ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Cmt, 2012 00:18

96.000 yazınca gözümüze az görünüyor :D şu hat bir açılsada gün yüzü ile Anadolu yakasının ilk metrosunuda görsek yahu, gerçi benim görme ihtimalim yaza kalacak ya neyse.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Oca Cmt, 2012 00:19

Kadıköy-Kartal kısmının iki ayrı ihaleyle yapıldığını biliyoruz;

Anadoluray grubunun aldığı ihale ile ilgili kısımda 2.914.000 TL ile ihale bedelinin tamamı ödenmiş olacak.

Avrasya grubunun aldığı ihale ilgili olarak da 13.375.000 TL ödeme öngörülmüş, 6.995.000 TL'de 2013'e kalıyor, toplam bütçe ise 2.163.258.000 TL.

Son olarak araç ihalesi ile ilgili olarak CAF firmasının hesaplarına girecek paraya bakalım. 123.756.000 TL 2012 bütçesindeki tutar, toplam ihale tutarı 399.568.000 TL ve 2013'e sarkan tutar 19.978.000 TL

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Cmt, 2012 00:21

AnadoluRay haricinde en karlısı sanırım CAF ya da bu konuda kredi veren banka :) parayı gayet hızlı bir şekilde almış olacaklar. Yani kıyası inşaata göre yapıyorum diğerlerinin ki yedi yıl sürdü bu adamlar ihaleyi aldı araçları teslimata başladı bitiriyor parayı alması da bitiyor, maşallah yani.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Oca Cmt, 2012 00:27

Esat burada hala 120 araç diye geçiyor ama 24 araç daha ilave edildi, onlar niye görünmüyor acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Cmt, 2012 00:31

Hakan yazdı:Esat burada hala 120 araç diye geçiyor ama 24 araç daha ilave edildi, onlar niye görünmüyor acaba?
Şimdi emin değilim ama Mehmet' in yayınladığı o resimleri indirmiştim ben bir sayfada ayrıca hep ilave araç alımlarından bahsediyordu, orada yokmu ilave 24 tane? Acaba onu ekstra istedikleri için anlaşıp ödemesini ilerimi sarkıttılar?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Oca Cmt, 2012 11:08

http://www.rayturk.net/?p=1177

evet şimdi bende baktım. 24 ilave araç bütçede görünmüyor. kartal-kaynarca aarsı bitişi 2014 görünüyor. belki 2013 bütçesine alacaklardır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 Oca Cmt, 2012 13:03

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx

2012 Ocak Ayı İtibarıyla

Kaba İnşaat Gerçekleşme Yüzdesi İstasyon (Fiziki) : %95

İnce İşler Gerçekleştirme Yüzdesi : % 93

Elektromekanik İşler Yüzdesi : % 95

Açılan Toplam Tünel Yüzdesi : % 99

Açılan Toplam Tünel Boyu : 35.246 m. (TBM Toplam: 1.194 m, NATM Toplam: 34.052 m.)

Kalan Toplam Tünel Boyu : 1.104 m. (NATM Toplam: 1.104 m.)

Toplam Ray Uzunluğu : 48.572 m. + 2869 m. (Depo ve Makas bölgeleri)

Montajı Yapılan Ray Uzunluğu : 50.512 m.

--------------------

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Güzel fotoğraflar var, bunun dışında çevre düzenlemeleri hala ağır aksak ilerliyor.

Kartal'da güney çıkışı hala bitmedi, tüneli hazır ama merdiven ve asansör için kazı devam ediyor. Kuzeyde çevre düzenlemesi oranı toplamda %75 tamamlandı.

Soğanlık'da güney çıkışı biraz kotu düşük olduğundan görünmüyor ama en son 4 ay kadar önce gördüğümde merdiven için beton kalıpları hazırlanıyordu muhtemelen hazırdır.

Hastane/Adliye istasyonunda hastane ve adliye blokları hazır ama çevre düzenlemeleri yapılmadı, kuzey çıkışında ise asansör montajı yapılmadı yürüyen merdiveni ise bilmiyorum.

Esenkent'de sadece çevre düzenlemeleri kaldı.

Gülsuyu'nda güney çevre düzenlemesi yarı yarıya bitti, kuzeyde ise asansör montajı yapılıyor, yürüyen merdiven ne durumda bilmiyorum, çevre düzenlemesi de bitmedi.

Huzurevi'nde kuzeyde çevre düzenlemesi yapılacak, güney çıkışı direk tünel olduğundan hazır ama çevre düzenlemesi yapılmadı.

Maltepe'de tüm giriş-çıkış ve asansör yürüyen merdiven tamam ama çevre düzenlemesi yapılmadı.

Küçükyalı'da da çevre düzenlemesi dışında her şey hazır.

Bostancı'da yanılmıyorsam girişlerden bir-iki tanesinde asansör montajı yapılmadı, ama çok çok az denebilecek işler var onun dışında yine çevre düzenlemesi bekleniyor.

Kozyatağı'nda güney çıkışında çevre düzenlemesi ve asansör işi var, kuzey de 4 çıkış ve çevre düzenlemesi tamam.

Yenisahra'da çevre düzenlemesi çalışmaları %25 civarında.

Göztepe'de çevre düzenlemesi başlamadı, güney çıkışı ne yazık ki hala dışarından görünmüyor ama oarada da iş kaldığını sanmıyorum.

Ünalan'da çevre düzenlemeleri yapılmadı, burada başta projede olmayan metrobüs bağlantıları, orada devam eden 1-2 konut projesine bağlantı falan yapıyorlar. Projenin başından beri çözmekte en çok zorlandığım istasyon bu. Birde yaya olarak görme şansıda yok hep transit yol, ama arabayla geçerken gördüğüm kadarıyla burada sadece çevre düzenlemesi yapılsa işletilebilir.

Acıbadem'de kuzeyde işler bitti gibi, çevre düzenlemesi yapılmadı, güney çıkışı ise bitmemiş olabilir. Tam bilgi sahibi değilim.

Kadıköy'de çevre düzenlemeleri yapılacak, yol geçişleri düzenlenecek vs. ama inşaat anlamında burada çok çok az iş var.

Ayrılıkçeşme'de metro ve marmaray iç içe, hangisini ilgilendiren işler yapılıyor derseniz bence marmaray. Metro ile ilgili arada bir şeyler yapılıyor mu derseniz ben ayırt edemiyorum...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Oca Cmt, 2012 13:14

İstasyonların kabaca aynı görümde tasarlanmış/yapılmış olması biraz yazık. Orada sanatçılar tarafından şekillendirmeler düşünülebilirdi. Rusya ve Kore metrolarını bir düşünün.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Cmt, 2012 13:15

Hakan tekrar tekrar teşekkürler, bu hattan uzun süredir haber alamıyorduk, İBB nin verdiği fotolarda oldukça güzel bakayım flickr da büyük halleri var ise onları alıntılarım bayağıdır takip etmiyorum oradan.

Ayrıca gözlemlerin içinde sağol, istasyonların içinde ilerlemeler iyi durumda, çevre düzenlemesi işi içinde daha önceki öngörün bahar aylarına kalacağı yönünde idi, eh açılışta sarktığına göre muhtemelen bu işi biraz da bu sebeplerden ağır alıyor olabilirler.

Ayrılıkçeşme pas geçilecek diye zaten bilgi almıştık, burada da M1 Bahçelievler gibi bir durum olacak ama çok uzun süreli bir bekleme olmayacak herhalde, bu yıl içerisinde Ayrılıkçeşme' de açılır belki.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 Oca Cmt, 2012 13:25

Esat, biz biraz tek pencereden bakıyoruz galiba. Bu hattın açılışı bence taa en baştan beri marmaray projesine endeksli düşünülüyor. Öyle ki 10 gün sonra Gebze-Köseköy hattı tamamen trafiğe kapatılacak, bir sonraki adım Gebze-Pendik arasının kapatılması. Gebze-Pendik arası kapatılınca otomatik olarak Gebze-Kartal arasında sahil ve E-5 aksında bir yoğunluğa neden olacak, aynı esnada Pendik sınırlarında 2 tane de köprülü kavşak inşaatı sürüyor olacak, hatta belki Kartal-Pendik arası E-5'i 3 şeride çıkarma işleri vs..

Bu saydıklarım aslında İstanbul'un toplamda %10'unu falan ilgilendiriyor, ama her ne kadar Mehmet öyle düşünmese de Haydarpaşa-Pendik arası banliyö kapatılınca bir kaos ortaya çıkacak. İşte bu kaosu bitirmek için en önemli alternatif M4. Her ne kadar tam alternatif olmasa da, doğru planlamalarla iyi çalıştırılabilir.

Diğer yandan banliyö seferlerinin sıklığının neredeyse %70 artırılacağı bilgisi dolaşıyor ortalıkta, hazır şehirlerarası kapanmışken ve H.Paşa-Pendik çalışacakken sık tren koyacaklar herhalde. Ama buna mukabil, minibüs yolunun en önemli hattı 17'deki otobüs sayısı 26'dan 16'ya düşürülüp Otobüs AŞ'ye 10 tanesini veriyorlar. İhale önümüzdeki hafta. İETT tam 20 tane citaro otobüsü başka hatlara kaydırabilecek yani, acaba bunları minibüs yolu-M4 aksları oluşturmak için mi çekiyor oradan?

Öyle sanıyorum ki yetki sahipleri olaylara çok geniş açılardan bakıp, hepsini bir arada düşünüyor, ya da hakikaten yandık...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Cmt, 2012 13:35

Hakan yazdı:Öyle sanıyorum ki yetki sahipleri olaylara çok geniş açılardan bakıp, hepsini bir arada düşünüyor,
Böyle olmasını ümit ediyorum Hakan :) evet belkide haklısın tek pencereden bakıyoruz ama hatırladığım kadarı ile bizde çok uzun zaman önce bu hattın açılışı banliyö hatlarının kapanmasına kadar sarkabilir öngörüsünde bulunmuştuk, yanılıyormuyum? Yani aslında bu çıkarımda bulunmak için çok teknik olmaya ya da projenin yönetimin içinde olmaya gerek yoktu diye düşünüyorum, çünkü gerçekten başka bir alternatif yok. Tek avuntum bu hattın yapımı gerçekten büyük bir süratle gerçekleştirildi, eğer 1-2 yıllık bir aksama daha söz konusu olsa idi, adım gibi eminimki bu güzergaha bir metrobüs şeridi yapılacaktı ve o zaman işler hepten sallanıp gidecekti, bundan kurtardık.

M4 banliyö yolcusunun işini görürmü? Açıkçası banliyö hatları yolculuk talep profili hakkında hiçbir bilgim yok, yani nereden nereye gidiyorlar? Bunu sen iyi gözlemlemiş olabilirsin, gerçekten uca doğru ve uçtan dağılım şeklinde bir yolculuk talebi var ise, misal sabahları insanlar Kadıköy' e akşamları Gebze'ye ulaşmaya çalışıyor ise benim şu an farazi sallayacağım noktalardan M4 e besleme otobüs hatları iş görebilir, Gebze, Tuzla, Pendik, Kartal, Bostancı, bunların hepsinden dikine çıkan ve M4 e yolcu taşıyan otobüs hatları konulmak zorunda ki zaten zor durumdaki vatandaş en az aktarma ile işini görsün. Ama ya ara hat yolcuları? Misal Gebzeden Kartala giden adam, ya da Bostancı sahile gidecek adam ne yapacak? Bunlar eğer çok küçük bir azınlık ise kimse önemsemeyecektir :) ya da sahil boyunca işleyen otobüs hatları var ise bunlara yönelmek durumunda kalacaklardır, bakalım açıkçası eğer M4 ile aktarma sistemi doğru kurgulanır ise büyük bir kaos olmayacaktır ama doğru etüt yapılmadan benim yukarıda yaptığım gibi sallama yapılırsa :) bilemem.

Bu konuda biz bir kaosu özlemiyoruz ama kar yağınca sorun yaşanan metremetrebüsten sonra hiçbir sorun yaşanmadı açıklaması yapılması gibi olmasın da, milletin eziyetinin üstüne "bir sorun yok taşıyoruz işte M4 e" denilmesin.
Hakan yazdı:Diğer yandan banliyö seferlerinin sıklığının neredeyse %70 artırılacağı bilgisi dolaşıyor ortalıkta
TCDD çalışanlarından gelen forum bilgisi ise olasıdır, :) diğer yorumculara güvenmiyorum :D ama nasıl bir orandır bu, yani bu kadar mı açık bir frekans var ki %70 arttırım söz konusu olabiliyor. Kafam karıştı şimdi mantığı tersmi kuruyorum ne.

[quote"alabay"]İstasyonların kabaca aynı görümde tasarlanmış/yapılmış olması biraz yazık. Orada sanatçılar tarafından şekillendirmeler düşünülebilirdi. Rusya ve Kore metrolarını bir düşünün.[/quote]
:) Bence istasyonların kabaca aynı şekilde tasarlanması iyi bir şey, kötü olan İstanbul'daki tüm metro hatlarındaki istasyonların kabaca aynı şekilde tasarlanması. Bu durumda bir tasarlamadan değil hazır istasyon planlarının alıp uygulanmasından söz edebiliriz, yani bir tasarım zaten yok. Ama özellikle turnike ve peron erişim bölgelerinde güzel çini ve vitray çalışmaları falan oluyor, bunlarda güzel bir hava katıyor istasyonlara ben kötü bulmuyorum. Diğer taraftan senin özlediğin ya da istediğin şeyi tabii ki iyi anlıyorum ama ne diyeyim şimdi? Bizde temalı istasyon diye bir şey var :) bu şu demek oluyor, bir hat var rengi kırmızı mesela ama biz temalı yapıyoruz diye bir iki istasyona çevresi ile alakalı tema koyuyor ve istasyondaki yönlendirmeleri bile o renk yapıyoruz :) bunun adı "Temalı İstasyon" yani ciddi bir kavram sorunu yaşıyoruz ama bana söz düşmez sonra mimarlarda kızıyor bana.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 21 Oca Cmt, 2012 23:32

Banliyö sefer sıklığı ile ilgili olarak artırım çok da zor olmaz, misal olsun diye otorup şu an Bostancı için saatleri sıralıyorum...

Gebze yönüne (seferlerden 3 tanesi Pendik'de son durak yapıyor)

05: 16 26 46
06: 01 16 31 51
07: 18 29 35 51
08: 06 19 36 57
09: 16 36 55
10: 21 46
11: 02 21 41
12: 01 26 47
13: 06 21 49
14: 08 29 51
15: 11 36 56
16: 16 36 56
17: 12 21 32 49
18: 06 20 31 46
19: 01 07 16 31 46
20: 05 16 32 46
21: 16 51
22: 21 51
23: 26 51
00: 26

62 sefer yapılıyormuş, bir kaç istisna dışında 15 dakikadan daha az aralıklı sefer yok. Senin takıldığın noktaya galiba bende takılıyorum, şimdi sefer aralıkları 6-7 dakikaya düşürülürse insanlar daha fazla tren kullanırlar ve bu rahatlığa alışırlar. Sonra 1 yıl bile geçmeden trenleri komple kapatacaksın ve eğer bu insanları metroya yöneltemezsen 35 dakikada Pendik'den Kadıköy'e giden adam 90-100 dakikada gitmeye başlayacak, ayrıca oturup giden adam ayakta gitmek zorunda kalacak. Çok yaman bir çelişki ortaya çıkacak. Bu arada Otobüs AŞ ihalesi iptal edilmiş. Bir şeyler dönüyor ama anlamadım...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön