ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cmt, 2011 14:48

Tamam şimdi anladım da benim bahsettiğim yer öyle bir yer değil, biraz L şeklinde bir yer. Önüne tabureler atsan tantuni falan satsan ya da tavuk döner falan da olur yani. Neyse yakın zamanda görürüz ne olduğnu.

19.07 tarihli Gülsuyu istasyonu uydu fotoğrafı ile devam ediyorum...

Resim

Güney kısımda bir giriş yeri var ve hazır, kuzeyde kültür merkezinin önünde şaft kaldırılıp giriş yeri yapılıyor, en son izolasyon malzemeleri ile kaplama yapılıyordu ama henüz orası hazır değil. Güneyde yola paralel dikdörtgen bir kısım görülüyor orası otopark girişi ama otopark istasyona gelip park et+devam et sistemini kullanacaklar için mi yoksa başka bir amaçla mı bilmiyorum, ama otopark yapıldığını kesin biliyorum. Bu istasyonda da dışarıda asansör montajı dışında sadece çevre düzenlemesi yapılacak ama henüz bir çalışma yok...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cmt, 2011 14:58

Huzurevi'nde kuzey ve güney girişleri hazır, çevre düzenlemesi başlamadı...

Resim

Maltepe'de ufak tefek işleri olan 2 giriş kaldı, onun dışında herşey hazır ama burada da çevre düzenlemesi uzun sürecek diye tahmin ediyorum çünkü alan çok geniş...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 15:33

Tantuni? Fena fikir değil Wiener Schinitzel ci açsam acaba :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 21:13

Hakan bu hattaki istasyonların hangilerinde Park Et & Devam Et alanları olacak bir bilgin varmı?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Eyl Cmt, 2011 22:03

Direk istasyon içinde otopark olan Ünalan ve Gülsuyu var ama bunun dışında Küçükyalı ve Kozyatağı'nda istasyona çok yakın yerlerde transfer merkezi alanı adı altında gösterilen yerler var. Ben projelerden gördüğümü söylüyorum bunun dışında düşünülmesi gereken yerlerde var ama düşünülüp düşünülmediğini bilmiyorum.

Benim fikrimi soracak olursanız, Kartal, Adliye, Maltepe, Kozyatağı, Göztepe, Ünalan ve Ayrılıkçeşme'de mutlaka koca koca otoparklar olmalı. Bunun dışında Kadıköy'de zaten var, diğerlerinde de koca koca olmasada olmalı. Kartal-Kaynarca uzatması açılınca da Pendik ve Kaynarca istasyonlarında da koca koca otoparklar lazım, özellikle Kaynarca da kocaman bile az devasa lazım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 23:13

Senin öngörün gerçekleşir ise bu hat tam bir aktarma hattı olur o zaman :) aslında olması gerekende bu, gerçekten insanlar arabalarını metroya en yakın yere bırakıp devam ederlerse trafiğe etkisi korkunç olur.

O zaman Ünalan ve Gülsuyu proje dahilinde Park Et & Devam Et olanlar, ilave olarak Kozyatağı ve Küçükyalı olabilir diyorsun. Benim haritayı bitirmeye çalışıyorum da P+R istasyonlarını da göstermek istedim, gerçi kurcaladıkça bir şeyler çıkıyor, onu ekle bunu ekle daraldım yav.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Eyl Çrş, 2011 18:45

Bugün Kadıköy istasyonunu inceledim biraz bütün yürüyen merdivenler monte edilmişti, bayağı şaiırdım, Beşiktaş iskelesi yanındaki girişin merdivenleri bile hazır. :P

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 Eyl Cum, 2011 08:47

Resim

Resim

Resim
Beşiktaş iskelesinin yanındaki giriş.
Resim
PTT önündeki girişler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Cum, 2011 17:34

Güzel gelişme abi, demek ki içerideki işler yürüyor istasyon yerinde saymamış, dışarıya erişimi yapar hale geldiklerine göre.

Bir de şu fotonun konumu tam neresi, google dan bakacağım gerçi ama, ordaki tünel görüntüsü hatta mı ait, yoksa istasyona erişim tüneli falan mı alt geçitle onu merak ettim.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 23 Eyl Cum, 2011 18:05

Bu giriş yeri Eminönü iskelesinin daha güneyinde ve Beşiktaş iskelesinin çok az kuzeyinde. Yani Haldun Taner'in yanında Atatürk Heykeli de bulunan alanda. O alt geçit yolun altında geçiyor, dolayısıyla bahsettiğim girişten girince bu alt geçidi kullanarak istasyonun ana yapısına ulaşılmış olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Cum, 2011 18:08

Tamamdır Hakan, sanırım şu anda bu demir perdelerin arka tarafından otobüsler dönüyor sadece, yazın bir iki kare çekmiştim hatırlarsan bu demirler perdelerinde önünden geçmiştim diye hatırlıyorum. Hat tünelleri daha derindir diye düşünüyordum zaten de yine de emin olmak için sordum, teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Sal, 2011 15:59

Test sürüşleri zaten yapılıyor ama işte herhalde açılış tarihini sarkıtmak için arada ikinci bir şak şak a ihtiyaç duyulmuş olsa gerek, neyse üzerimize düşeni yapalım. Şak şak şak, hakikatten alkışlıyorum yani yanlış anlaşılmasın.

http://www.rayturk.net/?p=30241
İBB yetkililerinin verdiği bilgiye göre; “11 Kasım 2011 tarihinde Kadıköy istasyonu ile Kartal istasyonu arasında test sürüşü yapılacak

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön