Tekrar soruyorum gerçekten şu anda üretim aşamasını geçtim ya, hakikatten yürür durumda sorunsuz bir prototip metro aracımız varmı? Eğer var ise kim üretiyor, yok ise Bakanlık hangi akla hizmet bu araçların %51 i yerli olacak diyor? Ama şöyle bir hesap var ise, onu şuna bunu buna şunu da ona yaptırarak hepsini bir araya getirince metro aracı oluyor ve biz üreticilere bu malzemeyi o şu ve bu dan alma şartı getirirsek araç %51 yerli olur diyorsak amenna, hemen sayalım. Hımmm mesela kaporta işçiliği kaba bir hesapla kilo bazında %25 e denk gelir, elektrik kablo döşeme işinide yaparız herhalde, lambalar yerli olur, far plastikleri, tamponlar, el tutamakları, koltuklar, camlar, kapı camları, paneller, klima, dur be bayağı bir şey çıktı haaa %51 den fazlasını da toparlarız biz. Toparlarız da bu gerçekten araç üretiminde bir faz atlamakmı ben bunu merak ediyorum, eğer öyle ise bizim 6 ay içinde tamamen TÜRK MALI bir otomobili yapabilmemiz gerekir.
Neyse yine de bende Ahmet Bey kadar pozitif bakmak istiyorum konuya, gerçekten en azından raylı sistem araçları yan sanayiinde hem üretimi desteklemek hem istihdam sağlamak anlamında faydası olacak. Diğer taraftan geçmişte gördüğüm ve duyduğum bazı işlerde olduğu gibi bu yan üreticiler asıl üreticilere mal verir halede gelebilecek, bunun iyi örnekleri var. Bu açıdan baktığımızda tabii ki ekonomik olarka ülkemiz yararına bir iştir, desteklenmelidir. Fakat sorun şu, nasıl olacak? O zaman bu ihaleye sanırım sadece Türkiye'de fabrikası olanlar girebilecek, çünkü hangi parçası olursa olsun Türkiye'de üretilip üreticinin ana montajı yaptığı ülkeye gitmesi demek maliyetinin yükselmesi demek, bu durumda otomatik olarak pek çok bu konuda iyi üreticiyi saf dışı bırakmış olmuyormuyuz?
Bakanlık gerçekten bu işe bu kadar önem veriyor ise, önce bu iş için bir ihale yapsa, uluslararası üreticilere işte size arsa, işte size destek burada bir fabrika kurun ama şartım yüzde şu kadarını benim yan sanayim üretecek dese, sorunu bu şekilde aşsa, adama da bunun karşılığında alım garantisi verse, sonunda da teknoloji transferi şartı koşsa, daha mantıklı değil mi? Bilmem, ben harita üzerinde kolaylıkla Amerika'nın yerini bulabiliyorum, yerli üretimide istiyor ve destekliyorum ama hali hazırda tamamen yerli bir üretim için yapılacak ar-ge sürecinin bizim için kayıp olduğuna inanıyorum bir de bu ihalelerin fantezi aracı olarak kullanılamayacağına inanıyorum, o yüzden bu satırları yazma gereği hissettim.
http://www.lojiport.com/haberdetay/Metr ... irdi/31913
Raylı Ulaşım Sistemleri Derneği (RAYDER) Genel Sekreteri Ahmet Gök, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Ankara'daki metro inşaatlarını yüklenecek firmalara metro araçlarının yüzde 51'inin yerli olarak üretilmesi şartını getirmesiyle ilgili ''Demiryolu sanayicileri olarak sektörümüzün gelişmesinde çok önemli olan bu kararı alkışlıyoruz'' değerlendirmesinde bulundu.
Gök, yaptığı yazılı açıklamada, Bakanlığın ''demiryolu sektörünün önünü açacak'' bu kararı ile Ankara'nın ihtiyacı olan 324 metro aracının yüzde 51 oranında yerli üretileceğini kaydetti.