

Bunu nereden hatırlıyorsun bilmiyorum ama öyle bir şey yok Başar ya, ben hiç hatırlamıyorum zaten teknik olarakta imkansız. Ayrıca kısa bir hatçık falan değildi, nerede ise hattın yarısına yakın bir yer olan Kartaltepe' ye kadar çalışıyordu hemde açılıştan itibaren. Aksaray' da metro hattı yerin yaklaşık 8-10 m. altında tramvay ise yüzeyde nasıl bir ray bağlantısı olacak? Oradaki yapı yapıldığı günden beri neyse o, geçen sene değişti işte, çizeceğim bir ara bir şeyler ama yeni geçtim pc başına.alabay yazdı:Benim hatırladığım, bugünün M1'i ile T1 arasına ray bağlantısının olması, en başta. M1 bayağı kısa bir hatçıktı o zamanlar, Aksaray'da raylar irtibatsız değıldi. Ama belki de yanlış hatırliyorumdur, bilmem.
SİNYALİZASYON SİSTEMİNİN TEMEL ÖĞELERİ
1. Ray devreleri (Tren algılama):
Tren yerlerinin belirlenmesinde kullanılan bu ekipmanlar değişik tiplerde olabilmektedir.
İzole Cebireli Ray Devreleri:
İzole cebireler ile birbirinden elektriki olarak ayrılmış ray bölgelerine uygulanan gerilimin kontrol edilmesi ile trenin varlığı anlaşılır. Ray hattı izole cebire ile belli bölgelere ayrıldıktan sonra bu bölgelerin herhangi bir tarafından bir besleme gerilimi verilir ve ray bölgesinin diğer tarafından da gerilim kontrol edilir. Eğer izole edilmiş bölgeden uygulanan gerilime göre bir geri dönüş gerilimi alınıyorsa ray bölgesinde tren yoktur. Tren bir ray bölgesinde girince iki ray arasını kısa devre eder. Bu durumda raya uygulanan gerilimden geriye dönüş olmayacağı bölgede trenin varlığı anlaşılır. Burada tren algılama sistemi ters mantıkla çalışır. Yani gerilim varsa tren yok, gerilim yoksa tren var addedilir. Bunun sebebi ise hatta emniyetli şekilde çalışma mecburiyetidir. Herhangi bir sebebten (kablo kopması, kısa devre, ekipman arızası vs) dolayı uygulanan gerilim geri alınamazsa o bölgede trenin olduğu addedilir ve sistemde arıza olsa dahi en emniyetli duruma geçeceği için kazalar önlenir. Özellikle eski sistemlerin tamamı Ray Devrelidir. Istanbul M1 Aksaray-Havaalanı LRT hattı, İzmir Metrosu Üçyol-Bornova Hattı ve TCDD banliyö ve şehirlerası hatlarında izole cebireli ray devreleri kullanılmaktadır.