmarayın bir üst katında. ve kuzeyden güneye doğru geliyor. marmarayın altından geçmesi olası olsa fıstıkağacı çamlıca tepelerine tırmanması zor olur. zaten projesi kesin olduğu için artık geç dedim. baştan geçecek şekilde planlasalardı olurdu.alabay yazdı:Neden aşamasın yahu? Mehmet, seni bazen cidden anlayamıyorum. Bir istasyon veya herhangi bir şey varsa, altına konmak neden olmazmış?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ataşehir-Kadıköy-Üsküdar Metrosu
Üsküdar'da, kiralızdaki gibi altlı üstlü birbirini geçebilen 4 yönlü 2 farklı hat gibi planlama yapılsaydı, ör. metro marmarayın üstünden geçecek şekilde projelendirilse idi ve kadıköy'e devam etse idi çok güzel olurdu. artık bi daha ki sefere diyelim.
şöyle bir öneriye ne dersiniz.
kadıköy'e 2. metro hattı mutlaka gündeme gelecektir. kadıköy-ataşehir veya kadıköy-bostancı gibi. muhtemeldir ki bu hatlar ziverbey söğütlüçeşme civarından geçecektir. minibüs yolu ile ilişkili olacaktır. dolayısıyla hat şu şekilde olsa;
Ataşehir-Kadıköy-Üsküdar Metrosu:
Ataşehir-Kozyatağı-Minibüs Yolu-Ziverbey-Söğütlüçeşme-Altıyol-Kadıköy-Ayrılıkçeşme-Selimiye-Harem-Üsküdar

şöyle bir öneriye ne dersiniz.
kadıköy'e 2. metro hattı mutlaka gündeme gelecektir. kadıköy-ataşehir veya kadıköy-bostancı gibi. muhtemeldir ki bu hatlar ziverbey söğütlüçeşme civarından geçecektir. minibüs yolu ile ilişkili olacaktır. dolayısıyla hat şu şekilde olsa;
Ataşehir-Kadıköy-Üsküdar Metrosu:
Ataşehir-Kozyatağı-Minibüs Yolu-Ziverbey-Söğütlüçeşme-Altıyol-Kadıköy-Ayrılıkçeşme-Selimiye-Harem-Üsküdar

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İşte yazdığım hat. Mevcut Kadıköy hattına paralelliği olmayacak şartla. Yani sadece kesişmeler. Ama Avrupa kentlerinde nasıl bazı skokaklarda üç ayrı hattın metro istasyonları yarım kilometrekarede varsa, bu da neden biraz yoğun şekilde Kadıköy tarafında olmasın? Şu anki KadıköyKartal istikameti hortum gibi, bir banliyö, bir metro hattı var. Buna dikey hatlar da gerek, çaprazlamalar, vs.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38