ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M2 Taksim-4.Levent Yeni Metro Araçları
Bu hat ile ilgili bir de güzel gelişmeden haber verelim, Rottem den satın alınan 92 aracın ilk 2 tanesinin Adapazarında montajı başlamış, bir aksilik olmaz ise Ağustos gibi teslim alınmaya başlanacak ve 29 Ekim' deki Şişhane istasyonu ve Darüşşafaka istasyonlarının açılışına yetişecek, umarım bir aksilik problem olmaz her şey planlandığı gibi gider.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynısı nasıl olabilir ki? Gerçi belki eski araçların Alstom olduğunu bilmediğiniz için bunu söylemiş olabilirsiniz, ama raylı sistem araçlarında korkunç bir patent piyasası var, tabii ki birbirine benzer modellerde vardır ama başka bir firmanın benzerini üretebileceğini ya da üreteceğini sanmıyorum, zaten ilk zamanlar reklamı yapıldığında gösterilen resimlerdeki gibi ise uzaktan yakından alakası yokRottem derken, şu anki trenlerin aynısı mı oluyor, yoksa başka bir tip mi?
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın duvarları tamamında dairesel, bunun sebebi TBM (Tunnel Boring Machine) ya da NATM (Neu Austria Tunnel Method) ile açılmış olması, gerçi NATM düz duvarlı sistemlerde de kullanılıyor bildiğim kadarı ile, ama bu hattın tamamı eğimli duvarlara sahip olacak.
Bir daire şeklinde tünel kazan makine kazarak ilerliyor ve ilerlerkende duvar betonlarını takıyor bu takma esnasında bir ara işlem varmı bilemiyorum, yani hemen kazılmış toprak ya da kayanın içine taktığını sanmıyorum ya duvarlara önce hızlı donan beton püskürtme işlemi yapılıyor ondan sonra takıyor olabilir ama emin değilim, bu işlemde makine önce zemin betonunu, sonra yanlardakileri koyarak ilerliyor en son tavan beton bloğu ve kilit taşlarını yerleştirdikten sonra yaklaşık 1 - 1,5 m. uzunluğunda bir tüneli kazmış sayılıyor.
Aksaray-Havalimanı hattında ise tüneller düz duvarlara sahip ama sanırım Bakırköy-Ataköy arası yuvarlak duvarlar var yuh bana bunca sene geçti tam hatırlamıyorum orayı :S
Bir daire şeklinde tünel kazan makine kazarak ilerliyor ve ilerlerkende duvar betonlarını takıyor bu takma esnasında bir ara işlem varmı bilemiyorum, yani hemen kazılmış toprak ya da kayanın içine taktığını sanmıyorum ya duvarlara önce hızlı donan beton püskürtme işlemi yapılıyor ondan sonra takıyor olabilir ama emin değilim, bu işlemde makine önce zemin betonunu, sonra yanlardakileri koyarak ilerliyor en son tavan beton bloğu ve kilit taşlarını yerleştirdikten sonra yaklaşık 1 - 1,5 m. uzunluğunda bir tüneli kazmış sayılıyor.
Aksaray-Havalimanı hattında ise tüneller düz duvarlara sahip ama sanırım Bakırköy-Ataköy arası yuvarlak duvarlar var yuh bana bunca sene geçti tam hatırlamıyorum orayı :S
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tünelin düz ya da yuvarlak olması ile aracın düz ya da yuvarlak olmasının doğru orantılı olduğunu sanmıyorum ya da ne alakası var ben anlamadım, ama illa bir benzetme gerekirse, Taksim metrosu tünelleri yuvarlak ama araçları altıgen, (hakkaten altıgen) Havalimanı metrosu duvarları düz araçlarıda düz, Bağcılar hattının duvarları yuvarlak olacak ama gelecek araçlar düz olacak ))) yani pek alakasız bir durum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12