ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bakanlı ümraniye hattını üstlenecek bence. beylikdüzü'ne şans vermiyorum. beşiktaş hattını bakanlığa verseler bahçeşehire kadr alıp gitse dimi. 40 km metro. tadından yenmez. her ne kadar güzergahla ilgiliçekincelerim olsa da. kemal abinin daçka resimelrini gördüm bugün. istasyonlar bomboş. içim cız etti. bi ton para gömdük oraya. hani yolcu? hani yoğunluk? iettlerigeri çekmeleri lazım. yoksa yazık.
bu 3 hat sırada: (ümraniye'yi saymaya gerek yok)
1-bakırköy-kirazlı
2-yenikapı-incirli
3-beşiktaş-mahmutbey
benim umudum u 3 hattı bakanlıa veren belediyenin önünün açılarak EMİNÖNÜ-ALİBEYKÖY TRAMVAYINA BAŞLAMASIDIR. hem ucuz hemde kısa sürede bitebilecek müthiş bir hat. çok istiyorum. arada belki unkapanı bulvarını da düşünürler.
bu 3 hat sırada: (ümraniye'yi saymaya gerek yok)
1-bakırköy-kirazlı
2-yenikapı-incirli
3-beşiktaş-mahmutbey
benim umudum u 3 hattı bakanlıa veren belediyenin önünün açılarak EMİNÖNÜ-ALİBEYKÖY TRAMVAYINA BAŞLAMASIDIR. hem ucuz hemde kısa sürede bitebilecek müthiş bir hat. çok istiyorum. arada belki unkapanı bulvarını da düşünürler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İsteyenin bir yüzü kara
Bencede İBB Anadolu yakasına yatırım yapılıyor gazını devam ettirebilmek için cebinden para çıkarmadan Ümraniye' yi bakanlığa kaydırabilir, ikinci sıraya bende normalde Bakırköy-Kirazlı' yı veriyorum. Beylikdüzü sanırım metrobüsten sonra İBB bir süre sallayacak, ya da dediğim gibi aynı güzergaha kendisi para harcamamış olmak için onuda bakanlığa kaydırmaya çalışacaktır. Öncelik verdiklerimin dışında bende Beşiktaş hattına katılıyorum, açıkçası bende güzergah konusunda tereddütlüyüm, daha doğrusu tam açık güzergahı bilmediğim için tahminler üzerinden konuşmak istemiyorum, fakat iyi bir aks olacağına inanıyorum.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
belediye 2 hattı tek hatmış gibi gösterip bakanlığa verme yoluna gidebilir. yenikapı-bağcılar deyip hem yenikapı-incirliyi hemde kirazlı-bakırköy'ü devredebilir. ama dpt'den bazı şeyler dönebilir. dpt bence der ki; zeytinburnu bölgesinde düşünülen metro banliyöye çok yakın. birbirinin yolcusunu çekebilir. diğer hatlara öncelik verin diyebilir. 3. köprüye direniyormuş dpt bu arada. raylı sistem geçirt diyormuş. biraz daha güneye in diyerek. ya dpt'den kelleler alınacak yada dpt haklı denip vazgeçilecek.
en umutlu olduğum konu ise, bakanlığın istanbula metro yapıyoruz diye 2. tüp geçiti üstlenip kazlıçeşme-levent-söğütlçeşme hattını yapmaya başlaması. kazlıçeşme akpartinin miting yaptığı ana merkez malü. her mitingde ulaşım sorunu ortaya çıkıyor. o kadar büyük başka meydan da yok.
nerelre daldım yaaaa
en umutlu olduğum konu ise, bakanlığın istanbula metro yapıyoruz diye 2. tüp geçiti üstlenip kazlıçeşme-levent-söğütlçeşme hattını yapmaya başlaması. kazlıçeşme akpartinin miting yaptığı ana merkez malü. her mitingde ulaşım sorunu ortaya çıkıyor. o kadar büyük başka meydan da yok.
nerelre daldım yaaaa
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yenikapı-İncirli ile ilgili pek bir gelişme yok olacağına da nedense ihtimal veremiyorum, herhalde önce Anıtlar Kurulunun kapatılması lazım
Diğerlerine gelince, bugün verilen bir beyanat:
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18819

Diğerlerine gelince, bugün verilen bir beyanat:
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18819
İhalesi yapılmak istenen 3 hat var bunlar, Üsküdar-Çekmeköy, Beşiktaş-Mahmutbey ve Bakırköy-Beylikdüzü, ki bu Silivri olarak zikredilmiş, İBB biraz uyanıklık ile nasıl olsa bu hatları bakanlığa kaptıracağım bari yaptırabildiğim kadar uzun yaptırayım gayreti içerisinde sanırım, kaldı ki Silivri ye metro önümüzdeki 20 yıl için bile tartışmalı bir konudur bana göre, önce biraz daha kent içi halledilse de sonra bu kenti dağıtma amaçlı sistemlere girişilse daha iyi olacak gibi.Yeni hat ihaleleri de yapmak zorundayız. Bunlardan bir tanesi Üsküdar-Ümraniye-Altunizade-Tepeüstü Hattı. 3 ihaleli düşündüğümüz hat için 500 milyon avroluk kredisi hazır durumda. Belki bunun yarısı kadar daha kaynak lazım. Bu hattın ihalesi yapılmış şekilde Bakanlığa devri mümkün olabilir. Diğer hattımız şu an hazırlıklarını yaptırdığımız 24 kilometre uzunluğunda şu anda ihale hazırlıkları yaptırdığımız Beşiktaş- Mecidiyeköy-Çağlayan Adliyesi-Kağıthane-Alibeyköy-Gaziosmanpaşa-Tekstilkent ve Mahmutbey Metro Hattı. Bu da öncelikli hatlardan bir tanesi. Diğer bir hattımız da Bahçelievlerden itibaren birinci etapta Avcılar’a, ikinci etapta Beylikdüzü, Büyükçekmece ve Silivri’ye doğru gidecek olan 25 kilometrelik metro hattımız. Bunun da inşallah bu dönem içinde hazırlıklarını yaparak ihalesini yapmış olacağız.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... popup2.htm
İBB sitesinde yer alan daha önceki başarısız animasyon yenisi ile değiştirilmiş, iyide yapılmış biraz daha anlaşılır hale gelmiş ama bu hali ile de -bana göre- master plana atfen değil de işte her şeyi yazalım gibi bir amacı güden çalışma olmuş, olsun yine de devam eden inşaatları, projeleri yerli yerinde göstermesi açısından güzel bir çalışma, yapanlara, yaptıranlara, ön ayak olanlara vatandaş olarak teşekkür ederim.
İBB sitesinde yer alan daha önceki başarısız animasyon yenisi ile değiştirilmiş, iyide yapılmış biraz daha anlaşılır hale gelmiş ama bu hali ile de -bana göre- master plana atfen değil de işte her şeyi yazalım gibi bir amacı güden çalışma olmuş, olsun yine de devam eden inşaatları, projeleri yerli yerinde göstermesi açısından güzel bir çalışma, yapanlara, yaptıranlara, ön ayak olanlara vatandaş olarak teşekkür ederim.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat hekes ilgilendiği kısma baksa bir sürü hata bulacak herhalde. Hemen 'inşaatı devam eden' kısmında 'Kadıköy-Kartal-Kaynarca' kısmına tıkladım.
Öncelikle hattın çizimi hatalı, olduğundan daha kuzeyde gösterilmiş mesela Göztepe istasyonundan Bostancı'ya kadar Kadıköy ve Ataşehir ilçe sınırında ilerleyen hat tamamen Ataşehir sınırları içinde gösterilmiş. İkinci olrak da hattın doğu ucunu olacağından daha uzakta göstermişler Pendik burnu hizasını çok az geçmesi gerekirken neredeyse Tuzla sınırına kadar uzatmışlar.
Geçelim ayrıntılara;
Başlama tarihi 2008 değil, 2005...
Yolculuk süresi 29 dakika değil 35 dakika...
İstasyon sayısı 20 değil 19...
Gerçekleşme oranı da %76 ya doğrudur ya değildir.
Belli ki baştan savma hazırlanmış ama hiç hazırlanmamasından iyidir...
Öncelikle hattın çizimi hatalı, olduğundan daha kuzeyde gösterilmiş mesela Göztepe istasyonundan Bostancı'ya kadar Kadıköy ve Ataşehir ilçe sınırında ilerleyen hat tamamen Ataşehir sınırları içinde gösterilmiş. İkinci olrak da hattın doğu ucunu olacağından daha uzakta göstermişler Pendik burnu hizasını çok az geçmesi gerekirken neredeyse Tuzla sınırına kadar uzatmışlar.
Geçelim ayrıntılara;
Başlama tarihi 2008 değil, 2005...
Yolculuk süresi 29 dakika değil 35 dakika...
İstasyon sayısı 20 değil 19...
Gerçekleşme oranı da %76 ya doğrudur ya değildir.
Belli ki baştan savma hazırlanmış ama hiç hazırlanmamasından iyidir...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla ne diyeyim, başka hata aramaya gerek yok ki
göya en gözde güzergahta bu kadar bilgi hatası varsa diğerlerini zaten, hele ki o etüt projesi devam edenler kısmı var oraya hiç değinmek istemiyorum, güzergahlar öylesine çizilmiş gibi geliyor göze, bir de Şişli-Mecidiyeköy havaray dan bahsetmiş, o hattın projesi bitmişti diye biliyorum ama hattın inşası için yapılması gereken kamulaştırma maliyeti falan filan yüzünden rafta, yani yapılacakmış gibi yazmak ne kadar doğru?


zaten düşüncemi belirtmişimmaster plana atfen değil de işte her şeyi yazalım gibi bir amacı güden çalışma olmuş,

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB nin verdiği datalara atfen ihale aşamasındaki hatlar listemizi güncelleyelim o zaman;
1. Üsküdar - Çekmeköy (Taşdelen kesimi proje aşamasında olarak gösterilmiş)
2. Kabataş - Mahmutbey (Bu hattında Kabataş - Şişhane arasına uzatılması için etüt yapılacaktı)
3. Bakırköy - Bağcılar (aslında Bakırköy Sahil - Kirazlı)
4. Bakırköy - Beylikdüzü TÜYAP (İBB de Bakırköy-Beylikdüzü yazıyor, orası İncirli Bakırköy değil)
5. Yenikapı - Bakırköy (Bu projede de İncirli olan yer ismi Bakırköy olarak yazılıyor İBB ce, ayrıca bu hattında İncirli' den biraz daha ileri Bakırköy Akıl Hastanesi civarına uzatılması için çalışma vardı)
6. Yeşilköy - İkitelli (Bununla ne kast etmişler şimdi? Benim anladığım Havalimanı - Olimpiyatköy Hattı)
7. Haliç Çevresi Tramvayı (Gerçekten hala ihale edilmesi düşünülüyormu yahu?)
1. Üsküdar - Çekmeköy (Taşdelen kesimi proje aşamasında olarak gösterilmiş)
2. Kabataş - Mahmutbey (Bu hattında Kabataş - Şişhane arasına uzatılması için etüt yapılacaktı)
3. Bakırköy - Bağcılar (aslında Bakırköy Sahil - Kirazlı)
4. Bakırköy - Beylikdüzü TÜYAP (İBB de Bakırköy-Beylikdüzü yazıyor, orası İncirli Bakırköy değil)
5. Yenikapı - Bakırköy (Bu projede de İncirli olan yer ismi Bakırköy olarak yazılıyor İBB ce, ayrıca bu hattında İncirli' den biraz daha ileri Bakırköy Akıl Hastanesi civarına uzatılması için çalışma vardı)
6. Yeşilköy - İkitelli (Bununla ne kast etmişler şimdi? Benim anladığım Havalimanı - Olimpiyatköy Hattı)
7. Haliç Çevresi Tramvayı (Gerçekten hala ihale edilmesi düşünülüyormu yahu?)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bakırköy idodan kalkan metro aracı incirliye kadar ortak hattı kullanıp yenikapıya devam edebilecek. diğr başlıktaki haritada zaten sitasyonalrı aynı resmedilmiş. bu amaçla m2 hattının enerji sistemini hibrit yapma gibi bir proje varmış. yani hem 3. raydan hemde havadan alacak şekilde.5. Yenikapı - Bakırköy (Bu projede de İncirli olan yer ismi Bakırköy olarak yazılıyor İBB ce, ayrıca bu hattında İncirli' den biraz daha ileri Bakırköy Akıl Hastanesi civarına uzatılması için çalışma vardı)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu sadece düşünce aşamasında dır bence, daha ileri gideceğine ihtimal vermiyorum, evet bahsettiğin resimde iki istasyon birlikte çizilmiş, dolayısı ile Bakırköy sahile kadar birlikte gidebilirler bunda bir sıkıntı olmayabilir ama dediğim gibi bana düşünce aşamasında kalır gibi geliyor.
Çift sistemle yapılması gereken tek bölümde Bakırköy İDO ve İncirli arası olabilir, buradan sonrasında araçlar ayrı yönlere gideceği için bir sorunda yok, enteresan fikir bakalım hayata geçer mi.
Çift sistemle yapılması gereken tek bölümde Bakırköy İDO ve İncirli arası olabilir, buradan sonrasında araçlar ayrı yönlere gideceği için bir sorunda yok, enteresan fikir bakalım hayata geçer mi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
SON DURUM BU:
İhale aşamasındaki hatlar:
1-Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy = ( 3 Şubatta ihalesi yapılacak ) 20 Km – 17 istasyon
2-Bakırköy-Beylikdüzü = 25 Km – 18 istasyon (BAKANLIK)
3-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey = 25 Km – 19 istasyon (YİD)
4-Yenikapı-İncirli = 7 Km – 6 istasyon
5-Bakırköy-Kirazlı = 9 Km – 7 istasyon (BAKANLIK)
Etüd edilen ve projesi hazırlanan hatlar:
1-Havaalanı-Olimpiyatköy
2-Eminönü-Alibeyköy ETÜD EDİLEN TEK TRAMVAY
3-Bostancı-Dudullu LRT
4-Kaynarca-S.G. Havaalanı
5-Çekmeköy-S.G. Havaalanı
6-Şişhane-Okmeydanı-Şişli Havaray
7-Olimpiyatköy-Kayabaşı Konutları
8-Kadıköy-Ataşehir-S.G. Havaalanı
9-Kadıköy-Levent-Edirnekapı-Yenikapı (BOĞAZİÇİRAY-1)
10-Kazlıçeşme-4.Levent-Ümraniye-Söğütlüçeşme (BOĞAZİÇİRAY-2)
http://www.haber7.com/haber/20110124/Is ... -proje.php
İhale aşamasındaki hatlar:
1-Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy = ( 3 Şubatta ihalesi yapılacak ) 20 Km – 17 istasyon
2-Bakırköy-Beylikdüzü = 25 Km – 18 istasyon (BAKANLIK)
3-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey = 25 Km – 19 istasyon (YİD)
4-Yenikapı-İncirli = 7 Km – 6 istasyon
5-Bakırköy-Kirazlı = 9 Km – 7 istasyon (BAKANLIK)
Etüd edilen ve projesi hazırlanan hatlar:
1-Havaalanı-Olimpiyatköy
2-Eminönü-Alibeyköy ETÜD EDİLEN TEK TRAMVAY
3-Bostancı-Dudullu LRT
4-Kaynarca-S.G. Havaalanı
5-Çekmeköy-S.G. Havaalanı
6-Şişhane-Okmeydanı-Şişli Havaray
7-Olimpiyatköy-Kayabaşı Konutları
8-Kadıköy-Ataşehir-S.G. Havaalanı
9-Kadıköy-Levent-Edirnekapı-Yenikapı (BOĞAZİÇİRAY-1)
10-Kazlıçeşme-4.Levent-Ümraniye-Söğütlüçeşme (BOĞAZİÇİRAY-2)
http://www.haber7.com/haber/20110124/Is ... -proje.php
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
İhale aşaması
Gelişme olarak görülebilir mi bilmem ama gözüme çarptı bugün, ben de aktarıyım istedim. Haberin tarihi biraz eski ancak (02.02)..İhale aşamasına gelen metro hatları:
Haberin bağlantısı: http://www.istanbululasim.com/default.a ... ocess=read
Bu kapsamda 4 yeni metro hattını daha ihale aşamasına getirdik. Kabataş-Çağlayan-Mahmutbey, Bağcılar-Bakırköy İDO, Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü ve Bahçelievler-Beylikdüzü hatlarının ihalesinin en kısa sürede gerçekleşeceğiz
Haberin bağlantısı: http://www.istanbululasim.com/default.a ... ocess=read